Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita

Gave filmpjes en foto's Thomas (y)
Ziet er uit als een hele mooie en relaxte reis :)

Ben zelf nog nooit op de ring geweest, uberhaupt nog nooit daar geweest... staat nog op het 'to-do' lijstje!

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Vandaag nog even een stuk getoured met de 4C. Ongelooflijk: op de autobahn gewoon sneller van 100-200 dan een nieuwe M5 competition waar ik echt het gas achter hem moet lossen. Ook sneller dan een Porsche 911 carrera S targa (voorlaatste serie).

Er zijn toch echt testen waaruit blijkt dat een 4C 2x zoveel tijd nodig heeft voor 100-200 dan een nieuwe M5 hoor. Ook niet zo verwonderlijk met meer dan 600pk.
De 4C is ontzettend leuk, maar ga hem nou niet vergelijken met auto’s in een totaal andere klasse. Komt nogal over als de opschepperij zoals we dat vroeger op de lagere school deden :)

R107 zei:
Vandaag nog even een stuk getoured met de 4C. Ongelooflijk: op de autobahn gewoon sneller van 100-200 dan een nieuwe M5 competition waar ik echt het gas achter hem moet lossen. Ook sneller dan een Porsche 911 carrera S targa (voorlaatste serie).

Er zijn toch echt testen waaruit blijkt dat een 4C 2x zoveel tijd nodig heeft voor 100-200 dan een nieuwe M5 hoor. Ook niet zo verwonderlijk met meer dan 600pk.
De 4C is ontzettend leuk, maar ga hem nou niet vergelijken met auto’s in een totaal andere klasse. Komt nogal over als de opschepperij zoals we dat vroeger op de lagere school deden :)

Dat is het niet. Het is mijn continue verbazing over wat de 4 cilinder presteert en mijn enthousiasme om te delen.

R107 zei:

Dat is het niet. Het is mijn continue verbazing over wat de 4 cilinder presteert en mijn enthousiasme om te delen.

Blijf ze ook delen Thomas, you know I'm a fan! :LOL:

Er wordt over die viercilinders wel eens wat denigrerend gedaan, maar het is wel razend knap welke vermogens ze er tegenwoordig uit weten te persen. (y)

Ik denk dat ik je gespot heb op de snelweg vlak voor Hengelo met in het kielzog van de 4C een hemelsblauwe Lotus Elise. Ging behoorlijk vlot. Was een mooie combi. De Alfa kwam behoorlijk groot over ten opzichte van de Engelse sportauto. Was zo rond 12.30 dacht ik.

verlichting2 zei:
Ik denk dat ik je gespot heb op de snelweg vlak voor Hengelo met in het kielzog van de 4C een hemelsblauwe Lotus Elise. Ging behoorlijk vlot. Was een mooie combi. De Alfa kwam behoorlijk groot over ten opzichte van de Engelse sportauto. Was zo rond 12.30 dacht ik.

Sorry, ik ben nog nauwelijks online, maar dat klopt inderdaad. That was me! :)
Dat ging inderdaad op een goed tempo kan ik herinneren.

Kleine update vanaf het front: de Mercedes C klasse gaat naar veel goede dienst door naar een nieuwe eigenaar en staat ondertussen op Marktplaats en Autoscout. Die wordt vervangen door wat Italiaans.

$_86.JPG

Mijn vrouw is tegenwoordig begonnen met het organiseren van Italiaanse bruiloften en we hebben daardoor wat meer ruimte en deuren nodig. Dit voor beurzen en om stellen van vliegvelden op te halen en naar locaties te brengen. Het loopt al heel goed, dus veel kilometers aankomend jaar wegens meerdere bruiloften.
De 4C is echt rete betrouwbaar. Wat een geweldige auto blijft dat. Daarover weinig te melden behalve dat de glimlach nog altijd even groot is.

speedtouch zei:
Ziet er vet uit! Ben benieuwd! In een hogere prijsklasse dus.

Ja, er gaat goed kilometers mee gereden worden + dat we er een tijdje mee willen doen. Moet gewoon een z.g.a.n. auto zijn, zonder teveel onderhoudsgeneuzel en andere dingen. Heb al paar bekeken en heb wel een aantal eisen: sportstoelen (standaardstoelen zijn ruk) met stoelverwarming en stuurwielverwarming, audio-optie upgrade, als het even kan een panoramadak en nog wat spielerei. De Stelvio heeft mij bij een proefrit positief verrast. Erg fijne auto, die sportiviteit en comfort voor mij goed combineert.

Toffe auto zo'n Stelvio.
Hier in de buurt rijdt een donkergroene met bruine bekleding: prachtig (y)

Toevallig als eens bij
5a999eddf615800001ca5891_Webclip.png
geweest?
Hebben ze ook nog wel een mooie Stelvio staan :)

Mooie auto zo'n Stelvio, alhoewel ik me wel afvraag of hij met zijn krappe achterbank en kleine achterdeuren wel echt geschikt gaan zijn om dames in bruidsjurken te vervoeren?
In elk geval veel succes met de verkoop van de Benz (y)

Nice, goede keuze als auto (y) Of 'ie voor het beoogde doel ook geschikt is, durf ik te betwijfelen maar hoe dan ook, veel plezier ermee!

Ik heb een zwak voor de E coupe van die generatie maar de C is zo met AMG pakket idd best te pruimen. Benieuwd naar de Stelvio.

Sanoma zei:
Toffe auto zo'n Stelvio.
Hier in de buurt rijdt een donkergroene met bruine bekleding: prachtig (y)

Toevallig als eens bij
5a999eddf615800001ca5891_Webclip.png
geweest?
Hebben ze ook nog wel een mooie Stelvio staan :)

Nog niet. Dat is vanuit Enschede echt een flink stuk rijden ook. Prins al wel even gekoekeloerd. Een witte wordt het vermoed ik niet, maar wellicht moet ik het in het echt zien. Wel een prachtige zaak daar trouwens en geweldige commercials!

Zadelsnuiver zei:
Mooie auto zo'n Stelvio, alhoewel ik me wel afvraag of hij met zijn krappe achterbank en kleine achterdeuren wel echt geschikt gaan zijn om dames in bruidsjurken te vervoeren?
In elk geval veel succes met de verkoop van de Benz (y)

De auto zal geen bruiden in jurken vervoeren haha. Hij wordt ingezet om stellen met koffers op te halen van het vliegveld, etc. Wellicht een enkele hele korte trip met jurk, maar dat zal meevallen.
De auto is geen ruimtewonder, maar ik kan meer dan goed achter mezelf zitten en de achterbank is heerlijk comfortabel doordat die gekanteld staat. Kofferbak ook echt meer dan prima. Hier gaat we het echt wel mee redden. Nog groter krijg ik hier in de straat ook bijna niet kwijt.

Lexarno zei:
Ik heb een zwak voor de E coupe van die generatie maar de C is zo met AMG pakket idd best te pruimen. Benieuwd naar de Stelvio.
Ik heb de C altijd iets mooier gevonden. Vooral het front vind ik een stuk beter. Verder zijn de auto's qua onderstel vrijwel identiek wat ik mij herinner. Ik vind dit 1 van de meest onderschatte auto's. Echt mega veel fijne kilometers mee gehad. Simpelweg een waanzinnige reisauto.

R W xxx zei:
Nice, goede keuze als auto (y) Of 'ie voor het beoogde doel ook geschikt is, durf ik te betwijfelen maar hoe dan ook, veel plezier ermee!

Thanks! Je bedoeld qua ruimte? Zie bovenstaande opmerking.

Ha, leuk om weer eens een update te lezen. Ook top dat je vrouw zo lekker bezig is met haar onderneming (y)
Benieuwd naar de foto's als ie er eenmaal is :)

Heel gaaf, zo'n 4C! Maak als je wil eens een review, ben wel benieuwd naar alle ins en outs en hoe het is om in eigen omgeving te touren met zo'n auto.

Ook leuk om nu zo'n set te hebben. Had inderdaad verwacht een Giulia te zien als vervanging van de Mercedes, maar kan me dit ook goed voorstellen. Welke motor ligt er eigenlijk in? Of heb ik dat ergens gemist!

MatthijsL zei:
Heel gaaf, zo'n 4C! Maak als je wil eens een review, ben wel benieuwd naar alle ins en outs en hoe het is om in eigen omgeving te touren met zo'n auto.

Ook leuk om nu zo'n set te hebben. Had inderdaad verwacht een Giulia te zien als vervanging van de Mercedes, maar kan me dit ook goed voorstellen. Welke motor ligt er eigenlijk in? Of heb ik dat ergens gemist!

Er is wel eens hier door mede forummer Omniradius een toffe video gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=GztzBh8OULs
Ik ga voor de 2.0T. Ik heb proefgereden met de 200pk (voldoende) en 280pk (echt verdomd snel) en het zal 1 van beide worden. Denk dat ik hem nog even onder handen laat nemen door een softwareboer om het volledige potentieel eruit te halen, al is dat met de 280pk wel minder zeker. Die is al echt meer dan voldoende vlot.

Mooie keus man!
Heb je al een tijd niet zien rijden, dacht even die is weg uit Enschede ;)
Toen de Stelvio geïntroduceerd werd had Udo in Hengelo een werkelijk schitterende 2.0T 280 staan in groen metallic met champagne interieur, echt schitterend
Ik meende toen 75k of zo
Staat er nu eentje van te koop in Geleen (LINK), echter met een zwart interieur
Succes met je zoektocht!

Guus Leferink zei:
Mooie keus man!
Heb je al een tijd niet zien rijden, dacht even die is weg uit Enschede ;)
Toen de Stelvio geïntroduceerd werd had Udo in Hengelo een werkelijk schitterende 2.0T 280 staan in groen metallic met champagne interieur, echt schitterend
Ik meende toen 75k of zo
Staat er nu eentje van te koop in Geleen (LINK), echter met een zwart interieur
Succes met je zoektocht!
Nee, zeker niet weg. Ik rij er alleen een stuk minder mee. Probeer af en toe hem wel even mee te nemen om de boel goed gangbaar te houden. Die groene van UDO ken ik inderdaad nog! Die heb ik destijds ook gezien. Groen/Bruin is een geweldige combinatie. De groene kleur is bijna niet geleverd en dus bijna niet te vinden.
Degene die jij stuurt is al verkocht. Tenminste, laatst wel toen ik het zag. Kan zijn dat die van verschillende websites is afgehaald.
De verkoop van de Mercedes duurt langer dan gedacht helaas. Hopelijk komt er snel iemand voor.

Ha, ik zag het linkje van de 4C video een paar posts hierboven, dus had hem weer eens gekeken zonet.

Blijft een geweldige wagen ja, en stiekem nog steeds wel trots op die video. Toch erg goed portret geworden al zeg ik het zelf :D

Die video is inderdaad heel goed! Sterker nog, ik had hem al wel eens gezien, en hij is nog een heel stuk beter dan ik dacht (y).

Zo'n Stelvio zou het plaatje wel compleet maken. Ik vind 't geen heel mooie auto, maar het is wel een indrukwekkend fijn sturende crossover. Qua ruimte misschien niet de meest praktische keuze in zijn segment, op de achterbank viel de bewegingsvrijheid me allerminst tegen en in vergelijking met de C Coupé is het net een Transit.

omniradius zei:
Ha, ik zag het linkje van de 4C video een paar posts hierboven, dus had hem weer eens gekeken zonet.

Blijft een geweldige wagen ja, en stiekem nog steeds wel trots op die video. Toch erg goed portret geworden al zeg ik het zelf :D
De video is echt geweldig. Nog altijd super blij mee en ik blijf erbij: je moet er nog altijd wat mee doen! Of maak een reeks van de barrelbrigade samen met wat forummers, want dat van Autoweek zelf was zo slecht, dat moet beter kunnen haha!

Elco zei:
Die video is inderdaad heel goed! Sterker nog, ik had hem al wel eens gezien, en hij is nog een heel stuk beter dan ik dacht (y).

Zo'n Stelvio zou het plaatje wel compleet maken. Ik vind 't geen heel mooie auto, maar het is wel een indrukwekkend fijn sturende crossover. Qua ruimte misschien niet de meest praktische keuze in zijn segment, op de achterbank viel de bewegingsvrijheid me allerminst tegen en in vergelijking met de C Coupé is het net een Transit.
Ik was echt verrast met de proefrit. De Stelvio is écht goed! Heel sportief in de bochten, maar heerlijk rustig in de rechte lijn. De 280pk versie is daarbij zeer snel. Ik had toch een beetje "alfagevoel" voordat ik instapte, maar was positief verrast van de kwaliteit. Geen kraakjes, geen piepjes, geen geluiden uit het onderstel. Het voelde dikke prima.
Ik vind het zelf wel echt hele mooie auto's, maar dat is natuurlijk smaakgevoelig. Qua ruimte inderdaad precies goed voor wat we zoeken.

Mijn buurvrouw heeft een rode, 280pk. Mooie auto! Voor wie het nog weet, de Audi 3.2 a3, lichtblauw die Sjoeritzzz ooit importeerde en hier op het forum besprak, was daarna haar auto. En dus voor de Stelvio. Kijk je ook over de grens? Want dit is in Nederland niet het populairste model....

uwbuurman zei:
Mijn buurvrouw heeft een rode, 280pk. Mooie auto! Voor wie het nog weet, de Audi 3.2 a3, lichtblauw die Sjoeritzzz ooit importeerde en hier op het forum besprak, was daarna haar auto. En dus voor de Stelvio. Kijk je ook over de grens? Want dit is in Nederland niet het populairste model....

Wat leuk! Hoe bevalt haar de auto in gebruik en betrouwbaarheid?
Zeker kijk ik over de grens. 1 van de redenen waarom de Mercedes ook te koop staat. Met inruilen en de Nederlandse prijzen ben je eigenlijk een dief van je eigen portemonee. Ook komisch: nu ik het aanbod in de gaten hou zie ik auto's die in Duitsland of België te koop stonden in Nederland opduiken. Die kosten hier inclusief BPM een goede 15.000 euro meer dan waar ze in België of Duitsland voor te koop stonden. Koekkoek! De BPM is ongeveer €6000

Goed, Mercedes is verkocht en een Stelvio is gekocht. Volgende week de Mercedes (die echt gemist gaat worden, want och wat een heerlijke auto was dat toch) wegbrengen en dan gelijk door de Stelvio ophalen:

IMG20201128125153.jpg

IMG20201128125201.jpg

IMG20201128125204.jpg

IMG20201128125213.jpg

IMG20201128125254.jpg

Voor aflevering gaat er nog wel wat gebeuren: er komt een grote onderhoudsbeurt, krijg garantie en er wordt geinstalleerd:

- Zwarte bumperplaat achterbumper
- Zwarte uitlaatsierstukken
- Zwarte Scudetto.

Dan krijg je qua uiterlijk een beetje het beeld zoals eerder op de pagina hierboven door mij gepost.

Guus Leferink zei:
Gefeliciteerd man, schitterend !!
Interieur is ook echt heel erg mooi met dat hout :D (y)

Welke motorisatie is het geworden?

Thanks! Het is de 2.0T met 280pk geworden. Ik verbaasde mij tijdens de proefrit hoe de 4 cilinder met zo'n auto aan de haal gaat. Hij is echt meer dan vlot.

omniradius zei:
Sow! Dat is een fraai apparaat zeg (y) Interieur inderdaad ook heel chique. Gefeliciteerd en alvast veel plezier gewenst :D

Dank je wel! Het interieur is ook erg chique door het hout. Mooi ook is dat het hout echt een nerf heeft. Echt hout dus. Verder een lichte hemel. Ik vind de donkere hemel iets mooier, maar die maakt het interieur wel heel erg donker. Iets teveel van het goede wellicht.

Total Loss zei:
Dik ding zeg, beetje saaie kleur maar dat mag de pret niet drukken.
Heel erg veel plezier ermee! (y)

Ja, de kleur is enerzijds saai grijs, anderzijds is het wel een kleur die mij de hele tijd trekt. Rood en wit vind ik echt afschuwelijk op de Stelvio. Favoriet is Verde (bijna niet verkocht), Marrone (idem) en Grigio Silverstone (idem).
Straks met de zwarte details staat er denk ik wel een evenwichtig geheel.

406c zei:
Toffe bak, daar ga je vast heel veel plezier van hebben(y)
Dat weet ik wel zeker. Knappe prestatie van Alfa om een auto te bouwen met enerzijds veel comfort in de rechte lijn maar enorm veel sportiviteit in de bochten. De 280PK zorgen ervoor dat de Stelvio gaat als de brandweer.

funf zei:
Mooie auto, die Stelvio. Een van de best gelukte SUV's, wat mij betreft.(y)

Wat mij betreft ook :)
Ik heb nog even de GLC bekeken bij de dealer, maar ik kon er gewoon niet warm van worden. De Stelvio is wat meer coherent qua design. Rustiger, meer in verhouding, zowel buiten maar zeker in het interieur.

Ja, die kleur vind ik ook goed. Komt het model mooi tot zijn recht. De GLC vind ik ook minder, net als de X3 overigens.

Mooie auto, zoals eerder gezegd, mijn buuf heeft een donkerrode, prachtauto. Deze kleur staat 'm ook zeker goed! Laat de bruidjes maar komen!

@Joris
En toch... Ik zou de kleur ook niet saai willen noemen. Er zit echt genoeg metallic in om hem in de zon heerlijk te doen opkleuren. Dank je wel!

@funf
X3 heeft nooit mijn gedachte gepasseerd. Vind dat simpelweg geen knappe auto.

@Speedtouch
Thanks! Gaat zeker goedkomen

@406C
In geen enkele zin uiteraard. Maar voor zo'n bakbeest is het verrassend snel. Ik heb nu de Mercedes met 156pk. Dan is dit hele andere koek. Ook gelukkig weer een automaat die bij de les is. In de Mercedes was die 2 jaar lang in winterslaap. Niet verkeerd bij comfortabel cruisen, maar bij doorrijden niet echt prettig.

@uwbuurman
Zeker! Corona begint wel een beetje spannend te worden momenteel, maar we gaan er vanuit dat alles doorgang vind en veel bruidjes de achterbank gaan zien. Klinkt fout, maar u begrijpt :p

@RW
Blauw is schitterend. Rood vind ik helemaal niets op de Stelvio. Geen idee waarom, maar ik kan het niet mooi vinden.

Snap de keus voor deze kleur ook wel hoor, zeker aangezien je de auto zakelijk gaat gebruiken. Ken de specifieke kleuren niet voor de Stelvio maar voor mij zou blauw of groen de voorkeur hebben. Jij hebt de 4C al voor het felle kleurtje, goeie combi dus! (y)

Terug
Bovenaan