Een andere botsdoos....

rke

Wegverkenner
En wat voor een....

Tegen mijn principes in ga ik een extra klus-bolide kopen. Een oud dingetje wat flink wat "tlc" nodig heeft en daarom niet de hoofdprijs hoeft op te brengen. Een oud barrel van een merk wat vakmensen als "uitdagend en karaktervol" beschrijven. En het is geen Italiaan.

Over een tijdje zal ik wel foto's plaatsen.

Dat zijn nu net best goede wagens.
Maar:

> klusauto -- Kangoo bijzonder geschikt voor.
> Merk dat 'uitdagend en karaktervol' wordt genoemd (zie ook jouw referentie naar de Laguna II)
> Geen Italiaan

Andere optie is natuurlijk iets van PSA.

Ik ga maar niks roepen, de keuze is iets te reuze. Ik ga er wel een paar in gedachten houden omdat ik denk dat die bij Ruud passen. We gaan het zien...

Ik ga maar niks roepen, de keuze is iets te reuze. Ik ga er wel een paar in gedachten houden omdat ik denk dat die bij Ruud passen. We gaan het zien...
Ik zal Jan een stukje helpen: denk aan de evolutie van een product van een hele foute snor. En een toupetje is aan te bevelen.

De vorige eigenaar is familie, maar aan die opmerking heb je niets.

Een New Beetle Cabriolet.
Bij een evolutie van het product van die snordrager denk ik eerder aan de Golf (of is dat een revolutie?). Die is er ook als cabriolet, maar dat is bij een toupetje toch juist niet handig?

Alleen in beide gevallen geen merk dat wordt omschreven als uitdagend en karaktervol. Porsche wel natuurlijk en de 911 of 356 kunnen ook een evolutie genoemd worden, maar die moeten over het algemeen juist wel de hoofdprijs opbrengen. Als het bij de KdF-Wagen moet blijven zijn er nog enkele meer exotische maar wel betaalbare, uitdagende en karaktervolle merken als FT Bonito en Nova etc.

Elco zit er heel dicht bij.

Mijn dochter heeft een Golfje Cabrio die veel tlc kan gebruiken. Ze gaat emigreren en heeft daarom gevraagd of ik hem wil hebben.

Dat heeft wel wat voetjes in aarde. Hij is zo lek als een mandje en van al het elektrische speelgoed doet hooguit de helft het. De (bediening van de) bak is versleten, de portieren willen niet lekker sluiten en de accu en uitlaat zijn slecht.
Wat er verder stuk is, ik ga het meemaken.

Maar ik ben tegenwoordig gepensioneerd (en werk nog steeds) wat inhoudt dat ik wat bezigheidstherapie een hobby moet opstarten. En dit ding is een geschikt slachtoffer.

Foto's heb ik voorlopig niet, tot september gebruikt zij hem zelf. Maar ik kan wel vast een garagebox en spulletjes regelen.

"betaalbare, uitdagende en karaktervolle merken"

Volkswagens van die periode hebben wel wat uitdagingen. Maar ze werden toen wel geroemd om het design en van de Pollo heb ik de ervaring dat hij hele rare grappen uit de hoge hoed kan toveren.

Maar dat is ook de charme.
Mijn jongste dochter had een vriendin van wie de ouders met een oude Landrover op vakantie gingen.
Waarheen? Tot het punt waar de Landrover er mee ophoudt.
Saai, vervelend? Welnee, dat is eerder spannend.

Al is de reden minder leuk. Lijkt me lastig, als je dochter verhuist naar heel wat verderop.

Nou, zit je mooi mee :). Heb je een idee van een plan van aanpak? Deel restauraties of alles eerst uit elkaar draaien? Bij het laatste is de kans op succes het kleinst...

En je dochter, immigreren als in een paar uur rijden of 20 uur in een vliegmachiene?

Al is de reden minder leuk. Lijkt me lastig, als je dochter verhuist naar heel wat verderop.
Bonaire.

Papa vindt het moeilijk maar kleine meisjes worden nu eenmaal groot.
Nou, zit je mooi mee :). Heb je een idee van een plan van aanpak? Deel restauraties of alles eerst uit elkaar draaien? Bij het laatste is de kans op succes het kleinst...

En je dochter, immigreren als in een paar uur rijden of 20 uur in een vliegmachiene?
De bijna-20 uur optie dus.

Hij lijkt nog niet zo rot dat een complete restauratie nodig is. Er zit weinig roest aan en hij rijdt nog.

Dochterlief kreeg een mooie baan aangeboden en het leek haar wel iets. En ik merk dat de buurt (veel nieuwe mensen) wat minder tolerant wordt naar het "op straat sleutelen". En met een garage kan ik ook af en toe aan Stoffel prutsen.

Tsja, ik ben ruim 20 jaar geleden voor 6 maanden vertrokken en nooit meer teruggekeerd. Mijn ouders weten dus precies waar je doorheen gaat.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat wij juist door de afstand een betere band hebben gekregen. En met bijvoorbeeld WhatsApp is het wel heel makkelijk contact te houden.

Oww, dus ze blijft eigenlijk gewoon binnen Nederland. ;)

infographic-koninkrijk-der-nederlanden.jpg

Ik voorzie dat als dochterlief volgend jaar voor de, familie vakantie, terug komt en die Golf cabrio is mooi opgeknapt door pa.. je de auto weer kan afstaan. :unsure:

Ik voorzie dat als dochterlief volgend jaar voor de, familie vakantie, terug komt en die Golf cabrio is mooi opgeknapt door pa.. je de auto weer kan afstaan. :unsure:
Je bedoelt zoals de Swift en de Pollo?

Ik heb daar minder fijne ervaringen mee, maar mensen kunnen veranderen. En juist een tijdje los van familie en ouders, volledig op elkaar aangewezen zijn, kan veel verandering geven.
Toch ben ik bang dat jij gelijk krijgt en ik na hun vakantie opnieuw aan een afgetrapte Golf mag beginnen. Het zal een beetje gaan zoals de automonteur en de zuunige klant met de mooie auto.

Maar voorlopig heb ik iets om aan te prutsen. Ik heb een sportmaatje die mij wat info over de Golf Cabrio heeft gegeven en ik zal moeten zoeken naar goede adresjes.
Maar ook dat is onderdeel van de hobby.

Tsja, ik ben ruim 20 jaar geleden voor 6 maanden vertrokken en nooit meer teruggekeerd. Mijn ouders weten dus precies waar je doorheen gaat.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat wij juist door de afstand een betere band hebben gekregen. En met bijvoorbeeld WhatsApp is het wel heel makkelijk contact te houden.
Ik ben eigenwijs maar ik vind dat mijn schoonzoon dat ook is. Wat afstand zal dus voor ons beiden goed werken.

Ik zeg wel eens "eigenwijs is een titel".

Het geeft aan dat je gedacht hebt en een eigen mening hebt gevormd. Het is alleen erg moeilijk die mening te vormen op basis van waarnemingen in plaats van het geluid van herrie-papegaaien.

En dat geschreven hebbende: Vinden jullie het ook zo stil na de laatste val van het kabinet? Na zo'n val komen er toch altijd loze beloftes hoe "we alles anders gaan doen"?

Mijn dochter heeft 6 maanden op Curacao gewoond, maar dat was ook wel lang genoeg. Zonder ons lukte wel, maar zonder haar vriendinnen...

Ja is wel grappig, deze club in den Haag is zo slecht dat ze zelfs loze beloftes niet voor elkaar krijgen. Nou mogen we dan weer gaan stemmen, maar het lijstje 'daar stem ik zeker niet op' is inmiddels alle flapdrollen daar.

Leuk project een Golf cabrio. Dat was mijn eerste gedachte, aangezien ik er zelf al te lang een heb waar ik maar geen afscheid van kan nemen. Hoewel die regelmatig karakter heeft getoond en mij voor uitdagingen heeft gesteld, zou ik het merk an sich niet als zodanig omschrijven. Dit betreft dan denk ik een latere Golf 3(,5) cabrio?

Politiek heeft mijn interesse steeds meer verloren. Een recente opdracht bij de organisatie die zich bezig houdt met het herstel van zogenaamd een van de grootste schandelen uit de recente geschiedenis, wat van dichtbij erg mee lijkt te vallen, heeft daar nog wat extra aan bijgedragen. Flapdrollen zitten er inderdaad genoeg, de kiezers die er elke keer weer intuimen zouden hun stemrecht mogen inleveren.

Politiek heeft mijn interesse steeds meer verloren. Een recente opdracht bij de organisatie die zich bezig houdt met het herstel van zogenaamd een van de grootste schandelen uit de recente geschiedenis, wat van dichtbij erg mee lijkt te vallen, heeft daar nog wat extra aan bijgedragen.
Heeft dat iets te maken met een "functie elders"?
Al in 1980 werd voorspeld dat zoiets kon gebeuren maar het is pas recent gebeurt dat de doofpot te laat gebruikt werd.

Maar dit soort uitspraken is politiek gevoelig en de modder-eters mogen dat maar beperkt accepteren.

Je bedoelt zoals de Swift en de Pollo?

Nee, dat ze de cabrio op dat eiland wil gebruiken. Al kan het daar misschien wel vaak te warm voor zijn.

Vinden jullie het ook zo stil na de laatste val van het kabinet? Na zo'n val komen er toch altijd loze beloftes hoe "we alles anders gaan doen"?

Die 'loze' beloftes zijn ze nu aan het opschrijven in hun verkiezingsprogramma's. Het is vakantietijd, dus veel interne werkzaamheden. Eind augustus, begin september komen dan die partijcongressen waar dan wordt vastgesteld welke zin en onzin erin mag blijven staan van de leden. ;)

Wilders heeft het maar makkelijk, die hoeft dat allemaal niet te doen. Die kan nu wel weer gaan roeptoeteren, denk?

Het zal wel pappen en nathouden blijven, vrees ik. Ondanks de woorden die het anders moeten doen lijken. Echte, hardere keuzen maken en gevolgen duidelijk uitleggen zal er wel haast niet in zitten, vrees ik.

Wát moet je nog met je stemrecht, tegenwoordig?

Wát moet je nog met je stemrecht, tegenwoordig?
Kiezen welke clown vertelt wat Brussel wil. Of je kiest voor een grappenmaker die dingen roept die hij niet kan/mag uitvoeren.

Maar we zitten wel met enkel hardnekkige problemen, zoals de dreiging van oorlog. Oranje brulapen, hardhandige KGB officieren, geloofsgekken die het "heb uw naaste lief en sla hem de hersens in" tot kunst verheffen.
Ook de vuiligheid als gevolg van onze levensstijl is een sterk groeiend probleem.

Misschien is een klein onbeduidend tropisch eilandje een betere plek om te wonen dan direct naast een enorme opslag en fabricage van brandbare en giftige zooi.

Nee, dat ze de cabrio op dat eiland wil gebruiken. Al kan het daar misschien wel vaak te warm voor zijn.
Het schijnt (ik ben nog nooit op Bonaire geweest) dat je daar meer hebt aan een Suzuki Jimny (4x4,klein). In ieder geval is het verplaatsen van een auto die kant op een dure grap die de Golf voorlopig nog niet waard is.

De volgende uitdaging:

Huur eens een garagebox waar de auto in past en waarin ik simpele dingetjes kan sleutelen.

Ik dacht een organisatie gevonden te hebben maar de website zegt op het moment van reserveren dat ze alleen nog maar boxen op de 1e verdieping hebben. En ik ben niet sterk genoeg de Golf naar de eerste verdieping te tillen...
I ga maar weer verder zoeken, ik geloof nooit dat "de buurt" blij gaat worden van een straatsleutelaar.

Ik moet zeggen dat dat gedeelte van Nederland mij ook wel trekt.

Wel lastig qua baan, althans ze zijn relatief vlot weg.

Wel lastig qua baan, althans ze zijn relatief vlot weg.
Haar huidige werkgever werkt samen met haar nieuwe werkgever. Zij "is gevraagd" om in Bonaire te werken.
Voor mijn schoonzoon zal het wat lastiger worden. Hij hoopt op iets in de horeca te kunnen doen.
Ik ben benieuwd.

En er is licht aan het eind van de garagetunnel. Ik hou jullie op de hoogte.

Als je met het ene project begonnen bent, komen er ineens projecten uit allerlei hoeken en gaten. Ik twijfel er aan nog een botsdoos op te pakken maar het imago van dit merk past echt niet bij mij.
Maar ook Mercedes en Volvo zijn van suffe, trage en drammerige merken uitgegroeid naar het merk voor de geslaagde burger.

Er stond dus een jongeman voor mijn neus met een veel te snel scheurijzer van een bekend merk.
"Ja, ik breng hem maar naar de sloop. Er zit schade aan, hij lekt kvs en de slijtagedelen zijn allemaal wel op".

Dit was ooit zijn absolute trots, dit was de bolide die hij oneindig veel beter vond dan welke bolide ook.
Hoe de eisen die een gezin stelt de rangorde van botsdoosjes zo kan veranderen dat zelfs een Roemeense budgetbolide bespreekbaar lijkt.

Wonderlijk.

Wat de Golf betreft is er weinig nieuws te melden. De auto zal begin september overgeschreven worden en van de garagebox krijg ik nog een go/no go.

Een kleine update:

De garagebox is nog steeds onzeker.

Ik krijg de auto begin september. Hij heeft alle ouderdomskwaaltjes die er zijn en een van die kwaaltjes is het ruitmechaniekje wat vervangen is.

Ik denk er over een klein draaibankje te scoren om allerlei polyurethaan bussen te draaien zodat het allemaal wat beter stuurt.

Maar voorlopig kom ik veel tijd te kort. Je bent toch pensionado, dus jij kan wel even... Terwijl ik nog steeds 40 uur in de week werk, detacheerders zijn nu eenmaal geen fan van pensioenpotjes.

Dat gaat nog grappig worden als de roverheid werkelijk de muntjes gaat graaien bij de pensionado's.
Garagebox in Spanje, Schotland, Italie of Marokko?

Waar zitten de Cobolkrassers tegenwoordig?

Portugal schijnt erg in trek te zijn tegenwoordig ;)
Ik ken daar nog een campingeigenaar met een prachtige natuurcamping... :D

Er zijn veel meer prachtige plekjes op dit bolletje. Ik zit liever wat verder van de grote ruziezoekers vandaan maar ik hoop nog steeds dat ook dit zinloze geweld snel voorbij zal zijn. We moeten de doodstraf invoeren voor de idioot die nog een oorlog durft te beginnen.

.
Als je kijkt wat een huis in Hongarije kost, als je zoekt in Zweden, als je rondrijdt in Schotland... dan denk je al heel snel "wat doe ik nog in deze bananenrepubliek?"
En als je dan ook weet hoe efficiënt de roverheid is met kapitaal vernietigen en het kaalplukken van de burger, dan trek je heel snel je hardloopschoenen aan.

Kijk voor de gein eens wat een liter benzine over de grens kost, wat een liter whisky (brandstof voor opa) over de grens kost, wat een auto over de grens kost, wat een huis aan de andere kant kost....

Terug
Bovenaan