Geelhoed zei:
Daewoo-Chevrolet zei:
Misschien is het een idee om de cijfers van de C3, C3 Picasso, Xsara Picasso, C4 en C4 Picasso uit de
RDC/RAI/Bovag-lijsten te halen aangezien AutoWeek de modellen niet meer scheidt?
It's all or nothing.
Als ik een nieuw scriptje voor de bovag schrijf dan haal ik daar alles vandaan. Zijn de cijfers er sneller ook
Maar de bovag is een stuk minder specifiek als ik het zo snel even bekijk. Welke Aston is er nou verkocht bijvoorbeeld?
Nu ik er langer over nadenk was dat de reden dat ik de AW cijfers genomen heb. die zijn wel allemaal per type en dus makkelijker te processen.
Maar met de aanlevering van de gegevens zoals jij deed kan ik wel wat repareren.
Lijstje gefikst.
Top! Doe ik dat de volgende keren ook wel, mocht het dan nog nodig zijn. Valt gelijk op dat de C4 Picasso, in 2008 nog de meest populaire Midi MPV, hard terugvalt. De C3 Picasso deed het toch al niet goed hier, maar valt dit jaar gewoon verder terug. De lichte facelift met nieuwe motoren komt dan ook als geroepen. De leveringen van de C4 zijn nu ook duidelijk begonnen.
Alfa Romeo MiTo: de MRB-vrije 1.3 dieselmotor komt geen moment te laat, aangezien de belangstelling voor Alfa's kleine de laatste maanden dramatisch is afgenomen. Blijft vreemd en jammer dat de wat grotere Fiat-producten altijd zo kort pieken, zie de Lancia Delta, Fiat Bravo, Fiat Punto (totdat de MRB-vrije versie er was), Fiat Croma, Alfa 159 en de in ons land een paar jaar terug al gesaneerde Fiat Idea.
Dacia: Nederland valt niet echt voor het Roemeense merk. De ene maand verdubbelen de cijfers, de maand erop halveren ze weer. Typisch gevalletje actiemerk.
Kia Rio & Carens: 0 stuks in november. Dat de Rio niet verkoopt ligt aan Kia zelf: met een vanafprijs van ruim 15 mille kansloos. De Carens is daarentegen een modern alternatief voor de Xsara Picasso. In de VS is het model (Rondo) echter al geschrapt en in Zuid-Korea stellen de verkopen ook niets voor. Wellicht dat de Carens gewoon uit productie is.
Toyota Urban Cruiser & Kia Soul: na een prima start toch niet aangeslagen. De Urban Cruiser scoort matig in tests, de Soul doet het daarentegen erg goed en wist in AutoBild van de Nissan Juke te winnen. In de VS is de Soul zelfs de best verkochte auto uit het B-segment.
Nissan Cube: verkoopdrama in Nederland, de rest van Europa en nu is ook in de VS de belangstelling ernstig verflauwd. De Kia Soul verkoopt 7x zo goed.
;) zei:
2172 is ietsje groter dan de Kalina, ze zijn niet te vergelijken.
De Priora (2170-serie) valt echter net als de Kalina in het Europese B-segment. De Priora heeft meer het formaat van de Dacia Logan en is bijvoorbeeld net zo groot als de nieuwe Accent.