Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
929V6 zei:Nog wat uit m'n fotoarchiefje:
![]()
De oudste Suzuki (1969)
grensrijder zei:Ik zie toch diverse auto's op de vorige pagina waarvan ik zeker weet dat het niet de eerste is, bijvoorbeeld de voorwielaangedreven Ascona. Die reden destijds ook al met hoge H-nummers rond.
Is inmiddels APK vrij, want ouder dan 50 jaar.goedendag (vanaf een pc) zei:@ miel
AL-95-93
Vervaldatum APK 23-11-2008
929V6 zei:grensrijder zei:Ik zie toch diverse auto's op de vorige pagina waarvan ik zeker weet dat het niet de eerste is, bijvoorbeeld de voorwielaangedreven Ascona. Die reden destijds ook al met hoge H-nummers rond.
HG is toch juist een laag H-nummer? Ouder dan HF zijn ze er zeker niet geweest.
grensrijder zei:929V6 zei:grensrijder zei:Ik zie toch diverse auto's op de vorige pagina waarvan ik zeker weet dat het niet de eerste is, bijvoorbeeld de voorwielaangedreven Ascona. Die reden destijds ook al met hoge H-nummers rond.
HG is toch juist een laag H-nummer? Ouder dan HF zijn ze er zeker niet geweest.
Ik herinner me alleen HT, maar als HG ook nog heeft bestaan op deze Ascona, dan is dat inderdaad een laag H-nummer.
@A.Brandhorst: wij hebben zelfs één van de oudste Tagora's in de wereld, alleen het nog bestaande en ook gekentekende prototype dat op de Parijse salon in 1980 (een SX met 2.2-motor, omdat de V6 nog niet klaar was voor de Tagora) stond is een halfjaar ouder. Volgens mij dateert ons in maart geregistreerde exemplaar zelfs van vóór de persintroductie, die naar ik meen in april plaatsvond.
the Fox zei:Is inmiddels APK vrij, want ouder dan 50 jaar.goedendag (vanaf een pc) zei:@ miel
AL-95-93
KP62 zei:the Fox zei:Is inmiddels APK vrij, want ouder dan 50 jaar.goedendag (vanaf een pc) zei:@ miel
AL-95-93
Sorry voor offtopic, maar dat geld toch alleen voor auto's van vóór 1960?
duidelijk een Allegro---GT--- zei:De Austin 1300 Glider lijkt me wat puurder dan de mislukte Allegro. Misschien dat een autoliefhebber het laatste exemplaar heeft gekocht.
Geef hem eens ongelijk: als je nu zou mogen kiezen tussen een Allegro of een 1300 als klassieker: welke zou je nemen?
stoterstangen90 zei:duidelijk een Allegro---GT--- zei:De Austin 1300 Glider lijkt me wat puurder dan de mislukte Allegro. Misschien dat een autoliefhebber het laatste exemplaar heeft gekocht.
Geef hem eens ongelijk: als je nu zou mogen kiezen tussen een Allegro of een 1300 als klassieker: welke zou je nemen?
marcel21674 zei:Wellicht de oudste 2gen. mazda Mx6.
![]()
FS-FS-61
929V6 zei:![]()
Volvo 343 (oudste? 1977)
Dattoman zei:Datsun/Nissan Cherry N12: JB-71-VX
Dat is echt een hele vroege! De oudste mij bekend had "HZ". Stond in een test van de autokampioen. Heb je een foto van de auto, of meer info over de staat?
Volgens mij is de Suzuki Fronte geen dwergauto, alleen een kleine auto. Ik ga er tenminste van uit dat je met dwergauto's Messerschmits, Goggomobils, Isetta's e.d. bedoelt?Niels de Wit zei:Ik heb een interesse voor dwergauto's (ik hou daar ook een beetje kentekens van bij) en bij mij is nog een oudere Fronte bekend: de 92-03-HK. Alleen heb ik daar geen foto van..
Hoezo tweede generatie? Er is toch maar één serie MX6 in Nederland geweest?Rob013 zei:marcel21674 zei:Wellicht de oudste 2gen. mazda Mx6.
FS-FS-61
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat dat niet de oudste is. Ik meen een exemplaar te kennen met DG-G?-??. Sterker nog, ik weet 'm zelfs staan. Nog sterker, morgen ben ik toevallig in de buurt. Ik ga dus eens even checken!
Phoenixrood74 zei:Volgens mij is de Suzuki Fronte geen dwergauto, alleen een kleine auto. Ik ga er tenminste van uit dat je met dwergauto's Messerschmits, Goggomobils, Isetta's e.d. bedoelt?Niels de Wit zei:Ik heb een interesse voor dwergauto's (ik hou daar ook een beetje kentekens van bij) en bij mij is nog een oudere Fronte bekend: de 92-03-HK. Alleen heb ik daar geen foto van..
ok, duidelijk!Niels de Wit zei:Phoenixrood74 zei:Volgens mij is de Suzuki Fronte geen dwergauto, alleen een kleine auto. Ik ga er tenminste van uit dat je met dwergauto's Messerschmits, Goggomobils, Isetta's e.d. bedoelt?Niels de Wit zei:Ik heb een interesse voor dwergauto's (ik hou daar ook een beetje kentekens van bij) en bij mij is nog een oudere Fronte bekend: de 92-03-HK. Alleen heb ik daar geen foto van..
De grenzen zijn niet zo heel duidelijk, maar ik hou ongeveer hetzelfde aan als de Nederlandse Dwergautoclub, en daar is ook iemand met een Suzuki Fronte lid van, vandaar![]()
Arme D.Elzinga als hij dit ook nog allemaal moet gaan bijhouden.GolfGTIG60 zei:Misschien is het ook leuk om in dit topic op zoek te gaan naar oude auto's van de 1e eigenaar. Ik heb hier bijvoorbeeld PJ-08-ZH, een Golf GTD van 04-04-1986, van de 1e eigenaar nog steeds, iets in de zin van de oudste van de 1e eigenaar...
Dionysus zei:Wel even de originele achterlampen monteren Audi80Coupé. Dan is-ie af.
Deze moet toch ook het extra spijltje hebben na de A-stijl met de spiegel verder naar achteren?Audi80Coupé zei:Dionysus zei:Wel even de originele achterlampen monteren Audi80Coupé. Dan is-ie af.
Was dat het enige maar, vader denkt iets anders over originaliteit op details. Zo zit er een nieuw model grill in, 16V onderlip en interieur. Niet mijn smaak.
Het geitenwollen interieur, originele grill, onderlip en achterlichten liggen overigens wel gewoon op zolder.
Rob013 zei:marcel21674 zei:Wellicht de oudste 2gen. mazda Mx6.
![]()
FS-FS-61
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat dat niet de oudste is. Ik meen een exemplaar te kennen met DG-G?-??. Sterker nog, ik weet 'm zelfs staan. Nog sterker, morgen ben ik toevallig in de buurt. Ik ga dus eens even checken!
Phoenixrood74 zei:Deze moet toch ook het extra spijltje hebben na de A-stijl met de spiegel verder naar achteren?Audi80Coupé zei:Dionysus zei:Wel even de originele achterlampen monteren Audi80Coupé. Dan is-ie af.
Was dat het enige maar, vader denkt iets anders over originaliteit op details. Zo zit er een nieuw model grill in, 16V onderlip en interieur. Niet mijn smaak.
Het geitenwollen interieur, originele grill, onderlip en achterlichten liggen overigens wel gewoon op zolder.