Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben het met je eens dat er minder makkelijk geld te verdienen is met emotie-merken, maar aan de andere kant is Alfa net zo'n ermotie-merk en dat doet het prima. Waar komt dat door? Een schep geld van Fiat en iemand die de modellenstrategie goed in de hand heeft. Een Arna was ook geen Alfa, maar als curiositeit is het een leuk ding geworden. Datzelfde geldt voor een Saab 6000, een Seat Ronda is gewoon een licentieproduct en Seat is niet anders begonnen dan met het aanpassen van Fiats voor de lokale markt. Dat heeft geen sterk eigen DNA, want er is gewoon overgegaan van Fiat- op VW-producten. Neemt niet weg dat ik beiden sympathiek vind (met de nadruk op het Fiat-tijdperk), omdat er in veel gevallen met weinig budget een geslaagde poging tot een eigen gezicht werd gedaan. Een MG Metro werd destijds door de hardcore MG-fans ook uitgekotst, en wellicht hadden ze er ook gewoon een Austin GTI-logo op moeten plakken. Nu is het alleen leuk om er een te zien omdat er vrijwel geen over zijn. Misschien kijk ik over 20 jaar ook wel zo naar de enkele overgebleven Chryslia. Op dit moment vind ik het een goedkope poging tot badge engineering, en wel met een slecht gekozen merk wat ongeveer 180 graden tegenover mijn verwachtingen van Lancia ligt. Ik vind Chrysler (na een serie proefritten in vrijwel al hun producten) een negatieve kwaliteitsbeleving hebben, en geen enkel premium-gevoel.Rob0032 zei:Met dat laatste ben ik het zeker niet eens. Fiat kiest gewoon prioriteiten. Met auto's die je met het hart koopt maak je namelijk niet veel winst, en dat is wel nodig om de Fiat Group verder in leven te houden. Hoewel ik ook niet een extreem groot fan ervan ben, kan ik de Amerikaanse Lancia's best wel waarderen. Je kunt het ook zo bekijken: het zijn grote, luxueuze, karakteristieke en bijzondere (als in tamelijk zeldzaam) auto's, dus in dat opzicht eigenlijk perfecte Lancia's!
Het teruggrijpen op het zogenaamde 'Lancia-DNA' vind ik een ietwat populistisch en conservatief non-argument (dit bedoel ik in het algemeen, heel veel mensen zeggen dit namelijk). Wat zou dan wel het Lancia-DNA zijn? Als iemand een Arna zou spotten dan zouden we allemaal als honden lopen kwijlen, terwijl dat ook weinig Alfa Romeo in zit (behalve de motor en het logo). Of een Saab 6000, Seat Ronda en MG Metro?
Maar goed, ik snap je wel. Het zijn wat curieuze modellen. Voor mij zijn ze daardoor nog begeerlijker, maar ik kan me voorstellen dat een Lancia-fan ervan rilt.

Hahahahaha!Rob0032 zei:Ho ho, een Ronda was geen onder licentie gebouwde Ritmo! Daar zijn genoeg, beroemde, rechtszaken om gevoerd.

Klassiekerrijder zei:Leuke spots weer, de nieuwe ouderwetse 911 targa is ondanks de saaie kleur erg gaaf.
De Focus, zou CNG staan voor Compressed Natural Gas?
Astrawez zei:Vandaag zag ik het volgende in Rosmalen:
Origineel Nederlandse Datsun 260 Z 2+2 Sport van bijna 40 jaar oud. Een paar jaar geleden stond hij er nog zo bij.
![]()
ZR-93-ND , Ford Orion by dannyvandestreek, on Flickr
Untitled by dannyvandestreek, on Flickr
LS-HZ-74 , Nissan Sunny by dannyvandestreek, on Flickr
LS-HZ-74 , Nissan Sunny by dannyvandestreek, on Flickr
55-DL-RT , Kia Sephia liftback by dannyvandestreek, on Flickr
55-DL-RT , Kia Sephia liftback by dannyvandestreek, on Flickr
31-XJS-9 , Volkswagen Santana by dannyvandestreek, on Flickr
31-XJS-9 , Volkswagen Santana by dannyvandestreek, on Flickr
96-JB-HG , Alfa Romeo GTV by dannyvandestreek, on Flickr
31-KRZ-1 , Fiat Ulysse by dannyvandestreek, on Flickr
33-PB-TH , Renault Clio by dannyvandestreek, on Flickr
28-DK-43 , Opel Kadett Sedan by dannyvandestreek, on Flickr
28-DK-43 , Opel Kadett Sedan by dannyvandestreek, on Flickr
ZG-93-NY , Peugeot 309 by dannyvandestreek, on Flickr
SAMSUNG CSC by twan238, on Flickr
70-PL-HL (2048x1365) by twan238, on Flickr
60-NTD-4 - kopie by twan238, on Flickr
mercedes by twan238, on Flickr
SAMSUNG CSC by twan238, on FlickrRob0032 zei:
Twan238 zei:dan in Wijk en Aalburg een stel verwaarloosde loodsen ontdekt waar een aantal oude Mercedessen in staan. Dit is de enige foto die ik kon maken zonder al te veel in de gaten te lopen..
mercedes by twan238, on Flickr
in Veen nog een boodschappenwagentje gespot:
12-49-EM (3) (2048x1365) - kopie by twan238, on Flickr

by peterolthof, on Flickr

11-SJ-HR , Lada Niva by dannyvandestreek, on Flickr
11-SJ-DR , Lada Niva by dannyvandestreek, on Flickr
JP-RJ-90 , Mitsubishi Galant by dannyvandestreek, on Flickr
JP-RJ-90 , Mitsubishi Galant by dannyvandestreek, on Flickr
Tweeling Twingo by dannyvandestreek, on Flickr