Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Giulia QV
54155741209_d484c6713a_h.jpg


Een strakke 924
54155704308_7d4cf61a97_h.jpg


ONK Plymouth Valiant
54155419126_c331b4a474_h.jpg


Frans duo, C6+205
54155881780_deb8de18a3_h.jpg


Honda Stream
54154563212_26c20ed51c_h.jpg


Een heel vroege Z4
54155419381_2af0ccae81_h.jpg


Mini Coupé
54155419516_30dfc750c3_h.jpg


Nissan Kicks
54155882080_df195a310f_h.jpg


Toyota Estima minus twee zijruiten
54161533591_6dbca3b3c5_h.jpg
 
Ik loop weer even achter. Leuke Plymouth en Volvo Duett hierboven! Die Nissan Kicks is een bijzondere import. Als ik me niet vergis worden die alleen in het Nabije Oosten, verder in Azië, Noord- en Zuid-Amerika verkocht.



1975-77 Chevrolet Camaro
Op een niet heel mooie herfstdag werd ik verrast door deze wel heel mooie bruine Camaro. Geweldig ding.



1989 Honda Accord
Dit model Accord had ik al een paar jaar niet meer voor de lens gehad. Hier een net exemplaar waarbij volgens mij best wel veel opties zijn aangevinkt.
 
DZ-31-40 by CitroenAZU, on Flickr
DH-66-31 by CitroenAZU, on Flickr
4-VRR-85 by CitroenAZU, on Flickr
AH-99-15 by CitroenAZU, on Flickr
56-AB-46 by CitroenAZU, on Flickr
98-TM-32 by CitroenAZU, on Flickr
TP-SL-48 by CitroenAZU, on Flickr
AM-831-VY by CitroenAZU, on Flickr
VF-08-FG by CitroenAZU, on Flickr
49-HGZ-2 by CitroenAZU, on Flickr
AM-91-03 by CitroenAZU, on Flickr
AH-72-94 by CitroenAZU, on Flickr
DR-75-64 by CitroenAZU, on Flickr
21-XVG-1 by CitroenAZU, on Flickr
XK-719-H by CitroenAZU, on Flickr
T-111-NL by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0119 by CitroenAZU, on Flickr
14-92-MB by CitroenAZU, on Flickr
PM-85-96 by CitroenAZU, on Flickr
XN-18-61 by CitroenAZU, on Flickr
AN-55-45 by CitroenAZU, on Flickr
JX-41-NB by CitroenAZU, on Flickr
JD-79-GL by CitroenAZU, on Flickr
17-YA-39 by CitroenAZU, on Flickr
74-UJ-60 by CitroenAZU, on Flickr
13-YE-41 by CitroenAZU, on Flickr
 
'k Moet toch wat vaker in de onderste verdieping van de P-garage komen, daar staat aardig wat bijzonders te bewonderen.

M'n oog viel eerst op een Pontiac Solstice, die je hier niet vaak ziet
Bouwjaar januari 2006
Geïmporteerd september 2008
Nog geen twee maanden bij de huidige eigenaar
2.4l viercilinder
IMG_2568 | by AliAsjemenou


IMG_2567 | by AliAsjemenou


Maar op de achtergrond valt nog veel meer onalledaags te bewonderen. De Saab zag ik helaas pas achteraf, maar de grondig vermeubelde Kever en het zo te zien wel originele Fiatje heb ik wel nog een aparte foto van genomen:
Fiat Barchetta, bouwjaar mei 1996, geïmporteerd oktober 1998, sinds augustus 2023 bij huidige eigenaar. 1750cc viercilinder (open deur?),
Kever bouwjaar april 1973, geïmporteerd maar 1995, al sinds oktober 2016 bij de huidige eigenaar
IMG_2566 | by AliAsjemenou


De Saab 900 is trouwens van bouwjaar juli 1993, in mei 2000 geïmporteerd en pas sinds juni dit jaar bij de huidige eigenaar. 2.0 viercilinder maar dat is voor Saab-kenners waarschijnlijk een open deur?
 
Laatst bewerkt:
Typisch parkeergedrag van mensen die zuinig zijn op hun auto. Onderste verdieping is waarschijnlijk het rustigst. En dan het liefst een vak aan het einde van de rij. Scheelt weer kans op schade aan een kant. Ik parkeer ook zoveel mogelijk als die Solstice eigenaar: rustige plek, eindvak en zo ver mogelijk naar buiten. Liever een stukje extra lopen dan je auto terugvinden met een kras of deuk (en zonder briefje).
 
Typisch parkeergedrag van mensen die zuinig zijn op hun auto. Onderste verdieping is waarschijnlijk het rustigst. En dan het liefst een vak aan het einde van de rij. Scheelt weer kans op schade aan een kant. Ik parkeer ook zoveel mogelijk als die Solstice eigenaar: rustige plek, eindvak en zo ver mogelijk naar buiten. Liever een stukje extra lopen dan je auto terugvinden met een kras of deuk (en zonder briefje).
Herkenbaar. Die vakkeuze doe ik zelf ook, de verdieping niet. De onderste verdieping is namelijk inderdaad het rustigst, maar zelfs zo rustig dat hij weer hangjeugd, skateboard-jeugd etc. aantrekt. De hogere verdieping is daarop dan weer wat meer sociale controle, juist omdat daar meer roering is. 't Is dus kiezen of delen bij de verdieping.

Zelf nu twee vakken naast elkaar weten te bemachtigen die aan weerskanten door pilaren van boem-is-ho parkeerders en woeste deurzwaaiers afgeschermd worden. Maar die kans krijg ik niet zo vaak.
Auto's zijn ook - nog - geen klassiekers, hoewel ze imho dat op termijn wel zullen worden :)
 
DZ-31-40 by CitroenAZU, on Flickr
DH-66-31 by CitroenAZU, on Flickr
4-VRR-85 by CitroenAZU, on Flickr
AH-99-15 by CitroenAZU, on Flickr
56-AB-46 by CitroenAZU, on Flickr
98-TM-32 by CitroenAZU, on Flickr
TP-SL-48 by CitroenAZU, on Flickr
AM-831-VY by CitroenAZU, on Flickr
VF-08-FG by CitroenAZU, on Flickr
49-HGZ-2 by CitroenAZU, on Flickr
AM-91-03 by CitroenAZU, on Flickr
AH-72-94 by CitroenAZU, on Flickr
DR-75-64 by CitroenAZU, on Flickr
21-XVG-1 by CitroenAZU, on Flickr
XK-719-H by CitroenAZU, on Flickr
T-111-NL by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0119 by CitroenAZU, on Flickr
14-92-MB by CitroenAZU, on Flickr
PM-85-96 by CitroenAZU, on Flickr
XN-18-61 by CitroenAZU, on Flickr
AN-55-45 by CitroenAZU, on Flickr
JX-41-NB by CitroenAZU, on Flickr
JD-79-GL by CitroenAZU, on Flickr
17-YA-39 by CitroenAZU, on Flickr
74-UJ-60 by CitroenAZU, on Flickr
13-YE-41 by CitroenAZU, on Flickr
Die CX. Ziet er heel strak uit. Blijf een zwak houden voor een CX.
 
Nou ja zeg die evo look-a-like. (mb190)
Leuk maar nu KR er wat extra info bij zet haak ik af.
 
Ik vind 'm nog steeds gaaf, een goed uitgewerkte - en relatief betaalbare - ode aan het origineel.
 
Grappig. Maar het is volgens de advertentie ook geen 80 kW.

Als je zoveel moeite doet om 'm er echt te laten uitzien, waarom hang je er dan niet meteen een dikker blok in? Een schaap in wolfskleren is wat triest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stif
47-XG-40 by CitroenAZU, on Flickr
TD-DF-78 by CitroenAZU, on Flickr
PV-FS-33 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_1659 by CitroenAZU, on Flickr
CV-618-NG by CitroenAZU, on Flickr
24-86-DV by CitroenAZU, on Flickr
13-YB-65 by CitroenAZU, on Flickr
PM-38-13 by CitroenAZU, on Flickr
2-STZ-54 by CitroenAZU, on Flickr
81-77-JK by CitroenAZU, on Flickr
O-AGG-406 by CitroenAZU, on Flickr
70-TH-88 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_1640 by CitroenAZU, on Flickr
99-NDV-6 by CitroenAZU, on Flickr
HN-53-ZL by CitroenAZU, on Flickr
 
Zo eentje bij autobedrijf met bezieling Zieleman gespot, een gave Ford Sierra 2.0i. Hoe plaats ik de foto hier?
 
Ik post regelmatig auto's die buiten (soms ook binnen) staan bij autobedrijven. Waar moet je ze dan plaatsen? Gros plaatst ook auto's die niet 'vandaag' zijn gespot.
 
Ik vind dat persoonlijk ook een kwestie van relativeren. Bij bijvoorbeeld een Youngtimer- of merkspecialist kun je redelijk verwachten dat er iets bijzonders staat, Bij een bandenboer tussen het leaseblik iets bijzonders tegenkomen net iets anders.

Maar het gaat mijn inziens vooral om de auto's toch? Het is geen Autogespot. :)
 
Terug
Bovenaan