Roder
Net ingestapt
LM. zei:
Oh echt?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
LM. zei:
Roder zei:Oh echt?!Totaal niet begrepen dan, vandaar mijn bloedserieuze reactie...
LM. zei:Roder zei:Oh echt?!Totaal niet begrepen dan, vandaar mijn bloedserieuze reactie...
Vraag me inderdaad af of jij dat wel begrepen had. Je las zeker alleen de eerste zin.
Roder zei:Tot zover ben jij de enige die sarcasme niet doorheeft![]()
LM. zei:En waarom zou 208 daar last van krijgen en Clio niet?
Roder zei:Zoals je had kunnen zien (alles wel gelezen?) verkoopt de Clio momenteel meer dan prima, en heeft bovendien net een update gehad. De 208 doet het al minder en deze C3 zal niet in zijn voordeel zijn. Daar zal dus eerder een 'klap' merkbaar zijn, de Clio heeft daarin een voorsprong. Dat is toch niet zo moeilijk te redeneren?
LM. zei:Roder zei:Zoals je had kunnen zien (alles wel gelezen?) verkoopt de Clio momenteel meer dan prima, en heeft bovendien net een update gehad. De 208 doet het al minder en deze C3 zal niet in zijn voordeel zijn. Daar zal dus eerder een 'klap' merkbaar zijn, de Clio heeft daarin een voorsprong. Dat is toch niet zo moeilijk te redeneren?
Misschien moet je die roze Renault-bril eens afzettenvoordat een ander hem van je hoofd mept.
Het is heus niet zo dat de consument kiest tussen de ene PSA of de andere. Elke nieuwe B-segmenter, of dat nu een C3, Rio, Micra of Fiesta is snoept klanten af van de Clio of elke andere in z'n segment. Ik neem aan dat je dat ook begrijpt. De Clio is niet onschendbaar wat dat betreft.
Ik snap überhaupt niet waarom de Clio zo goed verkoopt, zal misschien wel een grote verhuurdeal aan vast hebben gezeten in maart.
Roder zei:Dat zeg ik nergens, meneer LM.
Als je goed had gelezen.
Snap je het zo beter?
Roder zei:der Magistrat zei:Lancia Lover zei:Ik heb nooit begrepen waarom de Clio zo veel beter verkoopt dan de 208. De 208 is wat mij betreft een veel leukere (en betere!) aanbieding dan de Clio, maar de meerderheid is het daar blijkbaar niet mee eens.
Onderschat de Estate niet hè. In sommige landen zijn de verschillen trouwens een stuk beperkter, maar inderdaad: de Clio is veel later gefacelift en kan nog prima tegen de 208 op ('wint' zelfs meestal) (idem voor de Captur/2008, trouwens). Anderzijds spreekt Peugeot trots over de luxe uitvoeringen die in beide modellen vaak aangevinkt worden; Peugeot lijkt zich meer op marge dan op massa te richten.
Dank trouwens weer, D-C!![]()
Clio kent ook een 'Initiale' uitvoering, enkel niet in NL.
Tsja, de 208 wordt denk ik niet alleen door mij minder mooi gevonden. Blijkbaar zien meer mensen dat de 208 gewoon niet klopt en de Clio juist wel. Die valt op tussen de 'Polo-achtigen'. Tel daarbij op dat de Clio meer dan prima rijdt, zichtbare tellers en klokken heeft en een rijke uitrusting. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de 208 het op alle fronten verliest![]()
der Magistrat zei:Roder zei:der Magistrat zei:Lancia Lover zei:Ik heb nooit begrepen waarom de Clio zo veel beter verkoopt dan de 208. De 208 is wat mij betreft een veel leukere (en betere!) aanbieding dan de Clio, maar de meerderheid is het daar blijkbaar niet mee eens.
Onderschat de Estate niet hè. In sommige landen zijn de verschillen trouwens een stuk beperkter, maar inderdaad: de Clio is veel later gefacelift en kan nog prima tegen de 208 op ('wint' zelfs meestal) (idem voor de Captur/2008, trouwens). Anderzijds spreekt Peugeot trots over de luxe uitvoeringen die in beide modellen vaak aangevinkt worden; Peugeot lijkt zich meer op marge dan op massa te richten.
Tsja, de 208 wordt denk ik niet alleen door mij minder mooi gevonden. Blijkbaar zien meer mensen dat de 208 gewoon niet klopt en de Clio juist wel. Die valt op tussen de 'Polo-achtigen'. Tel daarbij op dat de Clio meer dan prima rijdt, zichtbare tellers en klokken heeft en een rijke uitrusting. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de 208 het op alle fronten verliest![]()
En de 208 heeft twee uitvoeringen van de GTI, ook in NL. Anders gezegd, die nicheproducten gaan het verschil echt niet maken. Verder kom je met allemaal onderbuikgevoelens, wat je zelf ook met de knipoog aangeeft gelukkig.
Roder zei:der Magistrat zei:Roder zei:der Magistrat zei:Lancia Lover zei:Ik heb nooit begrepen waarom de Clio zo veel beter verkoopt dan de 208. De 208 is wat mij betreft een veel leukere (en betere!) aanbieding dan de Clio, maar de meerderheid is het daar blijkbaar niet mee eens.
En de 208 heeft twee uitvoeringen van de GTI, ook in NL. Anders gezegd, die nicheproducten gaan het verschil echt niet maken. Verder kom je met allemaal onderbuikgevoelens, wat je zelf ook met de knipoog aangeeft gelukkig.
Dat zijn geen onderbuikgevoelens hoor, allemaal aan feiten grenzende observaties
Verder begin je zelf over luxe uitvoeringen. De Clio heeft ook twee RS uitvoeringen, en nu?
RobEU zei:Ik heb het geprobeerd, maar zelfs mij lukt het niet. Maar ja, ik heb dan ook nog nooit gehoord van platte achterhoofden...
Pjötr zei:D-C, hulde dat je altijd zulke mooie lijsten maakt, en ook onderbouwt/analyseert.
Ik lees altijd graag die berichten, en vind ze altijd erg interessant, maar helaas door het gezanik wat sommige mensen hier altijd plaatsen, voel ik eigenlijk nooit een reden om een bericht hier te plaatsen.
Keep up the good work D-C.![]()
LM. zei:MBdoubleyou zei:Bij Opel zit er geen lijn in het ontwerp van Kadett naar Astra. De huidige vind ik geen lelijke auto, maar mist iets eigens in mijn optiek. Een weinig sprekend ontwerp, geen vlees en geen vis. En die vreselijke gebogen lijn op de Tourer vind ik zo'n lelijk stylinggadget. Dat valt dan weer wel op, maar in negatieven zin.
Het succes van de Astra zit 'm meer in het feit dat de auto goed rijdt, er niet extreem uitziet en het juiste prijs- en uitrustingsniveau heeft.
Dat laatste geldt niet alleen voor een Astra, maar ook voor een Golf behalve dat een Golf veel te duur is. En als je spreekt over een weinig sprekend ontwerp beschrijf je in mijn ogen ook een Golf. Het is gewoon een kwestie van welke voorkeur je hebt. De Astra doet in geen enkel opzicht onder voor de Golf. En over smaak valt niet te twisten. Ik vind de dubbele koplampen op jouw CLK ook een vre-se-lijk lelijke stylinggadget.
En imago? Kijk eens wat voor gespuis er tegenwoordig in gloednieuwe Golfjes rijdt. Het kan bijna niet anders dan dat dit andere weggebruikers ook opvalt.
Roder zei:Rake spijkers, MBdoubleyou.
D-C zei:Ik denk dat jij de laatste bent die hier nog een hooghartige opmerking over moet maken. Zo goed kom je er niet van af in de reactie van MBdoubleyou. Jouw Renault-bril is net zo roze, Roder. Je hebt ernstig last van merkblindheid.
Roder zei:Ah, jij wil je er ook nog even mee bemoeien?
Meneer LM. krijgt kritische vragen en loopt weg, heeft waarschijnlijk nooit wat anders gereden of geprobeerd dan een Opel. Als er wordt gevraagd naar de ervaringen is het snel stil. Apart... Als dat geen merkblindheid is...
Barri zei:D-C, wederom mijn complimenten voor het uitstekende verhaaltje met foto's bij de verkoopcijfers. Dit leest heerlijk weg. Het is jammer dat geen enkel medium de moeite neemt jou in te huren of zo'n analyse te schrijven.
![]()
![]()
Barri zei:Het is jammer dat geen enkel medium de moeite neemt jou in te huren om zo'n analyse te schrijven.
Bart81 zei:Inhuren kan ik (nog) niet, maar ik zal D-C altijd met open armen verwelkomen, zeker met analyses over de door hem zo geliefde Chinese markt. En volgens mij weet hij dat ook (-;
Bart81 zei:Barri zei:Het is jammer dat geen enkel medium de moeite neemt jou in te huren om zo'n analyse te schrijven.
Inhuren kan ik (nog) niet, maar ik zal D-C altijd met open armen verwelkomen, zeker met analyses over de door hem zo geliefde Chinese markt. En volgens mij weet hij dat ook (-;
In de tussentijd geniet ik ook gewoon van zijn analyses over de NL markt![]()
Roder zei:En de 208 lijkt inderdaad last te hebben van de C3, logischerwijs. Knap dat de Clio nog steeds op 1 staat, in de nadagen van z'n carriere...
D-C zei:De instapprijzen van de Twingo liggen lager dan die van de 108 5-deurs, overigens. Nou schiet de Twingo wel tekort ten opzichte van andere kleintjes zoals de Opel Karl, Hyundai i10, Kia Picanto en Volkswagen up!, maar de 108 zet ook nergens maatstaven.
Roder zei:Kortgezegd; succes Clio komt ook deels door de Twingo, eerste exemplaren hadden last van zijwind en ruimte is minder dan voeige Twingo. Inmiddels is het meeste opgelost maar daar heeft uiteraard 'niemand' op gewacht. Twingo is geen mega succes, maar ik denk dat het niet geheel 'toevallig' is dat de Clio het beter dan ooit doet...
1. Volkswagen 12.587 14.471 115,0%
2. Opel 10.283 12.653 123,0%
3. Renault 9.896 13.414 135,5%
4. Peugeot 8.232 12.682 154,1%
5. Kia 7.375 4.495 60,9%
6. Ford 7.106 8.061 113,4%
7. Toyota 6.118 5.719 93,5%
8. BMW 5.586 12.816 229,4%
9. Audi 4.532 9.153 202,0%
10. Citroën 4.514 9.000 199,4%
11. Mercedes-Benz 4.491 9.876 219,9%
12. Volvo 4.366 5.532 126,7%
13. Skoda 4.306 5.907 137,2%
14. Nissan 4.185 6.538 156,2%
15. Hyundai 4.094 6.588 160,9%
16. Suzuki 3.363 2.125 63,2%
17. Fiat 3.262 4.989 152,9%
18. Mazda 3.051 2.173 71,2%
19. Seat 2.595 2.325 89,6%
20. Mini 1.719 1.985 115,5%
21. Mitsubishi 1.616 764 47,3%
22. Dacia 1.078 4.251 394,3%
23. Land Rover 690 1.610 233,3%
24. Tesla 667 361 54,1%
25. Porsche 596 890 149,3%
26. Honda 585 1.248 213,3%
27. Jaguar 507 1.020 201,2%
28. Alfa Romeo 506 721 142,5%
29. DS 405 579 143,0%
30. Smart 386 448 116,1%
31. Lexus 266 458 172,2%
32. Subaru 264 192 72,7%
33. Jeep 160 713 445,6%
34. Maserati 42 108 257,1%
35. Infiniti 33 161 487,9%
36. Bentley 20 25 125,0%
37. Aston Martin 16 19 118,8%
38. Lancia 10 56 560,0%
39. Ferrari 9 37 411,1%
40. SsangYong 6 493 8216,7%
41. Rolls-Royce 5 9 180,0%
42. Lamborghini 2 5 250,0%
43. Morgan 1 4 400,0%
44. Chevrolet 1 10 1000,0%
45. Lotus 1 9 900,0%
46. Cadillac 2
47. Caterham 1
119.927 164.709 137,3%
D-C zei:Roder zei:Kortgezegd; succes Clio komt ook deels door de Twingo, eerste exemplaren hadden last van zijwind en ruimte is minder dan voeige Twingo. Inmiddels is het meeste opgelost maar daar heeft uiteraard 'niemand' op gewacht. Twingo is geen mega succes, maar ik denk dat het niet geheel 'toevallig' is dat de Clio het beter dan ooit doet...
Bedankt voor je antwoord. Denk je dat er zoveel kopers zijn die twijfelen tussen een Twingo en Clio? Ik kan me voorstellen dat misschien merkfans dat doen, maar en ik noem maar wat, 9 op de 10 kopers zijn dat waarschijnlijk niet. Het verschil tussen de Twingo en Clio lijkt me wel behoorlijk groot op het gebied van aanschaffingsprijs en overige kosten
Roder zei:D-C zei:Roder zei:Kortgezegd; succes Clio komt ook deels door de Twingo, eerste exemplaren hadden last van zijwind en ruimte is minder dan voeige Twingo. Inmiddels is het meeste opgelost maar daar heeft uiteraard 'niemand' op gewacht. Twingo is geen mega succes, maar ik denk dat het niet geheel 'toevallig' is dat de Clio het beter dan ooit doet...
Bedankt voor je antwoord. Denk je dat er zoveel kopers zijn die twijfelen tussen een Twingo en Clio? Ik kan me voorstellen dat misschien merkfans dat doen, maar en ik noem maar wat, 9 op de 10 kopers zijn dat waarschijnlijk niet. Het verschil tussen de Twingo en Clio lijkt me wel behoorlijk groot op het gebied van aanschaffingsprijs en overige kosten
Ja, dat denk ik. Heb eerlijk gezegd niet zo'n zin dat hier allemaal uiteen te zetten, maar PM me gerust als je wilt dat ik meer vertel.