Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Ja perfect ontworpen auto.

JFR zei:
Klassiekerrijder zei:
Nog een tip dan maar: crop (=uitsnede maken) ze even voor je ze verkleint en uploadt, zodat de auto altijd zo groot mogelijk in beeld is. Deze twee bewerkingen (croppen en verkleinen) kun je meteen doen op je telefoon, ik gebruik bijvoorbeeld Image Resizer voor Android. Kost ruwweg 30 seconden per foto maar het ziet er veel beter uit.

Bedankt voor de tip, ik heb alleen een iphone, maar daar zal ook wel iets voor te vinden zijn.

Heb je geen app voor nodig. Als je naar een foto gaat klik je rechtsboven op 'wijzig' en op een van de icoontjes onderaan kan je met vingers de foto erg makkelijk croppen.

Even tijd voor een rijtje door de week. Vanaf 3-6.
Klassiekerrijder: mooie 244! Die witte Golf staat daar al minstens drie jaar maar is nu dus wel omgedraaid. Ik kwam er tot eind vorig jaar vaak langs, die oranje nooit gezien. Foto 2019: https://flic.kr/p/2grbmw9
JFR: leuke 480! In dat rood zie ik ze zelden, maar het staat heel goed. Die Vauxhall Victor is geweldig.
MCW: prachtige Type 3, en zo'n vroege origineel Nederlandse is volgens mij heel zeldzaam. De DB11 is waanzinnig mooi en wordt niet eens zo ontsierd door het mat, zeker vanuit jouw hoek komen de lijnen er stiekem nog best mooi in uit.
Escher: wel een hele nette Grand Prix, leuke spot! Voor mijn gevoel is groen allesbehalve kenmerkend voor Alpina's, de vier voor mijn lens waren allen blauw.
XBXG: die R21 is inderdaad heel leuk, en de 123 opmerkelijk strak. Mooie CX GTI's (CX-en GTI?) en hele aparte mountain wagon.
citroenAZU: leuke rallytrim op die P4! Ook de Scirocco, Alpine, mooie 264, E-Type en opmerkelijk vroege UAZ.
Klassiekerrijder: die R12 is mooier dan degenen die ik voor de lens heb gehad, hopelijk wordt hij inderdaad geïmporteerd.
Engineer2: wat een opmerkelijk geel dak op die Corvette.

2005 Ferrari F430
Eindhoven: een pracht van een Ferrari. Rood van buiten, licht interieur van binnen, en snaarstrak.

1964 Wartburg 311
Een van mijn persoonlijke favorieten van dit jaar is deze Wartburg. 'Work in progress', zo lijkt het. Een paar weken geleden zat er nog een zeil overheen maar nu stond hij in het zonnetje. Gezien de sticker denk ik dat hij in West-Duitsland is geleverd of daar op zeker moment heeft gewoond. Dat soort uitingen zal in de DDR minder op prijs zijn gesteld.

Klassiekerrijder zei:
Gaaf, die Wartburg!
Cool toch! Ik had hem onder zeil niet herkend dus nog geen foto gemaakt. Hij lijkt wel te worden opgeknapt, hopelijk binnenkort weer met grille en ruitenwissers.

afentoe zei:

Een van mijn persoonlijke favorieten van dit jaar is deze Wartburg. 'Work in progress', zo lijkt het. Een paar weken geleden zat er nog een zeil overheen maar nu stond hij in het zonnetje.

Wat is deze gaaf zeg, kleur lijkt me ook origineel.

Zojuist een Porsche 968. Geen foto kunnen maken maar zag er precies zo uit als deze.

Porsche_968_01.jpg

Sinds vorige week nieuwe baan, dus ook nieuwe route voor woon-werk verkeer.
En al meteen viel me op dat er iets zeer "exotisch" in mijn zichtveld stond aan 1 van de vele kruispunten die ik voorbij kom: een MPM Erelis! (https://en.wikipedia.org/wiki/MPM_Erelis)

Ik heb foto's moeten nemen en door Google moeten draaien om te weten wat het was, want het logo en model had ik nog nooit gezien of van gehoord.

Blijkt dat Autoweek hier ooit 1 artikel heeft over geschreven, en 1 topic op het forum over bestaat.

Echt wel uniek ding, zeker omdat die hier in Belgie maar 12.000 euro nieuw heeft gekost in 2018.

Gisteren gesignaleerd in Eemnes. een Peugeot 403 uit 1959 in nogal originele staat met wat vliegroest. Op het dak ligt een stuk karton, waarschijnlijk i.v.m. een slecht schuifdak.
Dit model is wel een van mijn favorieten en het zou mooi zijn als hij niet verloren gaat aan verwaarlozing.

https://photos.google.com/photo/AF1QipP7P9ZdIgRtAoaXh5iwvwy2Rd--UNoOYel4arj4

https://photos.google.com/photo/AF1QipPsjq_1Sp4dVBHHTcWRg28lgwu9JI6uGFd7rUot

PascalD zei:

Die Celica is ook erg gaaf!

Mijn spots van de afgelopen twee weken:
Een Barkas B 1000 bij de lokale Ford dealer...

Lamborghini Huracan:

Nog geen 50 meter verderop om de hoek de Corolla E90 van die [url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5321552,6055749#msg-6055749]Afentoe ook al een tijdje geleden had gespot.

IMG_20220525_114210.jpg

En er was een oldtimer evenement in Hilversum afgelopen weekend. Gelukkig had mijn dochter Izabella van 5 zin om even te kijken. Er waren heel veel mooie en bijzondere auto's te zien (waaronder een Borgwald Isabella waar mijn dochter naast ging poseren) maar de twee die ik zelf het meest bijzonder vond zijn de volgende twee.
Een Zimmer Golden Spirit:
IMG_20220605_135408.jpg

Het deed mij denken aan andere retro auto's als de Panther DeVille en de Mitsuoka Dore (en/of een LeSeyde).

Ford Sierra Sapphire RS Cosworth:
IMG_20220605_135243.jpg

Als je al een Cosworth ziet, is het altijd óf de eerste generatie driedeurs óf de derde generatie 4 deurs RS 4x4. Dit is een "vroeg" 4 deurs model met 2wd, dus de tweede generatie.

Stif zei:
Wat is deze gaaf zeg, kleur lijkt me ook origineel.
Dat denk ik ook, heel gaaf.

MCW 84 zei:
En die wartburg staat nu ook op de hoofdpagina :)
Zelfs met een link naar mijn Flickr!

Svenska SV: die MPM is inderdaad exotisch te noemen, heel zeldzaam. Geweldige spot dus!
Donkeyman: ik ben heel benieuwd naar die 403 maar de foto's laden niet. Kloppen de links wel?
Banpei: die Cosworth is leuk, de wielen moeten je ding zijn maar hij lijkt verder heel strak.
JFR: die J7 is een eind van huis, leuke spot!

1991 Mercedes-Benz 600SE
Bussum: een geweldige kathedraal. Ik dacht een moment dat hij origineel Nederlands was, maar hij is al vroeg geïmporteerd en heeft een nieuwer typeplaatje gekregen. Dat is ook meteen het enige wat niet origineel lijkt.

Mijn spots van de afgelopen vijf dagen! In Eindhoven stond deze ONK, maar helaas erg gebruikte Ford Taunus 1600 L Coupé uit 1975 op exact dezelfde plek waar ik een paar maanden geleden een (latere) Taunus Kombi spotte. Duidelijk een liefhebber van het model:

spot202268.jpg

spot202269.jpg

Vlak achter bovenstaande Taunus stond deze (ietwat foute) Mercedes-AMG GLC63S:
spot202270.jpg

En in hartje Brussel stond deze heerlijk 70s Citroën Dyane:
spot202271.jpg

Het kan, maar het is wel wat uit de buurt van Utrecht. :)

Ik vind de W140 met afstand de lelijkste S-klasse ooit, maar in deze kleur komt hij er op zijn voordeligst uit en het is zondermeer een bijzonder strak exemplaar. De Taunus coupé is helemaal geweldig, ook de kleur.

Deze week (helaas geen foto) kwam ik een Lincoln Aviator tegen. Ik kende wel de Navigator, deze had ik nog nooit gezien. Het kenteken was 33HHP6.

BYSI4pR.jpg

rsJqHcR.jpg

oFShgoA.jpg

f3pUaV0.jpg

Dt7twD5.jpg

A80VfoU.jpg

tiebtct.jpg

EYRZNSq.jpg

9C8EYgT.jpg

U6MeoTq.jpg

BVOfvdH.jpg

Ik zag vandaag een Fiat 1100 B uit 1957:

En een Volvo Amazon Combi uit 1965:

Een Buick Electra uit 1973:

En een BMW 2002 uit 1972 die betere tijden heeft gekend:

Vandaag gezien:

VW Jetta van 1982:

BMW 750i van 1988:

Opel Vectra van 1995:

Volvo 740 van 1989:

Die groene BMW 2002 hierboven (79-22-VE) is sinds 1994 bij dezelfde eigenaar en heeft APK tot volgend jaar maart.

Op flickr kun je nog een foto van z'n achterkant vinden, genomen in december '17. Toen was hij al net zo gaar.

Vorige maand zag ik dit staan. Heb er nog niet heel erg naar gezocht, maar weet iemand wat dit is? Lijkt wel iets Frans of Italiaans.

52147899942_d0849d9d4a_c.jpg

52147899997_1450fdd702_c.jpg

52149409600_57b0391bd5_c.jpg

Ah ja, inderdaad, Glas GT. Lijnen en plaatsing benzinevuldop kloppen. Dank je. (y)

Ik was inderdaad al zover dat het geen Fiat e.d. is, maar nog niet afgedwaald naar merken als Glas.

Anderson zei:
Ah ja, inderdaad, Glas GT. Lijnen en plaatsing benzinevuldop kloppen. Dank je. (y)

Ik was inderdaad al zover dat het geen Fiat e.d. is, maar nog niet afgedwaald naar merken als Glas.

Was van mij ook maar een wilde gok, maar het was het eerste wat in me opkwam. Misschien is er iemand anders die het kan bevestigen of iemand die het wel zeker weet. :)

Gisteren voor mijn dochters school een prachtige Alfa Romeo Giulia 1300 TI uit 1968 die ook precies zo klinkt als hij er uit ziet:
IMG_20220615_124632.jpg

IMG_20220615_124643.jpg

Is al sinds 1996 in Nederland, dus vanuit dat oogpunt is het ook al een youngtimer!
En ja, er is een heel gelukkige zoon op school die zo af en toe in deze prachtige Giulia opgehaald wordt. :cool:

Vanaf 10-6.
Escher: in de Heuvel lijkt altijd wel een Taunus te staan, maar deze heb ik er nooit gezien. 5jr geleden buiten wel, toen stond hij er stukken frisser bij. https://flic.kr/p/XK2kkW
Klassiekerrijder: leuke Civic en ook een hele geslaagde foto van de BX. Inderdaad een zeer fraaie 912 (Croeselaan?) en geweldige Riley.
MCW: een hele nette W115, leuke spot!
louisz: wauw, die Fiat, topspot (y)
JFR: Mk1 Jetta wordt steeds zeldzamer, als ik ze zie zijn ze altijd verlaagd. Ik sta te kijken van het dak op die Midget, zou het wel helemaal dicht kunnen?
Anderson: dat blijkt me inderdaad een Glas, leuk!
Banpei: wat je zegt, prachtige Giulia!
Engineer2: leuke Mitsubishi in volgens mij wel hele mooie staat.

1966 Citroën ID19
Hilversum: een flink gebruikte snoek, hij is al sinds 1990 bij dit baasje.

Leuk KR, die groene kever kwam ik laatst op de A4 tegen. Die 504 pu is ook fijn.

_IMG8136 by CitroenAZU, on Flickr
67-HM-22 by CitroenAZU, on Flickr
VF-10-ZH by CitroenAZU, on Flickr
VP-32-SX by CitroenAZU, on Flickr
HL-SH-65 by CitroenAZU, on Flickr
88-YD-00 by CitroenAZU, on Flickr
BOH VW72H by CitroenAZU, on Flickr
K HB 4849 H by CitroenAZU, on Flickr
15-YD-85 by CitroenAZU, on Flickr
BD-02-TT by CitroenAZU, on Flickr
GX-32-PR by CitroenAZU, on Flickr
TG-67-HF by CitroenAZU, on Flickr
92-JV-68 by CitroenAZU, on Flickr
AH-10-79 05-TK-56 by CitroenAZU, on Flickr
06-37-PU by CitroenAZU, on Flickr
TN-50-TH by CitroenAZU, on Flickr
43-YB-82 by CitroenAZU, on Flickr
64-47-SB by CitroenAZU, on Flickr
MB-68-99 by CitroenAZU, on Flickr
75-GRG-6 by CitroenAZU, on Flickr
PM-15-63 by CitroenAZU, on Flickr
08-BS-24 by CitroenAZU, on Flickr
DM-03-87 by CitroenAZU, on Flickr
20-MJ-14 by CitroenAZU, on Flickr
62-YB-92 by CitroenAZU, on Flickr
47-XRR-3 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-64-83 by CitroenAZU, on Flickr
AR-39-66 by CitroenAZU, on Flickr

Ik zie dat er weer wat is veranderd bij Station Voorburg, en de Saab is gewassen.[/quote]

Werd de 304 coupé maar een keer grondig gewassen!

Ik zag vandaag een Porsche Speedster uit 1970 die volgens de TDW een Volkwagen Speedster is. Ik ben niet echt bekend met dit model, is dit een replica of zo?

Verder nog een Morgan Plusfour op een CD kenteken (bouwjaar is mij niet bekend):

[

Tot slot een huidige generatie Toyota Mirai, deze is uit 2022:

Zo'n 'Volkswagen' Speedster heb ik ook gespot: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5321552,page=296 En toen even wat van opgezocht en kwa ik hier op uit:

"Het betreft hier een prachtig gebouwde Volkswagen Speedster 356 replica. De auto is gebouwd op basis van een Volkswagen Kever platform en voorzien van een kunststof body die is gevormd naar het model van een Porsche 356 Speedster. (...) De 1675cc motor is zeer krachtig en voorzien van onder andere snelle nokkenassen en een sportuitlaat. https://www.gallery-aaldering.com/nl/volkswagen-porsche-356-speedster-1973/

Nog altijd wel dure auto.

louisz zei:
Verder nog een Morgan Plusfour op een CD kenteken (bouwjaar is mij niet bekend): https://flic.kr/p/2nsMu7Y

Die is vrij nieuw, de ledstrepen in de koplampen zijn van de laatste paar jaar.

Vandaag gezien:

Magirus-Deutz Mercur 125A van 1960:

Unimog 401-101 van 1954:

DAF YA 328 van 1958:

Scania-Vabis van 1959:

Ford Capri van 1979:

Peugeot 104 van 1975:

VW Kever van 1959:

Volvo 740 van 1986:

Oud vrachtwagentje:

Chevrolet Pick up 3600 van 1950:

Jeep Wagoneer van 1981: