Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

spots van vandaag

1975 ford transit (oude brandweer)
ShJiVfOxwzKzj_R6isa92viznm5ISOjE7HeniClk-do=w747-h561-no

Lada 111
29-10-15%2B-%2B1

oude Fiat 500
XDSygTan_0B7Ce_SZjd99CXA4ngEuV7Ia5zCOq30sRc=w745-h561-no

roze Rover 200 cabrio
29-10-15%2B-%2B3

Škoda caddy
att1atjX-T8bRF1f1LeNvpFm8RKjURSXRs-Zm8nKtn4=w747-h561-no

Škoda rapid coupe
29-10-15%2B-%2B9

29-10-15%2B-%2B1

BMW auto zei:

Volgens de RDW is de Caddy een Volkswagen (U9?) in plaats van een Skoda... Die Rapid is wel echt een geweldige spot, kan me niet herinneren die de laatste jaren in Nederland een te hebben gezien.

EDIT: zelf vanmiddag nog twee spots gemaakt. Omdat er hieronder nog geen posts waren kunnen de spots er net zo goed in dit bericht bij.

1zn3biq.jpg

Op, objectief bekeken, onverklaarbare wijze zijn grote Kia's zoals deze Magentis uit 2002 (origineel Nederlands) in Nederland nooit echt een succes geworden. Ik heb zelf eens in de 'grote broer' van deze auto (een Opirus uit 2005) gezeten, en die deed voor een dikke Mercedes amper onder. Vooropgesteld dat deze zescilinder Magentis van vergelijkbaar niveau is heeft daar iemand een bijzonder lekkere wagen voor de deur staan, in keurige staat. Mag ook wel, gezien de drempels in de straat waarin ik 'm zag *-)...

bflzwk.jpg

Deze origineel Nederlandse Opel Corsa A werd (kwam ik thuis achter) op precies dezelfde dag op kenteken gezet als de oudste Corsa B van Nederland, 26 maart 1993. De levering van de A is kennelijk nog een tijdje doorgegaan, want dit is niet de jongste van Nederland, het kenteken van dat exemplaar begint al op een 'H'. Helaas wat (lak-)schade boven de tankdop en naast/achter de deur, en volgens mij mist er bij de achterste zijruit een stuk kunststof, maar dat weet ik niet zeker. Tot slot lijken de velgen me niet origineel Opel, hoewel ik ze wel leuk vind staan.

Wat leuk afentoe!

Mijn complimenten trouwens voor de altijd leuke posts die jij maakt! Altijd leuke verhaaltjes erbij!

Pjötr zei:
Wat leuk afentoe!

Mijn complimenten trouwens voor de altijd leuke posts die jij maakt! Altijd leuke verhaaltjes erbij!

Altijd mooi om feedback te krijgen, zeker als het zo lovend is. Leuk dat je (en meerderen met jou) steeds feedback blijft geven, ik weet even niet of ik 'jouw' '48er Buick al genoemd had. Zo niet, dan hierbij, die mag je van mij op het eind van het jaar inzenden :)

Zelf vind ik van de bovenstaande spots vooral de Wartburg en RX-7, elk om hun eigen redenen, ontzettend gaaf. Die Ford van Charger, leuke auto maar je kan inparkeren of je kan het niet... Was daar niet ook een topic van?

afentoe zei:
Pjötr zei:
Wat leuk afentoe!

Altijd mooi om feedback te krijgen, zeker als het zo lovend is. Leuk dat je (en meerderen met jou) steeds feedback blijft geven, ik weet even niet of ik 'jouw' '48er Buick al genoemd had. Zo niet, dan hierbij, die mag je van mij op het eind van het jaar inzenden :)

Bedankt, om heel eerlijk te zijn, heb ik het spot-topic een beetje opgegeven, het is best veel moeite om steeds alles te plaatsen, zeker als amper iemand reageert. Toch vind ik het wel leuk om te kijken, en wil we af en toe iets plaatsen, en reageren.

Mooi rijtje weer Azu, met zoals altijd prachtige foto's!
Heeft die Wartburg niet in Youngtimer Magazine gestaan?

Leuk weer Charger! Wat een maffe Passat zeg!

Nog een paar van mij:

Tempra uit 93, sinds 97 bij de huidige eigenaar.

Een propere Renault 19.

Volvo 165E uit 1974

een Monza uit 1985..

Leuk Golfje uit 1978, welke een Diesel & Van is!

En een leuk restauratie-object, deze Montreal!

Prachtige spots Peter! (tu) Van mij mag je vaker plaatsen hier.

En is dat geen "grijze" Passat, Charger? Of had hij wel gewoon een achterbank?

Mooie plaatjes weer!

Peter, bij de Montréal gaat er wat mis...
Die Volvo lijkt ook meer op een omgekatte 240 met de bumpers van een 245 dan op een 165, die overigens niet echt bestaat... dubieus geval!

Nou ja zeg het moet niet gekker worden.
Foto-CVA48R6R-D.jpg

Leuke alfa!
Foto-SPXY4ADQ-D.jpg

Let op het rechter voorspatbord, plek voor een vlag,een ex volgauto misschien?
Foto-MFECBBBU-D.jpg

Astrawez zei:
Prachtige spots Peter! (tu) Van mij mag je vaker plaatsen hier.

En is dat geen "grijze" Passat, Charger? Of had hij wel gewoon een achterbank?

Dat heb ik niet gezien,auto stond aan de overkant,maar zou best kunnen dat er een achterbank inzat.

Phoenixrood74 zei:
Een fietstochtje van anderhalf uur door Den Haag en Scheveningen leverde afgelopen zondag aardig wat spots op:

En tot slot, omdat hij toch toevallig langskwam, een historische tram
24fmlc3.jpg

Zondag zag ik deze ook nog langskomen in Scheveningen:)

Ik loop zelf voor mijn gevoel ook een stukje achter maar heb het erg druk op school en kan dus weinig spotten hier nog wel wat spots uit Den Haag en Scheveningen van afgelopen zondag.

Bentley Continental GT V8

Jaguar XK150

Chevrolet Chevelle in walgelijke staat

Prachtige Ford Mustang. Op de zijkant stond nog G.T. 350 R maar volgens mij is dit geen Shelby?
Toen ik deze fotografeerde miste ik wel een nieuwe Ford Mustang Boss 302 2013 die helaas net wegreed.

Mislukte foto van een Corvette C3

[url=https://flic.kr/p/Af1dVA]

En toen we net Den Haag uitreden kwam de topper van de dag: een Ferrari 400i!

En nog een Renault 4 GTL

Dit was de boss, niet mijn foto. De Zafira op de foto is van mij*-)

ford-mustang-boss-302-2013-c485225102015162851_7.jpg

KP62 zei:
jKYP9tb.jpg

Wie kan hier misschien wat informatie over geven?
Deze staat vaak bij mij in de straat, daarom viel het me op. Maar het is 1 voertuig, waarom dan twee verschillende kentekens?
Aangezien hier nog geen reactie op gekomen is, Het betreft een Toyota Chaser.

Aan het begin van de middag vandaag stond deze nette Buick Invincta in Nederweert
ayx85j.jpg

ouclkj.jpg

2unx5d0.jpg

Ik ben hier als poster niet zeer actief, Maar ben vorige maand een aantal dagen in Düsseldorf geweest, Het stikt er van Yuppies in splinternieuwe Porsches en ook met Lamborghini Aventador's werdt je overspoeld, Daar kijk je niet van op daar en keer je na een paar keer niet eens naar om, Maar toch het een en ander aan bijzondere auto's gezien. :)

347ti5e.jpg

2rynjno.jpg

2eatssg.jpg

11j6rm0.jpg

ftq0yw.jpg

n71pav.jpg

Na de V8 Vantage en de 300D was dit mijn favoriet! Een originele BMW 325i M-Tech II ! Voor zowel nette 325i's als de optionele M-Tech spoilersets moet tegenwoordig flink wat afgerekend worden, Om een nette, onverpruste, Maar toch gebruikt exemplaar tegen te komen vind ik persoonlijk erg bijzonder! :)

acfq79.jpg

2j2b3iu.jpg

25z05mx.jpg

fuqh4n.jpg

zjig7d.jpg

157dri9.jpg

1124uj8.jpg

Samen met de BMW E30 Touring de mooiste "Station" ooit, Helaas kon ik geen foto maken van de achterkant.

igj48g.jpg

2pslj6r.jpg

Als liefhebber van oudere Honda-modellen kon ik ook deze Accord erg waarderen! Bijzonder vind ik de wieldoppen icm "oude" kentekenplaten zonder het blauwe vlak, Wat ik meer ben tegengekomen op youngtimers, Is dat legaal in Duitsland?

2ng4so1.jpg

Een nette, Originele tweede generatie Mitsubishi Eclipse vlak voor mijn hotel, In Nederland is een onverprutste Japanse coupé een zeldzaamheid, Echter zag ik eerder ook een originele 200SX S13 voorbij komen enkele meters verder, En waren rappe Nissan's geen zeldzaamheid in Düsseldorf, Een Skyline R33 GT-R, Skyline R33 GTS25-T en Skyline R34 GT-T ben ik ook tegengekomen, Helaas zonder foto. :)

Bodegraven zei:
En toen we net Den Haag uitreden kwam de topper van de dag: een Ferrari 400i!

Nog wat bijzonderder: het is nog een origineel Nederlands exemplaar ook (klik), jammer dat de foto bewogen is anders had je echt een prachtspot te pakken gehad (tu)

afentoe zei:
Nog wat bijzonderder: het is nog een origineel Nederlands exemplaar ook (klik), jammer dat de foto bewogen is anders had je echt een prachtspot te pakken gehad (tu)

Als je naar de omstandigheden kijkt. Tegengestelde rijbaan, redelijke snelheid, verkeerde instelling van camera en vieze ramen is de foto nog best goed gelukt. Al ben ik er niet zo tevreden mee uiteraard.

Enkele spots van de afgelopen week:

Een Honda Legend V6 automatic uit 1996.

Een Citroën Dyane uit 1977.

Een Citroën XM Turbo automatic uit 1998.

Een Jaguar XK120 DHC uit 1953.

Een BMW E23 728i uit 1985.

Een Volvo Amazon Kombi uit 1967, in gebruikte staat.

Deze snaarstrakke Mercedes W123 300TD Turbo Diesel uit 1984 is al sinds de import in 1990 in handen van dezelfde eigenaar.

Een stel BX'en bij elkaar.

Waaronder een fraaie 16V uit 1992.

Voor mijn garage: een Citroën XM Turbo diesel uit 1992, die al sinds 1999 bij de huidige eigenaar is.

Twee BX'en en een hoop roest...

Een Fiat Cinquecento pick-up met dubbele uitlaten, 4x4-sticker en Nurburgring-sticker. :T

Een Ford Capri 2.3 Ghia automatic uit 1975.

Een Chrysler Newport uit 1969.

En een Peugeot 504 uit 1974, die al sinds 1989 bij de huidige eigenaar is.

Wat betreft die Cinquecento met 4x4 sticker: hij was er écht als 4x4, maar ik weet niet of die uitvoering van de fiatfabriek zelf was.
https://www.bosmal.com.pl/thumb/800/600/HIS_6.jpg

Vandaag gezien:

Volvo 740 Turbo van 1990:

idlqydcsy3l.jpg

Mercedes-Benz 230 van 1972:

wxji4ncoahi.jpg

Volvo 240 polar van 1993:

i3cc3v29kd3.jpg

Toyota Celica van 1986:

iaiz2z7r5hd.jpg

Ik zag deze mooie klassieker in Maastricht. Heeft iemand hier een idee wat het is?

Mooie foto's van de BX'en!

Marki-VT zei:
Bijzonder vind ik de wieldoppen icm "oude" kentekenplaten zonder het blauwe vlak, Wat ik meer ben tegengekomen op youngtimers, Is dat legaal in Duitsland?

Zolang de auto het kenteken houdt, mag hij ook de oude kentekenplaten houden.

Gisteren kwam deze prachtige 308GTS aanrijden op kantoor. Blijkbaar van iemand die ook in ons gebouw werkt.
Ik hoorde de 3 liter V8 al van ver janken en hij schakelde met tussengas terug, klonk echt prachtig. Eigenaar was ook erg sympathiek, vond het leuk om over de auto te praten.

2627641379.jpg

5600950831.jpg

gerbrandicus zei:
Eigenaar was ook erg sympathiek, vond het leuk om over de auto te praten.

Zo vaak kom je ze niet meer tegen.

Altijd leuk om even met de eigenaar van een auto te praten.

Mooie Ferrari overigens

Mijn favorieten sinds mijn vorige activiteit.

AlbertSH - Leuke Fiat en Capri

Niels. - Geweldige Kalmar-Daf en daf

BMW Auto - Leuke Taunus, Transit,Rover en Rapid.

Charger - Mooie Sud, leuke Passat en Celica

Afentoe - Inderdaad erg dik, die 300SL. Ik kan je uit ervaring zeggen dat een Magentis met smeuïge V6 prima rijdt.

Twan238 - Leuke Kadett en Fiat

Astrawez - Leuke DAF, het plaatje van de Kever heeft ook wel wat

CitroënAZU - De leukste vind ik de Autobianchi Abarth, A-team Chevrolet en Axel

Pjötr - De Pontiac, Tempra en Monza zijn erg tof, leuk dat je weer meer van je spots hier post.

Escher - Wow die Corolla :O

Phoenixrood74 - Leuke Alfa 75, Rekord A, Daf en Fiat.

Timo1990 - Apart verfwerk op die Opel Rekord

Quatrelle - Toffe Amerikanen

Stif - Inderdaad een leuke Alfa

Bodegraven - Mooie Jaguar, de Chevelle vind ik ook erg leuk net zoals de 400i.

MarkiVT - Veel mooie plaatjes, favoriet zijn voor mij de Invicta, Viper en V8 Vantage

XBXG - Leuke Legend, XK120, Bosje BXen en Chrysler Newport

Flat412 - Leuke T2

DN87NL - Geweldige Bristol

Radar - Inderdaad een leuke Fiat

Gertrandicus - Mooie bak, die 308GTS

Even snel mijn spots van de afgelopen week, helaas niet altijd van dezelfde fotokwaliteit.
MG B GT by Dirk A., on Flickr

Fiat 500 by Dirk A., on Flickr

Porsche 944 by Dirk A., on Flickr

Seat Ibiza by Dirk A., on Flickr

2002 Chrysler Neon by Dirk A., on Flickr

Volkswagen T3 Pick Up by Dirk A., on Flickr

1965 Volvo P131 by Dirk A., on Flickr

1981 Volkswagen T3 by Dirk A., on Flickr

1995 Fiat Tipo 1.4 I.E. by Dirk A., on Flickr

1990 Peugeot J5 by Dirk A., on Flickr

1972 Mercedes-Benz 220D by Dirk A., on Flickr

1957 Jaguar XK 140 by Dirk A., on Flickr