De eerste grote algemene topic over cargames, simracen, gaming en aanverwante zaken

Ik was een weekje op vakantie, vandaar even radiostilte van mijn kant. Maar bij terugkomst stond er een mooie update met drie nieuwe auto's op me te wachten, en ook nog eens 2 miljoen van de afgelopen time trial én twee auto's met speciale liveries van de viewers campaign!

Ik heb de Lancia nog niet gereden, de twee andere auto's heb ik gebruikt in de weekly challenges.

ZXYGtsO.jpeg


Race 1: Peugeot 2008 Allure '21 (standaard, PP 367,32): met de nodige moeite wist ik de nieuwe Peugeot 2008 naar het bronzen treetje van het podium te rijden. Goed genoeg voor de weeklies. Daarna heb ik met een Lancia Stratos de race nog eens overgedaan om op de eerste plek te eindigen; mijn streven is tenslotte om elke beschikbare race in het spel gewonnen te hebben.
Race 2: Citroën BX 19 TRS '87 (getuned, PP 366,01): met een standaard BX lukte het me nét niet om op het podium te eindigen, dus heb ik 'm (helaas) licht moeten tunen: een Sportcomputer en een Sportluchtfilter leverde 9 PP extra op t.o.v. de standaard uitvoering en met dat kleine beetje extra reed ik zowaar naar de winst.
Race 3: Jaguar VGT Roadster (standaard, PP 748,40): @Jay DoubleYou vatte het goed samen: "Veel vermogen, weinig beleving". Veel tegen de vangrail gezeten, veel gebotst, maar wel gewonnen. Gauw door naar de volgende race.
Race 4: Ferrari F8 Tributo '19 (standaard, PP 691,48): ik wilde hier even een makkelijke race, dus heb de auto gekozen die het dichtst bij de toegestane 700 PP in de buurt kwam, en met de F8 Tributo reed ik dan ook naar een eenvoudige overwinning.
Race 5: Mazda 787B '91 (teruggetuned, ECU 73%, PP 798,24): nog een (zeer) makkelijke overwinning. Niet hoeven pitten helpt, maar sowieso was ik al de snelste auto op de baan. Suzuka vind ik een lastig (maar wel leuk) circuit; ik heb daar nog niet alle bochten onder de knie, dus moet daar nog wat kilometers rijden om die nog wat beter te leren kennen.

Nieuwe aanwinsten in de garage:
  • Subaru BRZ GT300 '21 in de Manufacturers Cup winner livery
  • Aston Martin Valkyrie '21 in de Nations Cup winner livery
  • Lancia Delta HF Integrale Rally Car '92
U97WaPl.jpeg

  • Porsche 911 Carrera RS (901) '73 in Viper Green
  • Ferrari Dino 246 GT '71 in Grigio Le Sancy
  • Chevrolet Corvette Z06 (C5) '01 in Quicksilver Metallic
s0bVFqs.jpeg

  • Maserati GranTurismo S '08 in Blu Sebring
  • McLaren MP4-12C '10 in McLaren Orange
28j4Vdv.jpeg
 
@JFR, ik ga je toch nog een keer tegenspreken, maar dank zij de Lancia kon ik eindelijk alle rally wedstrijden afsluiten.

Met als belangrijkste de onderstaande World Rally challenge:
Gran-Turismo-7-20250630005613.jpg

Mijn beste resultaat in die race was tot nu toe een 4e plaats. En dat was met de Focus Gr.B rally auto. Ik heb die race meerdere keren gereden en het lukte gewoon niet. Met de Lancia heb ik deze race 1 keer gereden:
Gran-Turismo-7-20250630005538.jpg
 
Ik heb inmiddels de nodige meters gemaakt met de Lancia en ik vind het een erg fijne auto! Die World Rally Challenge race ging erg goed, maar op de time trial op Grand Valley vind ik het ook heerlijk sturen met die auto. Topper!
 
Bij de Swift Time Trial ook brons weten te halen! Ik ging van 9:06 naar 8:58. Als beloning voor de dagelijkse kilometers kreeg ik 10.000 Credits. Vind ik gezien de prestatie dan weer matig… :rolleyes:
 
De time trials gaan (wederom) heel goed bij mij, ik heb (vooralsnog, maar ik verwacht dat het zo blijft) drie keer goud staan. Ik vind ze ook alle drie heel leuk om te doen, met prettige auto's om te rijden.

Met de Swift op de Nordschleife heb ik een tijd van 8:27,109 staan (+2.06%). Ik was in eerste instantie heel bevreesd voor deze time trial (lange race op een moeilijk circuit, ik was bang dat ik heel veel rode rondjes zou krijgen te zien), maar de Swift is goed op de baan te houden, dus dat viel gelukkig reuze mee. En daarbij is het een heerlijk gooi-en-smijt autootje, dus ik had er wel lol aan.

Over heerlijke gooi-en-smijt auto's gesproken: de Delta op Grand Valley South is ook een erg vermakelijke combinatie! Daar heb ik 1:12,266 staan (+2.18%). Ook hier had ik veel lol aan en heb ik heerlijk genoten om te proberen de Delta op de millimeter nauwkeurig door de bochtencombinaties te jagen. Daar zaten ook wel de nodige rode rondetijden bij, maar aangezien het een kort rondje is, vind ik dat minder een probleem.

De Mercedes-AMG op Monza tenslotte is wat serieuzer. Meer rechte stukken en maar een paar bochten die je goed moet inschatten, anders heb je daarna een lang recht stuk nadeel als je in een bocht teveel snelheid verliest. Deze time trial was wat frustrender voor me: ik zat een hele tijd rond de gouden tijd (1:49,5) maar maakte in al die pogingen telkens op een andere plek een foutje. Ik moest dus "alleen maar" fatsoenlijke sectoren in hetzelfde rondje weten te combineren. Dat is uiteindelijk gelukt en ik heb nu 1:48,911 staan (+2.41%).
 
Met de AMG kom ik niet verder dan 2:00/2:01.

En dan nu de Delta! Die stond na gisteren op 1:16,886 en nu na 42 km en een paar keer verbeteren verder zit ik op 1:16,531! En het leuke is dat er met name in de eerste sector nog steeds best wat tijd af kan.

We vielen ook weer leuk in de prijzen vandaag! Als beloning voor de dagelijkse kilometers kreeg ik een 6-sterrenvoucher en daaruit kwam een Lamborghini Veneno. Leuke auto, maar die heb ik al dus die gaat de verkoop in.
 
Laatst bewerkt:
Gratis is altijd leuk. Na verkoop van de gewonnen Veneno kon ik 2 miljoen bijschrijven. :ROFLMAO:
Als het goed is morgen weer een nieuwe Time Trial, de AMG heeft me niks opgeleverd.
 
En toen was het de Swift Time Trial die afliep, ik dacht die van AMG. Dus 250.000 Credits rijker!

En wat rijdt die Ferrari 288 GTO fijn! Ik heb de mijne tot nu toe nog nooit gereden, maar dat zou ik misschien vaker moeten doen. Komt goed van z’n plek en zit nu een seconde bij zilver vandaan. Ga het nog een keer doen als ik iets meer energie heb, dan zou het me misschien nog wel eens kunnen lukken!

En nog wat leuk kunnen bijverdienen. De dagelijkse kilometers leverden me een Hellcat-blok op. Bij Hagerty stond een Jeep te koop. Jeep gekocht, blok erin gelegd, Jeep verkocht! Leverde me toch een kleine 8.000 extra Credits op in vergelijking met de aanschafprijs van de Jeep. :cool:

Verder heb ik me alvast verdiept in de races voor de komende week…

Hiervoor heb ik alvast een Peugeot 2008 (PSE) gekocht, en ben ik begonnen met personaliseren…
0ecf6343d3ff371378e802c344c3d655_photo.webp
 
Laatst bewerkt:
Race 1: De eerste zit er alweer op! Deze keer gekozen voor een blauwe Supra V12 die ik eigenlijk heb staan voor verkoop, maar die paar extra kilometers maakt niks uit. Soms moet je ook een beetje lol hebben! Niks moeilijks, geen problemen. Gewoon een leuke race, inclusief Nette race-bonus!

Race 2: De Peugeot 2008 1.2 PurePech. Zoals gezegd gisteravond al binnen gehengeld, dus gloednieuw uit de doos! Optrekken/wegrijden ging wat moeizaam, maar eenmaal onderweg trekt-ie best aardig en hebben de 130 paardjes duidelijk zin om te werken. Na anderhalve ronde reed ik al vooraan, en dat met een auto die technisch volledig standaard is! Van te voren heb ik me blijkbaar drukker gemaakt dan nodig, want ik werd met gemak eerste!

Race 3: Hier had ik zin in wat meer power! Ik heb de 2013 Viper meegenomen omdat die de afgelopen weken goed beviel. Zonder moeite eerste geworden, geen bijzonderheden!

Race 4: Uit deze race heb ik geleerd dat je niet altijd veel vermogen of snelheid nodig hebt, maar dat je met een flinke bak koppel ook kunt winnen! Hierbij de Toyota Tundra ingezet met Lexus GT500 V8. Niet de nieuwste swap, die wil ik ook nog eens proberen. Uiteraard is het wel een auto van formaat waarbij de bochten soms best pittig waren, dus moest ik het echt hebben van de rechte stukken. Zoals hierboven al gemeld was het geen enkel probleem voor de Tundra.

Race 5: Ook deze week mocht de DTM-Mercedes 190 zijn kunsten laten zien! Had ik eigenlijk iets anders ingeschat…
Ik kon amper naar voren komen en echt kansen daarvoor kreeg ik ook niet. Misschien lag het aan dat ik de Brandstof op ‘6’ had gezet om te besparen, maar daarmee moest ik dus inleveren op snelheid. Ik moest het de laatste paar rondes vooral hebben van auto’s die wel moesten tanken, zodoende heb ik toch nog de tweede plek kunnen bereiken.

Beloningen:
- 4-sterrenvoucher (Dagelijks), raceuitlaat voor een BAC Mono.
- Weekly-voucher 100.000 Credits
- Weekly-voucher 200.000 Credits
- 6-sterrenvoucher, 500.000 Credits

Komt niet vaak voor, maar had na de Weekly-races zelfs nog genoeg puf om mijn tijd te verbeteren van de Ferrari 288 GTO Time Trial. Die heb ik nu op 1:45,996 staan. Helaas was de doeltijd intussen ook aangescherpt dus ik moet nog weer een seconde extra wegpoetsen ten opzichte van gisteren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn raceoverzicht volgt later, ik moet 4 en 5 nog doen.

Maar ik wil wel alvast van race 1 een video plaatsten. En I am calling bullshit on this one...

De maximum snelheid van mijn auto is 150 km/uur. Ik race tegen sportwagens en het resultaat is een beetje onrealistisch.
 
Vergelijkbaar wat ik had met de Tundra in Race 4, al is deze nog een stuk langzamer inderdaad. Is dat de standaard topsnelheid of is dat na aanpassingen?
 
Weekly challenges weer voltooid:
v16B5e9.jpeg


Race 1: Mazda RX-7 GT-X (FC) '90 in Shadow Silver Mica (standaard, PP 461,93). Weinig memorabele race. De Mazda is op zich wel een fijne auto om mee te rijden. Ik geloof dat ik tweede geworden ben.
Race 2: Peugeot 2008 Allure '21 in Cumulus Grey (standaard, PP 367,32). Een beetje een herhaling van de Sunday Cup race van vorige week; toen reed ik ook over de Streets of Willow Springs met een 2008. Met gelijkwaardige tegenstanders ging de race me beter af en heb ik gewonnen.
Race 3: Ford GT '17 in Frozen White / Stripes.(standaard, PP 630,61). Eenvoudige overwinning op Trial Mountain. De Ford rijdt goed en heeft voldoende snelheid.
Race 4: Ford GT '06 in Centennial White / Racing Stripes (teruggetuned, vermogenbegrenzer 98%, PP 599,60). Deze auto gebruik ik vaak voor de WTC600 race op de Tokyo Expressway. Op Spa ben ik er tweede mee geworden; de RE Amemiya was (veel) te snel voor me.
Race 5: Sauber Mercedes C9 '89 (teruggetuned, vermogen 85%, PP 798,42). Lastige race dit. In het begin ging het voortvarend, tot ik op plek 6 reed. Het gat naar voren was best groot. Aan het eind van ronde 7 begon het serieus te regenen, ben naar binnen gegaan voor intermediates en nadat de rest een ronde later de pits in ging, vond ik mezelf terug op plek 3. Liep daarna nog wel in op de twee auto's voor me, maar een stuurfout in de laatste ronde betekende dat ik genoegen moest nemen met de 3e plaats.

Buiten de Ford GT '17 en de Peugeot 2008 Allure '21 die ik in de weekly challenges heb gebruikt, heb ik er nog vier auto's bij:
  • Pontiac Firebird Trans Am '78 in Glacier Blue
  • Peugeot 2008 Allure '21 in Nimbus Grey
  • Ferrari 812 Superfast '17 in Nero Daytona (het kadootje van de 6-sterren voucher voor het voltooien van de weeklies).
  • Ferrari 512 BB '76 in Blu Scuro Dino
4sRpajQ.jpeg

IBUHnPF.jpeg


De time trial met de Ferrari 288 GTO wil nog niet zo lukken. Heb een eerste korte poging gedaan en heb nu 1:44,042 staan, dat is zilver op +4,20%. Werk aan de winkel dus om er goud van te maken, dan moet er nog minstens 1,2 seconden af (en waarschijnlijk nog iets meer in geval de top tijden nog worden verbeterd).
 
De time trial met de Ferrari 288 GTO wil nog niet zo lukken. Heb een eerste korte poging gedaan en heb nu 1:44,042 staan, dat is zilver op +4,20%. Werk aan de winkel dus om er goud van te maken, dan moet er nog minstens 1,2 seconden af (en waarschijnlijk nog iets meer in geval de top tijden nog worden verbeterd).
Je bent al verder dan ik! :ROFLMAO: Ik zit nog steeds met dezelfde tijd te struggelen, maar kom nu niet verder dan 1:47,7.

Zelf ben ik aan het knutselen met dit monster. Het is jammer dat er geen rolkooi in kan en qua swap zou ik wel het blok van de 458 GT3 willen. In ieder geval probeer ik er iets circuitwaardigs van te maken…
47eecc42909dc16b629aedd7d0757da5_photo.webp
 
Laatst bewerkt:
Buitenwijk-van-Zagora-1.jpg

Race 1: Suzuki Carry KC '12 - Zoals reeds gezegd: hier klopt iets niet. Mijn Carry is volledig race geprepareerd, maar heeft maar een topsnelheid van 150 km/uur. Toch lukte het in deze race om te winnen van een veld vol sportwagens die in theorie harder moeten kunnen dan die snelheid.

Race 2: Peugeot 2008 Allure '21 - Geen slechte race. Ik heb de 2008 uiteraard voorzien van racebanden, dus grip is er genoeg. Meer dan de rest van het veld.

Race 3: Ford Escort RS Cosworth '92 (420 pk) - Kansloos... absoluut kansloos. De rest van het veld is volledig kansloos tegen dit racemonster. Ik had wel 1 flinke crash toen ik in bocht 1 en 2 met een veel te hoge snelheid een andere racer wilde inhalen. Daardoor zat ik op de verkeerde lijn en kwam ik naast de baan terecht. Vervolgens was ik meerdere seconden niet meer dan een passagier.

Race 4: AMG 300 SEL 6.8 '71:

Race 5: BMW McLaren F1 GTR Race Car '97 - Ik weet nu hoe Max zich voelde toen hij opzettelijk van de baan werd geramd door Lewis in een snelle bocht. Het ene moment rijdt ik op volle snelheid... 1 tel later spin ik 3 keer omdat de tegenstander het nodig vond om mij van de baan te rammen. Het begon ook nog heel even te regenen, maar niet genoeg voor regenbanden. Leuke race, goed resultaat.

2 van de voucher die ik kreeg leverde 500.000 en 1.000.000 op. Andere vouchers leverde een BMW Z4 3.0i '03 en een Audi TT Coupé 3.2 quattro '03 op.
Mid-suji-cvsdssvs.jpg

Finnmark.jpg

Bij de time trails heb ik minder geluk. De Delta rijd super, maar tijdens deze opdracht heb ik nogal last van overstuur en moet ik veel snelheid uit de auto halen om de bocht te halen. Momenteel 1:17,070 voor een magere bronzen tijd.

De Mercedes op Monza luistert beter naar de input van het stuur, maar ik kom nog steeds 0:00,003 te kort voor een zilveren tijd. Toch denk ik dat het nog wel zal lukken om daar nog 1 seconde vanaf te rijden.

De Ferrari challenge heeft meer aarde in de voeten. De eerste sector lukt in 0,28, dus dat is veel belovende. Het probleem is de laatste bocht voor het rechte stuk. Tijdens al mijn pogingen raakte ik steeds hier van de baan. Ben benieuwd of deze gaat lukken.
tijd111.png
 
Ik ben inmiddels tot 1:43,025 gekomen met de GTO, maar da’s nog steeds geen goud. Gelukkig is er nog wel wat tijd. Ben geen fan van de auto overigens, hij glijdt me iets te veel voor het lekkere.
 
Ik gebruik altijd leenauto's voor de time trials. Ik pas ook niets aan (weet ook niet of dat kan/mag).
 
Over het algemeen gebruik ik de leenauto's. Tenzij ik er zelf 1 heb die mooier is. Zoals de Alfa 164 een paar maanden geleden.

Ik ben gisteren bezig geweest met de Mercedes op Monza en het is niet gelukt om mijn tijd te verbeteren. Mijn rondetijden zijn heel stabiel en constant, maar het lukt me niet om ze te verbeteren. Van de 15 ronden werden er 8 afgekeurd, vanwege een overtreding. Bij de Ferrari heb ik nog steeds geen tijd neergezet, omdat ik (vanwege die stomme sportbanden) de auto niet op de weg kan houden. Die Sportbanden mogen ze van mijn weggooien.
 
Ik had de GTO TT nog niet gedaan, dus net ff 5 rondjes op interlagos gereden en sta in het zilver. 1:43:299

Prima zo, ben tevreden met zilver, heb weinig tijd om echt te gamen. Mn Lancia stond in het brons na te weinig aandacht, dus die ook nog even aangescherpt.


IMG-0291.jpg
 
Dat zinkende gevoel wanneer je je tijd met 2,209 seconden verbetert, maar het nog steeds niet genoeg is voor zilver.
Naamlooswrwrjhrtjh.png

Deze snelste ronde is gereden in VR:

Mijn eerste gedachte na deze race:
 
Laatst bewerkt:
Race 1: Na meerdere pogingen toch gelukt! Eerst de BX, daarna de 2008. Beide niet gelukt, dan maar zwaarder geschud in de vorm van de Mercedes 190 DTM. Two fingers in the nose!

Race 2: De Nissan (Silvia) Silhouette-replica! Ging niet geweldig, maar dat had alles te maken met de Ballast die ik had geïnstalleerd voor een online vriendenrace. Krijg dat er niet af. Dit had als resultaat dat ik als derde eindigde.

Race 3: Voor deze race was ik in de gelukkige positie dat ik mijn Supra V12 nog heb! Maar viel toch nog enorm tegen. Ik had nog een tweede exemplaar met V12 die iets meer upgrades had, daarmee lukte het na nog steeds heel veel moeite wel om eerste te worden

Race 4: Hier de Toyota GT86 Gr. B weer ingezet. Qua racen zit het me niet mee deze week. Hier had ik een aantal keren dat ik de pitstop niet volgens plan uitvoerde. Ik zou naar binnen om bij te tanken, geef ik aan een set nieuwe banden te willen. Ben niet helemaal scherp en topfit, maar ondanks dat en een regenbui wel gewonnen!

Race 5: Weer de Mercedes 190 DTM. Ondanks dat het een Gr. 4 race is mag deze met Gr. 3-blok blijkbaar wel meedoen! Helaas ook hier ondanks de winst niet echt een leuke race. Ik hou het maar op het feit dat ik lichamelijk niet fit ben, maar ik hoop volgende week toch op iets meer dingen die het vertellen waard zijn.

Beloningen:
- 3-sterrenvoucher (Dagelijks), 10.000 Credits
- Weekly-voucher 100.000 Credits
- Weekly-voucher 200.000 Credits
- Weekly-voucher 500.000 Credits
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de weekly challenges ook weer gedaan en kon weer koppeltjes van auto's maken!

EWSN7un.jpeg


Race 1: Lancia Delta HF Integrale Evoluzione '91 in White (standaard, PP 418,24)
Race 4: Lancia Delta HF Integrale Rally Car '92 (standaard, PP 605,44)
Bij de Sunday Cup haalde ik in de voorlaatste bocht de op de tweede plek rijdende DS3 in, maar in de allerlaatste bocht ging ik een beetje wijd en propte de DS3 z'n neusje er toch weer tussen! Derde plek dus. De WRC Gr.B was een lastige race, maar heb ik -met een beetje geluk- wel gewonnen. Het begon namelijk te regenen, maar ik had geen regenbanden en ben dus maar door gereden. Dat betaalde zich uit, want het complete veld ging twee keer de pits in (een keer voor intermediates en een keer terug naar slicks) en ik hoefde dat niet. Onderweg heb ik, zeker in de natte rondes, de nodige vangrails geraakt, dus de nette race bonus was ver uit zicht.

Race 3: Toyota Supra RZ '97 in Super Red IV (getuned, PP 702,48)
Dit is weer zo'n race die met een standaard exemplaar onmogelijk te winnen valt, dus heb ik helaas weer een auto moeten verpesten tunen. Ik had nog een Huayra motor op voorraad liggen die hierin paste, die heb ik erin gelepeld, en verder heb ik RZ banden en een setje betere remmen gemonteerd (hoewel je nog steeds voor m'n gevoel halverwege het rechte eind van Fuji al moet beginnen met remmen om de bocht te halen). Dat leverde bijna 90 PP extra op en daarmee werd ik tweede...

Race 5: BMW M4 Gr.4 (standaard, PP 624,17)
Race 2: BMW M4 '14 in Yas Marina Blue (standaard, PP 570,02)
In eerste instantie wilde ik een setje Bugatti Veyrons gebruiken, maar met de Veyron Gr.4 werd ik slechts zevende op Brands Hatch. Met de BMW ging het beter. Spannende race, mooie gevechten, bumper aan bumper, en uiteindelijk wist ik de derde plaats veilig te stellen. Ik had de Race of Turbo Sportscars als makkelijker ingeschat dan de WTC700, maar dat bleek onterecht. Gelukkig kun je op het Michelin Raceway Road Atlanta circuit onbestraft her en der een chicane afsnijden en alleen zo wist ik op plek twee te finishen.

Aanwinsten van deze week:
  • Audi R8 4.2 '07 in Brillantrot / Brillantrot
  • Maserati GranTurismo S '08 in Rosso Mondiale
  • Jaguar E-type Coupé '61 in Opalescent Dark Green
  • Chevrolet Camaro Z28 '69 in Olympic Gold Metallic
  • De Tomaso Mangusta '69 in Yellow
  • Toyota Supra RZ '97 in Super White II (hiermee heb ik dit model in alle zes beschikbare kleuren compleet)
  • Volvo 240 Estate '93 in Silver Metallic
  • Ferrari 458 Italia '09 in Nero
sJ7y84I.jpeg

c22EhbF.jpeg
oNMzpyQ.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik een tijd geleden mijn (saaie) grijze Mangusta goed kon verkopen, stond deze week inderdaad ineens een knalgele te koop! Die moest ik natuurlijk ook weer hebben. Maar echt nieuw in de collectie is de Honda RA272 uit 1965…
943f40e2c7b3e71e2d191fb57ac02f5f_photo.webp
 
Ik ga denk ik wel voor grotere velgen, puur voor de looks. Er is een aftermarket-setje wat qua ontwerp hier sterk op lijkt.

Datzelfde setje heb ik ook onder mijn Corvette C3 en Datsun Z…
6097e5fe192ec2d27f839dd4381a27fc_photo.webp

cbc76ebb98ff6f1a42157366cd4fdc7e_photo.webp
 
Eigenlijk vond ik de Honda toch een beetje saai qua uiterlijk.
Toevallig kwam ik een Lotus tegen uit dezelfde periode die ik er wel op vind lijken, dus heb ik nu een Lotus (replica)… :cool:
95ff8e38c042f09f36e77febb2c760d1_photo.webp
40b8edc00787f391065ec671632d824f_photo.webp
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe update in Roadcraft, wat voor een beetje werk gezorgd heeft. Ik was een paar mods kwijt die ik opnieuw moest installeren. Twee maps lijken een beetje veranderd en er zijn een aantal voertuigen bijgekomen, o.a. een 4wd Iveco busje, een MAN truck met Parijs Dakar opbouw als heavy scout en deze zeswiels variant van de Lynx met trailer. Ideaal om de wals en asfalteermachine mee te nemen omdat die trailer breder is dan de transporteur. Deluge is inmiddels af, nu aan het worstelen om genoeg bomen dan wel betonblokken te vinden om de kapotte bruggen in de map Sandswept te repareren.

fa86a2ee-fcb192b253955e29b210fd320edabec053a63df0.jpg
 
@Alex 79, Je houdt het goed vol. Ik ben al weken niet meer in Roadcraft geweest. Naast GT7 ben ik ook weer begonnen met Minecraft.

rthrthn.png

Race 1: Volkswagen Scirocco R '10 - Heerlijke baan, prima auto. De heeft een paar lichte aanpassingen en is overduidelijk sterker dan de rest in deze race. Het lijkt af en toe of hij wat hulp krijgt in moeilijke situaties. Ik zou niet weten door wie...

Race 2: Toyota MR2 GT-S '97 - Hoe een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende baan een prima auto in de problemen kan brengen. Het is geen geheim dat ik dit een vreselijke track vind. Maar deze auto is normaal gesproken juist erg goed. Eentje waarmee je meestal wint. Om een of andere reden hebben de racebanden tijdens deze race nauwelijks grip, en moet ik in elke bocht veel snelheid minderen om de auto niet kwijt te raken. Ik moest er moeite voor doen, maar ik heb uiteindelijk toch gewonnen.

Race 3: Toyota Supra RZ '97 - Dit is de eerste keer dat ik deze auto gebruikt. Hij stond er nog maagdelijk bij in de garage toen ik hem koos. Heel even een paar dingen getuned, zoals gewicht, onderstel, uitlaat en nog wat kleine dingetje. Het vermogen kwam uit op 379 pk. De livery heb ik geleend van een ander. daar had ik geen tijd voor. De race ging prima. Ik heb al vaker geoefend op deze baan en het lukt me om de meeste auto's snelle rondjes te laten rijden. En tot de 6e plaats ging het allemaal prima. Ik had niet veel moeite met de wat oudere deelnemers. De andere 5 waren jongere Supra's met duidelijk meer vermogen. In de bochtige delen van de baan had ik een voordeel, maar op het rechte stuk had zij een betere acceleratie. Met mijn hogere topsnelheid kon ik ze wel bijhouden, zodat ik in de technische secties er toch nog voorbij kon. Aan het begin van de laatste ronde lag ik nog vierde. Ik moest flink wat risico nemen om de leiding te mogen pakken. En dat lukte.

Race 4: Lancia Delta HF Integrale Rally Car '92 - Dit lijkt een circuit waar je ongestraft hard over heen kunt, maar er zijn een paar gemene knijpende bochten die mij elke keer weer in de maling nemen en waar ik al een hoop autolak op de vangrail heb achtergelaten. De Lancia gedroeg zich voorbeeldig. Ik hoefde pas in ronde 8 naar de pits en toen had ik 40 seconde voorsprong.

Race 5: Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI '93 - Dit was een foutloze race. Ik was supersnel en de auto was beregoed. De rest van het veld heeft geprobeerd me bij te houden, maar faalde daar in volledig.

2 nieuwe aankopen
San-Pedro.jpg

De Aston Martin Valkyrie '21 was 1 van de auto's die ik moest verkopen om de club van 20 miljoen vol te maken. Ik heb hem nu weer terug gekocht.
San-Pedro-1.jpg
Fukuokatoren.jpg

Deze Porsche 911 Carrera RS (901) '73 had ik allang, maar nog niet in deze kleur.
Cochem.jpg
 
Na de dagelijkse kilometers was het hier in GT7 zondag, klusdag!

Het begon al lekker met een beloning in de vorm van de Ferrari 812 Superfast, jullie zullen vast begrijpen dat dat voor mij een grote blij was! Mijn pas gekochte Escort Cosworth moest ik nog wat aan sleutelen om er een waardige ‘Repsol-replica’ van te maken, en zoals eerder gemeld van de week heb ik mijn Mangusta voorzien van grotere velgen en bij nader inzien als extraatje een subtiele verlaging. De wielen gingen van 15 naar 18 inch…
7fad8d3b091e1acbd2bc280c4ae19509_photo.webp
 
Ik moet eerlijk toegeven dat GT7 momenteel voor mij een beetje zijn glans heeft verloren. Ik doe elke dag de dagelijkse km's en op donderdag de wekelijkse opdrachten, maar ik probeer er altijd zo snel mogelijk mee klaar te zijn. Ik ben momenteel weer meer met Minecraft bezig. Dus ik dacht: laat ik mijn prive wereld even delen met jullie.

Ik speel deze game al zeker 10 jaar en het fascineert me nog steeds. Deze survival-wereld ben ik ongeveer een jaar geleden begonnen.
Minecraft-20250713225157.jpg

Deze hele klif heb ik gemaakt (terraforming). Het originele terrein was meer zoals het terrein rechts in de voorgrond.
Ik heb het steiler gemaakt.​
Minecraft-20250713225357.jpg

Mijn vesting met de mob-farms in de lucht
Minecraft-20250713230916.jpg

Minecraft-20250713225526.jpg

Mijn huis
Minecraft-20250713225558.jpg

De plattegrond
Minecraft-20250713225644.jpg

Mijn item sorteermachine
Minecraft-20250713225654.jpg

In mijn item sorteermachine ruimte
Minecraft-20250713225800.jpg

De redstone die daarbij hoort
Minecraft-20250713230024.jpg

Nog meer redstone
Minecraft-20250713225422.jpg
Het gebouw, waarin een aantal farms gehuisvest zijn.
Minecraft-20250713230726.jpg

Hetzelfde gebouw vanaf de andere kant
Minecraft-20250713230430.jpg

De suikerriet farm
Minecraft-20250713230444.jpg

De achterzijde van de suikerriet farm.
Minecraft-20250713230147.jpg

Mijn supersmelter. Deze kan 21 items tegelijk smelten en doet een stapel van 64 in 30 seconde. Al je 1 smelter hebt, doet hij 10 seconde over 1 item. Een stapel van 64 duurt dan 10 minuut en 40 seconde. In een oudere wereld op de PS4 had ik een super smelter met 128 ovens. Daar duurde het 5 seconde om 64 items te smelten.
Minecraft-20250713230755.jpg

Mijn huidige project: een nieuwe Ijzer-farm
Minecraft-20250713230809.jpg

Een van de redenen waarom ik weer meer bezig ben in Minecraft is dat in de meest recente update shaders (schaduwen en natuurlijkere verlichting) en meer realistisch water zijn toegevoegd.​
 
Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk toegeven dat GT7 momenteel voor mij een beetje zijn glans heeft verloren. Ik doe elke dag de dagelijkse km's en op donderdag de wekelijkse opdrachten, maar ik probeer er altijd zo snel mogelijk mee klaar te zijn.
Ik herken dat wel een beetje. Dat kreeg ik na een paar jaar ook met GT Sport, al is GT7 op meerdere vlakken stukken beter. Zelf ben ik ook aan het rondkijken naar wat anders. Naast GT7 ga ik denk ik beginnen met Euro Truck Simulator 2. Hier wil ik me vooral gaan specialiseren in autotransport en evt. berging als de mogelijkheid er is. De eerste versie van ETS heb ik jaren gespeeld en daarvoor meerdere versies van Hard Truck.

Wat ik ook eens wil bekijken is of Farming Simulator 25 wat voor mij is. Er is een Duitse map die erg geschikt is om een boerencamping te beginnen, hopelijk krijg ik dat dan ook werkend, en daarnaast komt er binnenkort een map bij in Schotland. Deze leek me wel geschikt om een Whisky-boerderij te beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Als dit topic daar niet voor bedoeld is mag je het zeggen, @D E N N I S, maar heeft iemand van jullie tips voor een geschikte gaming-PC? Als ik de verhalen zo lees zijn de andere games die ik leuk vind geschikter voor de PC dan voor de PS5. Net als bij mijn PS5 wil ik mijn Samsung Odeyssey G7 ook voor een evt. PC als scherm gaan gebruiken, aangezien ik niet veel ruimte heb om ook nog een hele uitgebreide PC-Setup neer te zetten.
 
Als dit topic daar niet voor bedoeld is mag je het zeggen, @D E N N I S, maar heeft iemand van jullie tips voor een geschikte gaming-PC? Als ik de verhalen zo lees zijn de andere games die ik leuk vind geschikter voor de PC dan voor de PS5. Net als bij mijn PS5 wil ik mijn Samsung Odeyssey G7 ook voor een evt. PC als scherm gaan gebruiken, aangezien ik niet veel ruimte heb om ook nog een hele uitgebreide PC-Setup neer te zetten.

gaming en aanverwante zaken


Maar die vraag kan ik niet beantwoorden. Ik gebruik mij PC alleen voor administratieve zaken en wat licht AI werk. Dus mijn PC was een van de goedkopere die ik kon vinden bij de Mediamarkt. Dat had ook zo zijn nadelen, want op deze PC past maar 1 monitor. Ik had er twee bij mijn vorige. Dus moest ik nog wat geld uit geven aan een heel breed en gebogen scherm.
 
Ik zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje. Ik heb verder eigenlijk geen PC nodig, de extra games die me leuk lijken om de PS5-games af te wisselen is eigenlijk ook maar pure luxe en verder red ik me voor alles prima met mijn iPadje.
 
Naamloostrrtrthrhrw.png

Ik ben best tevreden met deze tijd. Mijn eerste ronde was een 1:49,xxx en elke ronde daarna ging het sneller. Dit was ronde 7. Er is nog tijd genoeg om er nog een seconde van af te krijgen.
 
Terug
Bovenaan