RoadJunk zei:
mpowerrr zei:
De rente is aan het stijgen en dat gaat voorlopig niet voorbij.
Stijgen? Welnee. Interbancaire rates nog altijd dalende: https://www.euribor-rates.eu/euribor-rate-1-month.asp
ontopic: Passat is gewoon een goed totaalpaketje. Net AM&S test gelezen tussen Accord 2.4, Mondeo 2.5, Insignia 2.0T en de Passat 2.0 tfsi. Nou, gewoon op kale nummers wint de Passat aan alle kanten. Ondanks 20 pk minder dan de Insignia is de Passat vlotter in de hernemingen en sneller op de 180 km/ en met een behoorlijk lager verbruik. Ruimte binnenin is riant, kofferbak net zo, alleen de Mondeo doet daar een beetje mee.
Uiterlijk is subjectief maar is natuurlijk wat verouderd, maar als je daar niet mee zit is er geen rationele reden
niet voor de Passat te kiezen.
Joh! Een VW die een test in een Duits autoblad wint! Nou, dan moet dat wel een heel erg goeie VW zijn! .......
Duh! De Duitse autopers is nou niet echt onafhankelijk te noemen. Bladen als AutoBild en AM&S zijn niet op zoek naar de beste middenklasser. Ze zijn op zoek naar de beste VW/Audi/BMW/MB. En als er dan eens een ander merk wint, zoals de nieuwe Astra een testje van de Golf (zie hier: https://www.autobild.de/artikel/opel-astra-1.4-turbo-gegen-vw-golf-1.4-tsi_987997.html) dan wordt er toch weer even een steek uigedeeld naar de niet VW/BMW/Audi/MB. "5:4. BILD-Urteil: Der Astra gewinnt wegen des niedrigeren Verbrauchs. Schade, dass Opel den Astra nur in England und Polen baut, nicht aber in Deutschland. "
De Duitse pers heeft ook tot einde volgehouden dat de vorige Polo de beste van zijn klasse was. Dus erg geloofwaardig zijn die jongens niet.
Persoonlijk richt ik me meer op de Engelsen. Daar letten ze meer op het weggedrag en het rijplezier dan dat ze met een meetlat alle naden nagaan en op basis daarvan een winnaar uitroepen. De Passat is m.i. zo'n ongelooflijk saaie auto, met een middelmatig weggedrag (zeker vergeleken met de Mondeo) en middelmatig interieur (vergeleken met de Insignia). Betrouwbaarheid in de praktijk is ook minder dan de eerste de beste Toyota. Over de styling heb ik het maar niet. Persoonlijk vind ik de vorige generatie Passat (voor de facelift) er nog steeds beter uit zien, maar dat is subjectief.