Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daewoo-Chevrolet zei:Volkswagen probeert nu de ongetwijfeld grote voorraad onverkochte Passats kwijt te geraken die het in juni heeft geregistreerd. Ik hoorde op de radio ook al een reclame voor de Passat met ruim 6.000 euro voordeel of zoiets en 'direct leverbaar'.
Astra F zei:Inderdaad een dramatische verkoopmaand voor Opel. Volgens mij hebben ze het nog nooit mee gemaakt dat ze uit de top 10 geknikkerd zijn.
En vraag me af waarom. Laten we eerlijk zijn, zo slecht zijn die Opels echt niet. En ze zien er ook nog eens redelijk goed uit.
Mechanix zei:Astra F zei:Inderdaad een dramatische verkoopmaand voor Opel. Volgens mij hebben ze het nog nooit mee gemaakt dat ze uit de top 10 geknikkerd zijn.
En vraag me af waarom. Laten we eerlijk zijn, zo slecht zijn die Opels echt niet. En ze zien er ook nog eens redelijk goed uit.
Ik denk dat daar grotendeels het probleem ligt. Het zijn zeer middelmatige auto's, een 'unique selling point' lijkt te ontbreken. Modellen van andere merken hebben betere motoren, een betere wegligging, een beter imago, een aansprekender uiterlijk, enz. Opels zijn ook nog eens vrij prijzig, en als klap op de vuurpijl schittert het A-segment door afwezigheid. Tja...
Total Loss zei:Waarom er blijkbaar nog steeds niets verdiend wordt is mij ook een raadsel, al met al pompt Opel er nog een flink aantal auto's doorheen op jaarbasis en zou je verwachten dat er geld over blijft. Niets blijkt minder waar als de berichten van GM mogen geloven.
Troost je, dat soort vreemde boekhouduitslagen zie je ook bij Ford Europa.
Ondanks dat Fiesta en Focus beiden in de Europese verkoop top 5 staan VERLIEST Ford EU E1,3 tot E1,5 mld. Raar maar waar.
Anders moet je als GM wel zo eerlijk zijn en de USA markt ook voor Opel openstellen, een Corsa, Astra of Insignia zal daar ook heus aftrek kunnen vinden lijkt me, zeker met de wat sterkere motoren voor Amerikaanse begrippen kleine auto's met goede prestaties. Verder is Opel bezig om meer in China voor elkaar te krijgen en hebben ze nu ook de eerste stappen gezet in Australie bijvoorbeeld.
. In het thuisland van GM (ver-)koopt men geen Opel.
Inderdaad, in Europa lijken het alleen de kleine Aveo en Spark goed te verkopen. Oh ja, en volgens mij doet de Captiva het nog steeds redelijk... Zou GM Chevrolet niet als het Dacia van Opel kunnen neerzetten. Dus de Spark en Aveo als iets goedkopere alternatieven voor de Agila en Corsa?rickm zei:Trek het je niet aan: Europa op haar beurt koopt geen Chevrolet Cruze (of welke Chevvy dan ook).
En dat terwijl de Cruze een van de best verkopende (en saaie) modellen op de grootste automarkten is! (US, China, USSR, LA)
Erikje zei:Inderdaad, in Europa lijken het alleen de kleine Aveo en Spark goed te verkopen. Oh ja, en volgens mij doet de Captiva het nog steeds redelijk... Zou GM Chevrolet niet als het Dacia van Opel kunnen neerzetten. Dus de Spark en Aveo als iets goedkopere alternatieven voor de Agila en Corsa?rickm zei:Trek het je niet aan: Europa op haar beurt koopt geen Chevrolet Cruze (of welke Chevvy dan ook).
En dat terwijl de Cruze een van de best verkopende (en saaie) modellen op de grootste automarkten is! (US, China, USSR, LA)
Total Loss zei:. In het thuisland van GM (ver-)koopt men geen Opel.
Dus wel hier die Chevrolet dingen proberen te verkopen maar Opel mag het daar niet proberen ? Waarom zo krom ? En waarom zou een Amerikaan geen Opel kopen, VW doet het daar nu toch ook best goed met de Golf en dergelijke, duurt even uiteraard maar toch.
Ik snap gewoon niet waarom GM het nodig acht om ook Chevrolet hier te voeren, sommige modellen kan ik nog begrijpen maar waarom bijvoorbeeld zowel de Volt als de Ampera, heeft toch totaal geen nut lijkt me ?
gearhead zei:Total Loss zei:. In het thuisland van GM (ver-)koopt men geen Opel.
Dus wel hier die Chevrolet dingen proberen te verkopen maar Opel mag het daar niet proberen ? Waarom zo krom ? En waarom zou een Amerikaan geen Opel kopen, VW doet het daar nu toch ook best goed met de Golf en dergelijke, duurt even uiteraard maar toch.
Ik snap gewoon niet waarom GM het nodig acht om ook Chevrolet hier te voeren, sommige modellen kan ik nog begrijpen maar waarom bijvoorbeeld zowel de Volt als de Ampera, heeft toch totaal geen nut lijkt me ?
Het is een dure kwestie om een merk te gaan voeren. En de daarbij behorende marketing. VW begon net na de 2e WO. En heeft/had het sentiment mee van de Kever en de Transporter. Daarnaast is VW voor Amerikanen een typisch Duits product waar wel aftrek voor is. Opel is moeilijk te positioneren daarin.
Total Loss zei:Dat begrijp ik ook zeker, is ook niet logisch om het te doen maar naar mijn idee net zo onlogisch om praktisch dezelfde auto's in Europa op de markt te blijven brengen onder de namen Opel en Chevrolet. ( Volt/Ampera, Captiva/Antara en ?/ Mokka, al is het onderlinge verschil tussen de Captiva en Antara iets groter. Toch een soort van broedermoord.
Daewoo-Chevrolet zei:Total Loss zei:Dat begrijp ik ook zeker, is ook niet logisch om het te doen maar naar mijn idee net zo onlogisch om praktisch dezelfde auto's in Europa op de markt te blijven brengen onder de namen Opel en Chevrolet. ( Volt/Ampera, Captiva/Antara en ?/ Mokka, al is het onderlinge verschil tussen de Captiva en Antara iets groter. Toch een soort van broedermoord.
Dan nog, bijna elk concern doet aan badge engineering. VAG met de Rapid/Toledo, up!/Mii/Citigo, Sharan/Alhambra, stuk voor stuk modellen die minder van elkaar verschillen dan de Captiva/Antara en Trax/Mokka.
Chevrolet is niet de reden dat Opel het slecht doet, althans niet in Nederland. Chevrolet moet het eigenlijk volledig van de actiematig zwaar ondersteunde Spark en Aveo hebben. De Volt kan niet in de schaduw van de Ampera staan.
Total Loss zei:Mechanix zei:Astra F zei:Inderdaad een dramatische verkoopmaand voor Opel. Volgens mij hebben ze het nog nooit mee gemaakt dat ze uit de top 10 geknikkerd zijn.
Ik denk dat daar grotendeels het probleem ligt. Het zijn zeer middelmatige auto's, een 'unique selling point' lijkt te ontbreken. Modellen van andere merken hebben betere motoren, een betere wegligging, een beter imago, een aansprekender uiterlijk, enz. Opels zijn ook nog eens vrij prijzig, en als klap op de vuurpijl schittert het A-segment door afwezigheid. Tja...
Wat een complete onzin post zeg, hoe krijg je het allemaal bij erlaar verzonnen en uit je toetsenbord ? Middelmatig ? Nee, check de Dekra onderzoeken van de laatste jaren, keer op keer een Opel op plek 1 ( en afgelopen jaar zelf op plek 1 en 2 ). Kritiek op het uiterlijk ? Zet je bril eens op en kijk nog eens, Opel maakt de laatste jaren steeds mooiere auto's, ben dan wel heel benieuwd welk merk dan zoveel mooiere auto's maakt op dit moment. Opels prijzig ? Ook onzin, Ja ze zijn duurder dan een Koreaan of Ford of Peugeot maar dat zijn ze altijd al geweest, zijn nog altijd goedkoper dan bv. een VW of Alfa om maar wat te noemen. Geen A-segment ? Heb je vanaf de introductie van de Agila in een grot gewoond ?
Dan mag ik Opel kenner en liefhebber zijn maar hier roep je toch wel heel erg veel onzin in 1 post.
Quadrifoglio Verde zei:Opel is een merk dat bekend staat om wat saaie, maar wel degelijke auto's. Eigenlijk een beetje hetzelfde imago dat VW heeft, maar: VW weet het goede, Duitste imago dat ze hebben opgebouwd (met de bijv. Kever, Golf 1 en 2) geweldig goed uit te buiten. Ze weten het ook nu als een degelijke auto te positioneren, waarbij elk model net genoeg van elkaar verschilt om als nieuwe auto door het leven te gaan, zonder dat je er iemand mee voor het hoofd stoot en iedereen kan erin gezien worden. Kun je van zeggen wat je wilt, maar dat doen ze goed.
rw54 zei:"Degene die naar de Opeldealer gaat om de reden dat je vroeger een Opel kocht wordt direct een Chevy aangeboden, de Opeldealer is vaak ook Chevroletdealer namelijk...."
-
Die combinatie is inderdaad mogelijk en en verbaas je maar niet, dat juist deze autobedrijven inmiddels meer omzetten met Chevrolet als met Opel momenteel mogelijk is. Of er bij Opel nog eens een ommekeer komt? Als ik lees, wat een hogere medewerker in de Opelmarketing-afdeling een paar dagen terug heeft uitgebraakt: "Ons toekomstig publiek voor de nieuwe Opel Adam zijn jonge mensen van 18-30 jaar jong, deze hebben goede kansen op de arbeidsmarkt en beschikken over geld".![]()
rickm zei:De oogstmaand belooft niet veel goeds:
een week voor de finish -38%
https://www.automotive-online.nl/verkoopcijfers_2012/
speedtouch zei:Ben benieuwd naar de cijfers van september!
rickm zei:speedtouch zei:Ben benieuwd naar de cijfers van september!
Speedtouch, ben je nou zo snel, of let je gewoon niet op?
2 posts hierboven staat wat je zoekt.
speedtouch zei:rickm zei:speedtouch zei:Ben benieuwd naar de cijfers van september!
Gewoon niet gezien! Sorry!![]()
Daewoo-Chevrolet zei:Opmerkelijk dat de up! zo goed verkoopt, mooi is 'ie mijns inziens niet. Kia op #5 met 7,24% marktaandeel. Terecht goede prestatie gezien de fraaie ontwerpen en constante stroom aan nieuwe modellen, maar toch blijft het me verbazen. In vier jaar tijd is het marktaandeel van Kia nu op jaarbasis met 204.4% gestegen. Na negen maanden is recordjaar 2011 alweer verbroken. Superlatieven schieten tekort... Ford blijft zwak presteren trouwens, Opel imponeert nog altijd niet.
rickm zei:VW is nu wel onverslaanbaar in de verkoopranglijst.
rickm zei:speedtouch zei:rickm zei:speedtouch zei:Ben benieuwd naar de cijfers van september!
Gewoon niet gezien! Sorry!![]()
Is goed. Kan de beste overkomen.
Mijn vriendin staat ook weleens half gekleed naar mij te lonken - heb niets in de gaten!![]()
Clignoteur zei:rickm zei:VW is nu wel onverslaanbaar in de verkoopranglijst.
Ze gaan wel een dik procentpunt omlaag in marktaandeel hoor. Daarmee zeg ik niet dat ze in te halen zijn, maar er zijn wel een hoop modellen (Polo, Golf en Passat) die september niet goed gepresteerd hebben.
Daewoo-Chevrolet zei:Opmerkelijk dat de up! zo goed verkoopt, mooi is 'ie mijns inziens niet.
Dealersupportnet zei:Vooral Ford propt z’n dealers nog even vol
Op de laatste dag van de maand willen importeurs en dealers nog wel eens verrassende acties ondernemen. Zo werden er op 31 augustus nog liefst 7.331 nieuwe auto’s geregistreerd.
Deze zogenaamde ‘laatstedagregistraties’ zijn niet ongebruikelijk in autoretail en zijn vooral bedoeld om alsnog bepaalde bonussen binnen te halen. Autodealers werken veelal op basis van verkoopdoelstellingen met hun importeur(s), waarna bij het behalen daarvan de geldbuidel opengaat. Op zichzelf niets nieuws, maar het fenomeen lijkt wel aan belang te winnen. Naar verluidt sluiten ook steeds meer dealerholdings bij het scheiden van de maandmarkt lucratieve deals met hun importeur(s) in ruil voor de afname van extra voorraadvolumes. Van alle nieuwe auto’s in augustus werd bijna een kwart pas op de allerlaatste dag afgestempeld.
Dat dealers zich juist nu zoveel onverkochte voorraad op de hals halen is des te opmerkelijker aangezien per eind juni ook al volop van deze kans gebruik werd gemaakt. In de beide slotdagen van juni werden liefst 23 duizend auto’s geregistreerd. Evenals toen was Ford ook nu in augustus weer laatstedagkampioen, Hyundai en Volkswagen bezetten de beide overige podiumplaatsen.
(19.09.2012)