Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

bryanbodegraven zei:
Afgelopen Zaterdag naar Ouwehands dierenpark in Rhenen geweest. Heb redelijk wat gespot maar ik gebruik nu Flickr en niet meer Photobucket en vraag mij nu af hoe ik via Flickr hier foto's in moet voegen. Kan iemand mij helpen?

JanusDiedericus zei:
Omdat niemand anders reageert:
Als je een foto opent in Flickr (door er in je photostream op te klikken) zie je rechts van de foto een viertal icoontjes. De derde is een pijltje naar rechts (share photo verschjijnt er zodra je er met de muis op staat). Als je hier op klikt opent er een nieuw menu, selecteer in dat menu het kopje BB Code. Er verschijnt dan een regel met het formaat (standaard staat deze op medium 640x480) en een regel met een link. Wet het formaat op 600x800, dat werkt het beste hier op het forum, en kopieer de link. Vervolgens plak je de link hier in het venster, de aw-afbeeldinginvoegtool hoef je dus niet te gebruiken. Succes!

bedankt

Mislukte foto van een oude Scania

Rolls-Royce Ghost in Bodegraven. Mijn vader gaf me tien seconden voor foto's en reed toen weg

Stond op de achterkant Ford Taunus GLXi 3.2 V6 (Volgens RDWdata een Taunus coupe automatic waar er bij hun maar een van staat geregristreerd)

BMW M4 F82 Coupé

Een slechte foto van deze M6 F06 Gran Coupé waar ik zicht op had toen ik aan het eten was bij de KFC net zoals de M4 en Taunus

500 meter voor de KFC zag ik ook al een M4 met helaas maar een baggerfoto

Zie ik iets echt moois... moet de Shell er weer een lelijk bord voor zetten

Dit is naar mijn mening wel een mooie foto geworden

En nog een cadillac

https://www.flickr.com/photos/134107116@N05/ dit is de link naar mijn Flickr account.

Tijdje niks gepost hier, dus tijd voor een inhaalslagje.

Deel 1:

18965060525_d7a9ee3db2_c.jpg

Een Nissan Micra Aztek leek me wel bijzonder genoeg voor een foto, maar tijdens dezelfde fietstocht kwam ik nog twee andere tegen... *-)

Leuke Renault Master marktwagen. Waarschijnlijk recente Franse import.

Mini uit 1977, van origine een 1100 Special die altijd werd geleverd met een vinyl dakje.

Ik heb hem lang geleden al eens gepost maar hij stond er mooi bij voor een nieuwe foto. Een vroege 760.

Leuke Transit-bus van 27 jaar geleden.

Vijfdeurs Supercinq, een rariteit inmiddels.

Hymer-kampeerbus op Fiat-basis.

Nette Nissan Sunny uit 1990.

Deel 2:

Basis-R4-tje uit Belgische productie, met R5 Alpine-velgen.

Hoe vaak zie je deze eigenlijk nog?

PT Cruiser "Night Rider". Sinister geval.

Knappe BX 19 GTi uit 1989.

Nog een (laat) R4-tje.

Een rappe Rover 114 GTa.

Deel 3:

Iveco Daily uit 1988. Het grilletje met Fiat-logo komt van een ouder exemplaar (tot ca. 1983).

Keurige Jetta Pacific. Ik vind dit persoonlijk een van de leukste uitvoeringen van de 2e generatie Golf/Jetta-serie.

Even een jaar of 20 terug in de tijd.

Klassieke BMW's.

Deel 4:

19249597686_e15d3141d3_c.jpg

Een van de snelste Citroëns aller tijden (kenteken op verzoek van eigenaar gewist).

Gave origineel Nederlandse Dodge-bus.

Superstrakke 740 Estate uit 1990

Mazda 626 uit 1988.

Taunus TC3 in een zeldzame kleur.

En weer een Aztek! Op deze foto komt hij beter uit de verf.

Deel 5:

Mini Jumbo met bijzondere schade...

Civic uit 1990

Leuke kale Saab 900

VW Ponton

Bijzonder nette, Duitse Skoda Favorit.

Eveneens van Duitse herkomst, deze Transit ex-ambulance.

Deel 6 en laatst:

De laatste jaren rap uit het straatbeeld verdwenen, de Fiesta Mk II.

Originele Preludes van deze generatie moet je ook met een lantaarntje zoeken.

Gevalletje Break on Through...

Eendje van lang geleden.

Geniaal Hyundai-hutje.

Marc van der Togt zei:
Persoonlijk heb ik een hardgrondige pesthekel aan alles wat met het merk van
onderstaande auto te maken heeft.
https://i705.photobucket.com/albums/ww55/miata1991/IMG_1775_zpsimyanrae.jpg
https://i705.photobucket.com/albums/ww55/miata1991/IMG_1776_zpsg0kkcmxk.jpg

Leuke spot! Laat het nou net mijn favoriete merk zijn, dus ik dank je voor het delen! (tu)

bryanbodegraven zei:
https://www.flickr.com/photos/134107116@N05/ dit is de link naar mijn Flickr account.

Als ik je een tip mag geven (nu is het nog niet te laat, dus nog niet zoveel werk): als ik jou was zou ik de kentekens bij de auto's noteren in je beschrijving of in een Tag. Dan kan je later de foto's namelijk veel makkelijker terug vinden. ;)

929V6 zei:
Deel 6 en laatst:

Wat een mooie series weer! (tu) Om wat favorieten te noemen: Renault Master, Volvo 760, "Belgische" R4, BX, Rover 114, Iveco bus, Fiat Uno, de BMW's, ZX, Taunus, bij de Mini Jumbo waren ze zeker in de war met een blikje vis, Honda Civic, Skoda Favoriet, en de rottende CX Break (bijna alles dus). (:P)

Astrawez zei:
bryanbodegraven zei:

Als ik je een tip mag geven (nu is het nog niet te laat, dus nog niet zoveel werk): als ik jou was zou ik de kentekens bij de auto's noteren in je beschrijving of in een Tag. Dan kan je later de foto's namelijk veel makkelijker terug vinden. ;)

Ga ermee aan de slag maar ik heb nu al meer dan 1000 foto's dus wordt een flinke klus

Ah, je hebt de importeurs/persdemo gespot. Heb ik eens een serie foto's van gemaakt, bijzondere auto (tu)

Een Dodge 400 convertible uit 1982, vanmiddag gespot in Amsterdam.

Dit is hoogstwaarschijnlijk dezelfde auto, maar dan nog in Californië.

Gave Lexus! (tu)

Gisteren zag ik deze leuke Austin Mini Moke uit 1967 achterop een trailer staan.

Vandaag kwam deze Austin A110 Westminster uit 1967 net Berlicum uitgereden toen ik er heen reed.

Over de schouder vanuit een rijdende auto leverde een betere foto op dan verwacht van deze BMW E30 320i Cabrio uit 1991.

Nog een E30 Cabrio (325i) zag ik op de snelweg

Topper uit Berlicum: Citroën C 15 E uit 1985

Leuk duo: Ford F150 uit 1995 + Chevrolet Suburban uit 1968

Op een opritje in Berlicum: Magirus-Deutz S-3500 Diesel uit 1952

Leuke Mercedes-Benz 230 SL Cabrio uit 1967

En als laatste een uitsnede van een ingezoomde foto van deze VW Golf I Cabriolet uit 1986.

Het plaatje qua "fout" klopte ook helemaal met de heer met sigaar achter het stuur. Die was net uitgestapt toen ik de foto nam. ;)

Heerlijke dodge inderdaad, de Mini Moke en Magirus Deutz vind ik ook super.

Mijn spots van afgelopen week.
Om te beginnen deze Chevrolet Blazer die ik op het werk zag.

Mercedes-Benz 230E op de snelweg.

Leuke LandCruiser.

Dikke Scania op het werk.

Audi 100CD uit 1986.

Poolse Lancia Thesis.

Volvo 340 uit 1990 welke al sinds 1993 bij de huidige eigenaar is.

Leuke 500L uit 1971.

Erg gaaf, zo'n Chevrolet 1500 uit 1995 met dubbele cabine.

Ik dacht even een origineel Nederlands exemplaar voor de lens te hebben maar deze Mercedes-Benz 250SE blijkt uit 1967 te komen terwijl het kenteken van 1976 is.

Mijn topper van de week, een van de dertien in 2001 nieuw in Nederland geleverde Lancias Zeta.

Vanavond zag ik in de schemering een Kever Cabriolet staan in mijn wijk, een mooi excuus om een nachtfoto te proberen met mijn nieuwe camera.

De handigste manier om ze van achteren uit elkaar te houden is de tankklep: bij de W108 zit die achter de kentekenplaat en bij de W114/W115 ernaast.

Vandaag gezien:

Simca Aronde van 1957 en op de achtergrond een Nissan Sunny van 1986:

ob0qjreth3u.jpg

Daf 46 van 1976 en een Morris Marina van 1982:

sdkxtflcw5l.jpg

Lancia Beta coupe:

ulgxbr0ailx.jpg

Chevrolet Camaro z28 van 1980:

gxc367cjarg.jpg

VW Polo van 1986:

qrupsxth4bb.jpg

Volvo 340 van 1988:

lyucwsxcnj3.jpg

Lancia Kappa van 1998:

coy5eribk1y.jpg

Datsun 240 Z sport van 1974:

mtkp4anloqy.jpg

sdld0nogqd6.jpg

Daihatsu Terios,auto is op zich niet bijzonder,maar het kenteken van dit exemplaar wel,ik heb het nog nooit gezien:

enqvmcnerze.jpg

Vandaag even naar de brug over de N11 gefietst in Alphen.

Helaas op de heenweg een 2CV, Hyundai Pony, Nissan Laurel en Trabant moeten missen.

Opel Frontera

Aston Martin DB9

Porsche 997 Targa 4 MkI

Toen ik net aankwam bij de brug toen ik mijn camera nog niet had ingesteld deze Amazon

Toen ik wel klaarstond, Porsche 997 Carrera S MkI

Alfa Romeo Spider

Honda Civic

De bestuurder toeterde nog'

Mercedes-Benz G 400 CDi

En nog een BMW meteen na de G-Klasse vandaar de late foto

Daarna langs geweest bij de Porsche-Dealer in Bodegreven waar deze 997 GT2 stond

Deze Carrera 4 U9

Cayman S

Deze twee, (de blauwe pas al vastgelegd is een RUF)

Nog wat foto's van de GT2

Mocht er zelfs even inzitten. Hij was gechipt naar 620 PK en hij had ook een aangepast uitlaatsysteem (wat ook te horen was... WOW!!)

[url=https://flic.kr/p/uYYMWN]

Dat waren mijn spots weer. Ik wil nog even zeggen dat ik haast nooit favorieten benoem omdat bij mij zo'n beetje alle spots een favoriet zijn.

Mooie spots allemaal, maar mijn absolute enorme nummer 1 favoriet is toch wel die prachtige 240Z van Charger. Alsof 'ie net uit de showroom komt bijna, en in een kleurtje wat lekker bij de herrie past ;)

het grote bijzonders vandaag zal toch wel iets uit mijn eigen straat zijn, zoals vermeld in het schuurvondsten-topic hier.

Enkele spotjes van vanavond:

Een Citroën Dyane uit 1981.

Ik blijf me verbazen over het grote aantal Volvo Amazons met origineel Nederlands kenteken. Ook deze was nieuw voor mij. Hij komt uit 1966 en het is een van de laatste vierdeursmodellen.

Een Citroën Méhari van eind 1981.

Een origineel Nederlandse Fiat 126 uit 1973.

Een van de 1045 geproduceerde Facellia's van Facel Vega, uit 1961.
Voor de liefhebbers: hier is een filmpje uit 2010 van deze auto met een geweldig geluid.

En een Alfa Romeo Giulia 1600 Super, origineel Nederlands uit 1971.

Ik heb pas de Nurburgring-app geïnstalleerd op mijn telefoon. Daar komen ook regelmatig gave auto's voorbij. Zit ook een mogelijkheid in om datgene wat je ziet op te slaan als afbeelding. Nog weinig bijzonders gespot tot nu toe, maar vanmiddag stond er opeens een zwarte Gumpert Apollo. :O heb de afbeelding natuurlijk bewaard, maar is het leuk om die in dit topic te posten?

Wat een leuke Tipo. (tu)
Mijn ouders hadden in dezelfde tijd het goede idee om een identieke rode vijfdeurs Tipo te kopen, de GH-VL-12.

@D.E.N.N.I.S: de foto van de HY is zo groot dat er enkel een stukje van te zien is. Zou je 'm willen verkleinen?

Zo! Kijk je eventjes niet en is er weer een lawine aan prachtspots geüpload!

Mijn favorieten:
Pagina 109
Peter: Ferrari F12berlinetta

Gil77: Nissan Stanza Hatchback - Nissan Bluebird Wagon

Charger: Ford LTD Hardtop

Wesley: Citroën C 15 D Romahome

Niels: Rover SD1 - Pontiac Montana

Dirk: Lada Niva

Pagina 110
A.BRANDHORST: Ford 20M

Charger: Opel Senator - Honda Integra Type R

KR: Panhard Dyna

Wouter: Chevrolet Malibu Classic - Citroën C6 - US-spec Citroën DS - Lancia Fulvia Sport Zagato Spider

Danny: Volkswagen Polo

CitroënAZU: Mercedes-Benz 500SEC Cabriolet - Saab 900 Toppola - Ford Mustang

Albert: Suzuki SC100

nkroon: Rode Peugeot 504 - Renault Fuego - Opel Kadett Sedan - US-spec Toyota Paseo (De Lincoln Pickup is een Lincoln Mark LT)

Dirk: Ford Capri - Volvo's Express - Subaru SVX - Mitsubishi Galant - Kia Retona - SsangYong Actyon Sports - Opels Manta

Charger: zwarte Renault 19

D. Elzinga: Toyota Sienna

Wesley: Opel Corsa 5-Deurs - Toyota Tercel

Graad Raaijmakers: Fiat 130 Coupe!

Pagina 111
Bryan: Ford Taunus Coupé

929V6: Nissan Sunny Wagon - Ford Taunus 2-Deurs - VW Ponton - Hyundai H150

Bryan: Lexus RC F

Wouter: Dodge 400 Convertible:O

Wesley: Mini Moke - Austin A110 Westminster - Citroën C 15 E

Dirk: Lancia Zeta

Charger: Simca Aronde - Nissan Sunny - Morris Marina - Lancia Beta Coupé - Datsun 240 Z

Bryan: Mercedes-Benz 350SE Wagon:O

Wouter: Volvo Amazon 4-Deurs - Citroën Méhari - Fiat 126 - Facel Vega Facellia - Alfa Romeo Giulia

Quatrelle: Fiat Tipo

Mijn spotjes van de afgelopen week:

Een leuk campertje op basis van een Mitsubishi L300 uit 1988.

De te koop staande 505 Ambulance staat vlak bij het bedrijf waar ik stage loop. Volgens de advertentie komt 'ie uit 1984. Ook in het echt zit er een niet-bestaand kenteken op: DS-KY-49.

Een bijzonder leuke Hanomag-Henschel F35 uit 1973, die origineel oranje was.

Deze fraaie BMW 3.0 CSi uit 1972 had ik al eens op de foto gezet, maar hij stond er nu iets beter voor.

Mijn bijzonderste spot van de afgelopen tijd: een Clan Crusader uit 1974, op het onderstel van een Hillman Imp. Slechts 315 keer geproduceerd!

Een erg leuke Opel Kadett B Caravan uit 1973 met oude garage-belettering. Op grijs kenteken was 'ie nog leuker geweest.

En tenslotte een Renault 5 Automatic uit 1989.

Laat ik ook weer eens wat inhalen. De ergste tentamenstress is voorbij, nog maar eentje te gaan. Alle spots zijn in Enschede gedaan deze keer.

Deze CX stond dagenlang bij wegwerkzaamheden, vermoedelijk van een uitvoerder daar.

Citroën CX 25 GTI Turbo 2 1986 (66-NR-ZN) by Milan, on Flickr

Volgens de RDW heeft deze 200SX/Silvia flink meer vermogen dan de meest vermogende variant origineel ooit gehad heeft. Die is goed aangepakt blijkbaar, in lijn met het uiterlijk.

Nissan 200SX Silvia 2.0T 1993 (02-XS-NK) by Milan, on Flickr

Ik vrees voor het lot van deze ONK 5d Civic Mk1.

Honda Civic 1200 5d Aut 1978 (95-XP-98) by Milan, on Flickr

Deze Pony had ik al eens op de foto gezet, maar ik vond hem bijzonder genoeg om iets betere foto's van te maken toen ik de kans had.

Hyundai Pony 1.5 GL 1988 (TJ-41-JT) by Milan, on Flickr

Zelfs op een Corolla vind ik plat rood mooi, jaren '80 auto's kunnen het goed hebben.

Toyota Corolla 1.3 DX 3d 1986 (PN-75-JN) by Milan, on Flickr

Apart om dit midden in een woonwijk tegen te komen.

Daf YA126 3.5T 1956 (BE-02-05) & Mercedes T2 L608D 1981 (BB-32-LR) by Milan, on Flickr

Een nestje oude Land Rovers, waarvan één ONK.

Land Rover Collection, 109 1964, 88 1962, 110 1984 by Milan, on Flickr

Land Rover 109 11 Metal Top 1964 (UF-31-86) by Milan, on Flickr

De rest gaat in de volgende post.

Hier het vervolg van mijn spots van vorige week zaterdag, zie dus ook de vorige pagina.

Ik zat goed in de ONKjes de 20e, een bijzonder leuke Fiat 600 rijdt ook al zijn leven in Nederland rond.

Fiat 600D 1968 (97-23-FU) by Milan, on Flickr

Deze Capri was ook al bekend, maar ook hiervan wilde ik wat betere foto's.

Ford Capri 2 2.8 1974 (46-MG-34) by Milan, on Flickr

Een T2 in typische stijl.

Volkswagen T2 1969 (AL-17-47) by Milan, on Flickr

Vale ex-brandweer Transit.

Ford Transit 2.0 1985 (97-BK-KJ) by Milan, on Flickr

In tegenstelling tot Wouter zie ik bijna nooit >1977 ONK-Volvo's, maar ik ben blij dat ik deze 244 in de verte toch even van dichterbij ben gaan bekijken. Ik had geen ONK verwacht, maar dat maakt hem een heel stuk leuker en voor mij is dat het verschil tussen wel of geen foto van een Volvo.

Volvo 244 DL Aut. 1976 (63-JM-73) by Milan, on Flickr

Terug
Bovenaan