Een andere botsdoos....

Klinkt als een leuk project voor jou, geen tijdsdruk, dat komt wel goed! Welke generatie Golf is het trouwens?

Kijk voor de gein eens wat een liter benzine over de grens kost, wat een liter whisky (brandstof voor opa) over de grens kost, wat een auto over de grens kost, wat een huis aan de andere kant kost....
Het scheelt, met de vrije grenzen (toch fijn, die EU) houdt eigenlijk niks je tegen om aan de andere kant van de grens te gaan wonen. Behalve misschien, zoals in mijn geval, de mening van je partner ;)

Pas je wel op dat je geen oude zure man wordt, nu je de pensioenleeftijd hebt bereikt rke? ;)
Misschien ben ik dat al.
Moe gestreden in de strijd tussen de jeugdige overmoedige veranderaars en de oude zo-hebben-wij-het-al-jaren-gedaan dinosaurussen.

Het scheelt, met de vrije grenzen (toch fijn, die EU) houdt eigenlijk niks je tegen om aan de andere kant van de grens te gaan wonen. Behalve misschien, zoals in mijn geval, de mening van je partner ;)
Mijn partner wil graag naar een echte bananenrepubliek maar ze vindt 20 km tussen haar en de kinderen/kleinkinderen al veel.

En ik? Ik heb recent nog een kredietcrisis en een scheiding overleefd, ik denk dat Schoof 2 ook wel gaat lukken.
Schoof 2 wordt gewoon nog meer betalen maar de economie vraagt om ervaren krachten.

Tsja, ik ben ruim 20 jaar geleden voor 6 maanden vertrokken en nooit meer teruggekeerd. Mijn ouders weten dus precies waar je doorheen gaat.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat wij juist door de afstand een betere band hebben gekregen. En met bijvoorbeeld WhatsApp is het wel heel makkelijk contact te houden.
Wij hebben 10 jaar in het buitenland gewoond, ouders kwamen langs voor 2-4 weken, helemaal goed en daarnaast me Skype / Appen, niets mis mee. Ja, je moet wel de vliegticket kunnen betalen, onze werkgever gaf 2 retourtjes per gezinslid per jaar, welke ook door familie gebruikt kon worden.

Wij hebben 10 jaar in het buitenland gewoond, ouders kwamen langs voor 2-4 weken, helemaal goed en daarnaast me Skype / Appen, niets mis mee. Ja, je moet wel de vliegticket kunnen betalen, onze werkgever gaf 2 retourtjes per gezinslid per jaar, welke ook door familie gebruikt kon worden.
En weet je, als de nood aan de man is, is de familie maar één oceaan verderop te vinden.
Vrienden van mij hebben hun dertigjarige dochter verloren aan een overbekende ziekte, daarbij vergeleken is Bonaire slechts om de hoek.

Maar goed, de botsdoos.

De garagebox wil nog niet vlotten. Misschien zal ik de auto tot genoegen van onze - soms ook erg zure - buren op de overvolle parkeerplaats moeten zetten.
Ik heb wel informatie gekregen waar de lekkage vandaan komt en ik weet een aantal onderdelen die vervangen moeten worden. De elektrische problemen zullen vooral vocht gerelateerd zijn, vocht en elektriciteit zijn geen vriendjes.

Misschien gooi ik er zelfs een trekhaak onder (als je dit een belediging vindt, vergeet deze opmerking dan direct) zodat we straks met deze bolide en een klein sleurhutje op vakantie kunnen.

Maar voorlopig weinig voortgang. Het lijkt wel een IT project voor Rutte/Schoof.

Ik zou nooit een cabrio overwegen zonder een goede droge stalling. Scheelt ook in de all-risk verzekeringspremie (hier toch) .

Een trekhaak op een cabrio of op een 911 of zo heeft wel iets grappigs, ik vind er niks mis mee. Als de constructeur het gehomologeerd heeft, waarom niet als dat je ding is?

Ik zou nooit een cabrio overwegen zonder een goede droge stalling. Scheelt ook in de all-risk verzekeringspremie (hier toch)
Deze auto is gewoon over en deze auto heeft voor mij sentimentele waarde. De knutselruimte is iets wat ik nog moet regelen maar als dat te lang duurt wordt deze botsdoos gewoon oud-ijzer.

De handel geeft er bitter weinig voor, oudere auto's zijn echt uit de gratie.
Bijvoorbeeld: ik weet nog een 335i met allerlei tuning pakketjes te koop. Ooit de natte droom van iedere puber, nu een afdankertje waar niemand zin in heeft.

Aan de ene kant is dat fijn,een knutselaar zoals ik kan heel makkelijk iets vinden om aan te sleutelen. Aan nieuwere auto's knutselen is frustrerend, wat de markt tegenwoordig aanbiedt zijn weggooi-bolides waar alleen mensen met de juiste sufware iets aan kunnen doen. Alles moet je doen met sufware die achter firewalls met passwords zit. Waardoor je zelfs voor simpel gesleutel al bij de dealer of zelfs de importeur moet gaan leuren.
De keerzijde is wel dat een oudere knutsel-botsdoos veel voordeliger is geworden.Tegenwoordig koop je een "botsdoos met wat werk" voor een goede duizend euro en je kan jezelf uitleven met zoeken naar zeldzame onderdelen en uren moeilijke houdingen. Daardoor komt de oudere speel-auto al snel in zicht, alleen moet je niet met je zatte,bekende kop op de Antwerpse ring brokken maken.

Terug
Bovenaan