Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Normaal spot ik niet zo snel bij een autobedrijf maar voor deze SAAB maakte ik graag een uitzondering, ik ben er zelfs in de stromende regen de auto voor uit gegaan. Wat een geweldig ding, deze SAAB 96 V4 met ONK uit 1972.
https://farm4.staticflickr.com/3938/15505733185_ee99fdd6ab_c.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5612/15505710595_ebe8f9070c_c.jpg
Dat is inderdaad een erg mooi exemplaar.
Dit is de voorkant.
Gisteren heb ik wat spots gemaakt in Amsterdam. Het was droog toen mijn fietstocht begon, maar na een uurtje was ik door en door nat en ben weer huiswaarts gegaan.
Allereerst kwam ik deze origineel Nederlandse Kever uit 1973 tegen. Zo zie ik ze het liefst: onverprutst, niet getuned en niet verlaagd. Alleen was ie ooit oranje, volgens de RDW.
Een Alfa Romeo Spider uit, origineel in NL verkocht in 1992.
Op de dubbele uitlaat en de achterlichten na lijkt mij dit een bijzonder origineel exemplaar. Het is een vrij zeldzame "Edition One" op basis van de Golf II GTI 16V.
Hier is meer info te vinden over dit model, waar er slechts 11.000 exemplaren van zijn gebouwd.
Een Seat Marbella "Fun" uit 1994.
Een besteleend uit 1976.
Pas toen ik thuis was en de foto's van deze MG B Tourer uit 1980 aan het uploaden was, vielen mij de 3 ruitenwissers op.

Na het bekijken van andere foto's van MG B's uit de laatste productiejaren, kwam ik erachter dat ze dat allemaal hebben. Nooit eerder op gelet en dus heb ik weer wat geleerd.
Eén van de allermooiste Amazons die ik ooit heb gezien, zo niet de mooiste. Verkocht in 1967 en in 1970 op het huidige Nederlandse kenteken gezet.
Let ook op de enorme vérstralers achter de grill. Dat is mooi weggewerkt.

De huidige eigenaar heeft de Amazon al sinds 1987.
Van alle 9 Porsche 928's die ik in de loop der jaren heb gefotografeerd, is dit pas de allereerst met een origineel Nederlands kenteken. Uit 1988.
Een Chevrolet Corvette uit 1985.
Deze Nissan Micra heeft een kenteken uit 1985, maar het frontje en de velgen zijn jonger. De achterkant is wel origineel, op de achterbumper na.
Een VW Golf II uit 1985, die nog steeds bij de eerste eigenaar is.
De Hyundai Pony is een auto die langzaam uit het straatbeeld aan het verdwijnen is. Dit is een net exemplaar uit 1994.
Deze origineel Nederlandse Amazon uit 1968 was mijn laatste Amsterdamse spot van de dag.
Bij thuiskomst was ineens de regen verdwenen en ging de zon weer schijnen. Ik moest naar de supermarkt gaan, dus toch maar weer de camera mee, want je weet nooit wat je tegenkomt.
Allereerst dit geval: een leuke Land Rover 88 Pick Up uit 1972 met een zeer recent importkenteken. Vooral dat kenteken viel me op. Enkele weken geleden stond dezelfde auto er ook al, maar toen nog met een import-bedrijfskenteken (
foto).
Ik vraag me af waarom de nieuwe eigenaar kosten heeft gemaakt om het ene importkenteken te vervangen door het andere.
En ja, het is echt exact dezelfde auto.
Nogmaals de LaRo, maar dan in het donker.
Eenmaal bij de supermarkt aangekomen, trof ik deze leuke Mini 1000 Van uit 1977 aan. Niet lang geleden zag ie er nog zo uit:
klik
Eerlijk gezegd vind ik de nieuwe kleuren veel beter staan bij dit stoere bestellertje.
De Mini stond er overigens niet alleen.
De Peugeot 205 is een GE, oftewel het allerkaalste model dat er toen was.
De laatste spot van gisteren was deze Citroën HY uit 1978.