Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

sjoerd95 zei:
Mercedes-Benz 280C - Rotterdam (Op de foto is 'ie rood, maar hij is een soort van rossig rood. Een aparte mooie kleur!)
[url]https://farm8.staticflickr.com/7562/15649389874_06ae02df2b_c.jpg[/url]
[url]https://farm8.staticflickr.com/7531/16271807635_573395075f_c.jpg[/url]

Wow, wat een fantastische Benz!! (tu)

Pjötr zei:

Bobbeltje zei:

Dat zijn twee gave spots zeg! :O (tu)

Pedigreepaul zei:

Wat bijzonder! Weet je het verhaal achter al deze Rekords?

Pedigreepaul zei:
Telefoon weer even leeggegooid. Technisch gezien had de eerste nog mee kunnen doen met Spot van het Jaar 2014

Deze kwam ik tegen net over de grens in Duitsland

Wat leuk dit...

de bovenste helemaal achterop, die bestelwagen, heeerlijk.

Pedigree, weet je het verhaal hier achter ook?

Heel erg gaaf die trailer met (volgens mij veel te rotte) Opels! (tu) Ik denk dat ik klaar zou komen als ik zoiets zou treffen! :O
Vooral de achterste Rekord P1 Lieferwagen is echt héél erg zeldzaam (en gaaf)!
Wel opvallend dat er bijna niks dubbel op staat:
Rekord P1 2-deurs (2x)
Rekord P1 4-deurs
Rekord P1 CarAvan
Rekord P1 Lieferwagen
Rekord P2 2-deurs
Rekord P2 CarAvan
Kapitän P2

Volgens mij stond die Rekord P2 Caravan laatst te koop bij de Restauratie Dokter.

Maar inderdaad een geweldige spot. (tu)

Opels uit die jaren zijn sowieso enorm gaaf, je ziet duidelijk de Amerikaanse invloeden maar dan in een Europees jasje!

Astrawez zei:
Rekord P1 2-deurs (2x)
Rekord P1 4-deurs
Rekord P1 CarAvan
Rekord P1 Lieferwagen
Rekord P2 2-deurs
Rekord P2 CarAvan
Kapitän P2

Dat viel mij ook op :-) Als 1 van die P1's nu 1200 is en de andere een gewone, is alles "uniek"

Gr Jeroen

Zo!! Dat is een prachtige Truck!!:O (nou de lading dan ;) )
Super leuke Pacer ook!

Ik gooi weer wat spotjes erin!

Heerlijke jaren 90 auto, compleet met de typische jaren 90 aftermarket velgen! Ziet er best goed uit!

Eigenlijk is deze op het randje, een 190 is een auto die ik vaker negeer dan fotografeer. Een origineel Nederlandse EN strakke 87-er, ik maak een uitzondering!

Golf 1 zie ik meer en meer rijden, en vaak nog origineel Nederlanders. Een GTD iets minder vaak, helaas heeft dit exemplaar al een heel leven achter de rug!

Een leuke Renault 19, niet in top staat, maar gewoon leuk!

En dat geldt ook voor deze 323, leuk gewoon.

Deze camper leek niet weg te rotten, maar weg te zakken!

De zon maakt me het een beetje lastig, maar een grijze Civic is altijd leuk!

Nog geen maand bij de huidige eigenaar, deze übertoffe Zweed, ofwel een Volvo 262 Coupé uit 1980!

Niet helemaal, of helemaal niet origineel, deze Range Rover.

Redelijk slaat op deze Beamer, redelijk vroeg en redelijk netjes.

Toen ik deze Granada uit 1973 zag, had ik niet door hoe bijzonder deze roestbak was.

En heel erg nette Passat, heel erg leuk om te zien, prachtige (belegen) kleur ook. EN sinds 1995 bij de huidige eigenaar.

Nog een Range Rover, op grijs kenteken, maar met een achterbank erin. En de passagiersstoel ontbrak. Vreemd!

Dit model Polo heb ik zelf ook gehad, en ik vond vooral 2 dingen erg fascinerend, het kenteken EN de dakdragers.. ik blijf een zwak houden voor dit model!

En tot slot een Lexus LX 450, waarvan ik eerst dacht dat het een Landcruiser was met een verkeerd logo erop!

Die Opel-verzameling is echt heel erg tof! (tu)

Dat geldt ook voor de 262C, Granada, rode Range Rover en Lexus van Peter. (tu)

Goed gedacht, maar ik heb deze auto's daar toch niet op dat terrein zien staan toen.

Waar stond die trailer precies Pedigreepaul?? Ik zou er opzich best een ommetje aan durven wagen. 8-)

Nog een paar fotootjes van mijn kant:

Deze Volvo 240 GL op LPG uit 1983 is net een maandje in bezit van de huidige eigenaar.

15635067913_5e7f1dca82_c.jpg

Ook deze gele 740 Estate uit 1986 loopt op LPG. Bijzondere kleur!

15632541024_18f9f16750_c.jpg

En weer zo'n leuke 740, ditmaal een GLE uit 1989.

16253103921_b35345c910_c.jpg

Weer een fijne Zweed, ditmaal een fraaie Saab 900GL uit 1985.

15632786723_45a02f299f_c.jpg

Later die dag kwam ik 'm weer tegen, dus een goed moment voor een fotootje van de neus.

16254116412_6a01db8e0a_c.jpg

Iets minder Zweeds, deze Ford Sierra 2.0 CLX uit 1992.

16250818531_d5bdb50faf_c.jpg

En een heel gave Mercedes-Benz 500 SEC uit 1992.

16254105782_d08c151faa_c.jpg

15635057503_c2957e0e53_c.jpg

Baur zei:
Astrawez zei:
Rekord P1 2-deurs (2x)
Rekord P1 4-deurs
Rekord P1 CarAvan
Rekord P1 Lieferwagen
Rekord P2 2-deurs
Rekord P2 CarAvan
Kapitän P2

Dat viel mij ook op :-) Als 1 van die P1's nu 1200 is en de andere een gewone, is alles "uniek"

Gr Jeroen

Dat is het niet, want de sierstrips (of de sporen daarvan) lopen gelijk. Het zijn dus allebei Rekords.

stoterstangen90 zei:
Zouden die Opels https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4352903,5331582#msg-5331582 hier vandaan komen?
Die opels die daar staan zijn in veel beter staat.

De granada is overigens een consul. [sub](in mijn top drie lijstje van "nog willen bezitten")

Een Golf II vind ik (nog) niet heel erg bijzonder, maar een exemplaar met originele zwarte kentekenplaten uit 1990 vond ik het fotograferen wel waard.

Even later zag ik deze geweldige ex-Brandweer Ford Transit uit 1980, oorspronkelijk afkomstig van de vrijwillige brandweer uit Laintal (Oostenrijk).

Stif zei:
De granada is overigens een consul. [sub](in mijn top drie lijstje van "nog willen bezitten")

Volgens de RDW niet, maar ik geloof je! :-D

Leuke Volvo's Rob, maar die SAAB is natuurlijk het tofst! Bloedmooie Mercedes ook! Ik snap wel dat de eigenaar in '92 voor deze ging.. En niet ging wachten op de opvolger...

xbxg zei:
Even later zag ik deze geweldige ex-Brandweer Ford Transit uit 1980, oorspronkelijk afkomstig van de vrijwillige brandweer uit Laintal (Oostenrijk).

Super leuk! Ook fraai dat alle details er nog opzitten, en niet zoals vaak dat alles eraf is gesloopt om er een camper van te maken...

Stif zei:
stoterstangen90 zei:
Zouden die Opels https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4352903,5331582#msg-5331582 hier vandaan komen?
Die opels die daar staan zijn in veel beter staat.

Is wel degelijk een Granada hoor (tu)
( o.a. te zien aan de grill en sierstrippen )
Een dikke 3 liter V6

Wat een leuke foto's alweer van iedereen. Dank jullie wel om deze te delen (tu)

@Pjotr: die Volvo 262 C had ik nog nooit gezien. Ik wist niet eens dat daar 2 deurs in bestond.

Voor de rest valt het mij hoe vaak het nederlandse wagenpark (zeker als het wat om oudere wagens gaat) verschilt van wat nog in Belgie te zien is... althans die indruk heb ik eigenlijk.
Ik zal mij misschien wat verduidelijken: ik kom hier vaak wagens tegen die je in Belgie bij nooit meer ziet en dat geldt vaak ook voor bepaalde japanse wagens heb ik de indruk.. zie maar naar die Nissan Quest. Die heb ik hier nog nooit gezien en zo zijn er nog wel n paar modellen... anyway leuk om naar te kijken.. het werkt verslavend :-)

Een Quest is ook niet bepaald een gangbare verschijning in Nederland hoor. ;)

En volgens mij laat ik best wel zien dat er in België ook nog een hele hoop - oude - auto's rondrijden. Om eerlijk te zijn verbaast het mij juist dat er relatief weinig verschil is tussen de hoeveelheid bijzondere/oude auto's.

Arrows zei:
@Pjotr: die Volvo 262 C had ik nog nooit gezien. Ik wist niet eens dat daar 2 deurs in bestond.
Er is ook een "gewone" 2-deurs 262 (dus een 242 met 6-cilinder en de luxe van de 260 reeks) gemaakt, bezijden deze verlaagde speciale door Bertone ontworpen coupe.

In DL en GL variant, maar er zijn er nooit veel gemaakt, ik denk dat ze zeldzamer zijn dan de Bertone coupe variant.

volvo-262_1.jpg

@Rob als je het over de Polo's, golfs kadett's en zo hebt heb je gelijk... dan zijn er veel gelijkenissen.. Maar soms zie ik hier toch vaak auto's passeren die ik in Belgie al heel lang niet meer gezien heb hoor. Bv die groene Kadett of die zwarte mercedes of die renault 16. Die zie je bij ons toch niet vaak meer en in Nederland lijken die precies gewoon dagdagelijks worden ingezet.

@Anderson nog nooit gezien of op gelet eerlijk gezegd

Arrows zei:
@Rob als je het over de Polo's, golfs kadett's en zo hebt heb je gelijk... dan zijn er veel gelijkenissen.. Maar soms zie ik hier toch vaak auto's passeren die ik in Belgie al heel lang niet meer gezien heb hoor. Bv die groene Kadett of die zwarte mercedes of die renault 16. Die zie je bij ons toch niet vaak meer en in Nederland lijken die precies gewoon dagdagelijks worden ingezet.

Ja maar het is niet zo dat die in Nederland op elke straathoek staan. Er zijn gewoon heel veel spotters actief in Nederland, dan lijkt het al gauw veel. Ik heb in (en om) één Belgische stad in een half jaar tijd al zo'n 2.000 bijzondere/oude auto's vastgelegd. Maar eerlijk is eerlijk, een R16 heb ik nog niet gezien hier. Zo'n Kadett en SEC wel. :)

@ Astrawez, wat een mooie kader, in uitstekende staat
@Pjotr, gave Saab en Datsun
@PedigreePaul wat een gave foto van die Records
@Rob0032 mooie SEC

Hierbij wat van mijn spots:

Ford Mustang Shelby uit 2010

Maserati Quattroporte uit 2004

Peugeot 404 uit 1964

BX uit 1993

Renault 25 GTS Monaco uit 1986 (foto beetje wazig, was redelijk donker)

@Rob0032 heb je nou gewoon je eigen kenteken?:)

Het heeft even geduurd, maar gisteren had ik even de gelegenheid om mijn eerste spots van 2015 te maken. :)

Als eerste een relatief late BMW 316i Touring.

Een ietwat roestige Citroën AK 400 uit 1972, maar dat hoort natuurlijk bij zo'n besteleend.

Deze imposante Mercedes L206D-camper uit 1974 reed net van de (hobbelige) parkeerplaats af. Wonderlijk genoeg viel 'ie niet uit elkaar...

Space Runners zie ik steeds minder, laat staan een versie op grijs kenteken.

Een leuke Toyota Carina II uit 1991, sinds 1994 bij dezelfde eigenaar.

Ook Charades sedan zie ik vrijwel nooit meer in het straatbeeld. Op het roestplekje na was dit exemplaar uit 1994 nog best netjes.

Een Mercury Grand Marquis mag dan een grote auto zijn, maar om hem dan dwars op een invalidenvak te parkeren...

En tot slot deze leuke Amerikaan met heerlijk patina. Ik gok op een Chevrolet uit de jaren '50, verder reikt mijn kennis niet...

Ironisch dat 'mijn' kenteken op mijn automobiele nachtmerrie zit geschroefd....
Leuke Fransozen trouwens, gil77! (tu)

Schitterende Porsche, Twan!
Was er nog meer moois te zien, gezien het klassiekerevenement in Maastricht?

er was zeer veel moois te zien! helaas werd mijn vader ziek dus ik ben er maar een kleine 2 uurtjes geweest.

gil77 zei:
Peugeot 404 uit 1964

Deze matzwarte 404 staat bij mij in de buurt. Normaal gesproken houd ik niet zo van matzwarte klassiekers, maar ik heb toch een zwak voor deze auto met zijn verbrede velgen. Gewoon een erg leuke en comfortabele Fransoos die gebruikt wordt waar ie voor is bedoeld: lekker rijden.

Vanmiddag zag ik deze leuke Corsa A uit 1986 staan. Heerlijk kleurtje! (tu)

Een late Porsche 944 S2 uit 1991.

En dan dit duo in Amsterdam: een Ford Mustang Fastback Prostreet met een gigantische motor die behoorlijk boven de motorkap uitsteekt,
met daarvoor een van de slechts 122 gebouwde Ferrari's 365 GTS/4 Daytona. :O

XBXG zei:
En dan dit duo in Amsterdam: een Ford Mustang Fastback Prostreet met een gigantische motor die behoorlijk boven de motorkap uitsteekt,
met daarvoor een van de slechts 122 gebouwde Ferrari's 365 GTS/4 Daytona. :O
https://farm8.staticflickr.com/7517/16101734360_a6d92b6b29_c.jpg

Was het wel een echte? Ik vind die velgen zo vreemd (of onherkenbaar) ogen. :D

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Was het wel een echte? Ik vind die velgen zo vreemd (of onherkenbaar) ogen. :D

Ik ben zeer slecht in het onderscheiden van een echt exemplaar van een replica...

@D'oh: :D

@gil77: hele brute Mustang, en zo'n Renault 25 is inmiddels vrij speciaal! (en ik denk een van de eerste auto's met een pratende boardcomputer)

Leuke spots weer zeg!!!(tu)

Die Renault 25... Dat is volgens mij redelijk zeldzaam... Als ik me niet vergis, meen ik me te herinneren dat die alleen in een bepaalde kleur (soort bruin) is geleverd. Met bruin lederen bekleding..
Toffe Porsche Twan!!!

XBXG zei:
@Pjötr: hier is de typische kleur iets beter te zien. ;)

Dank je!! Ja dit is wat ik bedolede inderdaad!! Formidabele auto trouwens!
Was trouwens de Renault 11 niet één van de eerste "sprekende" boardcomputer-auto's?

Ik had bovendien iets te vroeg op enter gedrukt, leuke kleur op die Corsa, niet helemaal origineel lijkt me. Wat is een 944 toch ook een mooi ding zeg!!

CitroenAZU: volgens mij leg je enorm veel kilometers af. Je hebt altijd enorm bijzonder spul waar ik volop van geniet.
D.Elzinga: leuke kale Benz, bijna jammer dat er geen staal met doppen onder zit.

Mijn spots. Een beetje schrapen om toch nog wat aardigs te vinden.

Een MG ZT-T zie ik hoogst zelden, en de meeste zien er stukken 'gebruikter' uit dan deze

Grotefoto-SL7CT7TJ.jpg

Grotefoto-TEZIO7YW.jpg

Fijne auto om te rijden, beetje anoniem om te zien en het merk was nog niet toe aan het imago voor dit segment. Daarom zie je ze niet veel

Grotefoto-YGRBHAFU.jpg

Grotefoto-3YUA6HDH.jpg

Deze XJ6 S3 staat al vrij lang stil en begint helaas behoorlijk te roesten

Grotefoto-INB3BWIC.jpg

Ik wilde eigenlijk een Espace 1 fotograferen die ik tot nu toe had genegeerd, maar in plaats daarvan stond deze -veel mooiere- Rover P6B er. Mijn eerste foto van een YD-kenteken

Grotefoto-6OMGRB4Z.jpg

Wat nu, een Corsa B? Ja, nette exemplaren lijken vrijwel niet meer over en de wegen worden bevolkt door adspirant-slopers. Deze was roest- en schadevrij en het was een Sport-uitvoering, die ik al even niet meer had gezien

Grotefoto-XJS4UFSC.jpg

Grotefoto-PZG3IRJX.jpg

Erg fraaie Saab Turbo die je z'n leeftijd niet aanziet

Grotefoto-ED8MUZKY.jpg

Verzorgde Alfa Spider

Grotefoto-NVNS3K6A.jpg

Gebruikte Volvo 66

Grotefoto-M4KDFXJZ.jpg

Superstrakke T2b

Grotefoto-LLBJXWUW.jpg

Grotefoto-PL4VADDY.jpg

En een... WTF?

Grotefoto-GCCDO6VQ.jpg

Grotefoto-ONIXTG8E.jpg

Die Mini is gewoon een ex-Redbull Mini. Wel leuk/apart zo.

Een origineel Nederlandse Saab 900 van dat type is ook erg bijzonder! De Britten en de Spider ook.

Terug
Bovenaan