300EW124
Net ingestapt
Begin 2016 heb ik om financiële redenen mijn toenmalige youngtimer MB E270 CDI van 2000 de deur uit gedaan. Na een tijdje met mijn VW busje te hebben rondgereden vond ik het toch wel weer tijd worden voor een normale personenauto. Maar natuurlijk wel een youngtimer en deze keer met een zeer bescheiden budget. Zodoende kocht ik in de zomer van vorig jaar mijn vierde Audi: een 80 B4 uit 1992.
Deze stond te koop bij een no-nonsense autobedrijf voor 699 euro met 13 maanden apk. Niet gepoetst, niet gewassen, zo goed als lege tank en prijs niet onderhandelbaar. Maar de proefrit verliep goed en door het vuil heen (ik denk dat de auto een tijd ongebruikt buiten had gestaan, in alle hoeken en gaatjes had zich groene aanslag genesteld) zag ik er toch wel wat in. Met de nodige TLC zou er wel wat van te maken zijn, en de lange apk was natuurlijk ook wel lekker.
Kortom, de auto gekocht en een paar dagen later opgehaald. Op de laatste druppels met samengeknepen billen het dichtstbijzijnde tankstation gehaald, en de volgende dag gelijk de vuurdoop: een ritje naar Brabant. Ging perfect, de motor ging steeds mooier lopen en ik was blij met mijn aankoop.
In de maanden erna heb ik de auto zoveel mogelijk TLC gegeven: grondig gereinigd, gepoetst, bijgetipt. Nieuwe bougies en bougiekabels geplaatst, kreunend stabilisatorstangetje laten vervangen, kachelweerstand vervangen.
Met behulp van Marktplaats en Ebay allerlei leuke kleine dingetjes gerepareerd en vervangen: nieuwe matten, nieuwe pookhoes, raamslingertje, asbakdeksel, dashboardlampjes, mooier en beter stuur (de bovenste rand zat los - er zijn mensen die daar jaren mee rijden zonder er erg in te hebben, ik vind het vet irritant), logo's op de wieldoppen. Kost allemaal niet veel maar is erg leuk om te doen. Je ziet het opknappen.
De grootste kostenpost tot nu toe was een nieuwe radiateur, voor ruim een half jaar rijden valt dat alles mee.
Zodra het een beetje knap weer wordt maak ik wat nieuwe foto's.

Deze stond te koop bij een no-nonsense autobedrijf voor 699 euro met 13 maanden apk. Niet gepoetst, niet gewassen, zo goed als lege tank en prijs niet onderhandelbaar. Maar de proefrit verliep goed en door het vuil heen (ik denk dat de auto een tijd ongebruikt buiten had gestaan, in alle hoeken en gaatjes had zich groene aanslag genesteld) zag ik er toch wel wat in. Met de nodige TLC zou er wel wat van te maken zijn, en de lange apk was natuurlijk ook wel lekker.

Kortom, de auto gekocht en een paar dagen later opgehaald. Op de laatste druppels met samengeknepen billen het dichtstbijzijnde tankstation gehaald, en de volgende dag gelijk de vuurdoop: een ritje naar Brabant. Ging perfect, de motor ging steeds mooier lopen en ik was blij met mijn aankoop.

In de maanden erna heb ik de auto zoveel mogelijk TLC gegeven: grondig gereinigd, gepoetst, bijgetipt. Nieuwe bougies en bougiekabels geplaatst, kreunend stabilisatorstangetje laten vervangen, kachelweerstand vervangen.

Met behulp van Marktplaats en Ebay allerlei leuke kleine dingetjes gerepareerd en vervangen: nieuwe matten, nieuwe pookhoes, raamslingertje, asbakdeksel, dashboardlampjes, mooier en beter stuur (de bovenste rand zat los - er zijn mensen die daar jaren mee rijden zonder er erg in te hebben, ik vind het vet irritant), logo's op de wieldoppen. Kost allemaal niet veel maar is erg leuk om te doen. Je ziet het opknappen.

De grootste kostenpost tot nu toe was een nieuwe radiateur, voor ruim een half jaar rijden valt dat alles mee.

Zodra het een beetje knap weer wordt maak ik wat nieuwe foto's.