De Nederlandse verkoopcijfers | mei 2025 op p. 132

Bart81 zei:
Leuke lijst!

De Qashqai is sowieso een twijfelgeval tussen C-segment en midi- SUV's

Ik zou de Qashqai onderbrengen in de Midi Suv daar hoort hij eerder thuis :)
 
500L lijkt mij meer een small MPV? En de Mercedes CLS hoort in het E-segment, niet het C-segment. Panameria is ook meer F-segment dan E. 6-serie is een twijfelgeval.
 
Als ik even heel snel kijk is Lancia ook vrijwel verdwenen.
En geen enkele verkochte Fiat Bravo. Onbegrijpelijk, want is toch nog steeds een fraaie C segment hatchback.
En best wel opmerkelijk, 1 Scirocco, terwijl dat model toch al enige tijd niet meer officieel leverbaar is.
 
@ eerdere reacties: De lijst is aangepast :)

HarrieD zei:
Als ik even heel snel kijk is Lancia ook vrijwel verdwenen.
En geen enkele verkochte Fiat Bravo. Onbegrijpelijk, want is toch nog steeds een fraaie C segment hatchback.
En best wel opmerkelijk, 1 Scirocco, terwijl dat model toch al enige tijd niet meer officieel leverbaar is.

Niet alleen Lancia is (vrijwel) verdwenen, ook Chevrolet is nu écht weg. Ook grappig trouwens dat de Suzuki Alto in februari op #1 stond, terwijl er in april 0 'nieuwe' exemplaren verkocht zijn.

Valt me trouwens op dat Subaru vrij stabiel is qua verkopen (voor wat het waard is dan.) Toch knap dat zo'n merk in Nederland blijkbaar weet te overleven door alleen een paar Foresters en XV's te verkopen.
 
Grappig - op de 'eeuwige' ranglijst (NL / vanaf 1984 ) ontlopen ze elkaar niets:

Peugeot: 1.142.651 auto's
Renault: 1.135.425 auto's

Dit is t/m Maart 2014
Met April er bij is het verschil nog geringer.

Ook dicht bij elkaar:
Citroen, 708.755
Fiat, 701.936

Mercedes-Benz: 378.711
Audi: 370.501
 
HarrieD zei:
Als ik even heel snel kijk is Lancia ook vrijwel verdwenen.
En geen enkele verkochte Fiat Bravo. Onbegrijpelijk, want is toch nog steeds een fraaie C segment hatchback.
En best wel opmerkelijk, 1 Scirocco, terwijl dat model toch al enige tijd niet meer officieel leverbaar is.
De Bravo is er alleen nog in 1 model op benzine, dat is niet echt in trek bij de leaserijder. Dat is de enige doelgroep welke nog nieuwe auto's besteld en die gaan voor diesel met lage bijtelling.
 
Gesplitste verkopen t/m april 2014:


De enige Hyundai Grand Santa Fe in Nederland

Audi A3 2.240
Audi S3 52

Audi A4 830
Audi A4 Allroad 14
Audi S4 3
Audi RS4 2

Audi A5 390
Audi S5 3
Audi RS5 2

Audi A6 577
Audi A6 Allroad 40
Audi S6 3
Audi RS6 15

Audi A7 47
Audi S7 4
Audi RS7 3

Audi A8 65
Audi S8 4

Audi Q5 264
Audi SQ5 27

Citroën C4 Picasso 416
Citroën Grand C4 Picasso 987

Donkervoort D8 GTO 1

Ford C-MAX 677
Ford Grand C-MAX 113

Hyundai Santa Fe 39
Hyundai Grand Santa Fe 1

Jaguar XK 1
Jaguar XKR 1

Kia cee'd 644
Kia pro_cee'd 54

Lamborghini Aventador 1

Lexus GS 300h 28
Lexus GS 450h 15

Lotus Evora 1

Mercedes-Benz A-klasse 899
Mercedes-Benz A 45 AMG 4

Mercedes-Benz C-klasse 582
Mercedes-Benz C 63 AMG 1

Mercedes-Benz E-klasse 540
Mercedes-Benz E 63 AMG 4

Mercedes-Benz S-klasse 151
Mercedes-Benz S 63/65 AMG 9

Mercedes-Benz M-klasse 60
Mercedes-Benz ML 63 AMG 1

Mercedes-Benz GL-klasse 17
Mercedes-Benz GL 63 AMG 1

Morgan Roadster 1
Morgan 4/4 1
Morgan Plus 4 2

Nissan Qashqai 2.012
Nissan Qashqai+2 53

Renault Scénic 287
Renault Grand Scénic 334

Rolls-Royce Ghost 1
Rolls-Royce Wraith 3
Rolls-Royce Phantom 2

Seat Altea 30
Seat Altea XL 55

SsangYong Korando 2
SsangYong Rexton 1

Suzuki SX4 21
Suzuki SX4 S-Cross 823

Toyota Land Cruiser (150) 7
Toyota Land Cruiser (200) V8 3

De Grand C4 Picasso zie ik veel meer rijden dan de C4 Picasso, dus dat klopt wel. Ford laat veel potentieel liggen met de Grand C-MAX, ongetwijfeld door de discutabele looks.
 
Top 5 modellen Mei:

1. Renault Clio (1.416 registraties, marktaandeel 4,6 procent)
2. Mitsubishi Outlander (1.404 en 4,5 procent)
3. Volkswagen Golf (incl. Plus) (1.376 en 4,4 procent)
4. Skoda Octavia (1.113 en 3,6 procent)
5. Volkswagen Up (918 en 3,0 procent)

Edit: dit zijn dezelfde vijf als in april. Alleen de Clio en Outlander hebben stuivertje gewisseld.
 
Inderdaad.
Voor mei:
Clio vs 208
1.416 vs 614

En het andere 'duel'
Captur vs 2008 vs Mokka
832 vs 306 vs 220

Dat zijn serieuze verschillen.

Hoe ziet die balans er wat betreft Clio/Captur en 208/2008 er uit in thuisland Frankrijk?
 
van de 208 mis ik eigenlijk een stationwagon break. de clio estate kom ik regelmatig tegen.

adinsx zei:
Hoe ziet die balans er wat betreft Clio/Captur en 208/2008 er uit in thuisland Frankrijk?

Peugeot 2008 5,220
Renault Captur 3,629
https://bestsellingcarsblog.com/2014/06/03/france-may-2014-peugeot-places-3-models-in-top-5-308-nameplate-on-podium-for-first-time-in-5-years/#more-43395
 
Carfanatic zei:
van de 208 mis ik eigenlijk een stationwagon break. de clio estate kom ik regelmatig tegen.

adinsx zei:
Hoe ziet die balans er wat betreft Clio/Captur en 208/2008 er uit in thuisland Frankrijk?

Peugeot 2008 5,220
Renault Captur 3,629
https://bestsellingcarsblog.com/2014/06/03/france-may-2014-peugeot-places-3-models-in-top-5-308-nameplate-on-podium-for-first-time-in-5-years/#more-43395

Maar nog steeds meer Captur's in heel 2014.
 
Carfanatic zei:
van de 208 mis ik eigenlijk een stationwagon break. de clio estate kom ik regelmatig tegen.

adinsx zei:
Hoe ziet die balans er wat betreft Clio/Captur en 208/2008 er uit in thuisland Frankrijk?

Peugeot 2008 5,220
Renault Captur 3,629
https://bestsellingcarsblog.com/2014/06/03/france-may-2014-peugeot-places-3-models-in-top-5-308-nameplate-on-podium-for-first-time-in-5-years/#more-43395

Ook in Spanje, Italie en Engeland stond de 2008 in Mei boven de Captur.
Maar Renault heeft de marketing power dat te counteren.
(zie het grote succes v/d Clio)
 
Carfanatic zei:
van de 208 mis ik eigenlijk een stationwagon break. de clio estate kom ik regelmatig tegen.

Eigenlijk vind ik dat ook een gemiste kans, de 208 SW of Break, niet iedereen wil een (soort)MPV zoals de 2008.
 
Vind het best gek dat de 208 zo achterloopt op de Clio. Waar ik de Clio overstyled vind met een te goedkoop dashboard, vind ik de 208 juist een kek wagentje met een prachtig interieur. Maar degenen die de auto's daadwerkelijk kopen zien dat klaarblijkelijk anders...

@ bart81

Ik klikte even op jouw link en ik 'schrok' ervan dat de Tiguan op de twaalfde positie staat in Europa. Dat had ik nooit verwacht. Vreselijke auto, maar dat terzijde.
 
Autoverkopen mei per segment:

XVerkopen1_zpsffbe05bd.png

XVerkopen2_zps400b7b41.png

XVerkopen3_zps31d1f278.png

XVerkopen4_zps66d5ec77.png

XVerkopen5_zpsce89a561.png

Wat verkocht niet?
Audi S6 en S7
Chevrolet Captiva, Cruze en Volt
Jeep Wrangler
Lancia Thema
Landwind
Maserati GranCabrio
Mitsubishi Pajero
Nissan 370Z, GT-R en Murano
Opel Ampera en Movano
Rolls-Royce Phantom
Subaru BRZ, Legacy en Trezia
Suzuki Kizashi (en Alto)
Toyota GT-86
Volkswagen Caravelle, Multivan en Phaeton
Volvo XC90

[size=x-small](Ik hoop dat alles een beetje goed staat)[/size]
 
De Porsche Cayman verkoopt ook niet echt goed. Jammer, auto is een stuk mooier dan de voorganger geworden. Desondanks geen succes, zo lijkt het :(
 
Vind het knap hoeveel 500's Fiat op de weg weet te krijgen, leuk model maar relatief niet goedkoop. Al denk ik dat in deze cijfers alle carrosserievarianten van de 500 zijn meegenomen (500L etc.).

Zo te zien komen de uitleveringen van de Seat Leon ST nu ook goed op gang.
 
Wouter82 zei:
Mogen we de Opel Adam inmiddels als flop bestempelen?



Adam: Een 'tussen het wal & schip' 'ik wil ook mee doen' pseudo hip karretje.
Ben je er nog?

Bij de Adam intro waren er hier een paar die in katzwijn vielen: "Ohhhh, ik kom, dealert ik kom. Ik ga 'm kopen!! En anders mijn buurvrouw wel!"

Sure.

Anderen, waaronder ik, waren errug sceptisch. Model (en het merk) is verkeerd hip. Da's killing.
 
Mark S. zei:
Vind het knap hoeveel 500's Fiat op de weg weet te krijgen, leuk model maar relatief niet goedkoop. Al denk ik dat in deze cijfers alle carrosserievarianten van de 500 zijn meegenomen (500L etc.).

Zo te zien komen de uitleveringen van de Seat Leon ST nu ook goed op gang.


Vindt je dit vast grappig:

In Italie stond de 500 LANG in Mei op # 2.
En brace for impact, kleine zusje wordt daar apart geteld en staat # 4

1 Fiat Panda 10,273
2 Fiat 500L 5,879
3 Lancia Ypsilon 5,175
4 Fiat 500 4,691
5 Renault Clio 4,402


In Spanje stonden in Mei de - discounted - Ibiza en Leon op 1 en 2.
 
De Schaduw zei:
Bizar. In het C-segment gewoon de vier VAG-producten aan kop.

populaire 14% bijtellings auto's, octavia greenline wordt nu ook volop uitgeleverd. denk dat de v40 het binnenkort weer wat beter gaat doen met de d4.

de bestelwagenverkoop is ook dramatisch z'n enkele cijfers.
 
Hier nog de algemene modellen top 100 van mei 2014:

seat_leon_ecomotive_tdi_022.jpg


peugeot-308-ehdi-01.jpg

Na de Seat Leon maakt nu ook de Peugeot 308 dankzij de SW en e-HDI en vooral die combinatie een spurt naar boven.

volvo_v70_d4_009.jpg

Volvo doet zeer goede zaken met de V70, XC70, maar ook de XC60 en V60

honda_jazz_hybrid_017.jpg

Honda zet een voorraad Jazz'en in de etalage.

mercedes_benz_gla_200_023.jpg

De Mercedes GLA doet het aardig, wellicht doet de komst van de 180 CDI met 20% bijtelling de verkopen verder stijgen.

Foto's: https://www.autogetest.nl/

1. Renault Clio 1.416
2. Mitsubishi Outlander 1.404
3. Volkswagen Golf 1.376
4. Skoda Octavia 1.113
5. Volkswagen up! 918
6. Renault Captur 832
7. Ford Fiesta 793
8. Volvo S60/V60 721
9. Audi A3 661
10. Seat Leon 658
11. Toyota Auris 622
12. Peugeot 208 614
13. Peugeot 308 576
14. Nissan Qashqai 530
15. Toyota Yaris 507
16. Kia Picanto 505
17. Opel Corsa 497
18. Fiat 500 486
19. Volkswagen Polo 476
20. BMW 3-serie 434
21. Citroën C3 427
22. Volvo V70/XC70 424
23. Ford Focus 391
24. Peugeot 107 361
25. Opel Astra 354
26. Fiat Panda 330
27. Citroën C4 Picasso 314
28. Peugeot 2008 306
29. Mercedes-Benz C-klasse 280
30. Fiat Punto 280
31. BMW 5-serie 273
32. Renault Twingo 261
33. Kia Rio 257
34. BMW 1-serie 244
35. Opel Insignia 240
36. Mazda CX-5 237
37. Volvo V40 236
38. Opel Meriva 235
39. Opel Mokka 220
40. Mini Mini/Clubman/Coupé/Roadster 213
41. Renault Mégane 208
42. Dacia Logan 200
43. Kia Sportage 193
44. Kia cee'd 191
45. Honda Jazz 187
46. Mazda3 185
47. Audi A1 180
48. Nissan Note 179
49. Skoda Citigo 174
50. Audi A4 174
51. Opel Agila 174
52. Toyota Aygo 172
53. Opel Zafira 170
54. Citroën C1 169
55. Mercedes-Benz B-klasse 167
56. Ford Ka 167
57. Skoda Fabia 165
58. Seat Mii 162
59. Ford C-MAX 160
60. Seat Ibiza 154
61. Hyundai i10 152
62. Ford B-MAX 142
63. Citroën DS3 142
64. Volkswagen Passat 135
65. Suzuki SX4 (S-Cross) 134
66. Skoda Rapid 134
67. Volvo XC60 126
68. Suzuki Swift 125
69. Tesla Model S 125
70. Alfa Romeo MiTo 123
71. Renault Scénic 117
72. Audi A6 114
73. BMW 4-serie 114
74. Mercedes-Benz A-klasse 110
75. Volkswagen Tiguan 105
76. Audi A5 104
77. Peugeot 508 101
78. Mitsubishi Space Star 98
79. BMW 3-serie Gran Turismo 93
80. Hyundai i20 92
81. Mini Countryman/Paceman 91
82. Lexus CT 88
83. Nissan Micra 88
84. Peugeot 3008 87
85. Mercedes-Benz E-klasse 86
86. BMW X1 85
87. Ford Mondeo 84
88. Citroën C4 84
89. Skoda Superb 84
90. Volkswagen Touran 84
91. Mercedes-Benz CLA 83
92. Hyundai ix20 82
93. Kia Venga 81
94. Mercedes-Benz GLA 76
95. Suzuki Splash 73
96. Toyota Verso-S 70
97. Hyundai ix35 68
98. Skoda Yeti 67
99. Audi Q3 67
100. Hyundai i30 66
101. Land Rover Range Rover Evoque 64
102. Opel Adam 63
103. Dacia Sandero 60
104. Kia Carens 60
105. Fiat 500L 58
106. BMW X5 56
107. Mazda6 55
108. Volkswagen Crafter 54
109. Audi Q5 53
110. Alfa Romeo Giulietta 51
111. Mitsubishi ASX 49
112. Lexus IS 45
113. Peugeot 5008 45
114. Citroën DS5 44
115. Toyota Verso 44
116. Toyota RAV4 42
117. BMW i3 41
118. Honda Civic 41
119. Land Rover Range Rover Sport 41
120. Volkswagen Transporter 39
121. Citroën C3 Picasso 37
122. BMW X3 36
123. Porsche Macan 36
124. Dacia Duster 34
125. Mazda2 34
126. Ford S-MAX 34
127. Ford Kuga 33
128. Mercedes-Benz Sprinter 33
129. Mercedes-Benz S-klasse 31
130. Honda CR-V 30
131. Subaru Forester 30

Bizar hoe goed die Volvo V70 en XC70-serie het nog doet! Natuurlijk is Nederland altijd al een soort tweede thuismarkt voor Volvo geweest, althans zeker na de overname van Daf personenwagens. Hoewel de modellen niet de jongste meer zijn, zijn ze dusdanig geprijsd dat je er bijna niet omheen kunt. In het E-sgment, maar ook als je een auto als een Volkswagen Passat wil, want de meerprijs naar de Volvo is gering.

De Peugeot 2008 schommelt op en neer, waar de Captur constant (beter) scoort. Zoals gezegd: in Nederland zal zeker 80% voor de 900 cc turbo Captur kiezen, die is vlot en voordelig. De 2008 is, zolang er nog geen e-THP 110/130 is, alleen als 1200 cc zonder turbo interessant en die presteert gewoon heel matig in zo'n niet erg lichte auto. Bij de Clio speelt dat voordeel ook, daarnaast is de Clio hier beter geprijsd dan de 208 en bovenal leverbaar als Estate die voor de verandering eens fraai oogt, iets wat niet van de vorige Clio Estate, 207 SW of Fabia Combi kan worden gezegd. Seat deed ook uitstekende zaken met de Ibiza ST, die ik overigens een stuk minder mooi vind dan de Clio Estate.

Citroën's C4 stijgt deze maand verder door dankzij gunstige prijzen van die driecilinder e-THP 130. Zo'n motor kunnen bijvoorbeeld Opel (Astra), Alfa Romeo (Giulietta) en Honda (Civic) ook wel gebruiken. Over Honda gesproken: Honda Jazz + actie leverde het volgende resultaat op: https://www.honda.nl/pdf/Honda_jazz_Voorraad_lijst_230514.pdf

Verder zal de nieuwe fabrieksimporteur van Hyundai aan de bak moeten: de i10 presteert ondermaats voor zo'n formidabele stadsauto, terwijl de i30 en i40 zoals vaker gezegd ook veel beter zouden moeten presteren. De dealers kunnen in ieder geval naar de nieuwe i20 uitkijken. Hopelijk wordt daar de leuke ix25 nog aan toegevoegd, die heeft ook Captur/2008-potentieel.
 
D-C zei:
24. Peugeot 107 361
51. Toyota Aygo 172
54. Citroën C1 169

Opmerkelijk dat de 107 ruim twee keer zo goed verkoopt als zijn zusters van Toyota en Citroën.
Is dat prijs gerelateerd of zijn er andere oorzaken voor?

De Prius lijkt trouwens volledig verdrongen te zijn door de Auris. De Prius staat niet eens meer in de top-100. Daar zal niet iedereen rouwig om zijn.
 
D-C zei:
daarnaast is de Clio hier beter geprijsd dan de 208 en bovenal leverbaar als Estate die voor de verandering eens fraai oogt, iets wat niet van de Clio Estate, 207 SW of Fabia Combi kan worden gezegd.
Hier staan teveel Clio Estates in één zin. Bedoel je het vorig model, of bedoel je de Ibiza ST?

D-C zei:
Over Honda gesproken: Honda Jazz + actie leverde het volgende resultaat op: https://www.honda.nl/pdf/Honda_jazz_Voorraad_lijst_230514.pdf

Da's lekker: 187 registraties, waarvan dus 170 onverkochte voorraadmodellen.... Inmiddels "al" 45 daarvan écht verkocht......

D-C zei:
Verder zal de nieuwe fabrieksimporteur van Hyundai aan de bak moeten:
Ik mag voor het merk hopen dat Greenib er de komende twee jaar ook nog even aan trekt. De fabrieksimporteur neemt pas in maart 2016 het roer over....
 
Bart81 zei:
D-C zei:
daarnaast is de Clio hier beter geprijsd dan de 208 en bovenal leverbaar als Estate die voor de verandering eens fraai oogt, iets wat niet van de Clio Estate, 207 SW of Fabia Combi kan worden gezegd.
Hier staan teveel Clio Estates in één zin. Bedoel je het vorig model, of bedoel je de Ibiza ST?

D-C zei:
Over Honda gesproken: Honda Jazz + actie leverde het volgende resultaat op: https://www.honda.nl/pdf/Honda_jazz_Voorraad_lijst_230514.pdf

Da's lekker: 187 registraties, waarvan dus 170 onverkochte voorraadmodellen.... Inmiddels "al" 45 daarvan écht verkocht......

D-C zei:
Verder zal de nieuwe fabrieksimporteur van Hyundai aan de bak moeten:
Ik mag voor het merk hopen dat Greenib er de komende twee jaar ook nog even aan trekt. De fabrieksimporteur neemt pas in maart 2016 het roer over....

Ik heb het bericht aangepast ik doelde in het tweede geval op de vorige Clio Estate die niet bepaald mooi was. Dat van Hyundai wist ik overigens niet. Dan wens ik Greenib veel succes :)
 
D-C zei:
de vorige Clio Estate die niet bepaald mooi was.

Dat ben ik volledig met je eens. Ik vond die vorige ook een beetje ongelukkig uit zien. De nieuwe Clio Estate vind ik gewoon een mooie auto.

Joël D. zei:
Fiat 500 blijft het ook bizar goed doen.

Ja, ongelooflijk hè! En dat voor een model wat al 6 of 7 jaar vrijwel ongewijzigd op de markt is. Maar ik moet zeggen dat ik nog meer versteld sta van het succes van de 500L (in heel Europa dan, hè). Qua uiterlijk is alles wat de gewone 500 zo grappig en "likable" maakt verdwenen, ik vind er weinig aantrekkelijks meer aan. En dan te bedenken dat Fiat de laatste paar decennia niet bepaald succesvol is geweest met grote auto's....
Het belooft in elk geval wel wat voor die nieuwe 500 5-deurs als opvolger van de Punto. Op de impressies vind ik die er dan wel weer stoer uit zien, beter dan de nieuwe Mini 5-deurs.
 
Wat ik nog vergeten te melden ben: de Mazda3 stond voor het eerst in de Modellen Top 50 sinds zeer lange tijd... (foto: autogetest.nl)

mazda3-skyactiv-d-01.jpg
 
De Top 1100 van de Wijde Wereld, inclusief het Land van Maas en Waal:

https://bestsellingcarsblog.com/2014/07/01/world-full-year-2013-discover-the-top-1147-best-selling-models/#more-44137
 
Verkoopcijfers per segment over juni 2014:

JuniX1_zpscaac27e3.png

JuniX2_zps327b6f2a.png

JuniX3_zps370c1ea1.png

JuniX4_zpsf0e476cc.png

JuniX5_zps449a19b6.png

De Corsa staat gewoon op vijf! :eek: (En Opel doet het eigenlijk over de gehele linie wel goed deze maand)

Wel jammer dat Autoweek.nl de hele Corsa overslaat in het verkoopbericht op de homepagina:
'De populairste modellen in juni waren: 1. Peugeot 308 (1.759 stuks), 2. Renault Clio (1.330), 3. Volkswagen Golf (1.047), 4. Skoda Octavia (1.032) en 5. Mitsubishi Outlander (837).'

Dat terwijl de tekst gewoon van Dealersupportnet.nl afgehaald kan worden:
'De populairste modellen in juni waren: 1. Peugeot 308 (1.759 stuks), 2. Renault Clio (1.330), 3. Volkswagen Golf (1.047), 4. Skoda Octavia (1.032) en 5. Opel Corsa (920).'

Maar het kan ook dat dealersupportnet het eerst verkeerd heeft gepubliceerd.
 
"Small SUV's": De Captur heeft zo'n 40% van dat segment in handen.
Of: Bijna de helft van de verkopen in dat segment waren Captur's.
 
JOtter zei:
De Corsa staat gewoon op vijf!

Ongelooflijk. Weer veel huurauto's ingezet? Of preregistratie van onverkochte voorraad? Want ik kan me niet voorstellen dat een particulier bij zijn volle verstand zo'n verouderd model verkiest boven een veel leukere Fiesta, 208 of zelfs een Yaris.
En in de lease is hij ook al niet interessant......
 
Bart81 zei:
JOtter zei:
De Corsa staat gewoon op vijf!

Ongelooflijk. Weer veel huurauto's ingezet? Of preregistratie van onverkochte voorraad? Want ik kan me niet voorstellen dat een particulier bij zijn volle verstand zo'n verouderd model verkiest boven een veel leukere Fiesta, 208 of zelfs een Yaris.
En in de lease is hij ook al niet interessant......

Dat (afzet via verhuurbedrijven) schijnt ook in Spanje met de Corsa een veelgeprakiseerde methode te zijn.
Inderdaad moet je wel een mega deal van de dealer krijgen om de (huidige) Corsa te verkiezen boven 208 / Polo / Clio.

Over de Clio gesproken: De Juni-verkopen van slechts een handjevol landen is binnen maar het lijkt de beste Clio maand in jaren te zijn.
Extreem succesvol in NL (#2), in Frankrijk (#1, 13.500 stuks), Italie (#5, 4500x, meest gekochte import) en Spanje (#3, 3500x).
 
JP2010 zei:
Ja, die laurens van den acker is erg goed bezig! (y)

Qua LvdA succes:
Had ik mij nog vertiept ook - de Clio staat #5 in Italie en #3 in Spanje (niet 6, resp 4)

En om het voor Renault nog aardiger te maken: De Captur stond in FR in Juni op #2!
Met nooit eerder behaalde (hoge) verkoopcijfers.
 
citroen_c3_vs_toyota_yaris_hybrid_019.jpg

#17 Citroën C3: In het eerste halfjaar van 2014 steeg de afzet van de C3 van 1.599 naar 2.775 registraties. Dat mag gerust opvallend worden genoemd voor een model dat al even meegaat en dat al profiteerde van fiscale voordelen. Feit is dat Citroën 'm met moderne motoren en een facelift goed bij de tijd heeft gehouden. Het statistiekje van de tweede generatie ziet er heel anders uit dan van de eerste, die na een korte piek in verval geraakte.

opel-insignia-cdti-01.jpg

#28 Opel Insignia: Opel heeft een goed eerste halfjaar achter de rug. De afzet van de Insignia steeg van 917 naar 1.637 registraties. Hiermee is de succesvolle middenklasser van Opel dubbel zo populair als de meest belangrijke concurrenten, waaronder de Volkswagen Passat en Peugeot 508.

bmw_428i_cabrio_007.jpg

#64 BMW 4-serie: BMW's 4-serie stijgt steeds verder in de ranking en dat zal zodra de verkopen van de Gran Coupé goed op stoom komen alleen maar verder verbeteren. De komst van de 4-serie en 3-serie Gran Turismo gaat anderzijds duidelijk ten koste van de reguliere 3-serie, waarvan de afzet in het afgelopen halfjaar bijna halveerde.

Onderin de lijst zien we een aantal nieuwkomers: de Peugeot 108, Citroën C4 Cactus, Volkswagen Golf Sportsvan en Ford EcoSport. Voorlopig zal het vooral om demo-auto's gaan.

Nog een lijstje per model over juni 2014:
1. Peugeot 308 1.759
2. Renault Clio 1.330
3. Volkswagen Golf 1.047
4. Skoda Octavia 1.032
5. Opel Corsa 920
6. Mitsubishi Outlander 837
7. Renault Captur 802
8. Kia Picanto 779
9. Volkswagen up! 706
10. Toyota Auris 700
11. Audi A3 629
12. Volkswagen Polo 616
13. Ford Fiesta 593
14. Fiat 500 555
15. BMW 3-serie 536
16. Opel Astra 515
17. Citroën C3 511
18. Fiat Panda 505
19. Nissan Qashqai 478
20. Volvo S60/V60 460
21. Volvo V40 459
22. Ford Focus 446
23. Toyota Yaris 440
24. Seat Leon 431
25. Peugeot 208 378
26. Citroën C1 372
27. Mazda CX-5 355
28. Opel Insignia 351
29. Volvo V70/XC70 347
30. Nissan Note 345
31. Kia Rio 337
32. Audi A4 331
33. Audi A1 328
34. Citroën C4 Picasso 305
35. Opel Meriva 301
36. Opel Mokka 295
37. Mercedes-Benz C-klasse 285
38. Peugeot 2008 275
39. Fiat Punto 266
40. Mini Mini/Clubman/Coupé/Roadster 262
41. Renault Mégane 257
42. Opel Zafira 257
43. Mercedes-Benz A-klasse 257
44. Mercedes-Benz B-klasse 243
45. BMW 5-serie 240
46. Ford C-MAX 211
47. Dacia Logan 207
48. BMW 1-serie 199
49. Opel Agila 198
50. Kia Sportage 191
51. Peugeot 508 189
52. Tesla Model S 182
53. Peugeot 107 181
54. Hyundai i10 179
55. Skoda Citigo 176
56. Skoda Fabia 171
57. Renault Twingo 167
58. Peugeot 3008 166
59. Seat Mii 163
60. Suzuki SX4 (S-Cross) 160
61. Mitsubishi Space Star 148
62. Toyota Aygo 146
63. Kia cee'd 136
64. BMW 4-serie 136
65. Mazda3 135
66. Seat Ibiza 134
67. Renault Scénic 127
68. Suzuki Swift 121
69. Skoda Rapid 118
70. Citroën DS3 113
71. Ford B-MAX 110
72. Opel Adam 104
73. Mercedes-Benz CLA 101
74. BMW X1 99
75. Volkswagen Passat 97
76. Hyundai i20 96
77. Nissan Juke 96
78. Kia Venga 95
79. Audi A6 94
80. Mitsubishi ASX 94
81. Mazda2 92
82. Fiat 500L 89
83. Peugeot 108 89
84. Dacia Sandero 88
85. Volvo XC60 87
86. Mercedes-Benz E-klasse 87
87. Audi A5 85
88. BMW 3-serie Gran Turismo 85
89. Dacia Duster 85
90. Ford Ka 84
91. Alfa Romeo MiTo 84
92. Peugeot 5008 82
93. Citroën DS5 82
94. Mini Countryman/Paceman 80
95. Hyundai ix20 78
96. Ford Mondeo 77
97. Lexus CT 76
98. Citroën C4 Cactus 76
99. Mazda6 71
100. Volkswagen Golf Sportsvan 70
101. Volkswagen Tiguan 67
102. Audi Q3 65
103. Hyundai i30 65
104. BMW X5 64
105. Alfa Romeo Giulietta 63
106. Skoda Superb 60
107. Ford EcoSport 57
108. Suzuki Splash 56
109. BMW X3 56
110. Nissan Leaf 55
111. Nissan Micra 54
112. Skoda Yeti 51
113. Land Rover Range Rover Evoque 51
114. Volkswagen Touran 50
115. Mercedes-Benz GLA 50
 
Tussen brood & boter auto's aan te treffen, de elektrieke Musk sedan.
Blijft bijzonder, dat model.

51. Peugeot 508 189
52. Tesla Model S 182
53. Peugeot 107 181
 
@ rickm
Renault zou zomaar de nummer twee van Europa kunnen zijn in juni. Van alle grote landen zijn de verkopen al bekend en daaruit blijkt dat Renault (86000) voor Ford (49000) op #2 staat. GB moet echter nog bekend worden en daar zal Ford wel de nodige verkopen binnen slepen.
 
De halfjaarverkopen per segment:

JAN6X1_zps40424637.png

JAN6X2_zps7f36d524.png

JAN6X3_zps7f7fd145.png

JAN6X4_zps23074cd6.png

JAN6X5_zpsb5ae2e5f.png

Koplopers per segment:
Bussen: Volkswagen Transporter
Bestelbussen: Dacia Dokker
Large SUVs: BMW X5
Midi-SUVs: Mitsubishi Outlander
Small SUVs: Renault Captur
Large MPVs: Ford S-Max
Midi-MPVs: Citroën Grand C4 Picasso
Small MPVs: Nissan Note
A+ Segment: Smart Fortwo
A Segment: Volkswagen up!
B Segment: Renault Clio
C Segment: Volkswagen Golf
D Segment: Volvo V60
E Segment: BMW 5-Serie
F Segment: Porsche Panamera
G Segment: Bentley Continental
S Segment: Porsche 911
 
Lancia Lover zei:
@ rickm
Renault zou zomaar de nummer twee van Europa kunnen zijn in juni. Van alle grote landen zijn de verkopen al bekend en daaruit blijkt dat Renault (86000) voor Ford (49000) op #2 staat. GB moet echter nog bekend worden en daar zal Ford wel de nodige verkopen binnen slepen.

"Van alle grote landen zijn de verkopen al bekend"??

De grootste zijn Duitsland en Engeland - die heb ik nog niet gezien. Jij wel?
 
rickm zei:
Lancia Lover zei:
@ rickm
Renault zou zomaar de nummer twee van Europa kunnen zijn in juni. Van alle grote landen zijn de verkopen al bekend en daaruit blijkt dat Renault (86000) voor Ford (49000) op #2 staat. GB moet echter nog bekend worden en daar zal Ford wel de nodige verkopen binnen slepen.

"Van alle grote landen zijn de verkopen al bekend"??

De grootste zijn Duitsland en Engeland - die heb ik nog niet gezien. Jij wel?

Zoals ik al schrijf is GB nog niet bekend (morgen pas). Frankrijk, Duitsland, Italie, Spanje, Belgie en Nederland echter wel. In Duitsland verkocht Renault vorige maand 9658 auto's (#9) en dat is een plus van 39,5 % (VW 56424, -7,9 % en Ford 19648, -4,6 %). Dat bestsellingcarsblog.com de verkopen nog niet op z'n site heeft staan betekent nog niet dat ze niet bekend zijn. ;)
 
Lancia Lover zei:
rickm zei:
Lancia Lover zei:
@ rickm
Renault zou zomaar de nummer twee van Europa kunnen zijn in juni. Van alle grote landen zijn de verkopen al bekend en daaruit blijkt dat Renault (86000) voor Ford (49000) op #2 staat. GB moet echter nog bekend worden en daar zal Ford wel de nodige verkopen binnen slepen.

"Van alle grote landen zijn de verkopen al bekend"??

De grootste zijn Duitsland en Engeland - die heb ik nog niet gezien. Jij wel?

Zoals ik al schrijf is GB nog niet bekend (morgen pas). Frankrijk, Duitsland, Italie, Spanje, Belgie en Nederland echter wel. In Duitsland verkocht Renault vorige maand 9658 auto's (#9) en dat is een plus van 39,5 % (VW 56424, -7,9 % en Ford 19648, -4,6 %). Dat bestsellingcarsblog.com de verkopen nog niet op z'n site heeft staan betekent nog niet dat ze niet bekend zijn. ;)


"Dat bestsellingcarsblog.com de verkopen nog niet op z'n site heeft staan betekent nog niet dat ze niet bekend zijn"

BSCB.com?? Echt nog nooit van gehoord. Dank voor de tip!
Ik koekeloer op Handelblatt, KFZ, Autonews, Google. Enzo.
 
Terug
Bovenaan