Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Flaker91 zei:
Prachtig om dit te zien!

Ik begin de Giulietta steeds leuker te vinden. :D
Zeker met zo'n stoere achterkant en voldoende vermogen *kwijl*
Ja, nu is de Giulietta al geen trage slak, maar met 200PK moet het echt voldoende zijn. Mocht ik meer willen, kan er altijd nog een andere downpipe. Dan kom je tot een gezonde 215pk.

Bofkont zei:
Barri zei:
Fantastisch, die uitlaat! Ik begin wel een beetje te kwijlen zeg. Dat rode exemplaar ook; geniaal!
Het liefst ga ik tzt voor een blauwe Guilietta met beige lederen interieur. 170pk, automaat mag :) en inderdaad die 'doppelauspuff', dat maakt 'm helemaal af! (tu)
Prima geluidje ook!

Die dubbele uitlaat is erg makkelijk naderhand te plaatsen.

Lekkere plannen Thomas, mooi dat hij blijft, zeer dikke wagen B)

Klopt. Ik ga het ook zelf plaatsen. Bij de Abarth was dat te moeilijk in verband met de achteras, maar dat is bij de Giulietta geen probleem. Ik krik hem iets omhoog en dan kan ik er prima bij.
Wacht trouwens maar eens als die volgend jaar wat verlaagd is (Eibach verlagingsysteem) en er 18 inch velgen opliggen. Dat, in combinatie met de dubbele uitlaat, gaat volgens mij echt een waanzinnig beeld geven.

Misschien weer een polijstdagje doen in het voorjaar? :D :-D

Barri zei:
Leuk dat ie blijft!

Op MP staat een donkerblauwe 120pk met beige interieur. Die heeft ook dat paneel in het dash in de carrosseriekleur gespoten, dat staat wel gaaf! (tu)
Nadeel daarvan is wel dat dat interieurpaneel van plastic is. Ik heb door de sport pakketten op mijn auto een geborsteld aluminium plaat en dat ziet er echt veel mooier en hoogwaardiger uit. Ik zal de auto eens opzoeken als ik tijd heb.

Nissan GT-R zei:
Mooi geluidje, zou lekker klinken zo.
En of! Ik hoop dat het niet teveel wordt, want dan ligt die er zo af. Je kunt ook een kleppensysteem aanschaffen, maar die kosten zo verschrikkelijk veel. :( (td)

Ik heb een linkje van die auto geplaatst. Ik wist niet dat zo'n alu plaat ook van een ander materiaal was. Zo in carrosseriekleur toont wel tof, maar zo'n alu heeft ook wel wat dan, als het echt spul is.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Tomolino zei:
Gave aankoop, wel erg luid naar mijn mening, ben benieuwd hoe dit bevalt op constante snelheid.
Betekend dit ook dat je de auto gaat houden? :}

Als het echt te is, dan gaat het er weer onder weg.
En je hebt het bij het goede eind: Giully blijft! Hij heeft niets gelopen, heeft met paar modificaties bijna het standaard vermogen van de qv, maar wel het voordeel van een lichtere neus, fellere motor en mooier geluid. Komen dus nog andere velgen onder, hij wordt gechipt naar 200pk (Revlimit) en ik ga zelf de remklauwen nog rood maken en dan is het volgens mij bijna de perfecte auto. Een QV biedt dan te weinig voordeel.

Goed om te horen en ik geef je groot gelijk, echt een hele complete auto heb je nu die toch met een paar relatief simpele aanpassingen naar je hebt weten te zetten.

Wat betreft velgen. Welke hebben de voorkeur voor een ieder:

1. (mijn favoriet, maar ook veruit het duurste)
$_57.JPG

2.
$(KGrHqF,!ocFINSqJ!cuBSJL3q0Pqw~~60_57.JPG

3.
https://i.ebayimg.com/00/s/MTQzNFgxNjAw/z/ZCUAAOSwabhUW4Dk/$_57.JPG

4.
https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/RsUAAOSwFnFV9zm0/$_57.JPG

5.
$_12.JPG

6.
https://i.ebayimg.com/00/s/MTExNFgxNjAw/z/AkQAAOSwHnFV0zxd/$_57.JPG

Zoals te zien, een 2tal aftermarket (als het een aftermarket wordt zullen er wel Alfa Romeo wielnaven geplaatst worden) en een 4-tal origineel geleverde. Ben benieuwd. Wordt toch pas in het nieuwe jaar voordat ik concreet op zoek ga.

Op verzoek gewijzigd

Terence
Autoweek moderator

Shit, daar ging iets mis, maar kan ook niet meer bij de knop komen om de post te bewerken. Kan een moderator even de foto's en de code verwijderen uit het bericht? Dan herzie ik even de grootte van de foto's en verwijder ik de code.

2 en 4 zie je vaker onder Guilietta's. Ik heb niks met dat gedraaide design. De overige velgen vind ik top. En 1 natuurlijk op één!

Absoluut nummer 4: elegant en chic. Past prima bij de Giulietta!

Mooi geluid overigens uit de uitlaat die in de bestelling staat. Geeft het niet meer lawaai in de auto bij normale rijsnelheden?

verlichting zei:
Absoluut nummer 4: elegant en chic. Past prima bij de Giulietta!

Mooi geluid overigens uit de uitlaat die in de bestelling staat. Geeft het niet meer lawaai in de auto bij normale rijsnelheden?

Het zal vanzelfsprekend meer aanwezig zijn. Dat vind ik niet erg zolang het niet te erg is. Ik heb behoorlijk wat over voor een mooi geluid (de 1.4 motoren van de Fiat groep maken zo'n waanzinnig geluid) maar het moet niet te erg worden.

Ja altijd leuk Thomas, we kunnen in het voorjaar wel weer een poetsdagje doen (tu)
Kan ik hem ook even in het echt bewonderen.

Velgen optie 4 voor mij (tu)

Bofkont zei:
Ja altijd leuk Thomas, we kunnen in het voorjaar wel weer een poetsdagje doen (tu)
Kan ik hem ook even in het echt bewonderen.

Velgen optie 4 voor mij (tu)

Leuk! Gaan we doen dan!
Grappig om te zien dat velg 4 toch de favoriet is bij velen. Enerzijds vind ik hem ook schitterend, anderzijds vind ik hem wel een beetje saai... Hoe vinden jullie de eerste optie dan in deze kleurstelling:

$_12.JPG

Moet zeggen dat alle velgen die je aandraagt erg mooi zijn, en ze zullen allen ook goed ogen onder de wagen.
Maar ik blijf bij Nr4 (tu)

Nou de diffuser zit er op. Alleen de moer waar de uitlaat nu mee vast zit, zit zo vast(geroest) dat ik voor de uitlaat toch naar de garage moet. Echter die heeft er volgens mij nog geen 10 minuten werk aan. Letterlijk moer los, rubbers van de steunen, nieuwe uitlaat ophangen en moer vast. Ziet er wel een beetje zielig uit nu:

2nw1ytw.jpg

IMG

Ik zou gaan voor nummer 1 volledig zilvergrijs, of voor nummer 5. Dat gedraaide zie je wel genoeg op een Giulietta en stiekem vind ik 't niet eens zo goed staan.

Barri zei:
Ik ben echt de enige die 4 niks vind hè. Nr 1 is in die zilveren kleur ook erg mooi!

Ik sta je bij Barri, ik vind die ook niet echt wat. Heel erg algemeen. Niet wat alfa echt laat zien met gedurfd design. (mijn mening he jongens, is een nette velg maar hij springt er voor mij niet uit) En voor een alfa vind ik dat ook niks.

Zo ik heb het er zelf onder gezet op de brug. Wat een eitje! En wat een fantastisch systeem zeg. In de auto nauwelijks waar te nemen, geen dreunen, geen herrie, echt helemaal niets. Totaal anders dan de Abarth. Maar van buiten, wat-een-geluid! Diep, roffelend en niet te hard. Echt super!

https://www.youtube.com/watch?v=unwG4PRjB_0

53lqgp.jpg

PS. het rechter sierstuk staat iets wat uit het lood. Dat pas ik vanavond even af. Ik zag dat pas toen ik hem al van de brug af had.

Dan hou ik die in gedachte, voor als ik ook ooit een Guilietta 1.4T koop B) Maakt 'm echt af! (tu)
Zeker met automaat is het aanbod groot, omdat die destijds in 20% bijtelling vielen.

Barri zei:
Dan hou ik die in gedachte, voor als ik ook ooit een Guilietta 1.4T koop B) Maakt 'm echt af! (tu)
Zeker met automaat is het aanbod groot, omdat die destijds in 20% bijtelling vielen.

Ik vind de handbak op deze Giulietta zo goed dat ik hem niet graag zou missen. Natuurlijk is een automaat fijn, maar het echt sportief rijden is met handbak toch wel het mooiste. De automaat heeft daarentegen wel launch control en ploft bij het overschakelen. Ook leuk ;)

Ik zou ook graag een handbak hebben, maar de automaten worden ook steeds beter. En in NL is er bij deze motor veel meer aanbod met automaat ipv handbak.

Tomolino zei:
Klinkt goed zeg, nog meer updates behalve de velgen?
En heb je al een keuze gemaakt?

Thanks! Meer updates zullen zijn het verfen van de remklauwen, velgen, chip en eventueel verlaging.

Wat bedoel je met een keuze? Wat betreft de velgen nog niet. Dat mag ook nog wel even duren. Mooiste zou eerst de winter doorkomen en dan in het voorjaar een mooie set aanschaffen. De Brera S velg vind ik ook erg mooi!

Bij velgen optie 4 vraag ik me af of dat wel past bij een zwarte auto. Ik zou zeggen 1. Beetje smaakgevoelig misschien, maar ik denk dat jouw auto het wel kan hebben (spreek uit ervaring, heb zelf ook een zwarte Alfa met blingbling velgen ;) ).

Klinkt lekker.

En als je zorgt dat ze bij de chip inprogrammeren dat je geen ignition cut hebt bij overschakelen. Evt. met een sportknop mocht je die hebben.
Dan krijg je ook plofjes...

Heerlijk Thomas (tu)

Neem aan dat je weer naar savali gaat?
Echte vaklui, die hoef je niets meer te vertellen over deze motor.

Zo, de uitlaatdemper rechts hangt nu ook weer goed. Tunnels pakken is weer een feest. Het geluid is niet zo luid als de Abarth, paar persoonlijk vind ik het wel nog mooier. Er zit een ontzettend mooie roffel in, tot bovenin de toeren. Af en toe knalt die ook, op momenten dat je het niet helemaal verwacht. Binnen in de auto echter, is alles rustig.

Ik heb nu 2500km met de Giulietta erop zitten. Een aantal zaken vallen op:

+ Erg stil. De auto is echt heel goed geïsoleerd
+ Het sturen is messcherp. Autoweek noemde hem de best voorwielaangedreven auto. Volgens mij 100% waar
+ Stoelen. Ik heb het sportpakket met deels leren bekleding. De stoelen zitten diep, bieden goede zijdelings steun en zijn heerlijk op de lange ritten.
+ Afwerking! Geen kraakjes, mooie materialen, kwaliteitsgevoel!
+ Demping en onderstel. De onafhankelijke achterwielophanging merk je direct. De auto is zo heerlijk neutraal. Wat een feest om te rijden
+ Geluid. Nu met de sportuitlaat echt weer een feestje. De 1.4 van Fiat blijft de best klinkende 4 cilinder op de markt.
+ Snelheid. Ondanks dat het niet zo voelt, de Giulietta multiair zet echt flinke stappen. Net wat sneller dan mijn oude gechipte Bravo en net wat minder snel dan de Abarth, maar dat scheelt maar erg weinig. Top ligt op 235(!!) km/pu op de teller.
+ Ruimte. De Giulietta is een ruime auto waar makkelijk met 4 volwassenen een lange rit in gemaakt kan worden.

- Het interieur is wel erg klinisch. Ik vond de Bravo wat "gezelliger". Iets meer displays en licht.
- De beleving is met originele uitlaat wel erg afwezig. Nu al wat meer, maar het explosieve van de Bravo mis je wel, ondanks dat het even hard gaat
- De rubbers van de fusiekogels willen nog wel eens gaan kraken met koud weer
- Blue&Me was ooit modern, nu is het toch wel een beetje achterhaald. Tevens, voor een auto van medio 2011 mis je wel enige kleurendisplays.
- Cruise Control mist cancel knop.
- Verbruik. 1 op 12 is gemiddeld. Auto is zuinig op constante snelheid, zeer onzuinig bij accelereren. T-jet was meer gemiddeld op beide onderdelen.

- Cruise Control mist cancel/resume knop.

Huh? Ook geen resume meer tegenwoordig?
Dat de cancel ontbreekt is al jaren zo bij Alfa Romeo (of misschien zijn er exemplaren die het wel hebben?). Maar mijn GT heeft wel een resume-knop.

@PM zei:

Dat de cancel ontbreekt is al jaren zo bij Alfa Romeo (of misschien zijn er exemplaren die het wel hebben?). Maar mijn GT heeft wel een resume-knop.

Excuus! Dat staat er inderdaad verkeerd. Hij heeft inderdaad wel een resume knop, maar geen cancel knop.

@PM zei:

Excuus! Dat staat er inderdaad verkeerd. Hij heeft inderdaad wel een resume knop, maar geen cancel knop.

Dus je moet elke keer de rem aantikken om de CC eraf te halen?

Ik doelde inderdaad op de velgen, misschien wel verstandig om het na de winter te doen inderdaad, pekel heeft over het algemeen niet echt een fijne uitwerking op velgen.

Dat van die CC is inderdaad vrij hinderlijk, het viel me laatst ook op in MiTo van mijn ouders, vreemd dat ze dit op deze manier aangepakt hebben.

Nissan GT-R zei:
@PM zei:

Dus je moet elke keer de rem aantikken om de CC eraf te halen?
Of koppeling in, of de cruise helemaal uitzettend op de knop, maar dan kun je niet meer resumen...

Ik heb me daarom maar aangewend om de koppeling in te trappen (geen onnodig paniek zaaien bij de achterliggers door de remlichten te laten opflitsen). Het heeft er wel toe geleid dat ik dat soms ook doe in andere auto's, die wel een cancel-knop hebben *-)

Ik heb ooit tijdens een rit in een 156 de auto aan de kant van de weg gezet en het instructieboekje erbij gepakt, omdat ik de cancel-functie van de CC niet kon vinden. (:B

Vind het nog steeds onbegrijpelijk waarom dit niet erop zit.

Nou zowaar scheen de zon. Ja echt waar, dat gele ding in de lucht!
Maarrrrr hij gaat ook vroeg onder. Dus voordat ik de auto schoon had en de kleur eindelijk op de gevoelige plaat wou vastleggen was hij al weg...

Toch wil ik mijn poging plus 2 bonus plaatjes jullie niet onthouden :

Poging kleur of gevoelige plaat:
29gleno.jpg

"Nieuwe achterkant":
vwv9xd.jpg

2ur2k9d.jpg

Ik ben trouwens heel, heel blij met de kleur! Echt onwijs gaaf. Kan niet wachten tot de zomer!

Bofkont zei:
Beter te duur dan niet te koop Thomas :}

Pff, maar het verschil met 18 inch is wel erg groot. Ga je toch richting de 1800 Euro. Met 18 inch ben je met net wat meer dan 1000 euro kwijt voor WSP Italy velgen. Je kunt nog goedkoper, maar wat voor kwaliteit je dan krijgt weet ik niet.

En btw. De zon scheen zowaar eergisteren. De kleur kwam eindelijk eens uit zijn schulp :

k2oca9.jpg

Terug
Bovenaan