Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Prachtige Parisienne Afentoe! Ook Timo, D'oh, Niels. en AZU hebben weer een heerlijke bijdrage geleverd. (y) (y) (y)
@D'oh ik zou het serieus jammer vinden als je hier niet meer je spots deelt. Ik merk dat ik tijd te kort kom om altijd alles op Flickr bij te houden dus ben ik blij met de verzameling spots hier. In dit topic is het makkelijk door scrollen en genieten, het zou jammer zijn als de bijdrage hier nog minder wordt.

Tijd voor weer wat leuks van mijn kant.

1994 Rover 620i

1990 Citroën C25D 1400 Kampeerauto

Citroën CX GTI

Mercedes-Benz 450SL (W107)

1979 Porsche 924 Turbo

2003 Lada 111

Saab 9000

1994 Suzuki Swift Cabriolet

1979 DAF FA2105

Renault/Mack Magnum

Mitsubishi L300

Lincoln Continental

1994 Volvo 480 GT Turbo

Ford Mustang Fastback

1972 Volkswagen T2 Pick Up

Skoda Felicia

2004 Daewoo Evanda

Renault Alaskan

1978 Mercedes-Benz L308D Kampeerauto

1978 MG B GT

1986 Daihatsu Charade TS
Dat was hem weer voor nu!

Gewoon Dirk zei:
@D'oh ik zou het serieus jammer vinden als je hier niet meer je spots deelt. Ik merk dat ik tijd te kort kom om altijd alles op Flickr bij te houden dus ben ik blij met de verzameling spots hier. In dit topic is het makkelijk door scrollen en genieten, het zou jammer zijn als de bijdrage hier nog minder wordt.

Mooi verwoord, hier hetzelfde, niet alleen richting D'oh maar aan alle bijdragers hier. (y)

De achterwisser van die Volvo 480 GT: iets schuin naar beneden, zo zal de fabrikant 't niet bedoeld hebben? Ik herken dit van een exemplaar bij m'n werk om de hoek: komende week es kijken of ie er nog staat.

Als 'lurker' ben ik fan van deze topic: geniet dagelijks van wat hier voorbij komt.

Leuk om te zien dat het plaatsen van spots hier (nog steeds) wordt gewaardeerd. Zelf bekijk ik spots van anderen liever op Flickr, maar mijn foto's hier plaatsen doe ik graag, zoals onderstaand rijtje van vorige week:

Een Volvo 360 uit 1984, die er vorig jaar nog zo uit zag.

Leuke Citroën AZ uit 1969. De meeste 2CV's die ik zie zijn minimaal 10 jaar jonger.

Over leuke Citroëns gesproken: in Rossum (Gld) kwam ik deze vroege Citroën Visa Club uit 1978 tegen.

Daarnaast stond een Magirus-Deutz (ex-)brandweerwagen uit 1981.

Ook al steeds zeldzamer: een Audi 100 2.6 Quattro uit 1993.

Tot slot een fraaie Volkswagen 1300 uit 1966.

Niels. zei:
Leuk om te zien dat het plaatsen van spots hier (nog steeds) wordt gewaardeerd. Zelf bekijk ik spots van anderen liever op Flickr, maar mijn foto's hier plaatsen doe ik graag, zoals onderstaand rijtje van vorige week:

Leuke Citroën AZ uit 1969. De meeste 2CV's die ik zie zijn minimaal 10 jaar jonger.

Deze is ook zeker 10 jaar (ik denk nog wel meer) jonger. Alleen het kenteken niet. Auto heeft alle kenmerken van een laat jaren '80 exemplaar... :)
klikkerdeklik

dit is een echte '69-er:
IMG_4993.JPG

23123573089_7cf3184e20_b.jpg

Bedankt Ginkelvanmichiel, inderdaad wel duidelijk dat dit een nieuwer exemplaar is. Was me nog niet opgevallen!

Nog een paar spots van gisteren:

Bijzonder leuke Peugeot 403 Pick-up uit 1965, nog niet zo lang geleden geïmporteerd.

Nog een oude Peugeot: een 504 uit 1972.

Een BMW 316 uit 1985. Valt me op dat er nog best wat van deze basis-BMW's zijn overgebleven.

En een Citroën ID 20 Break Luxe uit 1973.

69-FD-ZH by azu250, on Flickr
74-BH-KP by azu250, on Flickr
6-ZLH-20 by azu250, on Flickr
DE-13-16 by azu250, on Flickr
23-10-EG by azu250, on Flickr
93-89-FM by azu250, on Flickr
DS-XX-33 by azu250, on Flickr
ZH-02-KG by azu250, on Flickr
08-47-DK by azu250, on Flickr
01-DG-RG by azu250, on Flickr
DH-67-00 by azu250, on Flickr
34-90-GS by azu250, on Flickr
DSC_3850 by azu250, on Flickr
KJ-056-H by azu250, on Flickr
84-03-FD by azu250, on Flickr
DZ-12-90 by azu250, on Flickr
DH-98-51 by azu250, on Flickr
DSC_2941 by azu250, on Flickr
NB-06-VZ by azu250, on Flickr

Hele mooie spots weer sinds mijn laatste post! Bedankt ook voor alle comments! (y)

Hier komen er weer een stel van mijn kant:

Plymouth Cranbrook Sedan

Chrysler Newport uit 1977

Honda Civic 3D 1.3 EX uit 1986

Lotus Elan SE uit 1991

Audi Coupé 2.6 uit 1995

Buick Super uit 1953

Citroën D Special uit 1971

Chrysler Newport uit 1964

Volvo 780 Coupé uit 1987

Mazda RX-7 uit 1983

Toyota Mark II 2.5 V6 uit 1996

Pontiac Grand Prix LE uit 1992, welke sinds 1996 bij de huidige eigenaar is

Volvo 66 DL Kombi uit 1976

Toyota Corolla 1200 uit 1970

Saurer L 4 C Diesel uit 1973

Verwaarloosde Opel Manta B GT/J, door een hek heen gefotografeerd

Volkswagen Passat helemaal uit Erbil, Irak

Griekse BMW E30

Jensen Interceptor 111 US-spec. uit 1973

Jensen Interceptor 2-Axle Rigid Body Sports uit 1970

Honda Accord Aerodeck 2.0i EXPS uit 1986

Daimler Sovereign 4.2 Series III Aut. uit 1980, welke sinds 1999 in bezit is van de huidige eigenaar

Mercedes-Benz 280 S Aut. uit 1971

Opel Ascona A met een 2.4 6 cilinder 121KW in het vooronder, uit 1973

Jaguar XK 150 uit 1959

Citroën 2CV6 uit 1982

Volvo Amazon P13134 uit 1968

Vauxhall Chevette L uit 1979

Peugeot 403 uit 1961, welke in bezit is van de huidige eigenaar sinds 1998

Citroën CX 20 Familiale uit 1984

Ferrari Mondial Quattrovalvole uit 1983

Opel Manta A uit 1973, welke in bezit is van de huidige eigenaar sinds 1981!

Austin Healey Sprite MK III uit 1965, welke in bezit is van de huidige eigenaar sinds 1995

Leuke foto's, al die auto's heb ik mee mogen maken bij hun introductie! (Behalve die Jag en die Buick Super, dat was ik me toen nog niet bewust).

Mijn favorieten vanaf 28 oktober.
Gewoon Dirk: Rover 620, Citroën CX, Lada 111, Suzuki Swift cabriolet, Lincoln Continental, Ford Mustang, Mercedes-Benz L308D, MG-B, prachtige Charade.
Niels.: Citroën Visa, Magirus-Deutz, VW Kever, geweldige Peugeot 403, BMW 316.
Sjon77: leuke 480! Zoals Klassiekerrijder al zegt, leuk kleurtje ook.
citroenAZU: Peugeot 403, Citroën DS Break, Mercedes-Benz 280S, Lancia Fulvia, Peugeot J9.
Astrawez: geweldige Plymouth en Chrysler! Verder: Audi Coupé, Buick Super, Chrysler Newport, Volvo 780, Pontiac Grand Prix, Toyota Corolla, Saurer L4C, Passat uit Irak is echt apart; nog nooit gezien, Daimler Sovereign, Jaguar XK150, Vauxhall Chevette, Ferrari Mondial, prachtige Austin Healey Sprite.

En mijn eigen spots.

1965 Rolls-Royce Silver Cloud III
Op een fotogeniek en leeg stuk A2 reed afgelopen zondag deze prachtige Rolls.

1984 BMW 518
Ook van mij een instap-BMW, deze is sinds 1992 bij de huidige eigenaar.

Mitsubishi L300 (1986-94)
Een L300 uit Beieren die me opviel vanwege de staat. Zo net zie ik een busje uit deze periode zelden.

Leuke busjes altijd idd, ook zijn voorloper.
Ze hadden zo'n heel herkenbare toeter.

De witte manta in ruste is zonde, er is volgens mij best vraag naar b manta's

Leuke spots weer. Even mijn telefoon leegschudden om ook maar wat bij te dragen.

Even mijn telefoon legen.

qECptkk.jpg

Challenger Hellcat.
5RdWRGy.jpg

8unuICe.jpg

ICttKtt.jpg

HXdsNFE.jpg

WkBLW5k.jpg

W8ojxnk.jpg

O6f08ib.jpg

KAt3bgx.jpg

PDHcKnC.jpg

AvimhCh.jpg

Ts9ZJsu.jpg

Wat leuk, m'n oude Landrover 109, een jeugddroom! Is een MoD (Engels leger) 1 tonner. Later heb ik er een 2.5 Landrover motor (H17 motorcode) ingezet, ging van weinig pk's naar 85... en dat op 1.900 kg! Kon je in ieder geval met de verkeersstroom meekomen (tot +/- 90). Vanwege het gerammel en gestuiter (1 tons uitvoering heeft veel stugge veerbladen) wilde mevrouw Zoveel niet meer mee en dat was het einde voor de auto.

Leuk, die vroege Dyane! Mijn ouders hebben een paar jaar rondgereden in een Dyane 6 Commerciale met kenteken ...-GM. Alleen jammer dat deze helemaal is gerestaureerd met nieuwere onderdelen: grill, bumpers, emblemen, achterklel. Vermoedelijk zijn de oude delen niet meer te leveren.

Klassiekerrijder zei:
Leuk, die vroege Dyane! Mijn ouders hebben een paar jaar rondgereden in een Dyane 6 Commerciale met kenteken ...-GM. Alleen jammer dat deze helemaal is gerestaureerd met nieuwere onderdelen: grill, bumpers, emblemen, achterklel. Vermoedelijk zijn de oude delen niet meer te leveren.

ik denk eerder dat het een 1980-1984 exemplaar is met een oud kenteken...
Alle details zijn namelijk 1980+, en niet uitwisselbaar met een jaren '60 exemplaar. Daarnaast heeft een D6 een Ami 6 motor met de uitlaat aan de andere kant. Ik denk dat in deze een moderne motor zit met schijfremmen en een groen remsysteem.

36769303844_81a6e1d945.jpg

21731146648_51eb0e3fcf_b.jpg

en vergelijk:

35152495455_8aef0ec469_b.jpg

images

Helemooie spots weer...maar die vw Passat,is dat geen Santana? Of ben ik nu gek

Mooie spots! De okergele Ascona A van CitroenAZU staat hier in Utrecht, en heeft een paar jaar geleden een kettingbotsing meegemaakt. Hij is rechtsachter serieus krom.

Graad Raaijmakers zei:
Hele mooie spots weer...maar die vw Passat,is dat geen Santana? Of ben ik nu gek
Vanaf +/- 1985 verviel de naam Santana en werd ie simpelweg Passat sedan genoemd (in zelfde dezelfde periode verdween officieel ook de VW Derby definitief, in NL al eerder)

Klassiekerrijder zei:
Mooie spots! De okergele Ascona A van CitroenAZU staat hier in Utrecht, en heeft een paar jaar geleden een kettingbotsing meegemaakt. Hij is rechtsachter serieus krom.

Ik zag het, heb daarom ook maar de foto van de mooiste kant geplaatst :)

Klassiekerrijder zei:
Hij was achter serieus krom, anders kan je er echt niet mee rijden.

Ik zal jou voortaan oproepen als schade-expert, je kunt al op een foto van een afstandje zien wat er mis is alsof je ernaast hebt gestaan. Misschien kun je 'm meteen instralen als je toch bezig bent.

Ja, ala je een complete nieuwe kont, een zijkant en een deel van de bodemplaat ergens vindt kun je 'm herstellen. Gelukkig vind je Ascona A-delen op elke straathoek en ze zijn goedkoop. Oh ja, en er moet nog wat gericht worden om de rest aan te laten sluiten op de nieuwe delen. Kost al met al -als je de delen ergens vindt- aan arbeid minstens evenveel als een Ascona in topstaat.

Heb 'm ook wel eens gespot in Utrecht. Gelukkig zit de achteras er nog recht onder want van dichtbij is het echt een nare schade. Nu kan er gelukkig mee gereden worden en is hij niet afgeschreven want zoals klassiekerrijder terecht stelt is een volledig herstel economisch niet uit te leggen.

Klassiekerrijder zei:
Ik zal jou voortaan oproepen als schade-expert, je kunt al op een foto van een afstandje zien wat er mis is alsof je ernaast hebt gestaan. Misschien kun je 'm meteen instralen als je toch bezig bent.

Ja, ala je een complete nieuwe kont, een zijkant en een deel van de bodemplaat ergens vindt kun je 'm herstellen. Gelukkig vind je Ascona A-delen op elke straathoek en ze zijn goedkoop. Oh ja, en er moet nog wat gericht worden om de rest aan te laten sluiten op de nieuwe delen. Kost al met al -als je de delen ergens vindt- aan arbeid minstens evenveel als een Ascona in topstaat.
Je kan op de foto zien dat de achteras niet krom is, daarnaast is het aan de eigenaar om hem te laten herstellen of niet. Wat jij vind wat ik wel of niet kan zien dat is jou mening, die leg ik naast mij neer en trek mij er niks van aan, dat jij het niet ziet das jou probleem.

Jouw probleem, niet jou. Bezittelijk.

Ik neem aan dat de as er niet scheef onder staat, want er wordt inderdaad mee gereden. Zegt trouwens ook niet alles, maar dat terzijde. Ik heb ook gezien wat er in de loop van de jaren aan is gedaan, ik heb 'm wekelijks gezien. Inmiddels past de achterklep weer min of meer, die moest in eerste instantie met duct tape dichtgehouden worden. Er is aan alle kanten aan getrokken want het rechter achterscherm stond eerst flink naar buiten en de achterlichten pasten niet meer. Het rechter achterscherm zit nu vol plamuur die helaas aan het barsten is. De voorkant lijkt er beter vanaf te zijn gekomen, de bumper heeft de tik opgevangen. Vermoedelijk is hij van achteren opgedrukt.

Ik moet mezelf alleen nog steeds aanleren om me hier niet in discussies te mengen waar bepaalde figuren hun kop opsteken die het altijd beter denken te weten. Spuugwedstrijd met een lama, of zo. Helaas lopen er hier nogal wat van die figuren op AW rond, en ze hebben dit subforum ook ontdekt als plaats om hun -doorgaans negatieve- bijdrage te leveren..

Klassiekerrijder zei:
Jouw probleem, niet jou. Bezittelijk.

Ik neem aan dat de as er niet scheef onder staat, want er wordt inderdaad mee gereden. Zegt trouwens ook niet alles, maar dat terzijde. Ik heb ook gezien wat er in de loop van de jaren aan is gedaan, ik heb 'm wekelijks gezien. Inmiddels past de achterklep weer min of meer, die moest in eerste instantie met duct tape dichtgehouden worden. Er is aan alle kanten aan getrokken want het rechter achterscherm stond eerst flink naar buiten en de achterlichten pasten niet meer. Het rechter achterscherm zit nu vol plamuur die helaas aan het barsten is. De voorkant lijkt er beter vanaf te zijn gekomen, de bumper heeft de tik opgevangen. Vermoedelijk is hij van achteren opgedrukt.

Ik moet mezelf alleen nog steeds aanleren om me hier niet in discussies te mengen waar bepaalde figuren hun kop opsteken die het altijd beter denken te weten. Spuugwedstrijd met een lama, of zo. Helaas lopen er hier nogal wat van die figuren op AW rond, en ze hebben dit subforum ook ontdekt als plaats om hun -doorgaans negatieve- bijdrage te leveren..
Je moet niet gaan discuseren over dingen waar je klaarblijkelijk geen verstand van hebt. Jij komt aan met dat hij krom is. Voor de rest geloof ik je meteen als je zegt dat je hem wekelijks gezien hebt en dat je de veranderingen gezien hebt.
Maar nee hij is het niet waard om hem op te knappen, maar als niemand dat doet dan reden er nu nog alleen maar dure klassiekers.

Klassiekerrijder zei:
Prettige avond, lama.

Terug naar het auto's spotten...
In de categorie kansloze opmerkingen.
OT: is die Coopen van een bedrijf of is hij gemaakt door een kunstenaar.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de diverse discussies met Zombies vaak een wat nare ondertoon hebben. Niet prettig om te lezen iig.

Nou Zombie: Achteras is star bij deze auto. Indien'ie krom was kon'ie na 10 km niet meer rijden..... lagen de lagers er wel uit.

Dat was hem voorlopig wel wat mij betreft als het om die schade-Opel gaat. Tijd voor weer wat spots van mijn kant. :)
Sjon77 zei:
"Spots van mijn kant": stug volhouden => heerlijk :)
:D [size=x-small]Soms is volharding een goed ding[/size]

Allereerst een auto die ik al eens eerder heb gespot, om precies te zijn zat hij in mijn eerste setje spots die ik ooit hier deelde. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en vond ik het tijd voor een vernieuwde foto.

1979 Lancia Beta 2000

Een paar Belgische spots...

Volkswagen Golf Cabriolet

Jaguar XJS V12

1983 Renault 5 TS

Porsche 911 Carrera

Terug in Nederland...

2005 Toyota Camry

1976 Volkswagen T2 Campervan

1978 Ford Transit 115 Kampeerauto

Dit vond ik wel heel erg gaaf, een Winnebago op kenteken uit Oregon op rondreis door Europa.

Winnebago from Oregon

1944 Willys Jeep

Dodge Avenger SXT

1996 Daewoo Nexia 1.5 GLX

Mercedes-Benz AMG GT

1995 Chevrolet Chevy Van 20 Starcraft

Als afsluiter twee spotjes van buitenlandse auto's op bezoek in Nederland.
Deze 911 stond voor een Hotel in Bergen op Zoom.

1993 Porsche 911 Carrera Convertible

En deze Nissan stond dan weer bij een Bergs winkelcentrum.

Nissan Sentra

Van mij deze week geen nieuw spul, maar wel favorieten vanaf 3 november.
Joël D: Volvo 850 T5R, Lancia Fulvia, Alfa Romeo Giulietta, geweldige DeTomaso!
Gewoon Dirk: Renault 4F6, Chevrolet Caprice, Toyota MR2, Mercedes-Benz S123, Peugeot 405 (echt een vroege), geweldige Lancia Beta, Renault 5, Winnebago, Willys Jeep, Nissan Sentra.
Baur: Opel Kadett, Chevrolet Caprice, VW Passat, Renault 11, Citroën 7C, Porsche 968, BMW E12, VW Scirocco.
citroenAZU: Citroën 2CV, Mitsubishi Sigma, Suzuki Swift, Toyota Camry, Chevy pickup, BX Break.

In Lisse:

Mercedes Benz 280 W116 by Timo van Vuurde, on Flickr

Mercedes Benz 280 W116 by Timo van Vuurde, on Flickr

SZ-SL-31 by Timo van Vuurde, on Flickr

TP-08-ND by Timo van Vuurde, on Flickr

FL-HB-22 by Timo van Vuurde, on Flickr

In Hillegom:

VW Volkswagen Scirocco by Timo van Vuurde, on Flickr

VW Volkswagen Scirocco by Timo van Vuurde, on Flickr

BL-19-VS by Timo van Vuurde, on Flickr

Net op tijd, want enkele dagen na het maken van deze foto is die naar de sloop gegaan..

JV-23-FP by Timo van Vuurde, on Flickr

Bij Amsterdam:

09-NG-80 by Timo van Vuurde, on Flickr

In Baambrugge:

NK-87-LS by Timo van Vuurde, on Flickr

Op de A2 bij Utrecht:

FJ-VL-87 by Timo van Vuurde, on Flickr

Op de A12 bij Utrecht:

SN-LB-49 by Timo van Vuurde, on Flickr

Op de A12 bij Ede:

SF-95-DS by Timo van Vuurde, on Flickr

Nou heb ik niet zo heel veel met Mercedes, maar ik vind het toch wel doodzonde hoe die W116 280 we bijstaat.

In dit topic heb ik inmiddels al erg lang niets meer van me laten horen, zo te zien zelfs al bijna een jaar! In de tussentijd is het topic slechts 15 pagina's verder, dat ging vroeger weleens harder. Ik ga proberen om de komende maanden een inhaalslag te maken. Gelukkig spot ik niet zo vaak meer als vroeger, bovendien zijn er wat evenementen bezocht en dergelijke. Om te beginnen is hier wat commentaar op de spots van deze pagina:

@ afentoe: Mooie foto van de fraaie Rolls-Royce! Leuke BMW E28 ook.
@ Astrawez: ontzettend fraaie Plymouth! De Chrysler Newport, Civic, Lotus Elan, Buick, DS in mooie kleur, gave gele Chrysler Newport, Volvo 780, Mazda RX-7, Toyota Mark II, Pontiac Grand Prix, Volvo 66 kombi, Toyota Corolla, Saurer bus, Opel Manta, Iraakse Passat, Jensen Interceptors, Accord Aerodeck, Daimler, Ascona, XK150, Vauxhall Chevette (!), Peugeot 403, Citroën CX Break, Ferrari Mondial, Manta A en Austin-Healey Sprite vielen me op. Maar ja, dat lijstje komt bijna overeen met al je spots in je post ;)
@ Baur: die Kadett is om door een ringetje te halen, wat mooi! Dat kenteken suggereert een oud baasje als eigenaar. Bijzondere creatie, de VW 412 pick-up. Mooie Caprice wagon, Sierra kombi, Santana, Fiero, ONK DS, BX, erg leuke R11, Traction Avant, CX break, Porsche 968, Volvo Duett, klassieke Renault 4, E30 3-deurs Touring creatie, BMW 5-serie E12, Scirocco, XJ-S... Allemaal toppers!
@ citroenAZU: de Peugeot 403, Kadett fastback, Toyota Mirai, Lancia Fulvia, Land Cruiser en Peugeot J7 vind ik het leukst. In deel 2 de Sigma wagon, Rekord Commodore, Talbot Express, Camry (!), BX, Ascona en mooie groene DS.
@ Dirk A.: Prachtige CX GTi. De Lada 111 vind ik erg leuk, ook qua model een auto die echt onderscheidend is. De rode Saab 9000 valt me op door zijn kleur, is het een Aero? Leuke vroege L300 in dienst. Verder leuk: Lincoln Continental, Mustang Fastback '67/68, T2 pick-up, B GT en de Charade. Rijtje twee: de 4 F6, Dyane met erg mooie foto's, Caprice, besteleend, Mercedes S123 service, MG B en vroege Peugeot 405. In deel drie de 'buurt-Beta', XJ-S, erg leuke R5, leuke T2 en Transit met dito foto's, Winnebago, Nexia, 911 cabriolet en Nissan Sentra.
@ Joël D.: Leuke Alfa Giulia Sprint, klassieke 911 Targa, geweldige Mercedes W186, schitterende Giulietta Sprint. De De Tomaso Pantera in het wild aantreffen is ook niet iedereen gegeven.
@ Niels.: bekende Volvo 360, leuk ding! Leuke klassieke 2CV (of nou ja, klassiek kenteken), geweldige Visa. Gaaf, die 403 pick-up. Ook de 504 en DS Break zijn leuk.
@ Sjon77: leuke Volvo 480.
@ Timo1990: Fascinerend sneue W116, erg leuke Honda Accord, Mitsubishi Canter, Citroën SM, Kadett cabriolet en Scorpio.

Dan ga ik morgen met de spots beginnen :)

Terug
Bovenaan