Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Wellicht had je beter je de "hotlink voor fora"-optie kunnen kiezen? In mijn browser zijn de foto's in jouw post erg klein, en de "hotlink voor fora" dat geeft althans in mijn browser de foto's op een groter formaat.

Ach ja..
IMG20210906182058.jpg

IMG20210906182111.jpg

IMG20210906182121.jpg

IMG20210906182204.jpg

Nette Omega. Blijkbaar heeft de eigenaar gezien zijn parkeergedrag geen zin in deurdeukjes. Zo te zien levert het geen parkeerproblemen op. :)

Dn4cvrE.jpg

Y6VJmgY.jpg

yccxNed.jpg

Het was al donker en er zat een hek en een terrein tussen mij en deze Vanquish
plsfhqR.jpg

55Vihkt.jpg

ir6hZvQ.jpg

Nee, het is geen smart
StFd88H.jpg

Favorieten vanaf 3-9.
louisz: geweldige LiteAce! Ook de Mitsubishi Colt, Oldsmobile. Ford Granada, Fiat 124
Klassiekerrijder: Citroën DS, Alfa Romeo Spider, Mazda 323, Fiat 126.
D Elzinga: die Sunny, heel gaaf! Ook de Thunderbird en Mercedes.
HarmenA: zeker bijzonder, mooie Mercury!
CitroënAZU: leuke GS! Ook de Rover 800, Cadillac, Unimog, Toyota Supra. Porsche Targa, superlange HY, Corvette.
A Brandhorst: mooie Omega!
JFR: leuke T2!

1978 Volkswagen Transporter
Nog een leuke T2, dit keer in het geel.

1955 Packard Patrician
En een prachtige Packard.

Vandaag gezien:

BMW 320 van 1976:

Ford Transit van 1980:

Citroen Acadiane van 1985:

Opel Kadett van 1977:

Renault Clio van 1996:

Deze Citroën Xantia Phase 1 nu maar eens op de foto gezet, nu die in z'n ogenschijnlijk laatste levensfase is aanbeland. Deze staat er al jaren en eerder wisselde die nog wel eens van plek, maar nu lijkt die z'n vaste (rust)plaats gevonden te hebben.
IMG-20210912-171318058-HDR-2.jpg

IMG-20210912-171308216-HDR-2.jpg

Staan er al een paar van op deze pagina, maar ze zijn dan ook erg leuk.
IMG-20210911-152439704-HDR-2.jpg

Ik zag vandaag best een paar leuke auto's. Van een Opel Manta, een Volkswagen Derby, een Triumph TR7 cabriolet en een 2CV in Lightning McQueen-uitmonstering (dat moet haast wel deze zijn geweest) kon ik geen foto's maken of laten maken, maar de enige waarvan ik (althans mijn bijrijder) een foto kon maken was deze Triumph Herald uit 1965:

DZ-27-99 by CitroenAZU, on Flickr
KZ-48-NB by CitroenAZU, on Flickr
KZ-33-NB by CitroenAZU, on Flickr
LB-17-HK by CitroenAZU, on Flickr
LB-05-HK by CitroenAZU, on Flickr
33-50-VX by CitroenAZU, on Flickr
GN-JS-76 by CitroenAZU, on Flickr
DR-23-55 by CitroenAZU, on Flickr
05-EZ-26 by CitroenAZU, on Flickr
31-YB-95 by CitroenAZU, on Flickr
AM-61-84 by CitroenAZU, on Flickr
AH-74-67 by CitroenAZU, on Flickr
13-YD-14 by CitroenAZU, on Flickr
PZ-68-JL by CitroenAZU, on Flickr
40-YB-64 by CitroenAZU, on Flickr
HS-43-VD by CitroenAZU, on Flickr
65-NG-GD by CitroenAZU, on Flickr
DE-11-66 by CitroenAZU, on Flickr
AE-37-68 by CitroenAZU, on Flickr
47-89-SF by CitroenAZU, on Flickr
KP-80-ZF by CitroenAZU, on Flickr

Ik zag pas nog onderstaande tafereeltje bij een Subaru-dealer in Heemskerk. Strak geparkeerd in ieder geval, instappen lijkt een uitdaging.

Heerlijke spots (en dito foto's!) komen hier weer voorbij. (y)

Een Peugeot 309 uit 1993.

Een Chevrolet Bel Air Nomad uit 1955.

Een Citroën Acadiane uit 1985.

Een Citroën Xantia uit 1994.

Een Peugeot 403 uit 1960.

Een kort bezoekje aan BVA Auctions in Uithoorn leverde de volgende drie foto's op (genomen door het hek).
Een Chevrolet AC International Six uit 1929.

Een Citroën DS uit 1975.

En een Essex Super Six uit 1930.

Op de terugweg zag ik nog deze Volkswagen T2B uit 1976.

De volgende foto's plaats ik in dit topic en niet in het vakantietopic, aangezien ik dit jaar in Nederland ben gebleven tijdens mijn vakantie (op een paar foto's na).

Een VW Kever uit 1968.

Een VW Kever uit 1969.

Een Volvo Amazon Kombi uit 1967.

De eigenaar van deze Volvo zag mij fotograferen. Hij liep naar me toe met de vraag "U bent een liefhebber van klassieke auto's?", al goedkeurend kijkend naar mijn Citroën Ami 8 uit 1970. Hij nodigde me uit om zijn andere Amazon te laten zien, die al enkele maanden niet meer uit de garage was gekomen. Deze donkergrijze Amazon uit 1966 heeft de man naar geweldige oorden gebracht: in 2018 is hij ermee naar China gereden (en terug), en in 2020 heeft ie er een ritje Noordkaap mee gemaakt. We hebben een tijdje staan kletsen en ik bedank de eigenaar nogmaals dat ie zijn Volvo uit de garage reed, zodat ik er foto's van kon maken.

Dát is nog eens een mooi ritje!

Een Mercedes 230E uit 1983.

Twee Eendjes uit 1987 en een Acadiane uit 1986 op Nederlands kenteken, maar gefotografeerd net over de grens in België.

Zijn er hier kenners van campers en/of oude busjes? Bij het drielandenpunt in Vaals zag ik namelijk deze camper staan. Het verbaasde mij nogal dat er een interieur/dashboard van een Citroën C25 in zat, want volgens mij is dit helemaal geen Citroën.

Op dezelfde parkeerplaats stond deze Nekaf uit 1959.

Net over de grens, in België, stond deze DAF YA-66 uit 1974.

Wat leuk, van die Amazon! Ik heb ook al veel leuke gesprekken gehad met eigenaars van bijzondere auto's.

Die camper is een ex-UPS bus. de opbouw werd in eigen beheer ontwikkeld en gebouwd met onderdelen van diverse bestaande bestelwagens.

XBXG zei:
Maar op basis waarvan dan? Toch een Citroën C25 wellicht?

Nee, deels Navistar (die firma achter International) en deels Grumman (militaire voertuigen).
Origineel is het dashboard een letterlijke metalen plaat met wat meters erin.

Maar ik heb dit exemplaar ook zien staan bij het drielandenpunt (sterker nog; ik vermoed dat ik je voorbij heb zien rijden in je Ami) en hier was nog best wat aangepast. Misschien ligt er nu een Citroën motor in en was het makkelijker om dan ook het dashboard over te zetten.

Dank de info. Ik had alleen even zitten turen door de zijramen. Ook het Citroënlogo op de wieldoppen viel me op.

En ja, ik was daar inderdaad met mijn Ami. ;)

Ik kwam deze weer een e-Mehari tegen, een witte. Eerder heb ik al eens een rode gespot, beide op Nl kenteken!

Een Eendje uit 1987.

Een Volvo 164 automatic uit 1970.

Een Opel Blitz uit 1967.

En een Volkswagen Karmann Ghia uit 1968.

Favorieten vanaf 10-9.
ginkelvanmichiel: dat zwart-wit heeft ook wat, leuke 2CV!
JFR: wat Stif zegt, hele leuke Kadett!
HarmenA: leuke T2 maar wat sneu van die Xantia.
citroenAZU: Chevrolet Corvair, geweldige Lancia Beta, Mercedes-Benz 200, NSU Ro80. Citroën 2CV Charon.
louisz: leuke Triumph!
XBXG: prachtige Bel Air! Ook de Peugeot 403, VW T2, Volvo's Amazon, Opel Blitz (heel strak!)
BMW auto: da's lang geleden zeg, dat ik nog een Samara zag, leuke spot!

Ik heb ineens veel gezien deze week.

1970 Opel Kadett
Een niet bijzonder overtuigend matzwart gelakte Kadett. Aan de motorkap zie je dat hij ooit blauw was.

1994 Fiat Tempra
Een Fiat Tempra had ik al een paar jaar niet meer gezien, na twee stationwagens is dit de eerste hatchback voor mijn lens.

1985 Mercedes-Benz L613D
Weliswaar een bus maar ik post hem toch. Het Duitse bedrijf van de stickers bestaat nog.

1986 Opel Corsa
Deze wat vervallen Corsa stond al even op mijn lijstje, ik zie hem vaak genoeg staan maar dat is steeds voor zonsopkomst.

1983 Alfa Romeo Giulietta
Geen zorgen, deze origineel Nederlandse Giulietta is 'work in progress', kortgeleden tenaamgesteld en uit schorsing gehaald, een paar weken geleden stond hij nog zonder achterkant binnen.

1988 Nissan Laurel
Een Laurel op diesel had ik volgens mij nog nooit gezien.

Honda Prelude (1987-91)
Een mooie basis-Prelude bij de automotiveopleiding voor de deur. Ik ben benieuwd of hij nu elke dag de grens en terug overkachelt of toch van een ouder is.

1977 Ford F250
En een heerlijk strakke, onverprutste, bijna origineel Nederlandse F250 tot slot.

Vandaag gezien:

Alfa Romeo GT 2.0 Veloce van 1971:

Toyota Carina van 1996:

Volvo 960 van 1995:

Ik deed weer een rondje Voorburg vandaag en kwam het volgende tegen:

Een DAF Coupé uit 1976:

Een Citroën Ami 6 break uit 1969:

Nog meer Citroëns: 2 CX'en, de eerste uit 1985 en de tweede uit 1990:

Passats van de eerste 3 generaties zie je ook niet vaak, vandaar dat deze (uit 1992, dus derde generatie) een foto waard leek:

Maar de opvallendste verschijning was wel deze Chrysler Saratoga uit 1961:

pas op mijn werk een super leuke Prius gespot... de Prius-C ! met vierkante kentekenplaat aan de voorkant.

en bij een braderie kwam ik onlangs deze leuke Hanomag tegen!

Mooie spots, vooral de Laurel en Prelude (y) Vroeger had het lokale taxibedrijf een paar Laurel diesels.

XARYLxD.jpg

JM0EdQL.jpg

TUeVRla.jpg

WWnOcpy.jpg

cGttNz7.jpg

Had een 1970er al deze achterlichten of is dit een nieuwe carrosserie?

Vandaag mijn laatste rondje Voorburg gedaan, en daar kwam ik met deze prachtige Lancia Beta Montecarlo uit 1978 mijn persoonlijke spot van het jaar tegen:

Verder nog een Honda Prelude uit 1990:

Een Matra Talbot Murena uit 1983:

Tot slot nog een Oldsmobile Delta 88 Royale uit 1978 (die AZU eerder deze maand ook al had gespot):

@Radar hele leuke spot die Prius! en die Hanomag.
@Klasiekerijder altijd leuk zo'n eendje :)
@louisz prachtige Lancia!

Die Montecarlo heeft jaren te koop gestaan bij Auto Romeo in Nootdorp. Ik heb overwogen hem te kopen en ben een keer gaan kijken, dat moet nu twee jaar geleden zijn geweest. Ik was er wel van gecharmeerd, origineel NL exemplaar met een lage km-stand. Alleen geen documentatie. Hij had jaren stilgestaan en er was al veel aan gedaan om hem weer op de weg te krijgen. Leuk dat-ie in Nederland is gebleven en nog leuker natuurlijk om zoiets in het wild te spotten!

Beros zei:
Die Montecarlo heeft jaren te koop gestaan bij Auto Romeo in Nootdorp. Ik heb overwogen hem te kopen en ben een keer gaan kijken, dat moet nu twee jaar geleden zijn geweest. Ik was er wel van gecharmeerd, origineel NL exemplaar met een lage km-stand. Alleen geen documentatie. Hij had jaren stilgestaan en er was al veel aan gedaan om hem weer op de weg te krijgen. Leuk dat-ie in Nederland is gebleven en nog leuker natuurlijk om zoiets in het wild te spotten!
Google geeft me zelfs de advertentie van destijds nog: https://www.marktnet.nl/autos/oldtimers/lancia-beta-monte-carlo-1978-34166444.htm (prijs destijds een kleine €20K)
Originele nederlandse auto
40 jaar bij 1 eigenaar geweest.
door het lange stil staan hebben wij de auto opgefrist.
motor opnieuw verpakt d.m.v. motorpakkingset,zuigerveren.lagerschalen.
alles van de remmen en koppeling vernieuwd.
rembekrachtiger,hoofdremcilinder,remslangen,schijven en blokken,remtangen gereviseerd.
hoofd en hulpkopp.cil.en koppelingset.
nieuwe banden.
de auto heeft 20 jaar stil gestaan en heeft origineel 43000 km

Die Lancia MC (y)
FB-85-XS by CitroenAZU, on Flickr
TJ-81-BG by CitroenAZU, on Flickr
59-26-EB by CitroenAZU, on Flickr
J-898-PR by CitroenAZU, on Flickr
AH-94-02 by CitroenAZU, on Flickr
BV-38-PX by CitroenAZU, on Flickr
AH-56-67 by CitroenAZU, on Flickr
ZL-76-DP TB-BB-94 by CitroenAZU, on Flickr
AL-10-28 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0133 by CitroenAZU, on Flickr
85-52-NA by CitroenAZU, on Flickr
TD-RX-19 by CitroenAZU, on Flickr
KT-963-F by CitroenAZU, on Flickr
03-YB-76 by CitroenAZU, on Flickr
JT-76-NS by CitroenAZU, on Flickr
DE-83-85 by CitroenAZU, on Flickr
SN-NF-73 84-JGZ-3 by CitroenAZU, on Flickr
DR-05-07 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0314 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0333 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0337 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0350 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0400 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0443 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0456 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0460 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0465 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0483 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0501 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0520 by CitroenAZU, on Flickr
55-AL-40 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0009 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0042 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0148 by CitroenAZU, on Flickr
49-66-TF by CitroenAZU, on Flickr

Prachtige foto's, @AZU! Vooral de actieshot van de oranje besteleend van voren, zou zo een persfoto kunnen zijn. (y)
De Bugatti is ook een absolute topspot!

Ik schud mijn iPhone ook even uit. Sorry voor de kwaliteit; de meeste spots zijn door een (auto)raam vastgelegd.

Beginnen doen we met een US-spec Mercedes SL uit de jaren '80. Toch echt een stuk minder aantrekkelijk dan het Europese model...
spot189.jpg

Dit paarse Mini'tje trotseerde de gietende regen:
spot190.jpg

Aan hetzelfde verkeerslicht zag ik vanuit mijn ooghoek dit Oostblok-apparaat: een heuse UAZ Bukhanka!
spot191.jpg

Minstens even obscuur is deze Fiat Strada Adventure. Het is daarenboven nog een speciale uitvoering, nl. een "Lumberjack":
spot192.jpg

In de rij bij de bakker kwam deze Chevrolet Camaro op een trailer voorbij:
spot193.jpg

Aan het station van Sint-Niklaas schreed deze prachtige Mercedes 280S voorbij, was echt om door een ringetje te halen:
spot194.jpg

Een behoorlijk grijze muis, maar nooit in West-Europa geleverd en daardoor wel spotwaardig:
spot195.jpg

Eén van de weinige hybrides waar ik warm van wordt:
spot196.jpg

Afsluiten doe ik met dit bizarre gemodificeerde Volkswagen Golf Cabrio:
spot197.jpg

Terug
Bovenaan