Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Mooie spots Wouter! Vooral die Heralds zijn erg leuk. (y)

@ Quatrelle: ik zag hem net al op Flickr en moest toch gelijk even naar het kenteken van de door mij gespotte Integra Type R kijken. Nu ik ze zo naast (of onder) mekaar zie, zie je toch wel goed verschil ja.

@ Phoenixrood74: Gave 4-deurs B Kadett, en die Laurel is natuurlijk ook top. (y)

Leuke spots weer, de favorieten houden jullie even van me tegoed.
Zaterdag ben ik in Alphen aan den Rijn geweest, onderweg kwam ik al het een en ander leuks tegen.

In Bergen op Zoom een op de velgen na vrij nette BMW 316i touring.

Bij Dordrecht een circuit BMW en Westfield op een trailer.

Bij Rotterdam een heuse Hyundai Getz Cross.

En bij Bodegraven een Peugeot 404 die niet lekker op de foto wilde.

In Alphen stond ook genoeg leuks. Om te beginnen een BMW 316i, volgens mij een redelijk late?

Vrij nette import-Benz

Omdat het grote "is deze auto al bijzonder genoeg om te spotten" topic nog niet bestaat post ik hem maar hier, deze Opel Signum V6 CDTI uit 2004.

Nette Volvo 240 sedan uit 1984.

Altijd leuk, een Alfa Romeo Spider Type 996.

Origineel Nederlands uit 1977 en alweer sinds 1997 bij de huidige eigenaar, deze Peugeot J7.

Ook leuk, Renault 4 Fourgonnette uit 1989.

Vervolgens heb ik enige tijd in een paar loodsen doorgebracht, de foto's daarvan krijgen hun eigen post.
Gedurende de wandeling van loods A naar loods B zag ik een Volkswagen Golf Trek, nog nooit eerder gezien.

Zelf ging ik uit van foute tuning, op Flickr werd ik door twee gewaardeerde spotters erop gewezen dat het in deze niet het geval is. Wat wel? Men probeert hier een Starlet 1.3 om te bouwen tot GT Turbo, optisch weliswaar.

Laat in de avond, mijn vriendin en ik wilden beide naar huis dus uitgebreid met het statief een mooie nachtfoto zat er niet in. Dan maar snel met flits een plaatje van de Chevrolet Malibu Classic uit 1976 maken...

De topper van de dag (buiten de loodsen om) was denk ik wel deze Renault-Samsung SM3.

Zoals gezegd heb ik nog een paar spots te delen.
Tijdens de wandeling door Alphen aan den Rijn kwam ik langs een garage waar een paar mannen voor zaten te genieten van het lekkere weer onder het genot van een gele rakker. Omdat ze mij bezig zagen met auto's fotograferen raakte we al snel aan de praat. In de garage was het Brits wat de klok sloeg met de nadruk op TVR. De eigenaar vertelde maar wat graag over zijn bolides, iets wat hij ook al had gedaan voor het februarinummer van AW-klassiek.

Om maar met de vreemde eend te beginnen, een vers naar Nederland gehaalde Morris Minor Van Austin 6cwt Van (PedigreePaul bedankt) die voorzien werd van betrouwbare remmerij op de vooras.

Volgens de eigenaar de enige in Nederland, deze nog te restaureren Trident Clipper. De restauratie staat gepland om samen met zoonlief uit te voeren.

De TVR Tuscan V8 is levensgevaarlijk stelde de eigenaar nadat hij ermee geracet had op Le Mans.

Onder de Tuscan stond een Sagaris uit 2005 te schuilen.

Ook al zo exclusief, deze 450i uit 1988.

Leuk plaatje en wat een taartschep op de 450i.

Aan het plafond hing de body van een roemruchte racer die vele prijzen had gepakt.

De laatste auto in de garage was grote smurf, een origineel Nederlandse TVR Griffith 500 uit 1994.

Een van de twee mannen had in de buurt nog een loods, terwijl ik druk aan het fotograferen was wist mijn vriendin te regelen dat we daar ook even mochten kijken. Hier stond ook veel leuks maar wel wat minder TVR.
Lekker dik, zo'n Dodge Charger uit 1968.

LandRover 101" Forward Control uit 1976.

Relatief zeldzame TVR Tuscan Convertible.

Typisch beeld, een TVR met open motorkap.

Gerestaureerd door de man die ook de Trident gaat doen, dewe TVR Vixen uit 1972.

Je moet wel knettergek zijn om ermee te durven rijden maar dan kan je erg veel plezier beleven aan een Morgan 3-Wheeler.

Hij staat er al jaren en heeft al geen APK meer sinds 2005, deze RX-7.

Ongeveer hetzelfde geldt voor deze Alto uit 1985 waar zelfs nog een pre-GAIK kenteken op zit.

Als afsluiter een kevertje uit 1968 die sinds 1971 van de huidige eigenaar is.

Stefan-V6 zei:
Phoenixrood74 zei:
Smetteloze B-Kadett met minder dan achtduizend kilometer op de teller

Is dat de Kadett van ZDrie?
Klopt! Die stond toevallig op de parkeerplaats waar de rit van Nippon Classic Cars eindigde.

@929V6: hij was ook enigszins verbouwd, ik vermoed voor rallygebruik of iets dergelijks.

Gaaf, een aantal auto's die gespot zijn in Alphen aan den Rijn heb ik wel eens langs zien komen. Leuk om ze dan ook hier te zien!

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Gerestaureerd door de man die ook de Trident gaat doen, dewe TVR Vixen uit 1972.

Deze heb ik ook al eens gezien in Alphen a/d Rijn erg leuke verzameling

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
En bij Bodegraven een Peugeot 404 die niet lekker op de foto wilde.

Leuk na gisteren ook vandaag weer een spot in mijn woonplaats. En deze is van iemand die ik ken, als het goed is ga ik over 2 weken naar de Ardennen met o.a. deze auto

Geen idee wat er vandaag weer mis is met dit forum, naast de gebruikelijke timeouts zijn alle fonts nu aangepast...

Een Twizy die eens niet als reclameobject wordt gebruikt

Grotefoto-MYFFDSDF.jpg

Grotefoto-OQKPXC44.jpg

Een nette Colt

Grotefoto-CRD4WQLD.jpg

En bijna van de wegen verdwenen, de 205 CTI

Grotefoto-HN4VFEBX.jpg

Leuk om weer eens te spotten, een GSA

Grotefoto-UPFZ8SBD.jpg

Grotefoto-PGPWUP8X.jpg

Valt mij op dat de Twizy bij het RDW geregistreerd staat als een driewielig motorvoertuig o_O Ik tel er toch echt 4. Doen ze dit om er voor te zorgen dat er aan de voorzijde geen kentekenplaat hoeft te zitten? Zo ja, kan ik mijn Mazda 3 om laten keuren. ik wil de nummerplaat ook kwijt aan de voorkant.... :T

Klassiekerrijder zei:

Wat een mooi exemplaar zeg! (y)

Ik heb nog wat spotjes van eergisteren, genomen vanaf een bankje bij de inmiddels wereldberoemde rotonde in Overveen.

Een Ford Customline Tudor uit 1956 (Customliner volgens de RDW...)

Een machtige Airstream Excella uit 1982.

Een Volvo 244 uit 1975.

Een Dodge Charger R/T uit 1969.

Een Aston Martin V8 Vantage uit 2006.

Een Ford Galaxie 500 uit 1968.

Een Oldsmobile Dynamic 88 uit 1959.

Een Checker Marathon uit 1968.

Een Ford Mustang II Ghia uit 1974.

En een Oldsmobile 98 4-door Hardtop uit 1966.

@PR74: Supergave Datsun Laurel! Mooie B-Kadett!

@Paul: Mooiie Alfa 8C Competizione! Geinige Mercedes-Ex Ambulance!

@JD: Inderdaad een leuke Getz Cross! Mooie Signum en de Renault-Samsung SM3 is helemaal een topper! De garagespots zijn stuk voor stuk erg leuk!(y)

@KR: Erg mooie GSA!

@Wouter: Prachtige Ford Customline Tudor net zoals de Oldsmobile 98 4-door Hardtop!

En dan nog mijn spots van afgelopen weekend:
Alfa Romeo Alfetta GTV - Nootdorp

Chevrolet Monte Carlo 3.1 V6 LS - Den Haag

Fiat 124 Sport Spider 1800 - Nootdorp

Nissan Sunny Florida 1.6 LX - Den Haag

Toyota Camry 2.4 LE - Den Haag

Toyota Land Cruiser 60 4.2 - Nootdorp

@JD: fantastische garagespots!
@XBXG: leuke Amerikanen, met name de (inmiddels tamelijk waardevolle) Charger.
@Sjoerd: waar de driedeurs versies van die generatie Sunny nog zo nu en dan te spotten zijn geldt dat zeker niet voor de Florida (waarom heet dat ding eigenlijk zo?). Erg gave spot dus.

@ Pedigreepaul: gaaf die Benz ambulance! Vooral omdat ie origineel Nederlands is!

@ JD: heel erg gaaf die verzameling(en)! Bij de “gewone” spots zitten ook zeker enkele pareltjes. De E30’s zijn sowieso erg leuk, verder leuke J7 en Renault Samsung SM3 (nog nooit van gehoord).

@ Klassiekerrijder: leuke Colt, en heel erg mooie originele 205 CTI.

@ XBXG: dat is nog eens een leuke rotonde. Wel opvallend dat die Mustang II voor een duplicaatcode op zijn groot formaat kentekenplaat heeft, en achter gewoon een US-formaat plaat zonder duplicaatcode. Dit is dan toch illegaal?

@ Sjoerd95: heel erg bijzonder, die Sunny Florida. In totaal zijn er nog 13 kentekens bekend van dit exacte type.

Hier wat spots van mij van gisteren:
Rond 6 uur 's avonds zag ik deze Kadett in Uden. Hij reed voor me de rotonde op, alleen zat er toen ook nog een Vectra tussen ons in. Tot overmaat van ramp stopte de Vectra voor me ook nog eens voor een oranje stoplicht. :confused: Beter dan deze foto's heb ik dus helaas niet kunnen maken.

Na deze foto verdween hij dus uit het zicht..

Ford Sierra 2.0 CL uit 1990

Met vrijwel daarnaast een 1.6 CL uit 1991

VW Caddy Diesel uit 1987

Gisterenavond ben ik even met mijn maat mee gereden om wat onderdelen op te halen bij dezelfde verkoper als van deze Astra F1 Bestel. Natuurlijk heb ik daar dus maar even wat fotootjes van gemaakt:

En vandaag zag ik deze Golf II (102kw 16V) uit 1990 in Empel

De foto van de achterkant is helaas wat wazig geworden.

BMW M5.

16612503834_b049143061_c.jpg

Recent geimporteerde Volvo 740 GL uit 1989.

17208994376_c1d658d920_c.jpg

Zeer bruut ogende Land Rover Defender uit 1997.

16614764013_7e4135fccf_c.jpg

16614762683_e29ef80846_c.jpg

Ford Mustang 5.0 GT.

16614776653_1a7aff6acd_c.jpg

17048796539_d3bf425c02_c.jpg

De meeste Skylines in Nederland zijn GTS-uitvoeringen. Dit is echter het topmodel, een GT-R V-Spec. Veel zeldzamer, krachtiger en (uiteraard) ook aanmerkelijk waardevoller.

17233257242_95c236f8b4_c.jpg

17027557217_b028736c29_c.jpg

Wat een spots weer zeg.
Pagina 92
@Astrawez, mooie 518, capri, oude Daf en een schitterende M3
@MWH leuke 968
@Janus: mooie 280SE, Manta
@Charger, leuke Alfetta
@Sjoerd, gave GTV, Sunbeam, Celica en Vauxhall
@D. Elzinga, wat een mooie Ovaal Kever
@Brandhorst: leuke 280SLC en 504
@Klassiekerrijder, mooie oranje DAF en gave gele Capri
@@PM leuke GMC en org Nederlandse 528I
@Phoenix: mooie SM, Laure, E3 en hele mooie Kadett
@XBXG: leuke 1980 Firebirds en Mustang uit 1966

Pagina 93 bekijk ik later even, hierbij mijn spots

Op een parkeer plaats kwam ik deze leuke Bentley tegen uit 1951

Leyland bus uit 1968

Citroen 11 uit 1956

Panhard uit 1962

Een heel rijtje Kevers

Deze schitterende 220SE uit 1962

DB9 uit 2006

Mooie 918 en een verse 458

911T uit 1973

620SI uit 1997

CX25 Break uit 1987

En als laatste deze leuke Renault 30TX uit 1981 en een Panhard

En daarnaast stond nog een Ami uit 1974 en een DS uit 1970

Ik heb een Nissan Altima Coupé uit 2009 gespot vanmiddag, ik heb de foto's op mijn computer staan maar weet iemand hoe ik die upload?

Vandaag gezien:

Opel Astra f van 1993:

4jckmktpxit.jpg

Volvo 240 van 1985:

ohztsr7ipvv.jpg

VW Polo van 1987:

geswirqhlm9.jpg

Audi 80 van 1986:

uokcuee1sa4.jpg

Na tijden van afwezigheid eindelijk weer een berichtje vanuit mijn kant. Ik heb het topic wel gevolgd maar weinig gespot. Tentamens, werk etc etc...

Afijn, ik zal nog even commenten op de laatste twee pagina's van het topic. Ik mag er morgen ook weer vroeg uit.

@Charger: Wat een afschuwelijke wieltjes onder die VW LT.
@Astrawez: De leukste spot vind ik de 'oude' 440! Ik ga ze steeds meer waarderen.
@Ron H: Ik ben geen kenner maar bijzonder is de Visa zeker!
@XBXG: De two-tone Amazon vind ik erg leuk in deze kleuren. Mooi exemplaar lijkt het ook.
@MWH: De Omega in station-uitvoering: (y). Evenals de Corolla in sedan-uitvoering!
@JD: Die foto's van die Chevy 1500 zijn goed gelukt!
@JD (post 2): De Manta en Maserati springen eruit. Evenals de foto van de 200E.
@Charger: Die prachtige Alfetta! (y)
@sjoerd95: De Spider Duetto, GTV6, Traction Avant, Y10, Sunbeam(!), Celica zijn topspots. Dankzij het zonnetje zijn de foto's ook nog eens extra mooi!
@D. Elzinga: En zo was er nu eindelijk ook een recente foto van de Kever! ;)
@Astrawez: De dikke Jag! (y) De foto van de zijkant 'heeft' wel iets!
@A. Brandhorst: Ik meende het kontje van de Peugeot al te herkennen. ;)
@929V6: Arme Corolla. :(. Leuk BMW'tje, ziet er strak uit! Dat gele Starletje vind ik ook erg leuk vanwege zijn niet veel-geziene kleur. Althans, ik zie hem niet vaak in die kleur.
@Klassiekerrijder: Heerlijke Capri!
@danny1995: Gaaf, Mustang met origineel Nederlands kenteken!
@XBXG: Mooie avondspot van de Volvo! De Amazon met origineel Nederlands kenteken bevalt me ook wel!
@Micha D.: Prachtfoto's van die leuke VW!
@Astrawez: Grappig, jij spot een Integra, Quatrelle spot er een en toevallig heb ik van de week ook een Integra gespot! Degene die ik heb gespot ziet er echter wel het belabberdst uit van de 3.
@XBXG: American Sunday was dus weer leuk? Ik was helaas aan het werk. :(
@Quatrelle: Het kan dus nog erger...

@PR74: Gave Laurel! Strak Kadettje!
@Pedigreepaul: Bijzondere spots weer. Vooral de Mercedes!
@JD: Lelijk ding, die Starlet.
@JD (post 2): Mooie reportage! ;)
@Klassiekerrijder: Leuke Colt!
@XBXG: Mooie foto's bij de rotonde! Leuk gewerkt met de sluitertijd?
@sjoerd95: De Sunny Florida (y)(y)(y)!
@Astrawez: Altijd balen als je geen goede spot kan maken en vervolgens de achtervolging verliest. :(
@D. Elzinga: De M5 en vooral de Skyline: (y)!
@gil77: Mooie Panhard! (Kraantje Lek?)
@Quatrelle: Leuke Kadett!
@Charger: Lelijk hok, zo'n Astra F. Leuk hoor!

Zo! Dat was dik een uur werk! Ik hoop maar dat het gewaardeerd wordt. ;)

Ik heb zelf nog een paar spots van Instagram en twee spots gemaakt door mijn vader.

In Zandvoort; een 928 S4.

Een Mustang V6.

Plotseling op het parkeerterrein van mijn school!

In het voorbijgaan op de fiets, deze Chrysler Newport in Haarlem.

Nog twee spots door mijn vader:

En als laatste; een hele gave Opel GT!

Leuke Skoda!

Dit vind ik echt een gruwel, maar de kleur komt zo mooi uit op de foto...

Grotefoto-HT6EPFMP.jpg

Goed uitziende Corsa op de A2

Grotefoto-OLPDXX4M.jpg

Onberispelijke 305

Grotefoto-7HTUF6YL.jpg

Vanmorgen geholpen om deze op te halen, een Buick Riviera uit 1969 met het weggedrag van een binnenvaartschip

Grotefoto-6TCXD6QZ.jpg

Grotefoto-34WMA8VP.jpg

Dit stond er ondermeer bij

Grotefoto-SDAXYBDJ.jpg

Grotefoto-487HZ6Z3.jpg

Grotefoto-QO3AIXEO.jpg

Zonder foto's: zilvergrijze Jaguar E-type roadster S.2, rode Jaguar XK140 DHC, zilvergrijze Daihatsu Copen en een lichtgrijze Audi R8 spyder.

Ook van mijn kant weer enkele (vooral moderne) spots:

Allereerst, een echte Mercedes-Benz CLA45 AMG:
35ktkci.jpg

Mooi en snel duo, deze Aston-Martin V8 Vantage en Tesla Model S:
2zpjdpi.jpg

Ferrari F430:
5d19ip.jpg

Strakke Opel Ascona 'Sprint' (jammer van het ontbrekende spiegelkapje). Nummerplaat wijst op een bejaarde (eerste?) eigenaar:
122kyog.jpg

Stoffige Mercedes-Benz W116:
20af6ok.jpg

Tot slot, deze onverprutste en strakke Pontiac Firebird:
313hwg8.jpg

Astrawez zei:
Mini Cooper uit 1998

Deze Mini staat een paar straten achter mijn school, komt een serieus verbazingwekkend geluid uit die uitlaat. Ik hoorde hem aankomen en ik verwachte echt een dikke sportwagen maar was gewoon een oude Mini.

Ik moet nog een hoop posts bijlezen, maar ik post vast één spotje van vandaag.
Na reeds 2 Alfa Romeo 8C's te hebben gespot, stond de 4C nog hoog op mijn verlanglijstje. Uitgerekend op mijn verjaardag heb ik er een kunnen spotten. :p

Prachtige auto, maar wat een bizarre koplampen...

Terug
Bovenaan