Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Hier ook tijdens het fietsen of lopen, en soms als ik meerijd. Wat ik niet op de foto krijg zijn auto's die me tegemoet komen, of van achteren langsrijden. Soms zie ik ze in de verte aankomen en heb ik net genoeg tijd om te stoppen en mijn telefoon te pakken, maar da's een zeldzaamheid. Ik heb ook een action cam geprobeerd (Gopro-achtig) maar tijdens het fietsen krijg je geen stabiele stilstaande beelden en een uitsnede maken verergert het probleem.

Ik heb wel eens beelden uit een dashcam voor spots gebruikt, maar na croppen waren zelfs full HD-beelden nauwelijks herkenbaar. Alleen als je vlak achter een auto zit, wordt het bruikbaar.

Helaas niet op de foto: een witte Toyota AE86.
Was het een tweedeurs of driedeurs? (in alle gevallen ken ik waarschijnlijk de eigenaar)

Hmm dank voor de reacties. Ik kom ze meestal tegen wanneer ik zelf op de weg zit. En ik zit het grootste gedeelte van de tijd alleen in de auto, dus dan is dat toch lastig. Iets van een camera op de bijrijdersstoel leggen zou misschien wel een oplossing zijn, maar vind ik ook zo wat.
Ik merk ook wel dat ik gewoon niet zo snel ben met de camera. Zo proberen mijn vrouw en ik al maanden een melding mbt een storing van het kinderslot op de ID.7 op de foto te krijgen, maar die is tegen de tijd dat wij de camera gereed heb al lang weer verdwenen. :rolleyes:

Was het een tweedeurs of driedeurs? (in alle gevallen ken ik waarschijnlijk de eigenaar)
Ik denk dat het deze was

QGhsOze.jpeg

Mijn spots van de afgelopen twee weken, best een mager resultaat terwijl het weer toch best mooi was.

Te beginnen met deze BMW M3 Touring in een erg mooie kleurstelling (metallic-bruin met caramelkleurig interieur):
spot2025171.jpg

Deze period-getunde BMW 6-serie Lumma CLR 600 was zo fout, dat 'ie weer goed wordt:
spot2025172.jpg

In de categorie "modern, zeldzaam, maar niemand kijkt er naar om": een Volvo V60 Cross Country
spot2025173.jpg

ONK, jammer van de wat sjofele verbouwingen:
spot2025174.jpg

Prachtige Alfa Romeo Giulia Sprint uit 1964, al sinds 2004 bij de huidige eigenaar:
spot2025175.jpg

Zeer slechte licht-omstandigheden voor dit schitterende BMW-duo, nl. een BMW 2002 Baur en een BMW 850csi:
spot2025176.jpg
spot2025177.jpg

Wat roestige Ford Fiesta "Laurent David":
spot2025178.jpg

Ik sluit af met deze knalgele Jaguar F-Type. Volgens mij een wrap, maar de kleur staat het model verrassend goed:
spot2025179.jpg

Nog een leuk kleurtje op deze G63 AMG:
spot2025180.jpg

Laatst bewerkt:
Ja ik vind het niks, maar er is wel geld in gestoken. Het volledige pakket kostte rond de 30.000,- eur destijds geloof ik.

Ik heb niet zo lang terug ook een Microlino gezien, heel stoer op de snelweg. Was aan het stayeren achter een vrachtwagen. Even later kwamen we in een vrij korte file terecht. Door het handzame formaat was die mij toen zo weer voorbij. Prima fileflitser dus!

Op zich een leuk ontwerp, maar wat een ongelooflijke fout door enkel een electrische aandrijving in de catalogus te hebben. Als je zo'n ding ook met een diesel- en benzinemotor aanbiedt, wordt het tenminste nog wat. En dat geldt uiteraard ook voor de nieuwe Renault 5 en nog veel meer ander modern spul.

Op zich een leuk ontwerp, maar wat een ongelooflijke fout door enkel een electrische aandrijving in de catalogus te hebben. Als je zo'n ding ook met een diesel- en benzinemotor aanbiedt, wordt het tenminste nog wat. En dat geldt uiteraard ook voor de nieuwe Renault 5 en nog veel meer ander modern spul.
Inderdaad jammer dat ze hem zonder een benzinemotor/hybride leveren

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Volledig mee eens! (y)

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Oneens. Met brandstofmotoren heeft Renault de Clio en crossovers (Captur et al). De crossovers heb ik niet gereden maar de Clio is in ieder geval in de vorige en huidige modellen een prima ding, zowel hybride als alleen benzine. Leggen ze nu ook brandstofmotoren in de 4 en 5, dan krijg je in mijn ogen interne concurrentie.
De 5 gaat als een trein, zowel in de verkopen als in de aandrijving ;), en dat gaat met de 4 ook gebeuren. Renault is goed bezig, vind ik.

Een EV is dusdanig anders van opbouw dat je het platform niet kunt gebruiken voor een verbrandingsmotor, tenzij de EV-versie een compromis wordt. De markt vraagt momenteel beide typen auto's, en Renault heeft voor allebei voldoende aanbod. Ik verwacht van een bedrijf als Renault ook degelijk marktonderzoek, en zoals @afentoe al aangaf lijken de verkopen voor zich te spreken. Een auto met een goed ontwerp in een populaire prijsklasse is een succesnummer, en dat verwacht ik ook voor de nieuwe 4. Leuke auto om te zien.

Laatst bewerkt:
Heb al een tijdje niks gedeeld zie ik. Mijn spots van de afgelopen maanden:

Xtm1Bmg.jpeg

Rivian R1T uit 2022. Kan me niet herinneren dat ik deze eerder heb gezien in Nederland.

97VTdEo.jpeg

SsangYong Korando uit 2004 met vijfcilinder dieselmotor.

2OSvFwE.jpeg

Nissan Prairie uit 1984 in een niet al te beste staat. Let ook op de witgeverfde nummerborden aan de weerszijden van de voorbumper.

zlez9p8.jpeg

Een Lancia Stratos, wellicht de bijzonderste van het rijtje. Benieuwd hoeveel er hier van zijn in Nederland.

rEtz9Es.jpeg

Een JAC iEV7S uit 2021. Eén van de geflopte Chinese auto's in Europa.

IymDO73.jpeg

Een liefhebber besloot een Lexus IS SportCross uit 2003 te importeren. De IS van deze generatie is toch wel een vrij tijdloze verschijning.

m1At6ke.jpeg

Daihatsu Valera uit 1996, uit de tijd dat compacte sedans nog succesvol waren in Europa.

Cr9tnya.jpeg

Ondanks dat deze Honda Insight uit 2000 een van de eerste hybrides was die op redelijke schaal werd geproduceerd, zijn ze toch erg zeldzaam (zeker 25 jaar later). De auto is handgeschakeld.

4PNVRf7.jpeg

Mazda 121 'Bolhoed' uit 1991.

ktcDLeX.jpeg

Nog een obscure Mazda, deze 323 Coupé stond in een donkere garage.

gysbD7X.jpeg

Een Genesis GV80 aan de grachten van Amsterdam.

J8BsS4s.jpeg

Subaru Mini Jumbo uit 1991, voorzien van een indrukwekkende 42 pk. Succes met invoegen.

el1T8QS.jpeg

Met deze mislukte E-Klasse kloon hoopte Kia een aantrekkelijk aanbod te hebben voor een redelijke prijs. Dat liep anders. Een Kia Opirus uit 2005.

ooqVQ12.jpeg

SsangYong Musso pickup. Geloof niet dat deze ook in Nederland is verkocht.

BMW 850i '91
v5z5pLh.jpeg

N0UeRFQ.jpeg

Nissan Pathfinder '00. (Niet de correcte auto (Ford Explorer) maar toch leuk gedaan)
c1PJm1V.jpeg

rjDx7qj.jpeg

Volvo PV544 '61
2wJbq5M.jpeg

Gpg4H7f.jpeg

Volvo 164 '73 (de 166 ernaast was achteraf ook het fotograferen waard..)
N9ka3ar.jpeg

Mercury Grand Marqius
kJlRF0t.jpeg

Ford F150 Ranger XLT '76
rGoENMY.jpeg

Vauxhall Viva '69
2PA07vR.jpeg

Audi 100 Avant Quattro '86
wbx9jkk.jpeg

Renault 4 TL '90
6golEHa.jpeg

Mazda 323F '91. (Sinds kort op de (grote) oprit van een duur huis in een dorp vlakbij. Zelfs met originele wieldoppen)
QMA0VwH.jpeg

L3nqNwA.jpeg

Lotus Emira '25. Gloedjenieuw. 2lingbroer nam deze vandaag mee zodat we samen naar Voorst op Wielen konden.
FOtntbn.jpeg

bYdVnPc.jpeg

Ford P100 '89
G1KG0ZT.jpeg

Bitter SC Coupe '85. Beetje vals spelen; deze stond ook op het evenement maar kwamen we rijdend tegen op weg naar huis.
btP4hCX.jpeg

Aston Martin DB12 Volante '24. Deze reed voorbij het evenement, hoorde er niet bij. Wat ervoor reed was nog veel bijzonderder...
eTdlJtt.jpeg

Aston Martin V12 Speedster '22. Slechts 88 van gebouwd. Helaas slechte foto's
MfEnoxr.jpeg

11FfJes.jpeg

Foto van eldes gejat:

aston-martin-v12-speedster-c631714092023205506_1.jpg

Corvette C4:
54598429993_cbaabfa725_b.jpg

Opel Manta:
54597340507_6e340aca9e_b.jpg

Nissan 100NX:
54598523815_df05961e4e_b.jpg

Lancia Delta op "Geen Nederlander" platen, normaliter zie ik die platen op nieuwere/duurdere auto's.
54598430248_20f0a07b0d_b.jpg

Lotus Elise:
54598415484_a837833600_b.jpg

Fiat 500:
54597466227_5479855c91_b.jpg

MG TF:
54598339426_2ff2f4dd3f_b.jpg

Een Straker-Squire uit 1910, een merk waar ik nog nooit van had gehoord, waarschijnlijk omdat ze in 1926 zijn gestopt.
54605045028_a0085441e5_b.jpg

En om af te sluiten iets waarvan ik niet weet wat het is:
54605028459_c51722fdfd_b.jpg

AI zegt over de laatste foto: "De afbeelding toont een Lagonda 2 Litre Speed, een klassieke Britse auto."

En over de Straks Squire: "De afbeelding toont een klassieke auto, specifiek een 1910 Straker-Squire Open Tourer, met kenteken AM-08-19. Deze foto is genomen in Lelystad op 18 juni 2017." :unsure::eek::LOL:

AI zegt over de laatste foto: "De afbeelding toont een Lagonda 2 Litre Speed, een klassieke Britse auto."
Dat zou best eens kunnen kloppen
En over de Straks Squire: "De afbeelding toont een klassieke auto, specifiek een 1910 Straker-Squire Open Tourer, met kenteken AM-08-19. Deze foto is genomen in Lelystad op 18 juni 2017."
Die benaming heeft ie van de RDW maar gezien de informatie op wikipedia denk ik dat het hier om een eerste generatie van de 15hp gaat. En de foto is toch echt genomen op 21 juni 2025 te Ruigenhoek.

89-YD-10 by CitroenAZU, on Flickr
PR-48-PR by CitroenAZU, on Flickr
28-ZDP-3 by CitroenAZU, on Flickr
77-90-ZX by CitroenAZU, on Flickr
GSV-61-H by CitroenAZU, on Flickr
P-978-DT by CitroenAZU, on Flickr
FV-LP-95 by CitroenAZU, on Flickr
91-PX-34 by CitroenAZU, on Flickr
GZ-66-59 by CitroenAZU, on Flickr
09-YD-46 by CitroenAZU, on Flickr
AL-54-50 by CitroenAZU, on Flickr
FT-08-86 by CitroenAZU, on Flickr