Tanken is voortaan weer leuk:
Zwarte Beertje maakt zijn km's wel, ondertussen wordt er hard gewerkt aan de groene Phoenix.
De ombouw van 'young' naar 'hobby'uitvoering is nu eindelijk klaar. Alles wat een hobby heeft, zat er al in. Alleen de roofrails moesten nog gemonteerd worden, wat vorige week gerealiseerd is.
Daarna de auto gewassen, in de was gezet en de plekjes bijgewerkt:
De donkere achterlichten mogen officieel niet, bij apk moeten de ongespoten gemonteerd worden. Voor oom agent is het belangrijk dat er overdag de juiste kleur fel genoeg brand, indien ze aan staan. Dat laatste doen ze, anders had ik ze niet gemonteerd. Moet wel veilig blijven

.
Iedereen heeft een mening over de drl die ik geplaatst heb in de grille. De redenen waarom deze plek, is omdat er een grille is met op deze plek mistlampen erin.
Het bewijs dat deze Panda en ik bij een Italiaanse meeting aanwezig waren. Volgend jaar mag zwarte Beertje zijn certificaat halen

:
De 70l 'bom', goed voor 800km bereik en gevuld voor ca €30,-. Nu waren de Italianen zelf niet verbaasd dat mijne omgebouwd was, ze schrokken alleen vanwege de grootte v/d tank

:
Vanwaar de naam 'De groene Phoenix'. Iedereen die Harry Potter gezien heeft, weet dat Dumbledore een vogel Phoenix heeft. Als deze zijn leeftijd bereikt heeft, dan verbrand deze en ontstaat uit de as een ei waaruit de Phoenix opnieuw wordt geboren.
Na mijn ongeluk in nov2013 was mijn Panda hobby technisch totalloss, koets was getordeerd en schadehersteller (hoewel deze mij graag wilde helpen) zei dat het altijd een probleemauto zal blijven. Alles gedemonteerd en week later stond deze te koop met 1 cijfer verschil in kenteken, maar als young uitvoering. Dus vandaar De groene Phoenix, deze is infeite opnieuw geboren.
En dit jaar ga ik weer naar Italië en neem mijn vespa mee:
De motortrailer is ik wat aangepast met led-verlichting:
Op de wielkuipjes heb ik ook lampjes gemonteerd, dan zie ik in het donker deze in de buitenspiegels. En ik ga eens kijken of ik ze ook kan laten knipperen met de richtingsaanwijzers als extra.
Velgjes worden zwart gepoedercoated.
De groene Phoenix is nu weer inzetbaar, nu met zwarte Beertje aan de gang. Zit wat lichte roest aan de wielkuipen aan de binnenkant en ga dit aanpakken. Roest is helaas waar de 141 Panda's niet van gevrijwaard zijn, ondanks de goede anti-roestbehandeling. Je kunt moeilijk de binnenkant inspuiten, plakt alles zo

.