Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Klassiekerrijder zei:
Leuk. Er zijn best wat 404 en 504 pickups nog dagelijks in gebruik, degelijke auto's blijkbaar.

Ik heb even zitten kijken. Dit is de derde 504 pickup voor mijn lens sinds begin 2020, de 404 pickup heb ik al een aantal jaar niet meer gezien.

Escher zei:
Een Rolls Royce Cullinan blijft een imposante verschijning. Mooi is echter anders, zeker in het wit...
spot202240.jpg

De eigenaar had eerst een Mini. ;)

Klassiekerrijder zei:
Mijn eerste auto was een zelfde model Colt in grijs. Ik zou graag hebben gehad dat de mijne zo'n open dak had want ze hadden geen airco. :D

Vandaag heb ik ook even een rondje gefietst met de camera in de tas.

Als eerste een Chrysler New Yorker Town and Country Wagon uit 1965:
Chrysler-New-Yorker-Town-and-Country-Station-Wagon-1965.jpg

Echt een imposant groot ding!

Een tweetal Renault 4tjes:
Renault-4-1977-4-Safari-1963-4L.jpg

De linker is een Safari uit 1977 en de rechter een 4L uit 1963

Een witte Wartburg 353:
Wartburg-353-wit.jpg

En een tweetal Peugeot 205jes met bijna hetzelfde kenteken:
peugeot-205-1998-groen.jpg

peugeot-205-1998-grijs.jpg

Ik had ze beiden al een tijdje geleden los van elkaar gezien en toen was mij het kenteken al opgevallen. Waarschijnlijk uit een serie 205jes die tegelijkertijd geregistreerd waren waarvan alleen 21, 26 en 27 nog bestaan. (of natuurlijk toeval en alle andere TJJL2x verdwenen zijn)

En als laatste een prachtige Nissan Pao uit 1990 in de (zeldzame) kleur Terracotta bruin:
IMG_20220515_120758.jpg

IMG_20220515_120810.jpg

IMG_20220515_120833.jpg

De laatste foto is mijn dochter de ingelijste Nissan Pao poster op de achterbank aan het bewonderen. Deze auto moet dus wel van een liefhebber zijn! :D

Prachtige chrysler in een echt jaren zestig jas.
Peugeot 504, daar kon en kun je mee aankomen.
De vw bus is ook nu nog een werker lijkt wel.
De Shelby-mustang kon nog weleens geasembleerd zijn in Nederland...lijkt een ONK, wat zou het verhaal zijn?

Ik zag vandaag een Citroën LN uit 1978 die hier wel vaker voorbij is gekomen:

Verder nog een Mazda 323 Sedan uit 1994 (niet echt een spot want hij stond voor de showroom van een Mazda dealer):

Verder nog een Volvo 66 uit 1980:

Tot slot de enige niet-ONK uit het rijtje, een Chevrolet Brookwood uit 1958:

Edit: de volgende 2 toegevoegd die ik eerder deze week zag:

Een Mercedes-Benz 380 SL uit 1983:

En deze Chevrolet Blazer uit 1974:

XBXG zei:
Escher zei:
Een Rolls Royce Cullinan blijft een imposante verschijning. Mooi is echter anders, zeker in het wit...
spot202240.jpg

De eigenaar had eerst een Mini. ;)

Da's in 6 jaar tijd een serieuze upgrade :eek:

Ik deel ook nog snel mijn spots van de afgelopen week, te beginnen met (alweer) een Rolls Royce, ditmaal een erg stijlvolle Wraith:
spot202247.jpg

Iets verderop stond deze dikke Audi RSQ8 geparkeerd:
spot202248.jpg

En nog wat verderop kwam ik deze Mercedes-AMG GT63S 4-door tegen. Tsja, duur en exclusief is 'ie wel, maar zeker in het mat echt geen mooie verschijning...
spot202249.jpg

Ik dacht eerst een heuse Alfa Romeo Giulia GTAM voor de lens te hebben, maar de achterkant met "gewone" QV-uitlaten doen me vermoeden dat het een goed uitgevoerde ombouw betreft:
spot202250.jpg

spot202251.jpg

In Brasschaat spotte ik deze prachtige, blauwe Ferrari 812 Superfast in een doorsnee woonwijk:
spot202252.jpg

Schuin tegenover die Ferrari stond nog een knappe Mercedes-Benz W114:
spot202253.jpg

En in het centrum van Brasschaat stond ten slotte nog deze Lotus Super 7 (of een kitcar in die aard):
spot202254.jpg

DF-77-72 by CitroenAZU, on Flickr
17-ZA-55 & 50-69-ZH by CitroenAZU, on Flickr
81-PGG-5 by CitroenAZU, on Flickr
P-257-PF by CitroenAZU, on Flickr
ZR-02-KG by CitroenAZU, on Flickr
P-039-GH by CitroenAZU, on Flickr
50-34-PL by CitroenAZU, on Flickr
01-NU-77 by CitroenAZU, on Flickr
AE-32-06 by CitroenAZU, on Flickr
BX-34-ZL by CitroenAZU, on Flickr
1-OZF-942 by CitroenAZU, on Flickr
0-ADN-122 by CitroenAZU, on Flickr
8-TTN-44 by CitroenAZU, on Flickr
XJ-90-ZZ by CitroenAZU, on Flickr
02-TA-18 by CitroenAZU, on Flickr
H-535-PP by CitroenAZU, on Flickr
AM-56-73 by CitroenAZU, on Flickr
80-AH-92 by CitroenAZU, on Flickr
H-717-LR by CitroenAZU, on Flickr
21-61-VA by CitroenAZU, on Flickr
86-TS-63 by CitroenAZU, on Flickr
AM-91-71 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG6102 by CitroenAZU, on Flickr
AR-28-23 by CitroenAZU, on Flickr
18-TK-VP by CitroenAZU, on Flickr
BE-84-80 by CitroenAZU, on Flickr
84-XK-FK by CitroenAZU, on Flickr
KK-01-ZY by CitroenAZU, on Flickr
VLD-17-G by CitroenAZU, on Flickr
_IMG6016 by CitroenAZU, on Flickr
0-ACA-707 by CitroenAZU, on Flickr
59-AK-89 by CitroenAZU, on Flickr
AM-25-71 by CitroenAZU, on Flickr
23-81-XF by CitroenAZU, on Flickr
AH-67-00 by CitroenAZU, on Flickr
04-34-HL by CitroenAZU, on Flickr
_IMG5391 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG5388 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG5387 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG5381 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG5378 by CitroenAZU, on Flickr
0-AFR-533 by CitroenAZU, on Flickr
68-20-SZ by CitroenAZU, on Flickr
TV-382-D by CitroenAZU, on Flickr
0-AFD-714 by CitroenAZU, on Flickr
XL-14-RK by CitroenAZU, on Flickr
32-YD-83 by CitroenAZU, on Flickr
BE-95-45 by CitroenAZU, on Flickr
H-341-BL by CitroenAZU, on Flickr
PX-04-FR by CitroenAZU, on Flickr
14-51-SX by CitroenAZU, on Flickr
01-72-TH by CitroenAZU, on Flickr
LM11 GXK by CitroenAZU, on Flickr
XX-27-RY by CitroenAZU, on Flickr
DS-60-YP by CitroenAZU, on Flickr

en nog een hele hoop oldtimers tijdens de Molentocht in Goes;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72177720298971440

speedtouch zei:
Gave foto's.! Die tot 'de grond' verlaagde auto's, daar heb ik niets mee, maar iedereen zijn ding, natuurlijk!
Ja zo is dat.
Ik vind het dan bijzonder en mooi dat deze mensen toch iets van liefhebbers zijn.
De jeugd waar ik dan mee praat heeft niets met auto's ze hebben het over NS, greenwheels en electrische lease auto.
Kijk dan vind ik die verlaagde zooi met niet fabrieks af accesoires helemaal nog niet zo erg.

Precies. Ieder zijn smaak en vaak zijn deze wagens net zo goed onderhouden als de versies op standaard hoogte

Favorieten vanaf 13-5.
Klassiekerrijder: leuke Triumph en TA! Die T2 is zeldzaam in zo'n staat.
JFR: hele bijzondere spot is die Crown, ik denk niet dat ik ooit een diesel heb gezien. Die brilkever is geweldig!
Michael: geweldige Shelby! Wist je dat we elk jaar de Spot-van-het-Jaarverkiezing hebben? ;)
Banpei: Chrysler, Wartburg en leuke Nissan (y)
Pepe41: leuke Dodge en Chrysler! Stonden die ook in Son?
MCW84: leuke BMW en geslaagde foto! Ook de Toyota is heel gaaf.
louisz: Citroën LN, Chevrolet (lijkt wel groter dan een Bel Air)
Escher: prachtige Ferrari en W114! Die Lotus zou goed een 'echte' kunnen zijn, ik meen het logo te herkennen.
citroënAZU: geweldige DAF 33! Ook de AX (zijn die veel verkocht als Chrono? Ik kende alleen de Visa), Toyota Hiace, Mini, Donkervoort, duo Chevy-Porsche, 914, duo Ford-Opel.

2007 Ferrari 599 GTB Fiorano
Eindhoven: de eerste 599 die ik buiten Italië zie. Topontwerp maar ik had hem niet mat gemaakt. Hij staat bij een garage, maar die zit niet in de Ferrari's, daarom post ik hem toch.

1977 Porsche 911S
Bussum: tijdens mijn lunchronde kwam deze prachtige Porsche voorbij. De motor die erin ligt komt uit de 964.

Vandaag gezien:

Ford Galaxie Club Victoria van 1962:

Chevrolet Chevelle van 1970:

fotos delen via internet

Opel Olympia van 1952:

Ford Ranchero van 1969 en BSA 3-wheel tricycle van 1932:

Magirus-Deutz s 3500 van 1952:

Mercedes-Benz limousine op basis van een W 126 S-klasse:

Opel Corsa van 1986 en Opel Manta van 1985:

Mercedes-Benz uit de jaren 60 of 70:

Austin Mini van 1989:

gratis forum maken

Dodge D 200 van 1976:

Ford Scorpio van 1994:

Mijn spots van het afgelopen weekend, te beginnen met deze ver ingezoomde Lancia Beta Coupé:
spot202255.jpg

Deze Chrysler Pacifica is nooit officieel geleverd in Eurpoa, maar best vaak grijs geïmporteerd:
spot202256.jpg

Hoe blij kan je worden van een Lada 110? Waren nieuw (20 jaar geleden) al een rariteit, knap dat deze nog steeds in zeer nette staat lijkt te verkeren:
spot202257.jpg

Onder het mom: "Hoe hard kan je een C123 verprutsen?"
spot202258.jpg

@RobGT; Ja dat klopt, ik kon alleen maar een foto maken via de achteruitkijkspiegel :)

@afentoe; De AX Chrono is een eigenbouw.

Vandaag gezien:

Cadillac Fleetwood Brougham van 1982:

Audi 80 van 1985:

Chevrolet Impala van 1977:

De vraag was waarmee, niet waarom. :cool:

Maar die vraag had je al beantwoord op pagina 281 van dit topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5321552,6030119#msg-6030119

Dan heb ik het verkeerd gelezen, ik verklein inderdaad de foto's via www.fotoverkleinen.nl.

Dat lijkt me onnodig omslachtig. Kan dat niet met het fotodeelprogramma dat je gebruikt, Postimage? Via Imgur kan dat bijvoorbeeld wel. Dan heb je vermoedelijk geen last van dergelijk kwaliteitsverlies.

Favorieten vanaf 20-5.
JFR: hele leuke Scorpio! Wat Robbie zegt, die Ranchero is zeer zeker niet van '59, lijkt mij begin jaren '70.
406c: mooie 305, leuk met die gele grote lampen.
Escher: inderdaad een hele nette Lada 110, volgens mij heb ik er nog nooit een blauwe gezien.
Anderson: geweldige Barkas, leuke kleurstelling!

Mercedes-Benz 200D (1986-89)
Eindhoven: een hele nette vroege W124.

1983 Mercedes-Benz 230E
Bussum: en een eveneens keurige W123.

1970 Volvo 1800E
Een Volvo 1800 zonder grille, hopelijk zit hij er snel weer op.

1972 Citroën ID 21 Familiale
En nog geen tien tellen later een origineel Nederlandse Familiale. Die had ik al lang niet meer gezien. Ex-ambulance of omgebouwd. Stom, net een halve tel te vroeg de foto gemaakt.

2001 Audi A8L W12
Hilversum: één van de 750. Mogelijk 's werelds minst opvallende twaalfcilinder.

1991 Toyota Corolla Van
En de meest verrassende van de week is deze Corolla. Getuige de foto's op Flickr woont hij al minstens acht jaar in deze straat.

Mijn oogst van vandaag:

een Ford Sierra sedan uit 1988:

Een Mercedes-Benz 280S uit 1972:

Een Alfa Romeo 2000 Spider uit 1976 die vooral opvalt door het feit dat hij niet rood is:

Een Chevrolet C10 uit 1980:

Een Audi 100 uit 1982:

Een Chevrolet Corvette Stingray uit 1976:

En een Chrysler LeBaron uit 1988:

Gave Volvo 1800 en DS ambulance, maar die Corolla Van is wel een echte zeldzame overlever. Zal regelmatig zijn belaagd door de export-boeren.

Ik kan me niet herinneren deze auto eerder met Europese kentekenuitsnede te hebben gezien
W7YIeMq.jpg

In rap tempo aan het verdwijnen
NjR760H.jpg

Mooie opknapbeurt voor een toen al 20 jaar oud ontwerp. De eigenaar van deze 968 heeft ook een 924, twee 944s en een 928
AFXVPeG.jpg

Weinig tijd voor een foto toen deze M-B 406 op me kwam afrijden. Een originele Nederlander uit '76, de 1411NB
8HctOCo.jpg

Indrukwekkend gevaarte
Ry4aHMZ.jpg

Apart, die schijven op de achterwielen. Voor sneeuw-spikes wellicht?
hbHOb3K.jpg

Deze versie van de Taycan had ik niet eerder gezien. Staat helaas nog in de grondverf
6Nuo3wr.jpg

Strakke GTC
2yFwAi8.jpg

Klassiekerrijder zei:
Er zijn volgens mij belangrijker zaken om je druk om te maken dan meer dan 1 foto van een bijzondere auto. Wees blij dat er überhaupt nog mensen zijn die hier hun spots delen, gezien het grote aantal mensen die alleen maar dumpen en nooit commentaar op andermans spots geven.
...En als ik nooit iets 'dump', en ook bijna nooit commentaar geef, mag ik dan wel gewoon kijken en genieten, meester?

Stif zei:
speedtouch zei:
Gave foto's.! Die tot 'de grond' verlaagde auto's, daar heb ik niets mee, maar iedereen zijn ding, natuurlijk!
Ja zo is dat.
Ik vind het dan bijzonder en mooi dat deze mensen toch iets van liefhebbers zijn.
De jeugd waar ik dan mee praat heeft niets met auto's ze hebben het over NS, greenwheels en electrische lease auto.
Kijk dan vind ik die verlaagde zooi met niet fabrieks af accesoires helemaal nog niet zo erg.
Wat dat laatste betreft: helemaal mee eens. Als je ziet hoeveel geld, tijd en expertise er bij de ontwikkeling van een model in het onderstel gaat zitten, dan is het wat 'apart' om de wegligging op deze manier te eh... zeg maar 'wijzigen'. Maar het is goed om een hobby en passie te hebben en diversiteit is een groot goed. Overigens ken ik toch wel behoorlijk wat jongeren die wel een autopassie hebben, op een of andere manier. Ze sparen voor een youngtimer, zijn bezig met personalisatie of steken een hoop tijd in het koesteren van een jaren 80 of -90 bolide. Er is nog hoop!

maarten1966 zei:
Klassiekerrijder zei:
Er zijn volgens mij belangrijker zaken om je druk om te maken dan meer dan 1 foto van een bijzondere auto. Wees blij dat er überhaupt nog mensen zijn die hier hun spots delen, gezien het grote aantal mensen die alleen maar dumpen en nooit commentaar op andermans spots geven.
...En als ik nooit iets 'dump', en ook bijna nooit commentaar geef, mag ik dan wel gewoon kijken en genieten, meester?
Dit soort geneuzel haalt voor mij en veel anderen wel het plezier van dit forum weg.

Er is één persoon die in plaats van vijf verschillende auto's te plaatsen, vijf foto's van 1 auto plaatst. Jij bent de enige die daarover valt en een belerende opmerking maakt. En dan kom je bij mij met 'meester'? Gedraag je alsjeblieft naar je bouwjaar, als je forumnaam daarop wijst tenminste...

Wat is die commodore gaaf, en dan ook nog een station en ONK(y)
Vroeger waren bij ons op het dorp ook twee, een rode met van die coole verstralers in op de bumper en een gewone record die er uit zag als een commodore. (waarschijnlijk alleen de grille veranderd) later zag ik hem op de sloop staan, door een defecte achteras(?) hij was toen misschien nog maar een jaar of 6,7.

De grondverfkleur op die porsche vind ik wel racey staan, je ziet het almeer op de vaggroep wagens. Weer eens wat anders dan zwart, grijs of wit.

De good old grote MB bussen zie je nog regelmatig, zeker nu met het camperseizoen.
Toen ik afgelopen weekend door het veluwe gebied aan het toeren was op de motor, vond ik het niet ideaal om er achter te rijden. (uche uche:(:) jka stinken doen ze wel....)

Wat is die commodore gaaf, en dan ook nog een station en ONK(y)
Vroeger waren bij ons op het dorp ook twee, een rode met van die coole verstralers op de bumper en een gewone record die er uit zag als een commodore. (waarschijnlijk alleen de grille veranderd) later zag ik hem op de sloop staan, door een defecte achteras(?) hij was toen misschien nog maar een jaar of 6,7.

De grondverfkleur op die porsche vind ik wel racey staan, je ziet het almeer op de vaggroep wagens. Weer eens wat anders dan zwart, grijs of wit.

De good old grote MB bussen zie je nog regelmatig, zeker nu met het camperseizoen.
Toen ik afgelopen weekend door het veluwe gebied aan het toeren was op de motor, vond ik het niet ideaal om er achter te rijden. (uche uche:(:) jka stinken doen ze wel....)

Terug
Bovenaan