Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mach1 zei:Je moet toch op een of andere manier redenen vinden om te verklaren dat VW het zo goed doet??? Volgens mij komt dat in een economie nog altijd zo dat het bedrijf het gewoon goed aanpakt en goed verkoopt. Dat zijn de feiten. Niet allemaal van die loze uitspraken als 'mensen worden in een Golf gedwongen'. Wat zeggen ze ook alweer? Hoge bomen vangen veel wind? Triest dat het verkoopcijfertopic altijd uitdraait op het bashen van VW.
Daewoo-Chevrolet zei:Mach1 zei:Je moet toch op een of andere manier redenen vinden om te verklaren dat VW het zo goed doet??? Volgens mij komt dat in een economie nog altijd zo dat het bedrijf het gewoon goed aanpakt en goed verkoopt. Dat zijn de feiten. Niet allemaal van die loze uitspraken als 'mensen worden in een Golf gedwongen'. Wat zeggen ze ook alweer? Hoge bomen vangen veel wind? Triest dat het verkoopcijfertopic altijd uitdraait op het bashen van VW.
Daar ben ik het mee oneens, in dit geval was ik bijv. niet VW aan het bashen, maar een andere forummer wil alles wat ook maar enigszins negatief is tegenover VW rechtpraten, zonder relevant commentaar te geven op de inhoud van die reactie. Het lijkt wel of sommigen willen dat VW gebasht wordt, dat VW het zielige merk is.
Hoe dan ook: Ford wordt nummer één in 2011![]()
Mach1 zei:Ik heb het ook niet over alleen in dit geval, het is gewoon een algehele tendens die hier heerst. Kan mij persoonlijk niet veel schelen, maar het topic wordt er niet leuker op.
Daewoo-Chevrolet zei:Mach1 zei:Ik heb het ook niet over alleen in dit geval, het is gewoon een algehele tendens die hier heerst. Kan mij persoonlijk niet veel schelen, maar het topic wordt er niet leuker op.
Vice versa ook. De agressiviteit van de "VW clan" maakt het er ook niet leuker op. Maakt topics en berichten op de homepage er niet leuker op. Bijvoorbeeld zulk soort reacties: "Wanneer zal de eerste gefrustreerde chagrijn hier komen om te reageren 'dat dit geen nieuws is'...?" als reactie op een nieuwsberichtje van een VW Fox. Het wordt dikwijls gewoon uitgelokt, net zo sneu als de VW-bashers (waar ik mezelf niet onder reken) zelf.
LM. zei:Ik wil wel even melden dat de cijfers van de Golf Plus bij de Golf zijn opgeteld, dus de Golf staat niet op 5.
Daewoo-Chevrolet zei:• Volvo hoort toch een beetje bij Nederland, maar het merk glijdt de laatste tijd echt weg. De nieuwe S60 gaat daar geen verandering in brengen, de V60 en later de V40 zullen de kar moeten gaan trekken. De V70 en S80 waren qua design gewoon een deceptie
LM. zei:joehoe autoweek, waarom duurt het zo lang met die lijsten?
---GT--- zei:De Seat Ibiza werd als flop gezien, maar hij staat in de top-5 ver boven de VW Polo....
---GT--- zei:De Seat Ibiza werd als flop gezien, maar hij staat in de top-5 ver boven de VW Polo....
Top vijf modellen augustus 2010
1. Peugeot 107 1.614 (4,4%)
2. Volkswagen Polo 1.455 (4,0%)
3. Seat Ibiza 1.396 (3,8%)
4. Toyota Aygo 1.098 (3,0%)
5. Volkswagen Golf 1.052 (2,9%)
Daewoo-Chevrolet zei:Chevrolet één van de grootste winnaars worden dankzij de populaire Spark, de nieuwe Aveo, nieuwe motoren plus hatchback van de Cruze, Captiva facelift en Orlando, plus de nieuwe Camaro en aan het eind van 2011 de opvolger van de Epica (Malibu).
gearhead zei:Daewoo-Chevrolet zei:Chevrolet één van de grootste winnaars worden dankzij de populaire Spark, de nieuwe Aveo, nieuwe motoren plus hatchback van de Cruze, Captiva facelift en Orlando, plus de nieuwe Camaro en aan het eind van 2011 de opvolger van de Epica (Malibu).
In relatieve zin wel ja, het blijft prutsen in de marge natuurlijk.
gearhead zei:De Cruze is volgens mij niet het succes waarop gehoopt was. De Spark zie je idd redelijk vaak rijden, de Aveo, Captiva lijken mij niet echt voor een boost gaan zorgen.
Bij Honda is de Insight niet zo succesvol als gehoopt (de Prius is een betere auto), de Civic Hybrid is niet praktisch genoeg.
LM. zei:Mercedes populairste premiummerk in Nederland, komt ook niet vaak voor, maar zo zie ik het graag!
Mach1 zei:Ben ook erg benieuwd naar de modellenlijst.
Ik denk dat de Passat goed (blijft) gaat verkopen. De leek ziet niet in dat het een grondige facelift (niet dat dat erg is) is en ziet het net als de Golf VI als nieuw model. De Touran zal het ook aardig gaan doen denk ik en de Sharan zal in de marge mee gaan doen voor de aantallen van VW.
Toyota is een stuk minder sterk dan vorig jaar. De slechte Audi maand vind ik ook wat vreemd, ik denk dat de A6 echt op zijn laatste benen loopt. Hetzelfde geld voor de A3, maar die verkoopt de laatste anderhalf jaar beter dan ooit! De A1 zal het ook wel lekker gaan doen.
Verder valt Seat inderdaad weer terug, heeft iedereeen zijn Ibiza Ecomotive binnen ofzo? Het is tijd voor de nieuwe Leon, de huisige verkoopt echt slecht sinds de facelift. De Exeo kan ook geen potten breken.
Daewoo-Chevrolet zei:Ik blijf het wel heel treurig vinden dat Mazda zo waardeloos blijft verkopen ondanks de erg geslaagde 2, 6 en CX-7. En met de 3 is in principe ook niets mis.
LM. zei:Hmm, ik ben benieuwd waar die slechte maand voor Audi vandaan komt. Achja, mij hoor je niet zeuren en ze zullen met de A1 behoorlijk scoren denk ik.
Mercedes populairste premiummerk in Nederland, komt ook niet vaak voor, maar zo zie ik het graag!
Verder geen opvallende maand, ik ben meer benieuwd naar de modellenlijst. Dus Autoweek... zit niet zo te niksen in het weekend, jullie hebben een site om te runnen.
Mach1 zei:Volgens mij staat de Peugeot 107 op de eerste plaats in de modellenlijst met 2300 stuks, gevolgd door de VW Polo met 2043 stuks. De Golf deed het ook erg goed (1274 st), de Astra ook netjes met 921 stuks. Cijfers van de Insignia vallen me nog steeds erg tegen (327 st) t.o.v. de Passat (652 st.). Dan moet de nieuwe nog komen....
Dennis_zw zei:De Aygo en C1 maken de top-5 vol. Dus niks "Golf erg goed, Astra ook netjes". Je lijkt de AutoWeek redactie wel.
Dennis_zw zei:Mach1 zei:Volgens mij staat de Peugeot 107 op de eerste plaats in de modellenlijst met 2300 stuks, gevolgd door de VW Polo met 2043 stuks. De Golf deed het ook erg goed (1274 st), de Astra ook netjes met 921 stuks. Cijfers van de Insignia vallen me nog steeds erg tegen (327 st) t.o.v. de Passat (652 st.). Dan moet de nieuwe nog komen....
Volgens mij is de top-3:
Peugeot 107 - 2300
VW Polo - 2043
Fiat Grande Punto - 1483
De Aygo en C1 maken de top-5 vol. Dus niks "Golf erg goed, Astra ook netjes". Je lijkt de AutoWeek redactie wel.
nelis h zei:Dennis_zw zei:De Aygo en C1 maken de top-5 vol. Dus niks "Golf erg goed, Astra ook netjes". Je lijkt de AutoWeek redactie wel.
Dennis, bedankt voor het pretje dat je posting bij mij veroorzaakte![]()
osx zei:Vaak vergeten mensen ....HOE WEET JIJ DAT? ONDERZOEKJE GEDAAN? ... dat als je er vorig jaar niets van bakte zoals Jaguar b.v. en slechts enkele auto's verkocht het niet moeilijk is om je omzet te verdubbelen bij het beschikbaar komen van een nieuw model.
Verder is het de vraag of we de Smart, 107, C1 en Aygo wel als volwaardige auto's mogen zien ....WEL EENS VAN JE FIETS GEREDEN DOOR 800 KG BRUUT AYGO GEWELD?? ......Straks is een motor met zijspan en reserve wiel ook opeens een auto. En is een 107 wel een Peugeot omdat Toyota er een Peugeot schildje opplakt? SCHREEF JIJ NIET "vaak vergeten mensen..".
Geloof dat jij even iets vergeet, danwel nix weet van de inhoud van de allianties i/d autobizz.
Zo niet dan zouden de Peugeot verkoopcijfers halveren. Klopt (zowaar!). De helft van Peu's verkopen wordt door dat scheurmonster 107 bepaald.