Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Deel 2:

Triumph Dolomite, hopelijk niet in terminale fase.

Fantastische en zeldzame (ook in de VS) Mercury Montego uit 1972.

Inderdaad jammer, dit verschijnsel.

325 iX Touring

Hopelijk is het afgebroken spiegeltje geen einde oefening voor deze Marbella.

sjoerd95 zei:
Saab 900C - Delft (Ik heb ooit ergens gezien dat deze zeldzaam zijn, weet iemand hier meer over?)

De 900C was het absolute basismodel van de 900 destijds, waarbij de C staat voor carburateur. De overige motoren hadden een injectiesysteem, maar waren ook een stuk duurder. De 900C en 900i scheelden ruim 10.000 gulden van elkaar, maar toch was die laatste veel populairder. Een echt lekkere motor was de 900C namelijk niet te noemen en met een acceleratietijd van ruim 14 seconden naar 100 km/h ook niet bepaald snel. Hij is dan ook maar twee jaar leverbaar geweest geloof ik. Vooral als sedan en in een opvallende kleur, en origineel Nederlands is dit inderdaad een uiterst zeldzame auto. (tu)

Verder zie ik weer een hoop leuke spots voorbij komen. Ik heb wel het gevoel dat ik er een paar al ken van je, maar het blijven echt pareltjes om te zien. Die LNA, de 104, de BX, Ducato, 605 (vlakbij staat - of stond - een relatief vroege 405, met T-kenteken!) en Kadett zijn m'n favoriet. (tu)

@929V6,
Ik had al een melding gedaan bij de moderators om de gequote foto's weg te halen, maar men is kennelijk in een diepe winterslaap verwikkeld.
Leuke spots trouwens! (tu)

@Sjoerd : Mooie Saabs en die Think City, het lijkt wel of er standaard een Mini Cooper bij wordt geleverd. Ik spotte er ook al eens net zo'n 1 in Dronten, daar stond ook al een Mini Cooper bij *-)
@929V6 : Mooie Audi Coupé

Deze ochtend maar eens een spotronde door de buurt gemaakt.
In Nunspeet stond bij hetzelfde autobedrijf als de Ascona met bruine onderkant nu een nette Vectra:
Opel Vectra , ZX-11-GD by dannyvandestreek, on Flickr
Omdat de Ascona er nog stond en een latere generatie Astra, gaf dat ook een leuke foto:
Opel Ascona, Opel Astra, Opel Vectra by dannyvandestreek, on Flickr
Verder nog in Nunspeet, deze 320i in nette staat. Eigenlijk reed ik hier langs voor een nette Suzuki Alto, maar de eigenaar daarvan had hem pas te koop staan. Aangezien nu deze auto op die plek staat vermoed ik dat dit zijn nieuwe aanwinst is:
BMW 320i , ST-76-PY by dannyvandestreek, on Flickr
Om nog even bij de eind jaren tachtig sedans te blijven, in Elburg deze nette import Jetta:
Volkswagen Jetta , 37-PXK-6 by dannyvandestreek, on Flickr
Over naar wat anders, bij een Mercedes dealer in Elburg staat nogal wat bijzonders.
Zo deze 350(ONK) en 380:
Mercedes 380SLC , 93-DN-RN , Mercedes 350SLC , 17-66-VD by dannyvandestreek, on Flickr
En echte klassieker, deze 300:
Mercedes 300SEL , AM-13-30 by dannyvandestreek, on Flickr
Nog geen klassieker, maar wel een prachtige youngtimer, deze S600:
Mercedes S600 , HS-BG-65 by dannyvandestreek, on Flickr
En een niet Mercedes bij dezelfde dealer. Een Pajero benzine, jammer want in zo'n terreinwagen hoort toch wel een Diesel vindt ik:
Mitsubishi Pajero V6 , 65-LX-ZK by dannyvandestreek, on Flickr
Dan het omgekeerde, wél een Mercedes, maar niet bij de dealer:
Mercedes 280 by dannyvandestreek, on Flickr
En om af te sluiten de drie leukste.
Eerst een Opel Olympia Caravan die nog geen jaar in Nederland is:
Opel Olympia Caravan , AR-79-54 by dannyvandestreek, on Flickr
Dan een kruising van de spot hierboven en hieronder, namelijk een Triumph Spitfire met hoogstwaarschijnlijk een Opel motor, omdat het volgens het kenteken een Opel Spitfire is *-) :
Triumph Spitfire 1500 , 31-LR-XZ by dannyvandestreek, on Flickr
En nog een Triumph, ditmaal een TR7 die bij de Opel Olympia voor hetzelfde huis stond:
Triumph TR7 , HV-49-FJ by dannyvandestreek, on Flickr

Leuke spots, Danny! Goede foto's ook. (tu)

Die Spitfire is bij VWE gewoon een Triumph overigens.
De Olympia is erg gaaf, net als de Benzen (elk op een eigen manier). (tu)

Die SLC is zeer waarschijnlijk de oudste met ONK, was ten tijde van de uitgifte van het kenteken een gloednieuw model.(tu)

Trouwens, de benzinemotor van de Pajero past natuurlijk wel veel beter bij het Parijs-Dakar gevoel.

Die triumph, wat mooi, ook al is de staat niet helemaal je van het.
De ronde koplampen het zwarte kontje de "spoiler" rond het achterraam, wat wilde ik zo'n auto vroeger graag......
[sub]Later ging ik (als kind) helemaal om, een E30 moest het worden, lijkt misschien voor een leek wel een beetje op elkaar, maar hij is er gekomen!
318 uit 1987.[/sub]

929V6 zei:
Die SLC is zeer waarschijnlijk de oudste met ONK, was ten tijde van de uitgifte van het kenteken een gloednieuw model.(tu)

Trouwens, de benzinemotor van de Pajero past natuurlijk wel veel beter bij het Parijs-Dakar gevoel.

Kijk aan, dat is leuk om te horen! Heeft het toch nog nut gehad om langs de nog niet lang gevestigde Mercedes dealer te gaan.

Die Pajero, ik geef je gelijk dat het voor het Parijs Dakar gevoel een benzine beter is, maar in deze omgeving is de doelgroep voor dit soort auto's meer de marktkramenplaatsers en boeren, dus hier zou een Diesel logischer zijn. Dat maakt deze Pajero natuurlijk wel weer wat bijzonderder om hier in de buurt te vinden.

10915101_764130796991260_5252168185871482414_o.jpg

10945592_764130980324575_1448351604389031645_n.jpg

10941850_764131166991223_1749872588949119913_n.jpg

Mooie strakke Mini in een lekker frisse kleur! Weer erg veel moois waarbij de Triumph Dolomite er voor mij uitspringt.

Deze Polo viel op door zijn relatief nette staat. De kleur was destijds erg populair

Grotefoto-BOOE4PSR.jpg

Grotefoto-FJX47D8D.jpg

De 480 staat op het punt van bijzonder worden, je ziet ze steeds minder. Ook deze had helaas gevorderde roest in de achterschermen

Grotefoto-3ELQRD3O.jpg

Ik heb deze 190 een paar jaar genegeerd, maar zoveel strakke originele Nederlanders van deze leeftijd zie je ook niet meer

Grotefoto-SMQULKDJ.jpg

Verder ben ik binnen geweest bij een caravan- en autostalling waar wat leuke auto's stonden die MRB-slachtoffer waren of anderszins in winterslaap. Ik was niet op openbaar terrein dus ik ben wat terughoudend met het openbaar plaatsen van de foto's. Eén auto wilde ik jullie niet onthouden, maar hiervoor heb ik helaas wel de kentekens moeten weghalen. Met tegenzin

Grotefoto-HTYTCF7O.jpg

Grotefoto-BWD83LAZ.jpg

@Charger: Geweldige Opel Kadett 'Sedan';
@Rob0032: Gave Lexus GS300 (je ziet ze eigenlijk amper),leuke Peugeot 405 en Honda Prelude en dikke Lexus SC300;
@XBXG: Fraaie Peugeot 305;
@gil77: Fraaie Hyundai (S)Coupe en nogmaals, die erg schattige Suzuki! Ook nog een prachtig zeldzame Peugeot 405 T16;
@Escher: Fantastische Volkswagen Passat;
@danny1995: Die Renault 11 Turbo blijft geweldig!
@Pedigreepaul: Prachtige Opel Kadett Caravan en ontzettend leuke Volvo 343;
@Micha D.: Te lange lijst om op te noemen, maar zo'n Citroën GSA Club vind ik toch wel een erg leuk model en een Citroën SM hoort inderdaad gewoon te rijden;
@Janus Diedericus: Fraaie originele Mercedes 190E;
@sjoerd95: Ontzettend leuke Citroën LNA 11 (nu al voor spot van het jaar?) én bijna net zo leuke Peugeo 104;
@9292V6: Eigenlijk allemaal leuke spots, waarbij voor mij vooral de Fiat 126, de Audi Coupé en de Tiumph Dolomite eruit springen;
@danny1995: Érg mooie Opel Olympia Caravan;
@rzasa: Prachtige Mini!
@Klassiekerrijder: De Volvo 480 zie je inderdaad steeds minder, deze kleur staat hem goed.

Ondanks het slechte weer kon ik toch wel het één en ander spotten. Allereerst twee auto's die altijd vlak bij elkaar, maar niet vaak naast elkaar, staan:
izx26f.jpg

Zeldzame Hyundai Grandeur V6:
6r7z94.jpg

Vanuit mijn ooghoek zag ik deze erg leuke Volkswagen Scirocco staan:
jr62e0.jpg

2rxurth.jpg

Redelijk onverwacht deze nette Opel Vectra:
2jsi8x.jpg

En niet heel ver daar vandaan deze enigszins aangepakte, maar nog steeds leuke, origineel Nederlandse Volkswagen Golf I GTD:
xnrfcx.jpg

Al vaak zien rijden, maar nu eens stilstaand kunnen fotograferen, deze origineel Nederlandse Simca 1100 'Fourgonnette':
2gumsd4.jpg

29dcwgi.jpg

Er komt weer aardig wat leuks lang, mijn favorieten sinds mijn vorige post:
Sjoerd95: Eeuwig zonde die GTV, verder leuke LNA, Ami, Ducato, 104 en Saabs, nou booruit, die Lincoln Town Car is ook erg leuk. (tu)
929V6: Net zo zonde als de GTV van Sjoerd, die zielige 127. Verder vind ik de strakke witte 900, Audi Coupé en Mercuri Montego erg leuk. (tu)
Danny1995: Geweldig leuke foto met drie generaties Opel, veel leuke Benzen en uiteraard de Olympia en Triumphs. (tu)[size=x-small]En eigenlijk vind ik die Pajero leuk juist omdat het een benzine is.[/size]
Rzasa: Mooie strakke mini, leuk kleurtje ook. (tu) Nog over die BYD-bus, er reden er zelf een stuk of zes in colonne.
Klassiekerrijder: Mooie 480 en leuke TVR.(tu)
AlbertSH: Geweldige Grandeur maar die Simca is helemaal supergaaf natuurlijk. (tu)

Zelf ben ik vanmorgen vroeg naar het grensdorp Putte gereden om daar eens te gaan spotten.
Zoals het dorp in tweeën verdeeld is door de Nederlands-Belgische grens zal ik ook mijn spots opdelen in twee posts.

[size=medium]Deel I[/size]

Als eerste kwam ik deze stoere Chevrolet Tahoe tegen.

Daar vlakbij stond een BMW 7-serie uit 1997.

Ook stond er een leuke Volkswagen T3 uit 1985.

Het is lang geleden dat ik een KIA Sephia zag, zeker in zo'n nette staat als dit exemplaar uit 1994.

Bij het lokale tankstation stonden een aantal auto's weg te kwijnen.
Zo stond er een Porsche 924S uit 1986.

En een Audi Coupé GT uit 1984.

Ook hier een T3, ditmaal een pick-up uit 1982.

Maar de ultieme topper bij het tankstation was toch wel deze origineel Nederlandse Chrysler Saragota 3.0 uit 1990.

De volgende spot werd een BMW 316 uit 1985.

Daarna zag ik een ruige, onder de modder zittende Nissan Patrol. Alleen dat kenteken, die is zowel bij de RDW als op VWE.nl niet bekend.

Een stuk strakker in zijn plaatwerk zat deze Opel Corsa A uit 1993.

Deel I sluit ik af met een redelijk vroege VW Golf II uit 1984.

[size=medium]Deel II[/size]

Ik denk dat de eigenaar bezig is geweest aan zijn 924 uit 1979 want waarom zou je je auto anders zo parkeren.

Naast een woonhuis stonden wat auto's geparkeerd, een Volvo 340 sprong bij mij meteen in het oog.

Niet echt een geweldige foto, wel een echte actiespot van deze BMW 520 uit 1983.

Ook in het Belgische deel van Putte kwam ik een T3 tegen.

En een Nissan Micra in een leuk kleurtje.

Vervolgens meende ik door een stel struiken een B-Kadett te herkennen, op volle zoom kon ik echter niet meer dan dit op de foto krijgen.

Gelukkig bleek ik via een paar straten en een zandpad makkelijk dichterbij te kunnen komen, helaas kon ik ook nu maar uit 1 hoek een foto maken.

Terug in de bewoonde wereld zag ik deze leuke Volvo 480S

Misschien niet heel bijzonder maar ik blijf de Fisker Karma een prachtige auto vinden.

Twee weken terug kwam ik ook al een KIA Mentor tegen, dit exemplaar uit 2002 is nog bij zijn eerste eigenaar.

Terug in het Belgische deel zag ik deze zeer nette Renault 25 Turbo DX.

Op weg naar huis kwam ik ook nog het een en ander leuks tegen, zo zag ik in Ossendrecht deze knaloranje Volkswagen Caddy pick-up uit 1982.

Ook in Ossendrecht stond deze Chevrolet Trans Sport uit 1999.

In Hoogerheide zag ik twee leuke busjes, allereerst een Chevrolet Van.

En een Volkswagen T2 Westfalia Camper.

Maar de topper was een origineel Nederlandse Peugeot Coupé S uit 1974. Helaas stond hij verstopt tussen saai blik onder een soort van carport, daardoor heb ik flink moeten zoomen en kon ik maar 1 foto maken.

Bedankt allemaal voor alle reacties op m'n vorige spots :).

Zijn ook weer geweldige spots gedaan! Van Sjoerd de volgende: GTV (leuk om hem nog eens te zien), LNA (wauwww!!!), Ami 8 Break (hebben!), BX (altijd goed), heftige Ducato, 104, 900c. Van 929V6 de Marbella. Van Danny de Olympia Caravan. Van rzasa de Mini in Mr. Bean kleur. Van AlbertsH de Simca. Van Janus de B-Kadett en Renault 25.

In Delft stond deze leuke Peugeot 203

48-XR-86 by Micha Autoweek, on Flickr

48-XR-86 by Micha Autoweek, on Flickr

Ook in Delft, deze 204

72-YA-22 by Micha Autoweek, on Flickr

72-YA-22 by Micha Autoweek, on Flickr

Eveneens Delft, een gave 403

AH-54-84 by Micha Autoweek, on Flickr

AH-54-84 by Micha Autoweek, on Flickr

Dit keer eens niet in Delft, maar in Vogelenzang, een 404 en een Mini Cooper

NT-17-YG + GG-GN-68 + 03-YA-61 by Micha Autoweek, on Flickr

03-YA-61 + GG-GN-68 + NT-17-YG by Micha Autoweek, on Flickr

NT-17-YG + GG-GN-68 + 03-YA-61 by Micha Autoweek, on Flickr

In Tende (Frankrijk) een 309 in een gave kleur

IMGP1173 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1174 by Micha Autoweek, on Flickr

En even later deze 305! Geweldig ding

IMGP1177 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1180 by Micha Autoweek, on Flickr

En nog steeds in hetzelfde dorp, deze briljante 504 Pick-Up

IMGP1197 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1200 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1202 by Micha Autoweek, on Flickr

In Noordwijk een schattige 204

AR-29-94 by Micha Autoweek, on Flickr

Tussen al het dure spul in München reed deze nette 309

IMGP2473 by Micha Autoweek, on Flickr

Een 306 sedan zie ik niet vaak in Nederland

IMGP2957 by Micha Autoweek, on Flickr

Ik zie dubbel! Deze twee schoonheden stonden in Zandvoort

TK-60-HX + GN-XH-56 by Micha Autoweek, on Flickr

GN-XH-56 + TK-60-HX by Micha Autoweek, on Flickr

Leuke 304 cabriolet in Heemstede

JH-BN-41 by Micha Autoweek, on Flickr

Wauw, prachtig origineel Nederlands exemplaar!

07-01-UP by Micha Autoweek, on Flickr

07-01-UP by Micha Autoweek, on Flickr

Zeer zeldzame origineel Nederlandse 305 Break ‘Service’ in Haarlem

VD-03-XR by Micha Autoweek, on Flickr

Niet zo’n net exemplaar als de vorige, maar toch wel leuk om te zien in Bennebroek

HR-78-HJ by Micha Autoweek, on Flickr

Leuke versnellingspook

Deze was wel zeer netjes, in Keulen gespot

IMGP6920 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP6922 by Micha Autoweek, on Flickr

In Parijs deze geweldig leuke 404

IMGP7530 by Micha Autoweek, on Flickr

En een gebruikte koelwagen, vond het wel een aparte verschijning

IMGP7778 by Micha Autoweek, on Flickr

Nóg een prachtige 504 Cabriolet

IMGP7779 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP7787 by Micha Autoweek, on Flickr

Een zeer gebruikte 205, misschien daarom juist zo leuk!

IMGP7896 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP7897 by Micha Autoweek, on Flickr

Ook gebruikt, een 309 van voor de facelift

IMGP7915 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP7916 by Micha Autoweek, on Flickr

En weer weg uit Parijs en terug in Nederland, deze 404

85-YB-03 by Micha Autoweek, on Flickr

Bij de Nürburgring deze 405 Mi 16

IMGP8346 by Micha Autoweek, on Flickr

In Krakau een leuke 309

IMGP8978 by Micha Autoweek, on Flickr

En een 605

IMGP9011 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP9012 by Micha Autoweek, on Flickr

In Zandvoort stond deze geweldige, in bijna perfecte staat verkerende 504 Familiale of Break of hoe je het ook wilt noemen

AL-74-36 by Micha Autoweek, on Flickr

AL-74-36 by Micha Autoweek, on Flickr

Een Peugeot J9

IMGP9242 by Micha Autoweek, on Flickr

En nog eentje

95-EB-14 by Micha Autoweek, on Flickr

Dit leuke duo, beide uit 1978, beide automaat, en de BMW nog van de eerste eigenaar, in Heemstede

48-LSL-8 + 80-XA-76 by Micha Autoweek, on Flickr

Een 304 cabriolet in Zandvoort

73-YA-80 by Micha Autoweek, on Flickr

73-YA-80 by Micha Autoweek, on Flickr

En als laatste een origineel Nederlandse Peugeot J7 op Vlieland

XJ-24-XF by Micha Autoweek, on Flickr

Sfeerplaatje ;)

XJ-24-XF by Micha Autoweek, on Flickr

Daar zitten weer heel gave spots tussen, Micha! Die whitewalls op die 504 vind ik echt verschrikkelijk, maar de rest ziet er schitterend uit. Zulke auto's vind ik juist mooier gebruikt dan wanneer ze in nieuwstaat verkeren. Die 505 is trouwens een 504 pick-up, maar dat geheel terzijde. ;)

Even een vraagje, vinden jullie het goed als ik binnenkort een aantal foto's plaats van een soort van vervallen autobedrijf (het zijn voornamelijk jaren tachtig toyota's) ? Ik weet namelijk niet of ze in een ander topic echt goed passen.

@Micha: die 504 met white walls vind ik echt geweldig! Lef als je het probeert, maar het staat hem prima!

Deel 1 van vanmiddag; de spots uit de Noord oost polder.
Een Fiat Strada in Creil van als ik het goed heb de tweede facelift:
Fiat Strada , 8-VDZ-92 by dannyvandestreek, on Flickr
In Rutten deze Alto:
Suzuki Alto , KZ-68-ZP by dannyvandestreek, on Flickr
Iets verderop stond deze Saab 9000:
Saab 9000 , LN-TZ-57 by dannyvandestreek, on Flickr
En in Bant stond op een terreintje veel aparts, of het een handelaar of verzamelaar is zou ik niet weten, maar er stond zat.
Daf 46 , Audi 200 by dannyvandestreek, on Flickr
En dit was denk ik de meest bijzondere daarvan, deze Kalmar Daf:
Kalmar Daf by dannyvandestreek, on Flickr

Dan de normale spots uit Zwolle, het vervallen garagebedrijf laat ik nog even achterwege.
Op industrieterrein Marslanden valt veel moois te zien.
Ik begin maar met deze Saab 9000:
Saab 9000 , YG-97-LN by dannyvandestreek, on Flickr
Saab 9000 , YG-97-LN by dannyvandestreek, on Flickr
Een Suzuki GX met erg goed passend kenteken:
Suzuki GX , GX-12-XY by dannyvandestreek, on Flickr
Suzuki GX , GX-12-XY by dannyvandestreek, on Flickr
Leuke Justy met ECVT bak:
Subaru Justy , HS-RP-50 by dannyvandestreek, on Flickr
Subaru Justy , HS-RP-50 by dannyvandestreek, on Flickr
Citroën AX:
Citroën AX , YH-76-BN by dannyvandestreek, on Flickr
Suzuki Swift GXI, ik gok op een trackday auto:
Suzuki Swift , RG-38-BT by dannyvandestreek, on Flickr
Suzuki Swift , RG-38-BT by dannyvandestreek, on Flickr
Tweemaal Ford:
Ford Fiesta , TP-66-KJ + Ford D0707 , 02-GB-44 by dannyvandestreek, on Flickr
Ernaast stond nog een Volvo 480:
Volvo 480 by dannyvandestreek, on Flickr
Ford Transit en nog heel wat busjesspul:
Ford Transit , 40-JL-58 by dannyvandestreek, on Flickr
Hyundai Sonata:
Hyundai Sonata , 19-HV-HX by dannyvandestreek, on Flickr
En mijn favorieten, deze Mazda 929:
Mazda 929 , 43-HDJ-4 by dannyvandestreek, on Flickr
Mazda 929 , 43-HDJ-4 by dannyvandestreek, on Flickr
En deze puntgave Manta die wel drie foto's verdient:
Opel Manta , 67-EG-08 by dannyvandestreek, on Flickr

@Micha: prachtige set Peugeots! (tu)
Vooral de foto van witte 404 met zijn oude Franse kenteken uit 1967 vind ik erg geslaagd.

De tweede J9 is trouwens een J7, te herkennen aan de ribbels op de zijkant. De J9 had die niet meer.

Prachtige Manta A en 929 coupé! Nog meer moois op deze pagina waaronder veel Peugeots, twee Audi's Coupé en een origineel Nederlandse 924S.

Rob0032 zei:
Je valt een beetje in herhaling, KR. ;)

Bericht gerepareerd.
Vandaag ook nog een Renault 4F6 pickup en drie Reliants (twee Scimitars en een SS1) gezien, zal wel een Reliant-meeting geweest zijn).

Wat heeft Peugeot toch mooie auto's gebouwd. De 504 Coupe vind ik nog steeds de topper: een sober, heel tijdloos gelijnd model met alle verhoudingen perfect in balans. De 206 vind ik de laatste echt geslaagde Peugeot.

@ JD: toffe Jag! Jammer van de staat ervan.

@ sjoerd95: zonde van die GTV, erg leuke LNA 11 RE, Ami, Ducato, Kadett, en 104.

@ 929V6: allemaal erg leuke spots. De Fiat 126 en Triumph Dolomite zijn mijn favorieten.

@ danny1995: heel erg leuk en mooi (zo te zien) die Vectra A! (tu) Die P1 CarAvan is echt een briljante spot. Wel erg droevig dat hij ondanks zijn zeldzaamheid buiten moet slapen met dit weer. De Triumphs zijn ook erg tof. Die Spitfire staat op VWE trouwens gewoon als Triumph geregistreerd.

@ rzasa: leuke Mini!

@ klassiekerrijder: leuk Polootje inderdaad. Wel jammer van de staat (deuk in keienvanger, en achterbumper die met touw vast hangt). Wat betreft het online zetten van stallingsfoto’s: dat herken ik wel. Bij “mij” in de stalling staan ook een hoop erg leuke oldtimers, maar die ga ik toch ook maar niet delen. Het is toch privéterrein, dus daar moet je wel mee uitkijken inderdaad.

@ AlbertsH: gave Scirocco. Lang niet gezien dit model. Zo’n Vectra is ook erg leuk om zomaar tegen te komen. Die Simca dat is gewoon doodzonde dat die daar zo staat te vergaan. Die heeft nog wel wat aandacht nodig en het buiten staan zal hem zeker geen goed doen.

@ JD: zonde weer van die Porsche 924S, dan ziet die Corsa A er een heel stuk strakker uit! Verder leuke B Kadett, T2 Westfalia, en 304 Coupé!

@ Micha D.: mooi hoor die 203. Ook de andere Peugeots zijn weer leuk om doorheen te kijken.

@ danny1995 (weer): nette Alto! Dat verzamelingetje in Bant kan misschien ook een stalling zijn voor auto’s in de overgangsregeling? In Veghel zit ook zo´n terrein (binnenkort maar eens een kijkje nemen). Van de Zwolle spots vind ik de Suzuki GX, de Ford truck, de Transit, en natuurlijk de Opel Manta A het gaafst. Ik zou zeggen: laat die foto’s van dat vervallen bedrijfje maar komen (zodra Flickr het weer doet dan)!! ;)

Hier dan maar de foto's ven het autobedrijf waar ik het over had. Wat ik van internet begrijp gaat het om een autobedrijf dat inmiddels failliet is, maar waarom al deze auto's er dan nog staan is mij een raadsel. Wel weet ik dat het een heel onwerkelijke situatie was :O
Ik begin maar bij het begin, ik reed langs de sloperijen in Zwolle en toen ik doorreed zag ik aan de overkant van een oudijzer handelaar tussen wat auto's deze Lancer staan:
Mitsubishi Lancer by dannyvandestreek, on Flickr
Mitsubishi Lancer by dannyvandestreek, on Flickr
Daarna viel me deze Nissan Trade op:
Nissan Trade by dannyvandestreek, on Flickr
En het werd leuker, er volgden namelijk twee identieke Terrano's van de eerste generatie:
Nissan Terrano I , FX-PX-83 + Nissan Terrano I by dannyvandestreek, on Flickr
Maar toen ik daarna besloot om eens om het hele bedrijf heen te lopen werd het echt enorm bizar.
Ik denk dat de helft van alle Camry's (en Carina's) in Nederland hier staat:
4x Toyota Camry, 1x Nissan Primera, 1x Mitsubishi Space Runner by dannyvandestreek, on Flickr
De jongste die ertussen stond:
Toyota Camry 2.2 GL Station Wagon by dannyvandestreek, on Flickr
Twee wagons van een generatie eerder op nederlands kenteken!
Toyota Camry 2.0 GLI Station Wagon , XV-93-KZ by dannyvandestreek, on Flickr
Toyota Camry Station Wagon , TT-DJ-87 by dannyvandestreek, on Flickr
Turbodiesel sedan:
Toyota Camry TurboD by dannyvandestreek, on Flickr
Nog een sedan:
Toyota Camry by dannyvandestreek, on Flickr
Een Corolla:
Toyota Corolla by dannyvandestreek, on Flickr
Corolla Liftback:
Toyota Corolla Liftback by dannyvandestreek, on Flickr
Carina:
Toyota Carina GLI by dannyvandestreek, on Flickr
Dan de Mitsubishi's.
Een Pajero:
Mitsubishi Pajero , BY-51-DX by dannyvandestreek, on Flickr
Galant:
Mitsubishi Galant Hatchback , LS-DZ-46 by dannyvandestreek, on Flickr
GE-WEL-DIGE Sigma Station Wagon:
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 Station Wagon , JT-DF-92 by dannyvandestreek, on Flickr
Dan de Mazda's.
Een 323 sedan:
Mazda 323 sedan by dannyvandestreek, on Flickr
En een 626 Wagon:
Mazda 626 2.0D Comprex Wagon by dannyvandestreek, on Flickr
De leukste Primera, de rest (stuk of twintig van een versie jonger) heb ik maar genegeerd, je moet toch wat filteren:
Nissan Primera 2.0SLX by dannyvandestreek, on Flickr
En als afsluiter deze eerste generatie pre facelift Musso:
Ssangyong Musso I, PN-BB-11 by dannyvandestreek, on Flickr

Gave foto's, Danny! Natuurlijk moet je zoiets gewoon plaatsen, dat hoef je niet te vragen. Super! (tu)

Rob0032 zei:
Gave foto's, Danny! Natuurlijk moet je zoiets gewoon plaatsen, dat hoef je niet te vragen. Super! (tu)

Tja, het blijft bij een autobedrijf, alhoewel dat nu dus niet meer lijkt te bestaan, vandaar mijn twijfel. Ik vraag me nu wel erg af wat er hiermee zal gaan gebeuren, de eigenaar heeft er waarschijnlijk niets meer over te zeggen nu die failliet is en er zitten drie sloperijen naast. Toch zijn deze auto's denk ik nog wel weer export waardig en stijgt ook het aantal liefhebbers voor een aantal van dit soort auto's wel. Hmm, blijft merkwaardig.

Je hebt bedrijven en je hebt bedrijven. Dit soort bedrijven mogen wat mij betreft voorbij blijven komen (nu maar wachten op stoterstangen...).

Is er trouwens helemaal geen activiteit meer? Ik zie namelijk ook portieren open staan en de auto's zien er (op een paar na) nu ook weer niet extreem slecht uit. Hoe het ook zij, heel gaaf!

Er was wel een loods in aanbouw(kan ook al tijden zo zijn), maar de meeste auto's waren net als de reclameborden groen uitgeslagen. Aangezien ik op de Zondag er was, was het bedrijf in ieder geval gesloten, maar wat ik uit het internet kan opmaken is het bedrijf in 2011 gestopt.

Gelukkig was de auto met de open deuren slechts een Golf 3

Het lijkt wel een exportboer. Is dat spul geen handel meer of heeft ie echt zijn best gedaan om failliet te gaan?

Het wordt wat lastiger in de export, maar als je een paar jaar geleden de juiste auto's had was het niet moeilijk om geld te verdienen. Die Toyota's hadden al lang in Afrika moeten rijden, ik weet dat ze bij mijn ex-werkgever in de rij stonden voor dat soort auto's.

Er komen weer super mooie spots voorbij, mooie citroens, mooie Saabs, leuk om te zien dat er toch nog behoorlijk veel bijzonders rond rijd.

Hierbij weer wat van mijn spots van dit weekend

Jetta uit 1985

Trabant uit 1987

Audi 90 uit 1990

2 verstopte Land Rovers waarvan een uit 1977

Corsa uit 1991

J7 uit 1973

Deze Acadiane uit 1981, vreemde uitvoering, heb ik nog niet eerder gezien

Nooit geweten dat Brabant een auto is. ;)

Leuke spots, gil! Die Audi 90 vind ik heel tof, net als die Land Rovers. Die gele Eend is gewoon een knutselproject. Leuk gedaan.

Zo en op deze pagina staan ook nog behoorlijk wat mooie spots, di had ik nog niet eens gezien.

Gave spots, Alberts, Danny1995 (vooral die bij het bedrijf, wat zonde van sommige auto's) en Janus.

Rob0032 zei:
Nooit geweten dat Brabant een auto is. ;)

Leuke spots, gil! Die Audi 90 vind ik heel tof, net als die Land Rovers. Die gele Eend is gewoon een knutselproject. Leuk gedaan.

Hahaha, scherp, gewijzigd!

Mooie Audi 90 en gave pickup-2CV!

Mijn enige spot van vandaag is van na zonsondergang. Gelukkig niet genomen met de telefoon maar met de camera, die daar iets beter mee overweg kan.

In de jaren '80 waren er EX-E-uitvoeringen van diverse Mitsubishi's. Ik herinner me niet alleen volledig witte maar ook anders gekleurde auto's, rood en zwart? Onder deze Colt horen ook witte wieldoppen, maar verder is-ie netjes en compleet

Grotefoto-LIKXFWWW.jpg

Grotefoto-KEX8GSKK.jpg

@Eelco: Leuke 126, jammer van de staat. Mooie Audi Coupé ook! Maar die Dolomite is ge-wel-dig!

Rob0032 zei:
De 900C was het absolute basismodel van de 900 destijds, waarbij de C staat voor carburateur. De overige motoren hadden een injectiesysteem, maar waren ook een stuk duurder. De 900C en 900i scheelden ruim 10.000 gulden van elkaar, maar toch was die laatste veel populairder. Een echt lekkere motor was de 900C namelijk niet te noemen en met een acceleratietijd van ruim 14 seconden naar 100 km/h ook niet bepaald snel. Hij is dan ook maar twee jaar leverbaar geweest geloof ik. Vooral als sedan en in een opvallende kleur, en origineel Nederlands is dit inderdaad een uiterst zeldzame auto. (tu)
Ah kijk, leuk om te weten! Bedankt!

danny1995 zei:
@Sjoerd : Mooie Saabs en die Think City, het lijkt wel of er standaard een Mini Cooper bij wordt geleverd. Ik spotte er ook al eens net zo'n 1 in Dronten, daar stond ook al een Mini Cooper bij *-)
Haha da's wel erg toevallig inderdaad! :D Supergave Vectra A, Jetta 2-Deurs en Trumph TR7!(tu) De Fiat Strada Adventure en Mazda 929 Coupé zijn ook erg leuk! Maar die verstopte Lancer, WOW!

@rzasa: Suuuuupergave Mercury Sable Wagon! Love it!

XBXG zei:
sjoerd95 zei:
Citroën LNA 11 RE Cannelle - Delft (Naar het schijnt zijn er maar 9000 gemaakt)

Er zijn er slechts 2.000 van gemaakt (bron).
Wow! nog bijzonderder! Dankje voor de info!(tu)

@AlbertsH: Mooie Hyundai Grandeur! Leuke Vectra A en Simca 1100!

@JD: Leuk zo'n Audi Coupé met de wieldoppen! Die Chrysler Saratoga is inderdaad een enorm gave topper! De Kia Mentor

@Micha: Heel leuke foto's weer!

Gisteren gezellig een dagje wezen spotten in Den Haag met medeforummers Peter en Rutger. vanwege het enorm aantal spots zijn die in delen gedeeld. Dus mocht je credits geven, gelden die ook voor Peter en Rutger!(tu)

Allereerst onderweg naar Den Haag:
Alfa Romeo Spider 1.6 - Nootdorp

Chevrolet Camaro Coupé RS 5.0 V8 - Nootdorp (Een erg mooie 'bruine' Camaro!)

Ford Fiesta 3-Deurs 1.3 Cheers - Pijnacker (Quote van Peter: "Een Fiesta zonder roest is als een Mondeo zonder duct tape op de bumpers; schaars!)

Ford Orion 1.6i CL - Voorburg (Hij staat te koop, dus voor hij weg is nog maar even vastgelegd)

Ford Galaxie Fastback - Nootdorp (De RDW zegt Galaxy, maar het is toch écht een Galaxie!)

Oldsmobile Ninety Eight Coupé - Voorburg

Opel Kadett Sedan 1.2S LS - Nootdorp (Ik zie geen rooskleurige toekomst voor dit Kadettje!:,()

Renault Thalia 1.4 - Den Haag-Schilderswijk (Ik moest even 2x kijken toen ik 'm in een zijstraatje zag staan!*-))

Rolls Royce Silver Shadow 6.8 Saloon Type II - Nootdorp

Saab 99 2.0 L - Voorburg (Gek genoeg staat 'ie als Combi Coupé op kenteken)

Subaru Justy 5-Deurs 1.0 GL - Pijnacker

Die Thalia is leuk! (tu) Zou die van een Oost-Europeaan zijn die zich sinds kort definitief in NL gevestigd heeft? Amders zie ik weinig redenen om zo'n ding te importeren...

Stefan-V6 zei:
Die Thalia is leuk! (tu) Zou die van een Oost-Europeaan zijn die zich sinds kort definitief in NL gevestigd heeft? Amders zie ik weinig redenen om zo'n ding te importeren...
Dat lijkt inderdaad wel het meest logische inderdaad!

[size=large]Den Haag - Deel I[/size]

Bedford CF 97370 Camper - Den Haag-Regentessekwartier

Chrysler Voyager Van 2.5 TD SE - Den Haag-Regentessekwartier

Citroën XM 2.0i Ambiance - Den Haag-Regentessekwartier (Zo prachtig met deze velgen en in deze kleur!)

Ford Focus Sedan 2.0i (US-spec) - Den Haag (Ik vind 'm mooier dan de Europese Focus)

Honda Accord Sedan 2.0 EX Automatic - Den Haag-Transvaalkwartier (De achterkant, by Rutger)

Rover 827 Vitesse - Den Haag-Transvaalkwartier (Zo zonde deze 'tuning' van deze doorgaans prachtige auto!)

Toyota Paseo 1.5i GT - Den Haag-Regentessekwartier (Erg leuk zo met de Corolla-doppen!)

Toyota Carina II Liftback 1.6 GL - Den Haag-Regentessekwartier (Al sinds 1989 bij huidige eigenaar!)

Toyota Corolla Sportswagon de luxe uit 1978 in Boesingheliede. Staat daar al vrij lang weg te kwijnen.

Volvo 144 uit 1967 Helaas wat lastig te fotograferen door het hek.

Volvo 142 uit 1973

Ik heb ook weer een paar spotjes verzameld.

Waaronder deze Belgische 4.

Een paar maanden terug spotte ik deze Scorpio ook toen deze met pech was komen te staan op een brug in Haarlem. Ik vermoedde 'einde oefening' maar tot mijn verbazing/opluchting spotte ik hem een weekje terug weer! Zelfs een nieuwe APK tot december 2015! (tu) In september 2012 zag ie er overigens nog slechter uit.

Met onderstaande spot was ik erg blij. Een paar maanden terug miste ik deze Rover net wat tot resultaat deze belabberde foto gaf. Nu had ik even de tijd voor een paar extra foto's!

Verder ook nog een mooie import-Benz!

De foto is belabberd maar een 205 GTI 'Gentry' zie ik niet iedere dag!

Een Citroën zonder type-aanduiding bij het VWE. Iemand die me uit de brand kan helpen?

Lekker door de pekel beuken met zo'n oude Jag!

Een Audi 80 in dieseluitvoering.

Zo'n diplomatenkenteken valt toch op.

Voor deze spot moest ik de auto redelijk ver parkeren om vervolgens een stuk terug te lopen. De foto's zijn door een hek gemaakt. Jullie kunnen maar beter dankbaar zijn voor alle moeite die ik moest doen voor deze 404 Familiale! :|(:B

En als laatste, deze Honda Accord die ik al enige tijd hier in Haarlem over het Spaarne zag tuffen maar nooit de kans kreeg hem te spotten. Nu reed ik er plotseling achter. (tu)

Terug
Bovenaan