Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Vandaag gezien:

VW Passat van 1994,nog van de eerste eigenaar:

pztq6a4zyj7.jpg

lusz7s3ipx2.jpg

VW Corrado van 1989 en Peugeot 404 van 1967:

sn5a7drscav.jpg

Volvo 240 van 1991:

szskc5jujvj.jpg

Opel Calibra van 1995:

vi7prrgqyge.jpg

Afgelopen weekend was ik twee daagjes in Zeeland en buiten dat we lekker de toerist uit hebben gehangen heb ik ook aardig wat weten te spotten. Ik zal niet alles in 1 keer posten dus hou ik het voor nu bij 1 post, de rest komt later wel weer.

In Vrouwenpolder stond deze Renault Fluence Z.E.

Hij reed eerst voor ons, later zag ik hem geparkeerd staan in Zierikzee.

Terwijl ik zelf een ticket haalde voor het parkeren kwam er een oude wagen langs, ik besluit het kaartje kopen aan mijn vriendin over te laten en zet te voet de achtervolging in. Na twee bochten kan ik uiteindelijk 1 foto maken van deze Armstrong Siddeley Star Sapphire uit 1959.

Terug in Vrouwenpolder zag ik deze GMC Vandura uit 1989.

Er vlak achter stond een roestige kever uit 1972.

En een tuningsslachtoffer in de vorm van een Volkswagen Corrado.

Even verderop stond de derde zielige VW, ditmaal een Type 181.

In Middelburg zag ik dat dit leuke eendje uit 1976, de laatste spot voor vandaag.

Prachtig die 100A!
Mijn vader had dezelfde kleur, alleen het oudere model, nog met de smalle achterlichten.
Vaak hadden die dingen een langwerpige kentekenplaat achter vanwege het slotje.
Deze man heef er serieus werk van gemaakt, leuk want een vierkante plaat staat mooier!
Jeugdsentiment, bedankt!

@Charger: Altijd leuk, een auto die na dik twintig jaar nog bij zijn eerste baasje is.
@Klassiekerrijder: Erg tof die ingescande foto, ik weet in welk topic ik hem ga plaatsen.... ;)
@CitroënAZU: Geen dank, het aanwakkeren van jeugdsentiment doe ik met liefde.

Een paar plaatjes uit Veere.

Op het "toeristenparkeerterrein" was aardig wat leuks te ontwaren.
Ik begin met een tweetal Britse Sunbeams Alpine, de rode uit '65 en de beige uit '66.

Sinds 1996 van dezelfde eigenaar, deze LT uit 1987.

Origineel Nederlandse Lada 2107 uit 1995.

Vooruit, nog een tweetal Sunbeams, nu uit '60 (rood) en '68.

Volvo 66 onder zeil.

Als laatste op dit parkeerterrein een Mercury Grand Marquis LS uit 1991 met ONK.

In de rest van het dorp kwam ik nog een leuk eendje tegen.

En Mitsubishi L400 4WD.

En als afsluiter een MG B Touring die zich leende voor een erg leuke foto.

- Quatrelle - zei:
Mooie auto! Wat voor een is het, ik kan er niet op komen. Ik neig richting 404, maar dat is het net niet eigenlijk...

Mijn spot is van vanmiddag, in dezelfde buurt waar ik de '92 Renault 5; en al eens een 404 en Amerikaanse station had gespot. Een waar goudmijntje lijkt deze wijk:
211m79d.jpg

'Gewone' Kevers zie ik te vaak om te spotten, maar door de staat van dit exemplaar (volgens mij geheel origineel) uit 1970 kreeg ik een glimlach op het gezicht. De half versleten NL-sticker boven de bumper doet daar weinig aan af.
Ik was de straat eigenlijk ingereden voor een jaren '80 (sidecode 4, volgens mij beginnend op een K) Peugeot 205, die helaas recht voor mijn neus wegreed. Ik weet nu wel waar de eigenaar werkt... Dus die spot komt nog.

ik heb het niet via rdw nagetrokken, maar die Renault Fluenze is denk ik geen ZE. Die zou nml een blauw embleem moeten hebben. (En een langere kont)

Ron H zei:
ik heb het niet via rdw nagetrokken, maar die Renault Fluenze is denk ik geen ZE. Die zou nml een blauw embleem moeten hebben. (En een langere kont)

Vreemd, op de achterklep zat een fluence z.e. embleem, lijkt me niets om vals mee te pronken.

Ik zal deze pagina wel weer even van wat gericht commentaar voorzien. Goed voorbeeld doet hopelijk volgen... ;)

@GD: Leuke foto van de Datsun zo in het verkeer! Overigens vind ik die Town&Country ook erg leuk!

@Charger: Ik kan ze zelf nog niet echt waarderen, die Corrado's. De Calibra vind ik daarentegen nog best ok. ;)

@GD: Leuk dat je de moeite hebt gedaan om even achter die Armstrong Siddeley Star Sapphire aan te gaan. (Ik zal hem wel even in het Oud/Nieuw-topic plaatsen met alle lof aan jou en Klassiekerrijder. ;) )

@Quatrelle: Dat is inderdaad een leuke actiefoto van die Wolseley!

@GD: Die vanille-kleurige Sunbeam vind ik erg leuk. Ik vind die kleur beter dan de rode die ervoor staat. Overigens vind ik de Lada ook een (tu) waard! De achterkant van die Grand Marquis staat er overigens ook leuk op zo. Jammer van de auto die er naast geparkeerd staat.

@afentoe: Tja, wat moet ik zeggen over dat Kevertje. Dat kenteken is natuurlijk een klein (tu)'je waard. ;)

@Quatrelle: Leuk dat jouw vader ook mee spot! :)

@Renault 15.17: Bij mij in de straat heeft vroeger zo'n Alpine gestaan in dezelfde kleurstelling. Zou het dezelfde zijn? (:B

@Quatrelle: Leuke renault 6 van je vader, ook de Wolseley is erg tof.

@Afentoe: Fraai kevertje

@Renault15.17: Die BMW is zo te zien erg netjes, leuke spot.

@D'oh: Bedankt voor de uitgebreide feedback, dat wordt gewaardeerd! (tu) Met de Mercury had ik dikke pech. Toen ik aan kwam gereden stond hij nog vrij, terwijl ik de Sunbeam fotografeerde zag ik in mijn ooghoek hoe een grijs Japans vehikel naast de Merc ging staan. :(

@Ron H: Naar aanleiding van jouw opmerking heb ik het kenteken nogmaals opgezocht, ik ging toch twijfelen. Wat blijkt? Het is toch echt een Z.E. want hij lust enkel elektriciteit als brandstof.

Wat leuks uit Middelburg, ik struikelde zowaar over de leuke en minder leuke Kevers.

Even wat anders, een nette Saab 900 Cabriolet.

Lang geleden dat ik een Hyundai Sonata met deze neus zag.

Wat ik van de staat moet denken weet ik niet, verder is het allang leuk om een Opel Rekord uit 1973 tegen te komen, zeker een 2-deurs.

Een echt werkpaard en zo wordt hij zo te zien ook gebruikt. Deze Mercedes-Benz 300TD uit 1984 is al sinds 1996 bij dezelfde eigenaar.

Die generatie Sonata heb ik ook al een tijd niet gezien! Apart model, die neus lijkt een beetje verkreukeld ofzo. Veel mooise spots, Dirk! Ook die Wolseley is leuk, mooie actiefoto.

Ik zag ook weer het één en ander de afgelopen dagen, met om te beginnen deze gave Peugeot 309 GTI 16V uit 1992.

Deze vond ik ook erg leuk: een origineel Nederlandse Suzuki LJ80 uit 1981 op grijs kenteken.

Deze Nissan Sunny Van uit 1995 rijdt regelmatig in Ede rond, ondanks de belettering van een autobedrijf uit Apeldoorn.

Het moet alweer enkele jaren geleden zijn dat ik een Colt van deze generatie zag. Dit nette exemplaar komt uit 1982.

Poging tot artistieke foto van deze Golf I uit 1983. Een jaar geleden had 'ie nog gele kentekenplaten en was 'ie nog niet verlaagd.

Een vroege Suzuki Alto uit 1983.

Al vaak zien staan vanuit de trein, dinsdag kreeg ik 'm eindelijk op de foto, deze knalgele Citroën HY uit 1971.

Zowaar zonder mega-achterspoiler, deze Toyota Supra uit 1995.

En tot slot een Peugeot 505 TI uit 1978, waarvan de foto's niet helemaal scherp zijn helaas.

sommige auto's stralen gewoon gezelligheid uit..die HY bijvoorbeeld..heerlijk...
en de 504...schitterende auto maar worden helaas ook al onbetaalbaar in goede staat.

En toen viel de nacht over Middelburg. Ik moet toch iets zorgvuldiger zijn met foto's vanaf het statief, sommige plaatjes zijn helaas toch wat bewogen.

Alweer een kever, ditmaal uit 1970.

Renault 4 uit 1986.

Nette 316 uit 1984, alleen mogen ze dat kenteken wel wat rechter hangen...

Prachtige Benz onder zeil.

Ford Sierra uit 1991.

Ik had hem al eens gespot in Vlissingen maar ik vond het zo'n mooi plaatje dat ik het niet kan laten hem nog eens te delen.

Saab 90 uit 1987 om af te sluiten.

Leuk die sierra azur, tenminste volgens de lichtblauwe wieldoppen.
Ook leuk de 504 de R6 en 16...allemaal frans ja!

Vandaag gezien:

Mercedes-Benz 280 SE van 1970:

rgygjjbrzpr.jpg

Mercedes-Benz 420 SE van 1987:

2qd7qmwkkqf.jpg

VW 1300 van 1970:

qhh9de4pher.jpg

@Charger: Leuke Mercedes
@CitroënAZU: Leuke Saab en Lada.

Het laatste stukje Zeeland, het meeste is in Vlissingen gezien.
Ik begin met een LandRover 88" Pick Up uit 1970.

Vervolgens kwam er een oude Jag langs, ik kon net de achterkant fotograferen maar deze foto bleek wazig te zijn. Ik loop door een steegje en weer hoor ik de Jag, ik kan nog net op tijd de camera pakken om twee foto's te maken.

Ik dacht dat ze uitgestorven waren, toch rijdt er in Vlissingen nog een echte melkboer rond.

Snaarstrakke Carina II uit 1991.

Heerlijk stuk imposant gereedschap, GMC Sierra.

Altijd leuk, een Dedra SW.

Ik kan me niet herinneren vaker een Kia Sephia Hatchback te hebben gezien.

Let vooral op het kenteken van deze R4.

Mazda MPV.

Ik had hem al eens eerder gezien maar dit leverde wel een erg leuke foto op al zeg ik het zelf.

Volgens mij geniet de bijrijdster niet echt van het ritje in de FGO BR-500.

Vader en zoon waren bezig deze origineel Nederlandse Reliant Robin uit 1977 op te knappen, voor de liefhebbers, het kenteken is 63-TP-84.

Als afsluiter een geweldige Celica die ik zag staan tussen Zoutelande en Westkapelle in.

Vandaag gezien:

Chevrolet Corvette van 1979:

mbs6vti2p7f.jpg

mbowqrdehh2.jpg

Pontiac Firebird Formula 400 van 1972:

l4mjy5kcmrl.jpg

ddxiq0xv3hu.jpg

Vandaag gezien:

Audi Cabrio van 2000:

jhbdtiqjwxx.jpg

Citroen CX van 1988:

jtsnxhotwgo.jpg

Chevrolet Van van 1983:

oxs7iv4zi4o.jpg

Ford Capri 1600 GT van 1974:

cmdqgafg9za.jpg

VW Scirocco GT van 1981:

umc6xhupsgk.jpg

Volvo 144 van 1973:

phc1oc6jacy.jpg

Zo, het heeft me een hele tijd gekost, maar ik heb alle pagina's gelezen om weer bij te zijn. Hulde aan iedereen voor de fraaie spots! (tu)

Aangezien ik een redelijke achterstand heb, zal ik hier nog wat plaatsen (al staat er ook een hoop in het vakantietopic).

Een Fiat Panda 34 uit 1985.

Een Reliant Robin 850 Van uit 1978.

Ik zie 'm al zo'n 10 jaar staan en nu toch maar eens een foto genomen: een VW Golf II Country uit 1995.

Een Chevrolet Impala uit 1971.

Een Fiat Panda 4x4 uit 1985.

Een Burton.

Een Peugeot 604 SRD Turbo uit 1982.

Een Volvo Amazon Kombi uit 1965.

Een Morgan Plus 8 uit 1980.

Een Toyota Land Cruiser BJ45 uit 1981.

Een origineel Nederlandse MG A uit 1956.

Een fraaie Citroën XM V6 uit 1990, met een kentekenplaathouder van de XM Club.

In Megchelen (Achterhoek) heb ik enkele prachtige Britse auto's gespot, alle met origineel Nederlands kenteken.

Een Riley 4/72 automatic uit 1965.

Een Wolseley 6/110 MkII Overdrive uit 1968.

Een Austin Metro "Surf" uit 1985.

Een Austin Maxi 1750 HL uit 1979.

Een Wolseley 18/85 S uit 1971.

Een Austin Maxi 1750 uit 1972.

Een Austin Maestro 1.6 HLS uit 1985.

Het laatste deel en dan ben ik weer helemaal up-to-date. ;)

Een Audi 100 uit 1990.

Een Alfa Romeo Alfasud uit 1975.

Een Eendje uit 1982 met een oudere motorkap.

Een Peugeot 304 GL Break uit 1977.

Een Chrysler New Yorker uit 1963.

Een Bentley Continental convertible uit 1984.

Een Citroën Dyane uit 1982.

Zo oud zie ik ze nog maar zelden: een Volvo 245 GL Overdrive uit 1981. Origineel Nederlands en stug doorrijdend op LPG. (tu)

Een BMW E21 320 uit 1982.

Twee verlengde VW T2's, uit 1972 en 1973.

Een Citroën C6 uit 2007.

En een Renault 4 F4 uit 1984.

De Britten waren leden van het AMRWR. Ze hadden een gedeelde nazomerrit met de BX Club, die ondergetekende als navigator heeft gewonnen. ;)

Gespot 08-09-2015, een vrij vroege VW Vento van juni 1992.
Auto rijdt op waterstof en benzine, volgens de vrij jonge eigenaar verbruikt hij ongeveer 1 op 18, dat is natuurlijk vrij zuinig voor een 1.8.
21373055561_2a53a53f35_c.jpg

21176639340_f6e00b44f4_c.jpg

21177852299_d2eb6065b7_c.jpg

En niet zo zeer onlangs gespot, maar een foto van een film (foto gemaakt afgelopen maandag) van de bruiloft van een zusje van mijn vader in juli 1976 , dus ik vind hem te leuk om hem niet te delen, het was mijn vaders 1e auto, een Simca 1100 Gls (op LPG) van 1970:

21353961872_5ef95e8e2c_c.jpg
[/url]

Kenteken was 25-36-MF. (Mijn vader noemde hem altijd 'Mijn Fransientje'. Mijn moeder heet dus Fransien.

Gefeliciteerd XBXG!

Een vento, die dunnen ook hard uit, tja de roestduivel...ik dacht dat de eerste vento's een zwarte grille hadden.

Leuk die 1100, is het een zwarte kleur? niet echt een kleur van die tijd.

Een donkergroene. Komt van een 8 mm film af, dus kan een wat vertekend beeld geven.
Deze kleur had een heel sterke lak, volgens mijn vader de meest roestbestendige in ieder geval bij dit model Simca.

Zo als je hier een tijdje niet kijkt, komt er heel veel moois voorbij, veel moois gezien zeg!!! Complimenten

Hierbij de mijne

Even mijn telefoon leegschudden (ik doe even max. 5 foto's per post want deze pagina is alweer aardig verzadigd, met heel veel leuks overigens):

21359261886_5caf933ed7_c.jpg

21197392580_26b8a4f8b1_c.jpg

21197646028_ecf946b095_c.jpg

21197394240_e80e5a8dcc_c.jpg

21197660288_acae12f2a4_c.jpg

Er komt weer veel leuks voorbij, helemaal top.
Ik heb ook weer wat te delen.

1991 Ford Sierra 2.0i CLX

MAN Camper.

1980 Opel Rekord 2.3D

1967 Cadillac Fleetwood Seventy Five

1989 Morgan plus 8

2005 Ferrari F430 Spider

BMW 6-serie

2015 Aston Martin Vanquish Volante V12

1984 Honda Prelude EX

1986 Renault 5 TL

Terug