Enzo Ferrari
Net ingestapt
Tuurlijk zijn die leasemarkt cijfers er, zie: https://www.aumacon.nl/leasemarkt-cijfers/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Phaeton W12 zei:P. Klieder zei:vectrafan zei:Me nooit gerealiseerd dat BMW met de 3-5 en 7 serie zo de markt domineert.Is er ook iets bekend van de verhouding lease en normale verkoop van BMW?
Is dat heel erg van belang? Zijn leaseauto's niet verkocht? Hebben leaserijders danig andere (betere of slechtere) redenen om voor een auto te kiezen?
Misschien is het niet "heel erg van belang", maar is het gewoon een leuk weetje voor vectrafan als hij iets weet over de verhouding lease en normale (andere) verkoop van BMW. Wat hij daar dan achter wil zoeken, moet hij zelf bepalen. Als iemand daar iets over kan zeggen, is vectrafan ook weer blijNiet iedereen hoeft iets aan het antwoord te hebben, noch hoeft het heel erg van belang te zijn.
SanderB. zei:De eerste cijfers voor 2014 zijn bekend. Volkswagen domineert opnieuw, Renault en Peugeot volgen op grote afstand. Net als vorig jaar een goede eerste maand voor Kia. Opel begint weer zwak. Verder starten van de best verkopende merken vooral Ford (-31,4% t.o.v. 1-2013), Audi (-20,9% t.o.v. 1-2013) en BMW (-36,3% t.o.v. 1-2013) met slechte cijfers. VW (+11,7% t.o.v. 1-2013) en Skoda (+41.4% t.o.v. vorig jaar) zullen tevreden terugblikken op januari 2014.
merken Top 50: personenautoregistraties / NL
periode: januari vs. december
jan. dec. jan. dec.
jan. dec. aantal aantal perc. perc.
1 2 Volkswagen 6.539 4.428 14,68% 11,31%
2 4 Renault 3.469 2.994 7,79% 7,64%
3 7 Peugeot 3.438 2.059 7,72% 5,26%
4 13 Kia 3.126 1.329 7,02% 3,39%
5 8 Ford 2.863 1.904 6,43% 4,86%
6 5 Toyota 2.689 2.847 6,04% 7,27%
7 10 Audi 2.186 1.427 4,91% 3,64%
8 15 Citroën 2.166 1.070 4,86% 2,73%
9 9 Škoda 1.913 1.643 4,29% 4,20%
10 11 BMW 1.884 1.353 4,23% 3,45%
11 6 Opel 1.870 2.147 4,20% 5,48%
12 14 Fiat 1.451 1.110 3,26% 2,83%
13 19 Hyundai 1.447 527 3,25% 1,35%
14 17 Suzuki 1.430 656 3,21% 1,68%
15 3 Volvo 1.296 4.324 2,91% 11,04%
16 20 Mercedes-Benz 1.243 401 2,79% 1,02%
17 12 Seat 1.066 1.344 2,39% 3,43%
18 21 Mazda 891 288 2,00% 0,74%
19 16 Nissan 807 739 1,81% 1,89%
20 1 Mitsubishi 533 5.202 1,20% 13,28%
21 23 Mini 444 154 1,00% 0,39%
22 22 Dacia 435 154 0,98% 0,39%
23 28 Land Rover 265 33 0,59% 0,08%
24 33 Porsche 222 13 0,50% 0,03%
25 25 Lexus 183 78 0,41% 0,20%
26 26 Honda 136 67 0,31% 0,17%
27 31 Subaru 115 16 0,26% 0,04%
28 24 Alfa Romeo 114 110 0,26% 0,28%
29 34 Jaguar 48 12 0,11% 0,03%
30 27 Chevrolet 42 53 0,09% 0,14%
31 30 Lancia 38 26 0,09% 0,07%
32 38 Maserati 32 1 0,07% 0,00%
33 35 Jeep 27 10 0,06% 0,03%
34 29 Smart 22 29 0,05% 0,07%
35 - Bentley 10 0 0,02% 0,00%
36 36 Infiniti 7 5 0,02% 0,01%
36 18 Tesla 7 578 0,02% 1,48%
38 - Ferrari 5 0 0,01% 0,00%
39 - Aston Martin 3 0 0,01% 0,00%
40 - Rolles Royce 2 0 0,00% 0,00%
40 38 SsangYong 2 1 0,00% 0,00%
42 37 Chevrolet USA 1 2 0,00% 0,01%
42 - Daihatsu 1 0 0,00% 0,00%
42 - Morgan 1 0 0,00% 0,00%
42 - Landwind 1 0 0,00% 0,00%
42 - Morgan 1 0 0,00% 0,00%
- - Cadillac 0 0 0,00% 0,00%
- - Chrysler 0 0 0,00% 0,00%
- 32 Fisker 0 15 0,00% 0,04%
- 38 Think 0 1 0,00% 0,00%
totale markt 44.548 39.163
D-C zei:De analyses laat ik aan jullie over, ik ga gauw naar college toe.
Modellen Top 50
1. Volkswagen Golf 2.636
2. Renault Clio 1.816
3. Volkswagen up! 1.714
4. Kia Picanto 1.632
5. Peugeot 208 1.475
6. Ford Fiesta 1.330
7. Volkswagen Polo 1.209
8. Renault Captur 1.087
9. Skoda Octavia 1.054
10. Fiat 500 933
11. Toyota Aygo 844
12. Toyota Auris 813
13. Audi A3 810
14. Hyundai i10 789
15. Citroën C1 721
16. Toyota Yaris 683
17. Kia Rio 680
18. Suzuki Alto 652
19. Peugeot 107 635
20. Ford Focus 584
21. Citroën C4 Picasso 579
22. BMW 3-serie 561
23. Volvo S60/V60 560
24. Peugeot 2008 537
25. Citroën C3 488
26. Nissan Qashqai 447
27. Mazda CX-5 442
28. Seat Leon 428
29. Seat Mii 400
30. Peugeot 308 394
31. Suzuki SX4 (S-Cross) 381
32. Opel Insignia 376
33. BMW 5-serie 361
34. Audi A4 359
35. Audi A1 354
36. Mercedes-Benz B-klasse 319
37. Mitsubishi Space Star 318
38. BMW 1-serie 314
39. Mercedes-Benz A-klasse 303
40. Fiat Panda 296
41. Suzuki Swift 286
42. Mini Mini/Clubman/Coupé/Roadster 281
43. Renault Twingo 277
44. Opel Corsa 272
45. Opel Mokka 272
46. Opel Agila 271
47. Ford B-MAX 267
48. Ford C-MAX 267
49. Volvo V70/XC70 265
50. Volkswagen Passat 261
51. Volkswagen Tiguan 259
Bron: https://www.raivereniging.nl/actueel/nieuwsberichten/2014-q1/20140203-zeven-procent-minder-autoverkopen-in-de…
Logisch, vernieuwde Meriva is net te bestellen en zal dus nog ff duren voordat hij uitgeleverd gaat worden. Dan wacht je wel ff met bestellen.Klein verlies voor Meriva (171 > 131)
Centurion81 zei:@rickm: valt wel mee voor opel hoor, marktaandeel t.o.v. januari 2013 is verbeterd, dat terwijl Agila, Corsa, Astra duidelijk op hun retour zijn.
EDIT: ook in absolute zin betere cijfers en als je kijkt naar de spreiding van de verkopen over de modellen zijn ook de winstmarges gestegen:
Insignia: 98 > 376
Adam 12 > 100
Zafira 171 > 207
Mokka 94 > 272
Klein verlies voor Meriva (171 > 131)
Dikste verlies bij de twee auto's met een kleine marge:
Agila 271 > 87
Corsa 493 > 272
Denk dat Opel alleen schrikt van terugloop verkopen Astra: 433 > 214
Maar over de hele line gaat ie lekker toch? Tegen de markt in verkocht op 1870 auto's tegen 1782 vorig jaar januari
rickm zei:Fijn, dat optimisme.
Ik kan niet optellen.
Aftrekken lukt ook niet.
Calculator, heb ik het geld niet voor.
Maar als in NL de 1ste Opel op ...... #32 (!) ..... staat, dan is dat 'treurig'.
\.
D-C zei:Opel scoort in de breedte ontzettend goed,vorig jaar had het 9 modellen waarvan 1.000 stuks of meer werden verkocht, meer dan welk merk ook. Volkswagen stond op twee met slechts zes stuks. Wat Opel dus mist is een verkoophit. Opel moet eens een keer iets in een keer goed doen in plaats van steeds achter de feiten aan te blijven lopen. De nieuwe Astra komt volgend jaar, ik wil gelijk een uitgebreide reeks van de 1.0 SIDI Turbo zien, 1.6 CDTI diesels in allerlei smaken... Ik denk dat de Astra privé nog wel redelijk wordt verkocht.
Meeuw zei:Een model als Opel Corsa zou toch zeker in de top 20 moeten staan.
rickm zei:D-C zei:Opel scoort in de breedte ontzettend goed,vorig jaar had het 9 modellen waarvan 1.000 stuks of meer werden verkocht, meer dan welk merk ook. Volkswagen stond op twee met slechts zes stuks. Wat Opel dus mist is een verkoophit. Opel moet eens een keer iets in een keer goed doen in plaats van steeds achter de feiten aan te blijven lopen. De nieuwe Astra komt volgend jaar, ik wil gelijk een uitgebreide reeks van de 1.0 SIDI Turbo zien, 1.6 CDTI diesels in allerlei smaken... Ik denk dat de Astra privé nog wel redelijk wordt verkocht.
"Opel scoort in de breedte o-n-t-z-e-t-t-e-n-d goed" - gevalletje 'merkenliefde'?
Grappig dat jij dat vindt, terwijl Opel er heel anders over denkt.
2 regels later:
"Opel moet eens een keer iets in een keer goed doen in plaats van steeds achter de feiten aan te blijven lopen".
Volgens jou scoorde het merk in de breedte toch 'ontzettend' goed??
speedtouch zei:Meeuw zei:Een model als Opel Corsa zou toch zeker in de top 20 moeten staan.
Wel moeilijk hoor, inmiddels 8 jaar op de markt! Doordat er regelmatig nieuwe auto's op de markt komen, verslapt de aandacht voor de 'oudere' auto's denk ik zo.
D-C zei:rickm zei:D-C zei:Opel scoort in de breedte ontzettend goed,vorig jaar had het 9 modellen waarvan 1.000 stuks of meer werden verkocht, meer dan welk merk ook. Volkswagen stond op twee met slechts zes stuks. Wat Opel dus mist is een verkoophit. Opel moet eens een keer iets in een keer goed doen in plaats van steeds achter de feiten aan te blijven lopen. De nieuwe Astra komt volgend jaar, ik wil gelijk een uitgebreide reeks van de 1.0 SIDI Turbo zien, 1.6 CDTI diesels in allerlei smaken... Ik denk dat de Astra privé nog wel redelijk wordt verkocht.
"Opel scoort in de breedte o-n-t-z-e-t-t-e-n-d goed" - gevalletje 'merkenliefde'?
Grappig dat jij dat vindt, terwijl Opel er heel anders over denkt.
2 regels later:
"Opel moet eens een keer iets in een keer goed doen in plaats van steeds achter de feiten aan te blijven lopen".
Volgens jou scoorde het merk in de breedte toch 'ontzettend' goed??
Je kunt in het vervolg ook mijn hele post lezen in plaats van er een regeltje zonder onderbouwing uit te vissen. Opel heeft meer volumemodellen dan welk merk ook als je die grens bij 1.000 stuks op jaarbasis legt, maar door het ontbreken van een hit (een Captur, een 14 procent Megane) is het totaalresultaat alsnog bedroevend. De problemen zijn relatief eenvoudig op te lossen in Nederland door schone motoren in de modellen aan te bieden. Ik denk namelijk dat het niet aan de modellen ligt, op die verouderde Corsa na. Ik vind je commentaar een beetje flauw aangezien jouw berichten vaak doorspekt zijn van voorliefde voor de Franse merken.
D-C zei:rickm zei:D-C zei:Opel scoort in de breedte ontzettend goed,vorig jaar had het 9 modellen waarvan 1.000 stuks of meer werden verkocht, meer dan welk merk ook. Volkswagen stond op twee met slechts zes stuks. Wat Opel dus mist is een verkoophit. Opel moet eens een keer iets in een keer goed doen in plaats van steeds achter de feiten aan te blijven lopen. De nieuwe Astra komt volgend jaar, ik wil gelijk een uitgebreide reeks van de 1.0 SIDI Turbo zien, 1.6 CDTI diesels in allerlei smaken... Ik denk dat de Astra privé nog wel redelijk wordt verkocht.
"Opel scoort in de breedte o-n-t-z-e-t-t-e-n-d goed" - gevalletje 'merkenliefde'?
Grappig dat jij dat vindt, terwijl Opel er heel anders over denkt.
2 regels later:
"Opel moet eens een keer iets in een keer goed doen in plaats van steeds achter de feiten aan te blijven lopen".
Volgens jou scoorde het merk in de breedte toch 'ontzettend' goed??
Je kunt in het vervolg ook mijn hele post lezen in plaats van er een regeltje zonder onderbouwing uit te vissen. Opel heeft meer volumemodellen dan welk merk ook als je die grens bij 1.000 stuks op jaarbasis legt, maar door het ontbreken van een hit (een Captur, een 14 procent Megane) is het totaalresultaat alsnog bedroevend. De problemen zijn relatief eenvoudig op te lossen in Nederland door schone motoren in de modellen aan te bieden. Ik denk namelijk dat het niet aan de modellen ligt, op die verouderde Corsa na. Ik vind je commentaar een beetje flauw aangezien jouw berichten vaak doorspekt zijn van voorliefde voor de Franse merken.
speedtouch zei:Vreemd, ik bekijk net de verkoopcijfers van januari 2014 van Autoweek, die je onder 'actueel' en 'verkoopcijfers' kunt vinden, maar die lijst ziet er zo vreemd uit; Volkswagen komt bijv. niet in de eerste 10 voor. De verkopen zien er heel vreemd uit.
Ik hoop dat ik het goed gekopieerd heb: https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2014
D-C zei:De Adam heeft ook techniek van 10 jaar geleden. Met moderne motoren zou Opel 'm hier concurrerender kunnen prijzen. In de hogere segmenten heeft Opel haar zaakjes wel op orde, segmenten die in Nederland fors aan populariteit hebben ingeboet.
D-C zei:@ rickm: ik doelde eigenlijk op je opmerking gevalletje 'merkenliefde', maar goed: laten we hier geen punt van maken.
der Magistrat zei:Als er een facelift van de Doblò komt, wordt de Combo dan ook aangepakt, weet je dat toevallig D-C?
Mark S. zei:Auto's met een kentekenaanvraag (1A) uit december '13 moesten voor 1 maart een tenaamstelling (1krijgen om in aanmerking te komen voor de lagere BPM uit 2013. Dealers hebben massaal hun auto's tenaamgesteld afgelopen maand. Betekent nog niet dat ze ook allemaal verkocht zijn. Denk dat daar het 'succes' van de Alto ineens vandaan komt.
Carfanatic zei:onbegrijpelijk die top 3![]()
Carfanatic zei:Mark S. zei:Auto's met een kentekenaanvraag (1A) uit december '13 moesten voor 1 maart een tenaamstelling (1krijgen om in aanmerking te komen voor de lagere BPM uit 2013. Dealers hebben massaal hun auto's tenaamgesteld afgelopen maand. Betekent nog niet dat ze ook allemaal verkocht zijn. Denk dat daar het 'succes' van de Alto ineens vandaan komt.
top![]()
rickm zei:Kortom, Koreaans actiemaandje dat goed aansloeg!![]()
Ami zei:De Peu 2008 kakt een beetje in... Zeker tov de Captur.