De Nederlandse verkoopcijfers | augustus 2025 op p. 132

Ik heb al tijden de indruk dat dit item - en de BUITENLANDSE verkopen - maar weinigen interesseert.
Opmerkelijk.
Zo vind ik het best wel geinig om te zien wat bv de reklame- en leaseacties met de verkoopcijfers doen.

En of nwe modellen aanslaan. En of oudjes (POLO) en zo goed blijven doen. En hoe de SUV's en het D segment zich houden - niet dus.
Maar ik ben 'one of a few' lijkt het.:confused:
 
[size=medium]Toyota onttroont Volkswagen[/size]

Toyota is in de eerste weken van september Volkswagen gepasseerd als het gaat om het aantal geregistreerde auto's over 2009. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van het RDC. Het marktaandeel van Toyota bedraagt nu 10,2 procent versus 10,1 procent voor Volkswagen. Ford neemt met 9,3 procent de 3e plaats op de ranglijst in. Op afstand volgen Peugeot en Opel met respectievelijk 7,6 en 5,4 procent.

Het aantal geregistreerde nieuwe personenauto’s valt voor de eerste helft van september opnieuw tegen, zo blijkt uit de cijfers van het RDC. Werden er vorig jaar in dat tijdsbestek 20.200 nieuwe personenauto’s op kenteken gezet, nu zijn dat er afgerond 17.000. Dit betekent een daling van bijna 16 procent. Op jaarbasis zijn t/m 18 september 299.650 auto's verkocht in Nederland, terwijl vorig jaar op deze datum de grens van 400.000 registraties gepasseerd werd. Ten opzichte van 2008 lopen we zodoende 25 procent achter.

Bron: https://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=12647&n=0
 
Stand per 23/09

Maand 2009 2008 Verschil
Januari 56375 66329 -15 %
Februari 33786 50326 -33 %
Maart 34537 47165 -27 %
April 30216 42264 -29 %
Mei 30876 45796 -33 %
Juni 35494 48233 -26 %
Juli 33486 40079 -16 %
Augustus 28009 39596 -29 %
September 20326 25789 -21 %
Totaal t/m 23-9: 303105 405577 -25 %
 
Toyota op Nummer 1 voor hele jaar.
VW zal nu toch echt met acties moeten komen (de nieuwe Polo alleen helpt niet genoeg) om de No1 positie over 2009 te kunnen claimen. We kunnen dus nog wel wat vuurwerk (gekochte rental/verhuurbedrijvenregistraties, dealer- en zelfregistraties, etc) vanuit Leusden verwachten.

Autoverkopen na drie kwartalen: -25%
02-10-2009 09:42
In totaal zijn er de eerste drie kwartalen van dit jaar 316.612 auto’s geregistreerd. Dat is een afname van 24,8% ten opzichte van dezelfde periode in 2008. Toen stond de teller op 421.063. Dat blijkt uit de definitieve cijfers van het RDC.

Afgelopen september zijn er 34.030 nieuwe personenauto’s geregistreerd. Dat is een daling van 17,6% ten opzichte van dezelfde maand in 2008.Bijna alle volumemerken verkopen dit jaar cumulatief minder auto's dan vorig jaar. Alleen Honda (22,6%) en Lancia (22,8%) verkochten meer. Voor het eerst dit jaar noteert ook Audi een min: -2,8%.

Top 5 bestverkochte merken (jan t/m sep 2009)

merk marktaandeel (%)
1. Toyota 9,9
2. Volkswagen 9,9
3. Ford 9,4
4. Peugeot 7,7
5. Opel 6,6
 
De cijfers staan nog niet op Bovag.nl en AutoWeek.nl, maar wél op het Spaanse es.autoblog.com:

Totaal aantal verkochte auto's: 34.030 exemplaren, - 17,5% t.o.v. vorig jaar.

Stijgers
• Dacia +87,7%
• BMW +69,9%
• Mini +36,5%
Dalers
• Volvo -32,7%
• Mitsubishi -63,3%
• Ford -36,4%

Top 40 merken:

1. Toyota 3.090
2. Volkswagen 2.976
3. Peugeot 2.858
4. Ford 2.766
5. Opel 2.415
6. Renault 2.063
7. Fiat 2.025
8. BMW 1.940
9. Citroën 1.605
10. Hyundai 1.398
11. Volvo 1.225
12. Suzuki 1.147
13. Mercedes-Benz 860
14. Honda 797
15. Skoda 797
16. Nissan 791
17. Audi 786
18. Kia 624
19. Chevrolet 596
20. Seat 590
21. Mazda 458
22. Mini 396
23. Dacia 383
24. Mitsubishi 305
25. Daihatsu 259
26. Alfa Romeo 158
27. Subaru 70
28. Lancia 67
29. Smart 59
30. Lexus 58
31. Porsche 55
32. Dodge 47
33. Land Rover 36
34. Chrysler 27
35. Saab 23
36. Jeep 20
37. Jaguar 9
38. Aston Martin 2
39. Cadillac 2
40. Ferrari 2

Top 15 modellen:

1. Toyota Prius 1.235
2. Volkswagen Golf 964
3. Fiat Panda 937
4. BMW 3-serie 850
5. Peugeot 107 805
6. Ford Focus 770
7. Opel Corsa 759
8. Ford Fiesta 740
9. Citroën C1 735
10. Peugeot 207 681
11. Hyundai i10 652
12. Suzuki Alto 646
13. Volkswagen Passat 628
14. BMW 1-serie 613
15. Renault Twingo 600

Toyota is dus de nieuwe nummer 1, Opel krabt ietwat bij, maar vindt nog niet de aansluiting bij de rest, Peugeot klimt uit het dal van begin dit jaar, terwijl VAG-merken Audi en Seat de laatste maanden beroerde verkoopcijfers laten noteren. Ondanks dat het faillissement van Kroymans allang achter de rug is, lopen de verkoopcijfers nog altijd flink terug. Alfa Romeo deed het t.o.v. vorig jaar wél goed, maar september 2008 was dan ook een heel beroerde maand voor Alfa. Verder hebben flinke acties de maandelijks met 40% gedaalde afzet van BMW geleid tot verkoopstijgingen, lijkt de E-klasse behoorlijk goed te verkopen en zijn de Fiat Panda, Opel Corsa en Renault Twingo vermoedelijk dankzij acties weer flink omhoog geschoten.
 
Daewoo-Chevrolet zei:
Top 15 modellen:

1. Toyota Prius 1.235
2. Volkswagen Golf 964
3. Fiat Panda 937
4. BMW 3-serie 850
5. Peugeot 107 805
6. Ford Focus 770
7. Opel Corsa 759
8. Ford Fiesta 740
9. Citroën C1 735
10. Peugeot 207 681
11. Hyundai i10 652
12. Suzuki Alto 646
13. Volkswagen Passat 628
14. BMW 1-serie 613
15. Renault Twingo 600

Volgens mij is dit lijstje hét grote voorbeeld van hoe dergelijke maandcijfers een momentopname zijn, die meer door de levering bepaald wordt dan door de verkopen (= handtekening onder contract). De BMW 3-serie verkoopt beter dan de 1-serie (en sowieso de op 3 na best verkochte)? De Peugeot 107 en C1 van de eerste plaatsen verstoten en de Toyota Aygo nergens in de top-15 te herkennen? De Fiat Panda die het vorige maand 'slecht' deed nu ineens in de top-3? De leveringsperikelen van de vorige maand(en) worden gewoon goedgemaakt, of je ziet hier de perikelen die ze volgende maand(en) weer gaan goedmaken... Je moet dit soort cijfers eigenlijk op langere termijn bekijken zolang er levertijden zijn. En die termijn is dan net zo groot als de totaal-gemiddelde levertijd (dus voor alle verkochte auto's bij elkaar, niet bekeken per model) duurt.
 
En opnieuw ontbreekt Infiniti - - - en die hebben beslist een aantal auto's verkocht / op kenteken gezet. Bizar.
In ieder geval meer dan de 2 van Cadillac, Ferrari en Aston M.

Hoe ik dat weet? Geen flauw idee. Maar in het 't Gooi alleen al rijden er een stuk of 8 met ..-J..-..kentekens.
 
Het verschil tussen VW en Toyota is tov vorige maand een stuk kleiner. Over het gehele jaar ook een klein verschil, van ruim 100 auto's in het voordeel van Toyota. Kan nog spannend gaan worden. De Polo komt aardig op gang tov augustus, Golf en Passat blijven het ook prima doen. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Seat gaat nog steeds beroerd. Wat daar toch aan de hand is? De Leon verkoopt voor geen meter meer, slecht 84 stuks!

Wat ook opvalt is dat de Insignia al aardig aan het terugzakken is, had ik niet verwacht.
 
Nieuw deze maand: Toyota Previa (P3), Skoda Yeti (T1)



Code:
[hr][b]     0   100.0%      293    V     Totaal[/b]
     1    39.6%      116    V     Mercedes-Benz Sprinter
     2    20.8%       61    V     Volkswagen Transporter
     3    10.2%       30    V     Ford Transit
     4     7.2%       21    V     Volkswagen Crafter
     5     7.2%       21    V     Fiat Ducato
     6     6.5%       19    V     Opel Vivaro
     7     2.7%        8    V     Mercedes-Benz Vito
     8     1.7%        5    V     Volkswagen California
     9     1.0%        3    V     Peugeot Expert
    10     1.0%        3    V     Mercedes-Benz Viano
    11     0.7%        2    V     Renault Trafic
    12     0.3%        1    V     Volkswagen Multivan
    13     0.3%        1    V     Opel Movano
    14     0.3%        1    V     Citroen Jumper
    15     0.3%        1    V     Chevrolet Express
[hr][b]     0   100.0%      291   T3     Totaal[/b]
     1    19.9%       58   T3     BMW X Series
     2    17.9%       52   T3     Volvo XC90
     3    15.8%       46   T3     BMW X5
     4    11.3%       33   T3     Lexus RX
     5     6.2%       18   T3     Mercedes-Benz M-klasse
     6     5.2%       15   T3     Mazda Cx-9
     7     4.8%       14   T3     Land Rover Range Rover
     8     4.5%       13   T3     Audi Q7
     9     3.1%        9   T3     BMW X6
    10     2.7%        8   T3     Land Rover Discovery
    11     2.4%        7   T3     Mercedes-Benz R-klasse
    12     2.1%        6   T3     Porsche Cayenne
    13     1.4%        4   T3     Volkswagen Touareg
    14     1.4%        4   T3     Jeep Grand Cherokee
    15     0.3%        1   T3     Toyota Land Cruiser
    16     0.3%        1   T3     Nissan Murano
    17     0.3%        1   T3     Mercedes-Benz GL
    18     0.3%        1   T3     Mazda CX-7
[hr][b]     0   100.0%     1148   T2     Totaal[/b]
     1    15.0%      172   T2     Volkswagen Tiguan
     2    14.5%      167   T2     Volvo XC60
     3    12.9%      148   T2     Hyundai Tucson
     4     7.8%       90   T2     Audi Q5
     5     7.4%       85   T2     Toyota RAV4
     6     5.1%       59   T2     Kia Sportage
     7     4.7%       54   T2     Mitsubishi Outlander
     8     4.2%       48   T2     Suzuki Grand Vitara
     9     4.1%       47   T2     Honda CR-V
    10     3.9%       45   T2     Kia Sorento
    11     2.6%       30   T2     Mercedes-Benz GLK
    12     2.6%       30   T2     Hyundai Santa Fe
    13     2.5%       29   T2     Subaru Forester
    14     2.4%       28   T2     Citroen C-crosser
    15     1.7%       20   T2     Ford Kuga
    16     1.5%       17   T2     Peugeot 4007
    17     1.5%       17   T2     Opel Antara
    18     1.2%       14   T2     Chevrolet Captiva
    19     1.0%       12   T2     Land Rover Freelander
    20     1.0%       12   T2     Jeep Patriot
    21     0.8%        9   T2     Renault Koleos
    22     0.6%        7   T2     Nissan X-Trail
    23     0.3%        3   T2     Jeep Cherokee
    24     0.3%        3   T2     Dodge Nitro
    25     0.1%        1   T2     Land Rover Defender
    26     0.1%        1   T2     Jeep Compass
[hr][b]     0   100.0%      480   T1     Totaal[/b]
     1    34.0%      163   T1     Kia Soul
     2    24.4%      117   T1     Suzuki SX4
     3    22.1%      106   T1     Toyota Urban Cruiser
     4     9.6%       46   T1     Fiat Sedici
     5     6.5%       31   T1     Skoda Yeti
     6     2.1%       10   T1     Daihatsu Terios
     7     1.5%        7   T1     Suzuki Jimny
[hr][b]     0   100.0%      299   P3     Totaal[/b]
     1    29.8%       89   P3     Ford S-MAX
     2    23.4%       70   P3     Ford Galaxy
     3    13.0%       39   P3     Seat Alhambra
     4    11.0%       33   P3     Renault Espace
     5     8.4%       25   P3     Dodge Journey
     6     4.7%       14   P3     Chrysler Voyager
     7     4.0%       12   P3     Mitsubishi Grandis
     8     2.0%        6   P3     Peugeot 807
     9     1.3%        4   P3     Volkswagen Sharan
    10     1.3%        4   P3     Citroen C8
    11     0.7%        2   P3     Hyundai Trajet
    12     0.3%        1   P3     Toyota Previa
[hr][b]     0   100.0%     2757   P2     Totaal[/b]
     1    27.1%      746   P2     Peugeot 3008
     2    18.2%      501   P2     Renault Scenic
     3     9.7%      267   P2     Volkswagen Golf Plus
     4     7.7%      211   P2     Opel Zafira
     5     7.3%      200   P2     Ford C-MAX
     6     6.7%      186   P2     Citroen C4 Picasso
     7     4.8%      132   P2     Toyota Verso
     8     4.4%      122   P2     Mercedes-Benz B-klasse
     9     4.3%      118   P2     Seat Altea
    10     4.2%      116   P2     Volkswagen Touran
    11     2.2%       61   P2     Mazda 5
    12     1.5%       42   P2     Toyota Corolla Verso
    13     1.0%       28   P2     Kia Carens
    14     0.6%       17   P2     Citroen Xsara Picasso
    15     0.3%        8   P2     Chevrolet Tacuma
    16     0.0%        1   P2     Honda FR-V
    17     0.0%        1   P2     Chrysler PT Cruiser
[hr][b]     0   100.0%      872   P1     Totaal[/b]
     1    26.0%      227   P1     Opel Meriva
     2    24.1%      210   P1     Citroen C3 Picasso
     3    13.5%      118   P1     Renault Modus
     4    13.5%      118   P1     Nissan Note
     5    10.4%       91   P1     Mercedes-Benz A-klasse
     6     6.5%       57   P1     Ford Fusion
     7     2.8%       24   P1     Hyundai Matrix
     8     1.6%       14   P1     Lancia Musa
     9     1.0%        9   P1     Skoda Roomster
    10     0.5%        4   P1     Peugeot 1007
[hr][b]     0   100.0%      272    L     Totaal[/b]
     1    23.9%       65    L     Peugeot Partner
     2    21.0%       57    L     Renault Kangoo
     3    17.6%       48    L     Citroen Berlingo
     4    14.7%       40    L     Volkswagen Caddy
     5    11.0%       30    L     Fiat Doblo
     6     5.5%       15    L     Fiat Fiorino
     7     5.5%       15    L     Citroen Nemo
     8     0.7%        2    L     Opel Combo
[hr][b]     0   100.0%      145    K     Totaal[/b]
     1    59.3%       86    K     Toyota Iq
     2    40.7%       59    K     Smart Fortwo
[hr][b]     0   100.0%       21    H     Totaal[/b]
     1    85.7%       18    H     Porsche 911
     2     9.5%        2    H     Aston Martin V8 Vantage
     3     4.8%        1    H     Ferrari 612
[hr][b]     0   100.0%       96    G     Totaal[/b]
     1    58.3%       56    G     BMW Z4
     2    11.5%       11    G     Audi TT
     3     8.3%        8    G     Opel GT
     4     7.3%        7    G     Mercedes-Benz SLK
     5     4.2%        4    G     Porsche Cayman
     6     4.2%        4    G     Mazda MX-5
     7     2.1%        2    G     Porsche Boxster
     8     2.1%        2    G     Nissan 370z
     9     1.0%        1    G     Hyundai Coupe
    10     1.0%        1    G     Chrysler Crossfire
[hr][b]     0   100.0%       61    F     Totaal[/b]
     1    39.3%       24    F     Porsche Panamera
     2    34.4%       21    F     Mercedes-Benz S-klasse
     3    18.0%       11    F     BMW 7-serie
     4     3.3%        2    F     Mercedes-Benz Panamera
     5     1.6%        1    F     Lexus LS
     6     1.6%        1    F     Jaguar XJ
     7     1.6%        1    F     Audi A8
[hr][b]     0   100.0%      897    E     Totaal[/b]
     1    32.1%      288    E     BMW 5-serie
     2    27.1%      243    E     Volvo V70
     3    19.0%      170    E     Mercedes-Benz E-klasse
     4    11.6%      104    E     Audi A6
     5     4.9%       44    E     Volvo S80
     6     1.3%       12    E     Chrysler 300C
     7     0.8%        7    E     Peugeot 607
     8     0.7%        6    E     Lexus GS
     9     0.7%        6    E     Jaguar XF
    10     0.6%        5    E     Saab 9-5
    11     0.4%        4    E     Citroen C6
    12     0.2%        2    E     Renault Vel Satis
    13     0.2%        2    E     Mercedes-Benz CLS
    14     0.2%        2    E     BMW 6-serie
    15     0.1%        1    E     Toyota Camry
    16     0.1%        1    E     Cadillac CTS
[hr][b]     0   100.0%     4527    D     Totaal[/b]
     1    18.7%      848    D     BMW 3-serie
     2    13.9%      628    D     Volkswagen Passat
     3     9.3%      420    D     Volvo V50
     4     9.3%      419    D     Opel Insignia
     5     7.5%      338    D     Ford Mondeo
     6     7.0%      319    D     Toyota Avensis
     7     6.5%      293    D     Audi A4
     8     5.2%      234    D     Mercedes-Benz C-klasse
     9     3.8%      172    D     Citroen C5
    10     3.0%      136    D     Mazda 6
    11     2.6%      118    D     Skoda Superb
    12     2.0%       89    D     Renault Laguna
    13     1.9%       88    D     Peugeot 407
    14     1.2%       55    D     Volvo S40
    15     1.2%       55    D     Audi A5
    16     1.2%       55    D     Alfa Romeo 159
    17     1.1%       49    D     Volvo S60
    18     0.9%       42    D     Honda Accord
    19     0.7%       32    D     Volvo C70
    20     0.7%       30    D     Seat Exeo
    21     0.5%       22    D     Subaru Legacy
    22     0.4%       17    D     Saab 9-3
    23     0.4%       17    D     Lexus IS
    24     0.3%       12    D     Opel Vectra
    25     0.2%       11    D     Fiat Croma
    26     0.2%        9    D     Mercedes-Benz CLC
    27     0.1%        6    D     Chevrolet Epica
    28     0.1%        3    D     Hyundai Sonata
    29     0.0%        2    D     Mercedes-Benz CLK
    30     0.0%        2    D     Jaguar X-type
    31     0.0%        2    D     Dodge Avenger
    32     0.0%        1    D     Opel Signum
    33     0.0%        1    D     Kia Magentis
    34     0.0%        1    D     Cadillac BLS
    35     0.0%        1    D     Alfa Romeo Brera
[hr][b]     0   100.0%     6925    C     Totaal[/b]
     1    17.8%     1233    C     Toyota Prius
     2    14.0%      967    C     Volkswagen Golf
     3    10.8%      748    C     Ford Focus
     4     8.9%      613    C     BMW 1-serie
     5     6.4%      443    C     Opel Astra
     6     5.0%      349    C     Skoda Octavia
     7     4.9%      340    C     Honda Insight
     8     4.1%      283    C     Honda Civic
     9     4.0%      279    C     Nissan Qashqai
    10     3.5%      241    C     Renault Megane
    11     3.0%      205    C     Audi A3
    12     2.3%      160    C     Volvo C30
    13     2.2%      154    C     Hyundai i30
    14     2.1%      146    C     Toyota Auris
    15     2.1%      143    C     Kia Ceed
    16     1.6%      114    C     Mazda 3
    17     1.2%       86    C     Citroen C4
    18     1.2%       84    C     Seat Leon
    19     0.8%       53    C     Chevrolet Cruze
    20     0.6%       45    C     Fiat Bravo
    21     0.6%       43    C     Mitsubishi Lancer
    22     0.5%       37    C     Lancia Delta
    23     0.4%       29    C     Volkswagen Jetta
    24     0.4%       27    C     Volkswagen Scirocco
    25     0.4%       27    C     Chevrolet Lacetti
    26     0.2%       17    C     Dodge Caliber
    27     0.2%       15    C     Chevrolet Nubira
    28     0.2%       13    C     Volkswagen Eos
    29     0.2%       12    C     Toyota Corolla
    30     0.1%        8    C     Alfa Romeo 147
    31     0.1%        4    C     Alfa Romeo GT
    32     0.0%        3    C     Subaru Impreza
    33     0.0%        3    C     Peugeot 307
    34     0.0%        1    C     Volkswagen New Beetle
[hr][b]     0   100.0%     7402    B     Totaal[/b]
     1    10.2%      757    B     Opel Corsa
     2     9.3%      689    B     Ford Fiesta
     3     9.2%      683    B     Peugeot 207
     4     7.2%      536    B     Toyota Yaris
     5     6.8%      500    B     Volkswagen Polo
     6     5.8%      430    B     Fiat Punto
     7     5.8%      427    B     Peugeot 206
     8     5.4%      401    B     Renault Clio
     9     5.3%      394    B     Mini Mini
    10     4.4%      327    B     Hyundai i20
    11     4.2%      313    B     Seat Ibiza
    12     3.9%      289    B     Skoda Fabia
    13     3.3%      247    B     Chevrolet Aveo
    14     3.1%      231    B     Suzuki Swift
    15     2.6%      196    B     Dacia Sandero
    16     2.6%      195    B     Mitsubishi Colt
    17     2.5%      186    B     Dacia Logan
    18     1.6%      120    B     Mazda 2
    19     1.2%       89    B     Alfa Romeo Mito
    20     1.1%       83    B     Citroen C3
    21     1.1%       79    B     Honda Jazz
    22     0.9%       64    B     Daihatsu Sirion
    23     0.5%       39    B     Hyundai Accent
    24     0.5%       36    B     Nissan Micra
    25     0.3%       19    B     Kia Rio
    26     0.2%       16    B     Subaru Justy
    27     0.2%       15    B     Lancia Ypsilon
    28     0.2%       14    B     Citroen C2
    29     0.2%       12    B     Hyundai Getz
    30     0.1%        5    B     Opel Tigra
    31     0.1%        4    B     Daihatsu Materia
    32     0.0%        3    B     Seat Cordoba
    33     0.0%        2    B     Lada Kalina
    34     0.0%        1    B     Citroen Saxo
[hr][b]     0   100.0%     7032    A     Totaal[/b]
     1    13.1%      919    A     Fiat Panda
     2    11.4%      805    A     Peugeot 107
     3    10.4%      731    A     Citroen C1
     4     9.2%      644    A     Suzuki Alto
     5     9.0%      632    A     Hyundai i10
     6     8.5%      600    A     Renault Twingo
     7     6.5%      459    A     Fiat 500
     8     6.3%      446    A     Ford Ka
     9     5.4%      383    A     Toyota Aygo
    10     4.9%      345    A     Nissan Pixo
    11     4.1%      286    A     Opel Agila
    12     3.2%      227    A     Chevrolet Matiz
    13     2.4%      169    A     Daihatsu Cuore
    14     2.4%      166    A     Kia Picanto
    15     1.7%      117    A     Volkswagen Fox
    16     1.3%       92    A     Suzuki Splash
    17     0.2%       11    A     Daihatsu Trevis
 
Mach1 zei:
Mooie lijstjes weer Geelhoed! (y)

Bijna dan:
Nissan Qashqai + 3008 - Iedereen stelt dat deze vrijwel identiek zijn. Waarom zijn ze in verschillende groepen ondergebracht??
Waar zijn de Infiniti's? De Peu 308?
 
de 308 was vorige maand nogf 24 ste in de lijst en deze maand.............heey hij is weg zeker niets verkocht.
en de 3008 is nu 8ste vanaf 47 ....... of is het nu 308+3008 samen?
 
ik vond het al een raar idee..... dat er plots zoveel 3008 waren verkocht.....gaat dit nog opnieuw bekeken worden /cq gecorrigeerd worden
lijkt mij niet dat als je het de ene maand gescheiden hebt de volgende maand het bij elkaar veegt... zonder vermelding waarom je dat zou doen bijv.
 
Even wachten hoe de cijfers op bovag.nl komen. Zo kun je er inderdaad geen hoogte van krijgen!
 
12 2.0% 89 D Renault Laguna
13 1.9% 88 D Peugeot 407


Nog steeds weet Renault niet te scoren, althans zo interpreteer ik de cijfers. De 407 is na de facelift ook redelijk geflopt, maar er is geen significant verschil in de verkoopcijfers tussen deze twee gelijkaardige auto's.
Waarom staat de Delta trouwens niet in het lijstje erboven?
 
van www.raivereniging.nl

PEUGEOT 308 447
PEUGEOT 3008 301

Je kunt dus wel stellen dat de 308 en 3008 deze maand bij elkaar opgeteld zijn in de lijst die op autoweek.nl staat. Is dat ook weer opgehelderd.
 
Zouden bij sommige dealers de auto's verkocht worden door de receptionist tussen de andere werkzaamheden door. Bv Lexus, 57 stuks op 12 dealers. dat is net aan een auto per week. Die showroom kan je toch niet meer laten draaien?

Zou het niet handiger zijn om dat via de Toyota-dealers te laten lopen?
 
De crisis is nog lang niet voorbij. De komende 5 jaar gaan we het voelen. We zijn gewend aan een hypotheekrente van 4 tot 5% maar daarmee zijn we goed verwend. De rente is aan het stijgen en dat gaat voorlopig niet voorbij. De huizenprijzen blijven dalen. Dus meer rente en minder waarde voor je woning. Maar ja wat wil je als iedereen maar blijft lenen. Laten we dan eindelijk teruggaan naar de ouderwetse gierige Hollander. Lekker sparen en weten waar je aan toe bent ook over 20 a 30 jaar. Dat zegt iemand die tot de groep behoort die gemiddeld € 10.000 geleend heeft. Sorry maar hier lach ik om!! :) Welcome 2 the real world :D
 
BMW had een bonus campagne lopen die eindigde per 30/09. Dealers hebben flink wat gangbare modelen op kenteken gezet.

3 serie, Z4 en 5 serie plotseling allemaal nummer 1 in segment en 1-serie in top 5...
 
Van de verkoop van sommige modellen krijg je de hik van verbazing;
Ondanks de komst van de Insignia EN de trend naar kleiner verkoopt de Passat beter dan vorig jaar!
Ding is al op leeftijd, de crisis duurde het merendeel van dit jaar maar ja hoor, de Passat, still going strong.
 
Shady zei:
Passat heeft dan ook sterke Bluemotion modellen. Slim van ze!

In de Passat zitten ook de CC's. Dat is ook een model waarin downgraders uit een bijv. Phaeton of A6 in gaan.
 
feyokoopmans zei:
Van de verkoop van sommige modellen krijg je de hik van verbazing;
Ondanks de komst van de Insignia EN de trend naar kleiner verkoopt de Passat beter dan vorig jaar!
Ding is al op leeftijd, de crisis duurde het merendeel van dit jaar maar ja hoor, de Passat, still going strong.

Die verkoopt ook inderdaad heel goed voor een "oud" model, maar weet regelmatig ook nog menig test op naam te zetten (al dan wel/niet terecht)
 
Dennis_zw zei:
Shady zei:
Passat heeft dan ook sterke Bluemotion modellen. Slim van ze!

In de Passat zitten ook de CC's. Dat is ook een model waarin downgraders uit een bijv. Phaeton of A6 in gaan.

Dat zouden ze eigenlijk moeten splitsen vind ik, de Passat en de Passat CC, ik vind het eigenlijk 2 verschillende auto's met deels dezelfde naam.
 
Dan zou je cabrio's ook apart moeten tellen. Stations dan ook maar. Is geen doen. En dan zou je dus merken die voor bijv een sedanuitvoering een andere typenaam hebben er weer bij op moeten tellen. Een Jetta is gewoon een Golf sedan maar wordt apart geteld.
 
mpowerrr zei:
De rente is aan het stijgen en dat gaat voorlopig niet voorbij.
Stijgen? Welnee. Interbancaire rates nog altijd dalende: https://www.euribor-rates.eu/euribor-rate-1-month.asp

ontopic: Passat is gewoon een goed totaalpaketje. Net AM&S test gelezen tussen Accord 2.4, Mondeo 2.5, Insignia 2.0T en de Passat 2.0 tfsi. Nou, gewoon op kale nummers wint de Passat aan alle kanten. Ondanks 20 pk minder dan de Insignia is de Passat vlotter in de hernemingen en sneller op de 180 km/ en met een behoorlijk lager verbruik. Ruimte binnenin is riant, kofferbak net zo, alleen de Mondeo doet daar een beetje mee.

Uiterlijk is subjectief maar is natuurlijk wat verouderd, maar als je daar niet mee zit is er geen rationele reden niet voor de Passat te kiezen.
 
gearhead zei:
Dan zou je cabrio's ook apart moeten tellen. Stations dan ook maar. Is geen doen. En dan zou je dus merken die voor bijv een sedanuitvoering een andere typenaam hebben er weer bij op moeten tellen. Een Jetta is gewoon een Golf sedan maar wordt apart geteld.

Ja, maar cabrio's, stations en sedans zijn afgeleid van het basismodel, terwijl de Passat CC een totaal andere carrosserie heeft van voor tot achter!
 
Een 308 cabrio heeft toch ook een totaal andere carrosserie dan de Berline? Geen stuk plaatwerk is uitwisselbaar. Alleen het onderstel misschien. Da's bij de CC ook zo tov de gewone Passat. Blijft een lastig verhaal, hoe moet een Jetta ingedeeld worden? Apart of optellen bij de Golf?
 
Dit hangt allemaal af van hoe de betreffende importeur de auto's rapporteert. De typegoedkeuring bepaald in veel gevallen (naast marketing) of het een sub-model is of dat het een nieuw model betreft.

Voorbeelden: de Renault Scenic heeft een tijdje onder de noemer Megane Scenic in de lijsten als een submodel van de Megane gestaan terwijl het nu een afzonderlijk model in de lijsten is. Zo zou bijvoorbeeld Opel de Astra en Zafira (theoretisch) samen kunnen voegen, terwijl deze toch duidelijk verschillende modellen zijn (en in verschillende klassen vallen). Als de naam van het model gelijk is valt deze vaak inzelfde categorie
(het was Megane Scenic en daarom bij Meganes, nu is het de Scenic (zonder Megane).

Een CC model is ook zo'n twijfelgeval. De Astra CC is een submodel van de Astra en wordt daardoor als Astra geraporteerd (ook met Passat CC, terwijl de EOS nu juist weer een aparte naam en daardoor registratie heeft)
 
RoadJunk zei:
mpowerrr zei:
De rente is aan het stijgen en dat gaat voorlopig niet voorbij.
Stijgen? Welnee. Interbancaire rates nog altijd dalende: https://www.euribor-rates.eu/euribor-rate-1-month.asp

ontopic: Passat is gewoon een goed totaalpaketje. Net AM&S test gelezen tussen Accord 2.4, Mondeo 2.5, Insignia 2.0T en de Passat 2.0 tfsi. Nou, gewoon op kale nummers wint de Passat aan alle kanten. Ondanks 20 pk minder dan de Insignia is de Passat vlotter in de hernemingen en sneller op de 180 km/ en met een behoorlijk lager verbruik. Ruimte binnenin is riant, kofferbak net zo, alleen de Mondeo doet daar een beetje mee.

Uiterlijk is subjectief maar is natuurlijk wat verouderd, maar als je daar niet mee zit is er geen rationele reden voor de Passat te kiezen.

Mee eens. De Passat laat, net als andere VW modellen, vrijwel nooit een steek vallen. Vind persoonlijk de C5 (Estate) de mooiste. Maar die is (door zijn gewicht) in de meeste vergelijkingstests niet de beste.
Maar ja, er is uiteindelijk maar één vergelijkingstest die ECHT telt.....de mijne ;-)
 
[size=medium]Weer daling registraties trucks Nieuwsbrief RSS Tags: Trucks Conjunctuur[/size]

Het aantal in ons land gekentekende trucks daalde in het derde kwartaal van dit jaar met meer dan 25%.

In de eerste negen maanden van 2009 zijn 11.078 zware bedrijfswagens ( > 3,5 ton GVW) geregistreerd, dat is 26,86 procent minder ten opzichte van dezelfde periode in 2008 (15.146 stuks). De bestelwagenverkopen laten een flink verlies zien van 39,59 procent (42.771) in vergelijking met het derde kwartaal van 2008 toen er nog 70.806 stuks op kenteken werden gezet. Dat blijkt uit cijfers van RDC, RAI Vereniging en BOVAG. De registraties in september 2009 vertonen eveneens een behoorlijke daling in vergelijking met dezelfde maand in 2008. De bestelwagenverkopen laten een min van 37 procent zien, 4.129 stuks ten opzichte van 6.554 stuks in 2008. Voor de zware bedrijfswagens geldt een terugloop van 27,3 procent. In september zijn 1.228 vrachtwagens op kenteken gezet in vergelijking met 1.688 wagens in dezelfde maand in 2008.

verkoopcijfers_bedrijfswagens.jpg


Bron: https://www.ttm.nl/nieuws/id26279-weer-daling-registraties-trucks-.html

Opmerkelijk dat de Hyundai H300 niet beter verkoopt, die verdient mijns inziens veel beter. Ik ben ook benieuwd hoe de Nissan NV200 het gaat doen, die binnenkort leverbaar wordt.

39763_2.jpg
 
den Voetstuk zei:
12 2.0% 89 D Renault Laguna
13 1.9% 88 D Peugeot 407


Nog steeds weet Renault niet te scoren, althans zo interpreteer ik de cijfers. De 407 is na de facelift ook redelijk geflopt, maar er is geen significant verschil in de verkoopcijfers tussen deze twee gelijkaardige auto's.
Waarom staat de Delta trouwens niet in het lijstje erboven?


Overigens is de Citroen C2 net uit produktie genomen. Van de (niet onaardig) gefacelifte versie van eerder dit jaar (of was het 2008) heb ik er welgeteld NUL gezien. In Frankrijk hebben ze er YTD nog 22.000 van verkocht. Dus ze zijn er wel -;)
 
@ feyokoopmans: Van de gefacelifte C2 heb ik er ook nog geen 1 gezien, hetzelfde geldt voor de 407 en Leon. Nog nooit de fcelift van tegengekomen! In Frankrijk wel een aantal gefacelifte 407's gezien vorige maand.
 
Ik wel, maar het duurde wel even (maanden) eer ik de eerste 407-fl. zag. Dit terwijl de, in mijn optiek, sterk verouderde Passat maar blijft verkopen. Jammer.
 
RoadJunk zei:
mpowerrr zei:
De rente is aan het stijgen en dat gaat voorlopig niet voorbij.
Stijgen? Welnee. Interbancaire rates nog altijd dalende: https://www.euribor-rates.eu/euribor-rate-1-month.asp

ontopic: Passat is gewoon een goed totaalpaketje. Net AM&S test gelezen tussen Accord 2.4, Mondeo 2.5, Insignia 2.0T en de Passat 2.0 tfsi. Nou, gewoon op kale nummers wint de Passat aan alle kanten. Ondanks 20 pk minder dan de Insignia is de Passat vlotter in de hernemingen en sneller op de 180 km/ en met een behoorlijk lager verbruik. Ruimte binnenin is riant, kofferbak net zo, alleen de Mondeo doet daar een beetje mee.

Uiterlijk is subjectief maar is natuurlijk wat verouderd, maar als je daar niet mee zit is er geen rationele reden niet voor de Passat te kiezen.


Joh! Een VW die een test in een Duits autoblad wint! Nou, dan moet dat wel een heel erg goeie VW zijn! .......

Duh! De Duitse autopers is nou niet echt onafhankelijk te noemen. Bladen als AutoBild en AM&S zijn niet op zoek naar de beste middenklasser. Ze zijn op zoek naar de beste VW/Audi/BMW/MB. En als er dan eens een ander merk wint, zoals de nieuwe Astra een testje van de Golf (zie hier: https://www.autobild.de/artikel/opel-astra-1.4-turbo-gegen-vw-golf-1.4-tsi_987997.html) dan wordt er toch weer even een steek uigedeeld naar de niet VW/BMW/Audi/MB. "5:4. BILD-Urteil: Der Astra gewinnt wegen des niedrigeren Verbrauchs. Schade, dass Opel den Astra nur in England und Polen baut, nicht aber in Deutschland. "

De Duitse pers heeft ook tot einde volgehouden dat de vorige Polo de beste van zijn klasse was. Dus erg geloofwaardig zijn die jongens niet.
Persoonlijk richt ik me meer op de Engelsen. Daar letten ze meer op het weggedrag en het rijplezier dan dat ze met een meetlat alle naden nagaan en op basis daarvan een winnaar uitroepen. De Passat is m.i. zo'n ongelooflijk saaie auto, met een middelmatig weggedrag (zeker vergeleken met de Mondeo) en middelmatig interieur (vergeleken met de Insignia). Betrouwbaarheid in de praktijk is ook minder dan de eerste de beste Toyota. Over de styling heb ik het maar niet. Persoonlijk vind ik de vorige generatie Passat (voor de facelift) er nog steeds beter uit zien, maar dat is subjectief.
 
jalberda zei:
RoadJunk zei:
mpowerrr zei:
De rente is aan het stijgen en dat gaat voorlopig niet voorbij.
Stijgen? Welnee. Interbancaire rates nog altijd dalende: https://www.euribor-rates.eu/euribor-rate-1-month.asp

ontopic: Passat is gewoon een goed totaalpaketje. Net AM&S test gelezen tussen Accord 2.4, Mondeo 2.5, Insignia 2.0T en de Passat 2.0 tfsi. Nou, gewoon op kale nummers wint de Passat aan alle kanten. Ondanks 20 pk minder dan de Insignia is de Passat vlotter in de hernemingen en sneller op de 180 km/ en met een behoorlijk lager verbruik. Ruimte binnenin is riant, kofferbak net zo, alleen de Mondeo doet daar een beetje mee.

Uiterlijk is subjectief maar is natuurlijk wat verouderd, maar als je daar niet mee zit is er geen rationele reden niet voor de Passat te kiezen.


Joh! Een VW die een test in een Duits autoblad wint! Nou, dan moet dat wel een heel erg goeie VW zijn! .......

Duh! De Duitse autopers is nou niet echt onafhankelijk te noemen. Bladen als AutoBild en AM&S zijn niet op zoek naar de beste middenklasser. Ze zijn op zoek naar de beste VW/Audi/BMW/MB. En als er dan eens een ander merk wint, zoals de nieuwe Astra een testje van de Golf (zie hier: https://www.autobild.de/artikel/opel-astra-1.4-turbo-gegen-vw-golf-1.4-tsi_987997.html) dan wordt er toch weer even een steek uigedeeld naar de niet VW/BMW/Audi/MB. "5:4. BILD-Urteil: Der Astra gewinnt wegen des niedrigeren Verbrauchs. Schade, dass Opel den Astra nur in England und Polen baut, nicht aber in Deutschland. "

De Duitse pers heeft ook tot einde volgehouden dat de vorige Polo de beste van zijn klasse was. Dus erg geloofwaardig zijn die jongens niet.
Persoonlijk richt ik me meer op de Engelsen. Daar letten ze meer op het weggedrag en het rijplezier dan dat ze met een meetlat alle naden nagaan en op basis daarvan een winnaar uitroepen. De Passat is m.i. zo'n ongelooflijk saaie auto, met een middelmatig weggedrag (zeker vergeleken met de Mondeo) en middelmatig interieur (vergeleken met de Insignia). Betrouwbaarheid in de praktijk is ook minder dan de eerste de beste Toyota. Over de styling heb ik het maar niet. Persoonlijk vind ik de vorige generatie Passat (voor de facelift) er nog steeds beter uit zien, maar dat is subjectief.

Tja. lezen wat je wil lezen he! De Duitse ADAC of de TüV worden dan wel weer vaak als maatstaf genomen. In dit geval de pers weer niet. Onnavolgbaar. De Engelsen kun je ook dan niet onafhankelijk noemen want zij vinden dat Ford Engels is (zo Duits als maar zijn kan, waarom wint Ford niet in de testen?). En als er een Ford verschijnt weet je bij voorbaat het antwoord al. Vraag; waarop baseer jij welke pers wel en welke niet onafhankelijk is? Ik heb de indruk dat jij je vooral laat leiden door wat jij wel of geen testwinaar vindt.
 
Terug
Bovenaan