Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
jij gooit nu ook een heleboel dingen door elkaar. Een Kuga en Antara zijn D-segment, een Tiguan een B-segment en een X1 een C-segment?
Detroit2011 zei:Net als dat je bij de 'normale' modellen een A-, B-, C-, D- en E-segment hebt heb je dat ook bij de SUV's
Detroit2011 zei:Dan mag je mij uitleggen waarom een CX-7 in hetzelfde segment zit als de X5 die duurder, groter en sneller is. En de Kuga in een segment lager dan de CX-7 zit ondanks dat die twee nog redelijk dicht bij elkaar zitten
Driver 69 zei:Als je 2 of 3 weken wacht, is je auto immers fors goedkoper én rij je niet direct in een model van 'een jaar oud'. Waarom doet men dit?
Jij maakt vriende he...Driver 69 zei:Vraagje: hoe gestoord moet je zijn om een auto in december nog op kenteken te laten zetten?
Ik ben sinds 3 weken de trotse bezitter van een nieuwe BMW 5 serie. Hoewel ik die wagen al in september heb besteld, en hij sinds half november al bij de dealer stond, heb ik hem pas de eerste week van januari op kenteken laten zetten.
De reden is duidelijk: ik rij nu in een '2011' auto, iets waarvan ik bij de inruil over 3 jaar de vruchten pluk.
Geelhoed zei:Ik heb daar onderzoek naar gedaan. Ben je echt beniewd of blijf je liever in je waan?
speedtouch zei:Ben echt benieuwd naar de cijfers van januari 2011!![]()
Mach1 zei:Hallo dan! VW heeft gewoon bijna het dubbele aantal auto's afgezet van nummer 2!
rickm zei:Januari 2011 zit er (al weer) bijna op. Benieuwd hoe de verkopen waren.
VW knalt gewoontegetrouw een paar duizend leasers op de markt en wint de eerste maand vervolgens 'handsdown'.
Renault had zo'n beetje de meeste reclame bestedingen - op sommige zenders zonden ze zelfs 3 commercials achter elkaar uit (Twingo, Clio, Megane Coupé)
Kia deed een hoop PR.
Opel heeft ruimschoots kenbaar gemaakt dat er een Astra SW is.
Fiat toeterde hoog van de toren.
Volvo was nadrukkeijk in de weer met de S en V 60.
Etc.
SZBM2R zei:Voorspellen dat VW in Januari de meeste auto's op kenteken zet is geen gave, maar simpel weg een kwestie van 'de markt kennen' en een beetje historie kennen.
Daewoo-Chevrolet zei:Leveringen van de belastingvrije MiTo, Clio, C3 en DS3 moeten nog beginnen,
Tegen de tijd dat zij op volle sterkte leveren is wel duidelijk dat de 95 gram grens niet gehandhaafd zal blijven. Ze zijn echt twee jaar te laat! Dan heeft VAG het heel wat beter voor elkaar met zijn 3 cilinder 1.2 TDI.Daewoo-Chevrolet zei:Het komt nog wel goed met de concurrentie. Leveringen van de belastingvrije MiTo, Clio, C3 en DS3 moeten nog beginnen, terwijl waarschijnlijk veel klanten hebben gewacht met het aanschaffen van de MRB-vrije Corsa tot de facelift.
Nee, want aan de typegoedkeuring verandert niets. Als optie zul je ze niet kunnen selecteren, maar als accessoire is er geen enkel probleem.labrang zei:als je als klant er andere wielen bijkoopt dan is ie niet meer mrb vrij?
BMdoubleyou zei:Toyota heeft het moeilijk en leunt alleen op de 2 hybrids en de Aygo. De nieuwe Yaris kan wat opleving geven maar de rek is er wel uit. De Avensis en Verso slaan totaal niet aan.
Dat doet elk merk in elke advertentie. De DS3 e-Hdi kun je ook niet met af-fabriek lichtmetaal krijgen.Mach1 zei:Daewoo-Chevrolet zei:Leveringen van de belastingvrije MiTo, Clio, C3 en DS3 moeten nog beginnen,
De reclame van de MiTo is trouwens ook lekker misleidend, laten ze een versie met dikke wielen zien als zijnde mrb-vrij. In werkelijkheid staat ie op stepwieltjes die totaal in de wielkasten verdwijnen.
Volgens mij komt er geen mrb-vrije Swift. Had Suzuki niet gezegd dat ze zelfs met s/s niet onder de 113g/km uit zouden komen? Anders wordt het inderdaad wel een knaller.Daewoo-Chevrolet zei:Verder is er vuurwerk te verwachten van andere MRB-vrije auto's:
Suzuki Swift 1.2 Start/Stop
aras zei:Maar de Europesche klant wil een wat sprankelender auto.
rickm zei:Aston en Chevrolet + 350%!
Gokje qua modellen top 3:
1. Polo
2. Golf
3. Twingo of 107?
Van den Brink zei:aras zei:Maar de Europesche klant wil een wat sprankelender auto.
Waarom worden er dan zoveel VW's verkocht? Als er iets is wat niet sprankeld...
De Europese klant wil blijkbaar gewoon hetzelfde als de buurman, en heeft niets met auto's. Kijkt niet verder dan zijn neus lang is. Op alle vlakken is de Duitse degelijkeheid en lage afschrijving, zowel links als rechts ingehaald.
Geelhoed zei:Tja, het scheelde toen 1,5% op de occasionprijs na 4 jaar. Voor die 150 euro gaan tobben? Ik zal nog eens kijken.
Niet? 4 jaar en 30000 euro afschrijving. Scheelt gewoon maar één maandje extra afschrijving. Daar zou ik hem geen maand voor laten staan, en zeker geen twee maanden.Driver 69 zei:Bedankt voor je antwoord. Als ik je goed begrijp lever je dus 1,5% van de restwaarde in. Is in mijn geval toch al rap 500. Vind ik het nog steeds niet onlogisch dat ik hem een paar weken heb laten staan.
Tja, vervolgens schrijft je eigen auto extra af en bovendien kun je twee maanden minder lang gebruik maken van je nieuwe auto.Driver 69 zei:Geelhoed zei:Tja, het scheelde toen 1,5% op de occasionprijs na 4 jaar. Voor die 150 euro gaan tobben? Ik zal nog eens kijken.
Bedankt voor je antwoord. Als ik je goed begrijp lever je dus 1,5% van de restwaarde in. Is in mijn geval toch al rap €500. Vind ik het nog steeds niet onlogisch dat ik hem een paar weken heb laten staan.