Wim 9922970
Net ingestapt
Dank allemaal,
Er zitten veel techneuten onder degenen die reageren, merk ik. Daardoor is dit forum -op technisch gebied- zeer leerzaam. Wat de distributieketting betreft is het voor mij wel duidelijk dat het in feite toch niet normaal is dat een distributieset al voordat de motor de 100.000 km bereikt heeft, moet worden vervangen. De fabrikant is het daar natuurlijk mee eens, want de latere versies van de Tiguans en soortgenoten zijn voorzien van een motor met een distributieriem. Het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat PON destijds niet heeft gekozen voor het terugroepen van alle auto's die het betrof. Nu werd het tot een schandaal en een grotere anti-reclame (behalve misschien het softwareschandaal) vo0r
VW en PON kun je je niet voorstellen.
Reageer svp nog meer op dit specifieke technisch probleem. Ik zal de verhalen over Volkswagen waarmee ik mijn voordeel kan doen, met interesse lezen.
Er zitten veel techneuten onder degenen die reageren, merk ik. Daardoor is dit forum -op technisch gebied- zeer leerzaam. Wat de distributieketting betreft is het voor mij wel duidelijk dat het in feite toch niet normaal is dat een distributieset al voordat de motor de 100.000 km bereikt heeft, moet worden vervangen. De fabrikant is het daar natuurlijk mee eens, want de latere versies van de Tiguans en soortgenoten zijn voorzien van een motor met een distributieriem. Het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat PON destijds niet heeft gekozen voor het terugroepen van alle auto's die het betrof. Nu werd het tot een schandaal en een grotere anti-reclame (behalve misschien het softwareschandaal) vo0r
VW en PON kun je je niet voorstellen.
Reageer svp nog meer op dit specifieke technisch probleem. Ik zal de verhalen over Volkswagen waarmee ik mijn voordeel kan doen, met interesse lezen.