Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Jeetje, alweer een pagina verder. Opvallend veel mooie spots op de vorige pagina. (tu) Het plaatje van de 2 Chryslers is ook erg leuk.

Gisteren in Oberhausen zag ik deze tijdsgetrouw getunede Mercedes-Benz staan.

Vandaag in Den Bosch zag ik deze leuke HY uit 1970, welke als Camper op kenteken staat.

Volkswagen T2 uit 1976

In de parkeergarage stond nog deze '88-er Mercedes-Benz 190 Diesel zonder rechter buitenspiegel. (tu)

Leuke foto's, Stereo! Gave Caprice ook, Rob! Met een aardig oud kenteken volgens mij?!

Mijn spots van afgelopen maandag. Ze zijn soms een beetje verregend, maar toch :-)

Fiat Uno 3-Door 1.5 75 SX i.e. - Rotterdam-Blijdorp (Tsja... Arme Uno! Maar wel nog in erg goede staat zo op het oog!)

Ford Transit VIL - Rotterdam-Blijdorp (Rob, jij hebt precies deze ooit gespot met kenteken 47-VBX-6 (Zie dezelfde schade en dashboardversiering). Vandaar waarschijnlijk dat het gekenteken toen niet meer bekend was!)

Mitsubishi Colt 3-Deurs 1.5 GLX - Rotterdam-Blijdorp

Peugeor 304 GL Berline - Rotterdam-Blijdorp (Het had net enorm gehageld, en dan dat gat in het achterscherm... oei:S)

Plymouth Voyager - Rotterdam-Blijdorp

Subaru Impreza WRX STI Executive - Pijnacker

Trabant 601 Super De Luxe - Rotterdam-Blijdorp (Hij leek wel in nieuwstaat!)

Volkswagen Polo 2-Deurs 1.3 CL - Rotterdam-Blijdorp (Volgens enkele bronnen erg zeldzaam!(:B)

Die Colt en 304 zijn voorbeelden van auto's die binnen no-time in het andere topic terecht komen als zijnde gesloopt.
Op een gegeven moment ben je voorbij het punt van herstel aangebeland en is elke euro er 1 teveel.

Het blijven anders wel goede spots. Helaas kun je niet alles redden/in stand houden.
Leuk dat je die Transit spotte! Hoe kom je erbij dat ik die ook gespot had? Is toch al een poos geleden... Die Colt komt me ook erg bekend voor. Die Plymouth is echt heel leuk! (tu)
Net als die Uno trouwens. Top ding!

Met die Colts gaat het inderdaad hard, ik heb veel mooiere exemplaren naar de sloop zien verdwijnen. Ik weet ook uit eigen ervaring dat ze serieus kunnen roesten...

Opmerkelijke combinatie in Utrecht!
10683083_319975571505648_1895429170_o_zps23e3c7fa.jpg

Jemig, dit topic was wel erg ver weggezakt, tijd voor een kleine boost in de vorm van mijn spots van de afgelopen werkweek.
Te beginnen met een Burton gebouwd door leerlingen van het ROC in Vlissingen, gespot door mijn vader.

Op het werk stond ineens deze leuke C-Kadett op de parking.

Om maar even bij opel te blijven, een Frontera Van

En een Frontera Sport

Ook deze bijzondere camper op basis van een Fiat stond op het werk geparkeerd

Net als een Mercedes-Benz 230CE

Op weg naar huis zag ik nog een Lancia Kappa met hoogbejaarde bestuurder, helaas is de foto wat wazig.

Om maar te zwijgen over de volgende foto. Achterop een vrachtwagen, achter een caravan en een camper stond deze veewagen. Ik denk zelf dat het een Renault of iets dergelijks is, ongeveer uit de jaren '70. Misschien dat iemand anders er meer van kan maken?

Vandaag in de regen en harde windstoten zag ik deze verhoogde Ford Transit, net op tijd voor een foto.

En niet veel later zag ik een origineel Nederlandse Opel Kadett sedan uit 1986.

In Essen (BE) stond deze Renault 25.

En midden in het boerenland stond een kleine verzameling mishandelde Fords.

Terug in Nederland zag ik een origineel Nederlandse Volkswagen Kever uit 1973.

En nog een Mini 1000 uit 1990.

De overhang aan de voorkant lijkt juist heel kort, terwijl die bij die Goelette juist heel lang is. Ik dacht ook meteen aan die Mercedes-Benz. Maar ja, foto is wel 'heul' vaag! Geen tijd voor een nieuwe camera? ;)

Leuke Kadetts inderdaad!

Het is die mercedes die klassiekerrijder laat zien!
En anders is er een kleine kans dat het een daf zeven streep is.
Maar ook bij mij kwam als eerste die MB in me op.

Leuke Opels JD! (tu) Die Kever heeft trouwens zichtbaar pijn zo te zien.. :S

Gisteren zag ik in Den Bosch nog deze leuke Manta A uit 1971 staan

En vandaag zag ik in Utrecht deze mooie (al vaker gespotte) Rekord C Caravan. De gedeukte Ascona A die er altijd bij staat, stond er nu ook in de buurt. Ik kon alleen niet echt stoppen voor een goede foto. De foto van de Rekord veroorzaakte ook al een soort van file.. (:P)

Verder zag ik nog deze op het oog nette W124 uit 1990 staan.

Astrawez zei:
Leuke Opels JD! (tu) Die Kever heeft trouwens zichtbaar pijn zo te zien.. :S

Dankje, jij hebt ook weer twee erg leuke Opels, die Pantera van XBXG is ook redelijk briljant.
Om de pijn (au(w) ;)) van de kever te verzachten zitten er bij mijn spots van vandaag meerdere nettere kevers.

Te beginnen met dit origineel Nederlandse exemplaar uit 1971, volgend de RDW is 'ie beige.

Deze import-Benz is een bekende hier op Autoweek.

Helaas zie ik ze steeds minder vaak, de Alfa Romeo Spider 916 is toch een heerlijke wagen, zeker in combinatie met de 3.0 V6.

Wat is de 240 van Volvo toch lang in productie geweest, deze Polar is van 1993.

Leuke Mercedes-Benz 609D uit 1989.

Het was voor mij al weer erg lang geleden dat ik een Ford Mondeo Mk I tegenkwam.

Leuke Porsche 944 Turbo uit 1988.

Ook leuk, een Peugeot 309 XR uit 1989.

Niet veel verder stond deze origineel Nederlandse Mercedes-Benz 230 CE uit 1988

En de tweede kever van vandaag, ditmaal een Frans exemplaar.

Ook leuk, een Saab 9000 CS Aero 2.3 Turbo uit 1997.

En weer een Mercedes-Benz C124, ditmaal een 320CE uit 1994 welke door de huidige eigenaar geïmporteerd is in 1999.

Een stuk kleiner is deze Nissan Micra uit 1987.

En de laatste van de dag is weer een kever, nogmaals een exemplaar uit 1971.

Deze Fiorino Panorama zag ik afgelopen week. Er kunnen er nooit veel van zijn in Nederland, zelfs tijdens mijn vakantie in Italie heb ik slechts 1 Panorama gezien.
20141211_142014_zps3d73f294.jpg

Deze Passat heeft een tijdje geleden nog in de Youngtimer Magazine gestaan volgens mij:
20141213_143721_zps6de9c5fe.jpg

Van een 145 Boxer rijden er niet veel meer rond. Op de foto lijkt het nog mee te vallen, maar hij was in slechte staat, overal krassen en deuken. Volgend jaar rond deze tijd rijdt de auto vast niet meer rond, de 145 is immers ook (nog) niet echt een liefhebbers Alfa..
20141213_143814_zpsf0e9e430.jpg

Deze Espace staat al een bijna een week op dezelfde plek en is er nog beroerder aan toe dan de Alfa...
20141213_143906_zps58ee8262.jpg

Gelukkig wel in mooie staat, deze R4tjes.
20141213_143804_zps466bf0fe.jpg

20141213_144208_zps40856a6a.jpg

Dat is die inderdaad. Die bumpers zijn erg snel verbleekt zeg!
Leuke spots trouwens, QV. Weet je toevallig het kenteken van die briljante Fiorino? Wat een gave spot zeg!

Het weer was gisteren echt om te huilen, maar voor deze twee tegenpolen heb ik me toch laten natregenen:

1988 Volvo 340DL van de tweede eigenaar (sinds 2003):

qpmkg1.jpg

Schitterende 1972 Alfa Romeo GT 1300 Junior, nog steeds bij de eigenaar die hem in 1996 importeerde:

2myzuqv.jpg

rvaus7.jpg

Zo hoor je geen IKEA-kasten te vervoeren. (td)

Op de A2 bij Amsterdam kwam ik deze Ford Mustang Mach 1 uit 1972 tegen, die pas een uurtje op kenteken stond toen ik 'm vastlegde.

En later in Hilversum zag ik deze exotische Nissan LB120 uit 1992. Ik ben wel benieuwd of iemand meer informatie heeft over dit model, omdat ik 'm er veel ouder uit vond zien. Na wat speurwerk blijkt dit ding ook in Zuid-Amerika te zijn geproduceerd.

Oh haha wat suf van me, neem ik gewoon de naam van SS90 over. Desalniettemin, leuk en bijzonder ding! (tu)

Kom ik vanochtend zo maar even een tweetal 309's tegen.

1992 in een heel veel voorkomende kleur, staat sinds drie weken op naam.
Een vijfdeurs met automaat gewicht is 900kg, volgens mij hebben de meesten nog geen stuurbekrachtiging.
Foto-RCOFNTY3-D.jpg

Foto-FZYAQYJN-D.jpg

Een drie deurs eveneens automaat,1991
Foto-PEFRW8OL-D.jpg

zojuist een rondje door het Harde en Wezep gereden. In Wezep was niets te zien, maar in Het Harde zag ik vanaf een weg een parkeerplaats waar een leuke Carina stond. Dus zodoende de auto in de buurt gezet en er eens heen gelopen:
TD-14-RN by dannyvandestreek, on Flickr
Toen ik de Carina op de foto zette, viel mij ook een Alfa Romeo 164 op dezelfde parkeerplaats op:
FN-TN-79 by dannyvandestreek, on Flickr
De foto van de voorkant lukte niet goed vanwege het struikgewas, de schutting en de Ibiza die er pal naast stond:
Untitled by dannyvandestreek, on Flickr
De parkeerplaats zat aan een straatje waar nog het een en ander te zien was.
Een Galant Wagon (daar wordt ik altijd blij van als ik er weer 1 zie):
RS-PS-06 by dannyvandestreek, on Flickr
Daarachter een hele leuke en nette 240:
TJ-50-RZ by dannyvandestreek, on Flickr
TJ-50-RZ by dannyvandestreek, on Flickr
En iets verderop in de straat stond deze ernstig slechte E200 te vergaan, ik vraag me af wat de eigenaar ermee wil doen:
Mercedes W124 by dannyvandestreek, on Flickr

Begin deze week spotte ik voor de sloperij in Nunspeet nog twee bijzondere Poolse auto's.
Een Chrysler 300M:
OPR 48MX by dannyvandestreek, on Flickr
En een BMW 7-Serie(helaas doet die verschrikkelijk verpeste Transporter afbreuk aan het geheel):
GCZ 32ST by dannyvandestreek, on Flickr

Die Nissan is geweldig. Straks ga ik maar even een stukje fietsen om hem ook te spotten. Als hij er nog staat tenminste...

D. Elzinga zei:
Die Nissan is geweldig. Straks ga ik maar even een stukje fietsen om hem ook te spotten. Als hij er nog staat tenminste...

Ik gok van niet, want hij stond stationair te draaien op de Spoorstraat (maar dat had je vast al herkend ;) ). Ik had aan de eigenaar kunnen vragen uit welk land de Nissan is geïmporteerd, maar daar had ik het lef niet voor...

sjoerd95 zei:
Fiat Uno 3-Door 1.5 75 SX i.e. - Rotterdam-Blijdorp (Tsja... Arme Uno! Maar wel nog in erg goede staat zo op het oog!)

Wauw ik wist dat het kenteken van mijn oude Uno nog actief was maar nu beeld. Ik was de 2e eigenaar en heb de auto destijds gekocht bij Preuninger in Den Haag. De groene accenten en de sticker staan helemaal nergens naar :( en jammer dat de auto wat originele details mist. De lichtmetalen velgen zijn foetsie net als de achterklepspoiler en de zwarte striping aan de onderkant van de portieren. Waar staat de auto ergens in Blijdorp? :}

En wonder dat de auto überhaupt nog bestaat, en dan ook nog in behoorlijk goede conditie...

Die Nissan pickup is geweldig! Ik vraag me af of dat degene was die ik een jaar of zo geleden in Soest voorbij zag komen.

XBXG zei:
D. Elzinga zei:

Ik gok van niet, want hij stond stationair te draaien op de Spoorstraat (maar dat had je vast al herkend ;) ). Ik had aan de eigenaar kunnen vragen uit welk land de Nissan is geïmporteerd, maar daar had ik het lef niet voor...
Ik heb hem wel eens in Soest gezien, in het voorbijrijden.

Overigens tot 2001 in Ecuador gebouwd. LHD
In Zuid-Afrika hadden ze een moderner neusje en waren ze RHD natuurlijk. tot 2008 notabene.

Leeuwtje zei:
sjoerd95 zei:

Wauw ik wist dat het kenteken van mijn oude Uno nog actief was maar nu beeld. Ik was de 2e eigenaar en heb de auto destijds gekocht bij Preuninger in Den Haag. De groene accenten en de sticker staan helemaal nergens naar :( en jammer dat de auto wat originele details mist. De lichtmetalen velgen zijn foetsie net als de achterklepspoiler en de zwarte striping aan de onderkant van de portieren. Waar staat de auto ergens in Blijdorp? :}

Wat geinig! Hij staat op de hoek met de Berkelselaan en de Voorburgstraat. Hij staat daar steeds als ik er rijd.

Er zijn trouwens weer heel wat geweldige spots langs gekomen. Die Nissan Pickup is heel gaaf! Ook extra (tu) voor de Passat van Bas, Dolomite en Fiat Fiorino Panorama!

Mijn spots van vandaag:
BMW 2800 L - Delft

Mercedes-Benz 602/32 Camper - Delft

Nissan 350Z Coupé - Delft

Opel Kadett Coupé 1.1 Standard - Delft

Plymouth Valiant Six - Delft

Seat Marbella 0.9 Special - Delft (Mijn eerste Marbella spot!(:B)

Volkswagen Golf 1.8 GTI - Delft

Die BMW, Valiant en GTI zijn heel leuke spots! Die Kadett is ook leuk, alleen jammer van die achterlijke ruitenfolie... (td)

Ook vandaag ben ik al vroeg op de fiets gesprongen ondanks dat het nog erg koud was.

Gelukkig hoef je niet te krabben als je met de fiets gaat, des te eerde kon het spotten beginnen.
Vandaag stond Hoogerheide op de planning.
Onderweg kwam ik langs een transportbedrijf en daar stond deze Mercedes vrachtwagen op het terrein.

Eenmaal in H'heide aangekomen kwam ik een huis tegen met twee leuke Volkswagens voor de deur, een 117 Buggy uit 1966 en een Type 3 die wel wat TLC kan gebruiken.

Niet veel verder zag ik dit schattige eendje uit 1987.

Even later kwam ik een stoere Isuzu Trooper uit 1989 tegen.

Niet veel verder stond een Suzuki Swift uit 1987 te schitteren in de ochtendzon.

Zonde van de aanpassingen vind ik persoonlijk want deze Jetta uit 1989 ziet er verder nog goed uit.

Ook deze Suzuki Samurai uit 1988 stond al lekker te genieten van het zonnetje.

Helaas zorgde diezelfde zon ervoor dat sommige foto's wat overbelicht raakten, zoals ook bij deze BMW 320 uit 1978 het geval is.

Gelukkig lang niet altijd, getuige deze Volvo 144 uit 1971.

Ik begin dit model Saab meer en meer te waarderen.

Ik kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst eentje zag, ik was dan ook erg blij toen ik deze Mazda 626 Wagon uit 1996 zag staan.

Daarna zag ik een vrij nette Daihatsu Charade uit 1993 die al sinds 1998 bij de huidige eigenaar is.

En een Hyundai Sonata uit 2002

Gevolgd door nog een grote Koreaan in de vorm van een Daewoo Evanda uit 2003.

Ik hoop dat het puur de rijp is waardoor deze Mercedes-Benz 230CE uit 1992 matzwart oogt.

Ik weet dat het niet de bedoeling is om hier spots gemaakt bij handelaren te posten maar hoe vaak zie je nou nog een Nissan Sunny Hatchback uit 1986 en een Sedan uit 1987? Dat ze beiden een R-kenteken hebben maakt het extra leuk vind ik.

Als laatste kwam ik een er goed uitziende Opel Omega B uit 1998 tegen en wat blijkt, hij is alweer 13 jaar bij de huidige eigenaar.

Terug
Bovenaan