Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Ik kwam van de week deze Carver tegen:

Volgens het kenteken staat deze ingeschreven in Nederland op 16 juli 2024, dus dat is één dag voor het faillissement van Carver. Misschien een laatste poging deze nog buiten het faillissement te houden?

Gisteren kwam ik dit plaatje tegen:
AP1GczMKXjWr0smulMSKQL94qYquxG5r3SaUqBP250yKib5f3wOcdWrFNbADdIqJe_y8M-6uUYnoO874KXD7sRNKTNL_uHTd4xKXSHt-YBKRgdDjXEcwGNtsu0PdRXEYPuMTlIX09BVYwnSvt3niCgaENUju3w=w2160-h1620-s-no

Net alsof je ergens midden jaren 70 op straat staat.

En vanochtend dit contrasterende duo GT86-en:

De zwarte zie ik elke week in deze parkeergarage, maar de witte heb ik hier nog niet eerder gezien.

En vanmiddag een BMW E30 M3 Cabrio:
AP1GczN5SbGuFK4suJ2aL9hAHYv479Cb6GxPNk50REZFR7ZE8ACKp7hA_xuXiBlSYqrPbN0exI7e7Bo6zyhyy_dqqR06mwMwFfs8Xr8NDj3xR724_lcnOKaCwfcpuNjqNVQVYeIuatW9nfVaIFFzX2rVKko6Pw=w2160-h1620-s-no

AP1GczMJsi6PX_XYShebbZWzsKQg_im3vvK-ybMFw5iNzcTf-Rs1UnDHo1uY1ro_MUkBDUJ7l51YW5cksPmnqq3_nnLlPFA0C_gBnQ2FtjRBRoFVxQVpEhZY6OF8ZYtywMZ98Q168Vez8fVjozi68TziO_J7cg=w2160-h1620-s-no

AP1GczOjt1R57-fKUZDLHXP2UuM0JzCmsZLIPAbDQveXfSv8fcP44HlyNs56i7j3CvLKV8qxhYsQHJ23RgNgV1WR6La6u5tsIw9JlIF6O8pUiwyYAEeFQGdXzUUiE8ILWWrWAcdeBP-JQ_CqGVFU_aAuFp0lfQ=w2106-h1579-s-no

De bucket-seats passen er naar mijn mening totaal niet bij, maar het siert wel dat ze in ieder geval in dezelfde kleur als het interieur zijn.
De babyblauwe Kever is een bekende in Zwolle en een mooie E30 M3 Cabrio natuurlijk. :)

Gistermiddag zag ik een aston martin Lagonda.
Zo'n neus herken je meteen.
Had overigens nog nooit een cabrio gezien van dit type.
Google liet me een foto zien van de bewuste rode op geel kenteken.
Ja bijzonder

De spots van afgelopen week. Twee vanuit auto (m’n bijrijder) geschoten, die zijn niet helemaal scherp.

De eerste M3 (E30), deze is uit 1990 en ooit uit Italië geimporteerd.

DV9IyYv_d.webp

Prachtige MG B 1.8 uit 1965…

Ov1vYdp_d.webp

En wat nostalgie; de R4 uit 1984, ondanks de onscherpte duidelijk herkenbaar als GTL…

oFSZvek_d.webp

En tot slot, wat jonger nog, maar zeker bijzonder genoeg, de RX-8 in een - optisch althans- mooie conditie…

2w6MzZH_d.webp

mooie m3s die zijn gespot! zon super car tegen komen is ook een hele belevenis!

fiat ducato 280l uit 1990
bwsGz4z.jpeg
ixMDLXX.jpeg

dodge omni coupe uit 1981. nog nooit van gehoord.
meBcdmR.jpeg
tp9HjtS.jpeg

chevrolet pick up uit 1985.
0gLWpTI.jpeg
2uy8BqS.jpeg

opel monza uit 1986.
GAaiEOW.jpeg

volvo pv 533 uit 1964.
2xliXPl.jpeg

ford model a denk ik. lucky shot vanuit rijdende auto genomen.
tV3LkkZ.jpeg

op moeten zoeken! rovin d4 dwerg auto. leuk zeg!
nLbtwHU.jpeg

Volgens de RDW is dit een "CBT 200 D" met een 2.5 vijfcilinder dieselmotor. Ik heb 'm daarom maar "Mercedes 250D Limousine" genoemd.

Deze Renault Laguna van de eerste serie heeft een Belgisch kenteken dat dateert van de periode 1951 tot 1961.

Een Mercedes L407D uit 1979.

Een Citroën Ami 8 Club uit 1969, gefotografeerd vanuit een Citroën Ami 8 Club uit 1970.

Een Mercedes 280 SE Coupé automatic uit 1969. Lang leve de telelens!

Een Peugeot 205 uit 1998.

Een Ford Thunderbird convertible uit 1957.

Een Toyota Carina uit 1977.

Een Citroën CX uit 1983.

Een Volvo 1800E uit 1970 zonder benzine.

Een Ford Mustang uit 1996.

En een origineel Nederlandse Peugeot 404 Break Diesel automatic uit 1969, met de turbodieselmotor van een 505.

Volgens de RDW is dit een "CBT 200 D" met een 2.5 vijfcilinder dieselmotor. Ik heb 'm daarom maar "Mercedes 250D Limousine" genoemd.

De firma CBT staat voor Carrosserie Bouw Techniek. Deze Nederlandse firma is de voortzetting van de carrossier Fa. J. Boonacker en Zn uit Haarlem. Vanaf de jaren 50 in de vorige eeuw richtte Boonacker zich op het modificeren en verlengen van met name Amerikaanse automobielen. Er zijn verlengde versies bekend van o.a. modellen van Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Ford USA en Lincoln. Vanaf de jaren 80 ging men zich ook toeleggen op verlengde versies van de Mercedes-Benz 200-300 serie (W124). Aangezien Boonacker aanvankelijk geen officiële accreditatie van Daimler-Benz AG hiervoor had, mocht men de Mercedes-Benz logo's niet op de auto's gebruiken en werden deze vervangen door een gestileerde letter B.

Boonacker sloot begin jaren 90 haar deuren maar beleefde enkele jaren later onder leiding van de schoonzoon van de oprichter alsnog een doorstart onder de naam CBT. Dit bedrijf ging zich specifiek toeleggen op het fabriceren van verlengde versies van de Mercedes-Benz 200-300 serie. Er is dus wel iets bijzonders aan de hand met de door XBXG gefotografeerde verlengde Benz. Het kenteken is namelijk ouder dan het moment dat CBT is opgericht. Mogelijk betreft het hier een latere ombouw.

De firma CBT heeft overigens haar naam vrij kort na de oprichting gewijzigd in RemetzCar en dit is een firma die natuurlijk wel landelijke bekendheid genereerde door de productie van de verlengde Audi A8 voor koning Willem-Alexander. Van deze verlengde A8 zijn twee exemplaren gebouwd. Naast de AA-86 van ons staatshoofd bestaat ook de 52-ZVN-4 nog. De verlengde A8 is overigens alleen door RemetzCar geproduceerd. Het ontwerp is van Frank Reijenga van designstudio CinovarA. Verder is RemetzCar bekend van de door hen geproduceerde en door Niels van Roij Design ontworpen Tesla Model S Shooting Brake.

In 2018 sloot RemetzCar definitief de deuren waarmee de stamboom Boonacker - CBT - RemetzCar ophield te bestaan. De laatste website van RemetzCar is nog altijd online te bezoeken met onder ander een gedetailleerde beschrijving van de ombouw van de Tesla Model S tot stationwagon.

Laatst bewerkt:
dodge omni coupe uit 1981. nog nooit van gehoord.
meBcdmR.jpeg
tp9HjtS.jpeg
De Dodge Omni Coupe is een Amerikaanse coupéversie van de Dodge Omni en Plymouth Horizon. Dit waren Amerikaanse uitvoeringen van de Chrysler - Simca - Talbot Horizon. De originele naam van de afgebeelde auto is Dodge Omni 024. Het model kwam in 1979 op de markt. De Omni 024 werd geleverd met een 1,7 liter 4-cilinder motor van Volkswagen (!) of een 2,2 liter Chrysler 4-cilinder. In 1980 en 1981 was er een extra sportief aangeklede Omni 024 met De Tomaso package.

Het model was echter niet zo succesvol en werd daarom vanaf 1983 verkocht onder de 'historische' modelnaam Dodge Charger (al had dit model natuurlijk niets van doen met de Dukes of Hazzard Chargers). In deze vorm bleef het model tot en met 1987 in productie. Er verschenen toen ook krachtiger gemotoriseerde versies (o.a. met turbo) als Shelby Charger en Shelby (Charger) GLHS (2.2 turbomotor, 175 pk, gelimiteerde oplage van 1000 stuks).

Om het verhaal compleet te maken: de Omni Coupe was er ook als iets eenvoudiger uitgevoerde Plymouth Horizon TC3 waarvan de naam eveneens in 1983 werd gewijzigd, namelijk in Plymouth Turismo. Tenslotte waren er van deze modellen ook nog afgeleide, compacte pick-up modellen. Deze Dodge Rampage (modeljaren 1982 tot en met 1984) en Plymouth Scamp (alleen modeljaar 1983) moesten de concurrentie aangaan met de Volkswagen Rabbit Sporttruck (in Europa: de eerste generatie Caddy) en de Subaru BRAT.

De firma CBT staat voor Carrosserie Bouw Techniek. Deze Nederlandse firma is de voortzetting van de carrossier Fa. J. Boonacker en Zn uit Haarlem. Vanaf de jaren 50 in de vorige eeuw richtte Boonacker zich op het modificeren en verlengen van met name Amerikaanse automobielen. Er zijn verlengde versies bekend van o.a. modellen van Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Ford USA en Lincoln. Vanaf de jaren 80 ging men zich ook toeleggen op verlengde versies van de Mercedes-Benz 200-300 serie (W124). Aangezien Boonacker aanvankelijk geen officiële accreditatie van Daimler-Benz AG hiervoor had, mocht men de Mercedes-Benz logo's niet op de auto's gebruiken en werden deze vervangen door een gestileerde letter B.

Boonacker sloot begin jaren 90 haar deuren maar beleefde enkele jaren later onder leiding van de schoonzoon van de oprichter alsnog een doorstart onder de naam CBT. Dit bedrijf ging zich specifiek toeleggen op het fabriceren van verlengde versies van de Mercedes-Benz 200-300 serie. Er is dus wel iets bijzonders aan de hand met de door XBXG gefotografeerde verlengde Benz. Het kenteken is namelijk ouder dan het moment dat CBT is opgericht. Mogelijk betreft het hier een latere ombouw.

De firma CBT heeft overigens haar naam vrij kort na de oprichting gewijzigd in RemetzCar en dit is een firma die natuurlijk wel landelijke bekendheid genereerde door de productie van de verlengde Audi A8 voor koning Willem-Alexander. Van deze verlengde A8 zijn twee exemplaren gebouwd. Naast de AA-86 van ons staatshoofd bestaat ook de 52-ZVN-4 nog. De verlengde A8 is overigens alleen door RemetzCar geproduceerd. Het ontwerp is van Frank Reijenga van designstudio CinovarA. Verder is RemetzCar bekend van de door hen geproduceerde en door Niels van Roij Design ontworpen Tesla Model S Shooting Brake.

In 2018 sloot RemetzCar definitief de deuren waarmee de stamboom Boonacker - CBT - RemetzCar ophield te bestaan. De laatste website van RemetzCar is nog altijd online te bezoeken met onder ander een gedetailleerde beschrijving van de ombouw van de Tesla Model S tot stationwagon.

Bedankt voor de uitleg. Ik moest bij het vaststellen van de RDW-gegevens meteen denken aan een locale carrosseriebouwer. Booncker was de eerste die in mij op kwam, vanwege de verlengde Citroën XM's.

Het is alweer een tijdje terug dat ik mijn spots hier heb geplaatst (2 april j.l.)! Ik probeer weer even een kleine inhaalslag te doen! Let op; de spots zijn dus al enkele maanden oud maar worden wel steeds recenter! ;)

Eind maart reed ik 's avonds langs het Spaarne in Haarlem-Noord toen ik plots deze Volvo geparkeerd zag staan:

In een Haarlemse parkeergarage zag ik deze BMW:

Deze Simca staat al jaren op en rond deze parkeerplek in Haarlem. Ik heb hem zelf nog nooit zien rijden maar volgens mij wordt deze nog wel gebruikt... Overigens, in september 2013 zag ik hem op dezelfde plek met de neus de andere kant op.

Op de ring bij Amsterdam zag ik deze Lincoln:

Op het binnenterrein van circuit Zandvoort zag ik deze Honda:

Op de parkeerplaats van een duur restaurant in de duinen bij Zandvoort zag ik deze Audi:

Deze roestige maar gave Nissan stond in het industriegebied bij Haarlem:

Deze auto was niet 'in dienst'...

Deze Mazda zag er goed uit!

Deze Mazda was een 'leenauto' van een (lokale?) garage en was op dat moment vervangend vervoer dus deze stond niet asociaal bij een invalidenparkeerplaats.

Een dubbelspot:

Misschien dat XBXG deze al eens heeft gespot maar ik weet het niet zeker. Ik zag deze Mazda in Haarlem bij een verzamelaar van vele, bijzondere auto's!

Ergens in de Bollenstreek kon ik vanaf de weg nog net deze Trabant fotograferen:

Ook in de Bollenstreek, deze Marbella die ik al eens in Haarlem fotografeerde.

Een leuke Rekord!

Die mij even later passeerde.

McFastfood & Furious! :cool:

Deze (voormalig Belgische?) Colt staat nu op Nederlands kenteken:

Na afloop van American Sunday op het circuit van Zandvoort kwam deze Avanti voorbij rijden over de boulevard:

Ook in Zandvoort, deze Panhard:

Bij de lokale stort zag ik deze Corolla:

Deze MR2 in Apeldoorn staat al een tijdje stil...

Lang geleden dat ik een Combo zag:

Deze reclamebus van Burger King heeft iets te goed zijn best gedaan om de reclameboodschap over te brengen... :oops:

Gave Ami Super en Dodge Omni!

TP-SV-15 by CitroenAZU, on Flickr
GS-56-GL by CitroenAZU, on Flickr
CMR 843L by CitroenAZU, on Flickr
82-18-ZV by CitroenAZU, on Flickr
XJ-402-L by CitroenAZU, on Flickr
BE-45-46 by CitroenAZU, on Flickr
VL-12-ZX by CitroenAZU, on Flickr
VS-73-FD by CitroenAZU, on Flickr
KBH-32-B by CitroenAZU, on Flickr
LL-59-JJ by CitroenAZU, on Flickr
LL-59-JJ by CitroenAZU, on Flickr
19-79-VP by CitroenAZU, on Flickr
PX-72-LY by CitroenAZU, on Flickr
03-GV-HN by CitroenAZU, on Flickr
HF-XB-03 by CitroenAZU, on Flickr
TN-29-JJ by CitroenAZU, on Flickr
84-YB-95 by CitroenAZU, on Flickr
AM-65-02 by CitroenAZU, on Flickr
BD-73-TD by CitroenAZU, on Flickr
ZJ-03-GX by CitroenAZU, on Flickr
GP-BR-37 by CitroenAZU, on Flickr

Strakke 116 met misplaatste banden met witte zijvlakken

Bentley staat niet bekend om zijn lichtgewichten, maar deze is wel erg lomp

Ik vraag me af in hoeveel etappes de berijder de rit vanuit Andorra heeft gemaakt. Ik kan me comfortabeler vervoer voorstellen

Werk in uitvoering, hopelijk meer dan alleen plamuur over de roest

Keurige 7 die je geen 30 jaar zou geven

Deze fraaie 2002 Touring was een spot van mijn broer

Eerder deze week werd ik ingehaald door een donkergroene Austin/Morris 1100. Over twee banen en door een middenberm kon ik een deel van het kenteken lezen, en het register https://www.amrwr.nl/?page_id=1896 vertelde me dat het deze was

Laatst bewerkt:
Een keer een spot van een nieuwe auto, een Genesis GV60. Eigenlijk best een aardige auto, verfrissend deze voor de eerste keer te zien!
20260903-genesis-gv60.jpg

Reïncarnatie van een grotere bedrijfswagen als camper. Zelfbouw?
20260903-MB-camper.jpg

De golfer is een beeld (ik vind 'm steeds weer verrassend realistisch), maar de HY foodtruck (die blijkbaar ook wel eens een extra 'maatje' meesleept) trok natuurlijk mijn aandacht.
20260903-Foodtruck-golfbaan.jpg

Deze MB LF 409 uit 1976 is nog steeds in dagelijks gebruik:
AP1GczOe2oIGla41WOy-fhLQLR8qsynOkk3v97HPoZIdATOnTJ4cvIa_mWubM6BfhDPg5QwGlz7g4uPXT0anziSB063NrQzvHzipaX_1N3hHKUiKI5dW9yug8C0-aDC27wnhOEtACFRgtsQ5O17vSOvWiO3Tdg=w2160-h1620-s-no

Wat mij van het weekend opviel, was dat deze een enorme LPG-tank onder de cabine heeft hangen, dus het is geen diesel.

Vandaag zag ik deze Volvo 240 DL van tien jaar jonger:
AP1GczMKM50tjJ1Dp_0m1qmOQOcHr_bGkeoQ6950Ey-7AHu0c33tI_dVXHymAsu3orVY5gsFnrML9O6zUn3JKoyzgDDYYKSw6ayDGtVQy8LLQAP_CyPjjTVdvx7SKTEL-pvRFdt6Wbg4fjHQ6JXAtKq5BuSbWw=w2160-h1620-s-no

Wel een NOK, wat je tegenwoordig niet veel meer ziet op 240s

En ook een Toyota Starlet P80:
AP1GczNqafSttMO21RVDrStX_pqFy66E1yBqDe28Dq4s8R8HqaNUyGp8M3IU2q1wfy-xPKawIeMyeteZN2KBFc9q-QHC0kAGz7Ph_jBB-fgAmhBC_Nnkp5sypNo201oQzkJMtlL8IVrOQD-5OcD8_ocTbgpfFA=w2138-h1603-s-no

Het is duidelijk wel een Starlet-liefhebber: zelfs de kroonkurk-lookalikevelgen zijn voorzien van verse Toyota-logo's.

Deze MB LF 409 uit 1976 is nog steeds in dagelijks gebruik:
AP1GczOe2oIGla41WOy-fhLQLR8qsynOkk3v97HPoZIdATOnTJ4cvIa_mWubM6BfhDPg5QwGlz7g4uPXT0anziSB063NrQzvHzipaX_1N3hHKUiKI5dW9yug8C0-aDC27wnhOEtACFRgtsQ5O17vSOvWiO3Tdg=w2160-h1620-s-no

Wat mij van het weekend opviel, was dat deze een enorme LPG-tank onder de cabine heeft hangen, dus het is geen diesel.
Lijkt aan de ruitjes te zien een oude ME-bus? Dat verklaart dan ook de keuze voor benzine, net als de oude brandweerbussen.

Leuke spots weer! (y)

Lijkt aan de ruitjes te zien een oude ME-bus? Dat verklaart dan ook de keuze voor benzine, net als de oude brandweerbussen.

Leuke spots weer! (y)
Scherp! Gezien de sporen van schroefgaatjes rondom de koplampen denk ik dat het inderdaad een ex-ME busje is. (y)

Afgelopen week onderweg veel diversiteit…

Een supertoffe LJ 80 uit 1983, op zondagochtend met twee keurige mannetjes op leeftijd:

AfNhdt1_d.webp

Oude Volvo’s zien we hier vaak langskomen. Toch vond ik deze de moeite waard; het is een 164 met 3.0 zescilinder:

rTMFQRf_d.webp

aCU2MWc_d.webp

Een C3 Stingray uit 1976:

si3kQnK_d.webp

Een Lancer EVO IV uit 1996, geïmporteerd uit Japan:

NsfTDNe_d.webp

En een Celica GT Turbo in rally uitmonstering, bouwjaar 1995, geïmporteerd uit GB:

8xy95nC_d.webp

Ik loop nog enkele weken achter met mijn spots.

Dit was half augustus, met een Citroën Traction Avant uit 1952.

Een VW Kever uit Duitsland.

Een Peugeot 205 uit 1991.

Een Citroën ID 19 uit 1967.

Eveneens op de linker baan, deze Volvo Amazon uit 1967.

Een Citroën Dyane uit 1979, in de stromende regen.

En een hele fraaie Nissan Bluebird uit 1989.

Terug
Bovenaan