De eerste grote algemene topic over cargames, simracen, gaming en aanverwante zaken

Brak hij maar uit. Ik heb vooral last van onderstuur. De Porsche op Fuji heeft meer voorwielgrip en is veel stabieler en stuur veel beter in.
In bepaalde bochten gebruik ik zelf de handrem ipv de normale rem, anders kom ik er niet door. Misschien ligt het daaraan dat-ie bij mij uitbreekt.

Om de ‘Nissan Motorsports’-menukaart af te ronden zocht ik nog een R34 GT-R GT500. Deze kon ik vanmorgen kopen, en dat leverde me een Jaguar VGT op! Deze heb ik ‘in stijl’ binnengehaald…
b016458752909964f1eefb97598dbda7_photo.webp

De GTO heb ik op 1:42,442 staan. Ik ben verrast dat 'ie bij @D E N N I S zo onderstuurt, ik heb vooral last van overstuur; ik moet echt voorzichtig door een bocht en pas wanneer ik het stuur weer wat rechter heb gedraaid durf ik het gas vol in te drukken.

De Porsche RUF heb ik op 1:43,877 staan. Die rijdt inderdaad wat stabieler dan de Ferrari. Ik vind Fuji een erg moeilijk circuit met een paar bochten waar ik nog steeds niet zo goed weet wat nou de snelste manier is om daar doorheen te komen. Dat kan soms zomaar een paar tienden schelen.

Laatst bewerkt:
Nog 1,1 seconde verwijderd van goud
ddddddd.png

Gereden in VR. Kijk eens hoe vrolijk hij kwispelt.
De GTO heb ik op 1:42,442 staan. Ik ben verrast dat 'ie bij @D E N N I S zo onderstuurt, ik heb vooral last van overstuur; ik moet echt voorzichtig door een bocht en pas wanneer ik het stuur weer wat rechter heb gedraaid durf ik het gas vol in te drukken.

De Porsche heb ik op 1:43,877 staan. Die rijdt inderdaad wat stabieler dan de Ferrari. Ik vind Fuji een erg moeilijk circuit met een paar bochten waar ik nog steeds niet zo goed weet wat nou de snelste manier is om daar doorheen te komen. Dat kan soms zomaar een paar tienden schelen.
Interlagos heeft een aantal gemeen knijpende bochten. Dus als je al onderweg bent naar de buitenkant van de bocht, dan helpt de bocht ook nog even mee, door nog meer bochtiger te worden.

Laatst bewerkt:
Als eerste: Het werkt:
Minecraft-20250718061130.jpg

Het heeft me 10 jaar gekost, maar ik heb eindelijk een IJzer-farm die produceert.
Minecraft-20250718225226.jpg

Dit is de productie van ongeveer 6 uur.

Buitenwijk-van-Zagora-1aaa.png

Race 1: Nissan Silvia spec-R Aero (S15) '02 - De race leverde meer op dan een raceoverwinning. Het leverde me ook een achievement op omdat mijn snelste ronde sneller was dan 1 minuut.

Race 2: Dodge Charger SRT Hellcat '15 - Wat doe je als je alleen op kop rijd? Juist dan ga je lopen show-boaten. Zo'n beetje elke bocht kwam ik dwars uit. Deze auto heeft 717 pk en dat is meer dan genoeg om de Zachte racebanden te laten spinnen.

Race 3: Mazda RX-8 Spirit R '12 - Dit was een van de eerste auto's die ik kocht in GT7. Simpelweg een heerlijke auto op een baan, waar ik met andere auto's (voorzien van Sportbanden) best wel vaak moeite heb. Met Racebanden zijn die problemen er niet. 1e plaats met afstand.

Race 4: Ferrari 812 Superfast '17 - Een veld vol met vergelijkbare auto's. Dan zouden de verschillen klein moeten zijn. aar nee, mijn 812 is voorzien van Racebanden en die maken het verschil groter. De rest op Sportbanden is geen match voor mijn superieure grip.

Race 5: Formule SF23 Suer Formule / Toyota '23 - Heerlijke race. In het verre verleden had ik nog wel eens moeite met deze baan. Maar ik ben deze technische baan met zijn krappe bochten gaan waarderen en zeker met een auto met downforce kun je ongegeneerd hard de bochten aanvallen. Ik had 9 ronden nodig om bij de leider te komen. Daarna was ik gemiddeld 2 seconde per ronde sneller. Het was iet nodig om de pits in te gaan.

De 6-sterrren voucher leverde een SF19 Super Formule / Toyota '19 op. Daar heb ik al meerdere van.
Tomica-Town.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb (bij toeval) dezelfde set auto's als @D E N N I S gebruikt voor de weekly challenges, alleen eentje minder.

DHjSr3l.jpeg

Ik had niet zo heel veel tijd deze keer, dus waar ik kon heb ik het mezelf makkelijk gemaakt door een (te) snelle auto te kiezen.

Race 1: Nissan Silvia spec-R Aero (S15) '02 in Brilliant Blue (getuned, PP 599,35). Ik ben geen fan van deze race, want je moet eigenlijk verplicht een getunede auto hebben en ik houd mijn auto's liever standaard. Maar goed, ik had deze Silvia dus al staan van een vorige Silvia Sisters race, dus heb die maar gebruikt. Niet leuk, niet spannend, wel een makkelijke overwinning.

Race 3: Nissan Silvia spec-R Aero (S15) '02 in Brilliant Blue (getuned, PP 599,35). Ik had de Silvia toch nog geselecteerd staan, kon ik meteen de Japanese Clubman Cup race er ook wel mee rijden. Veel meer PP dan aanbevolen, dus ook hier een zeer eenvoudige overwinning.

Race 2: Dodge Charger SRT Hellcat '15 in B5 Blue Pearl (standaard, PP 595,81). Qua raceverloop en -resultaat grotendeels vergelijkbaar met de Japanese Clubman Cup race: veel meer PP dan de aanbevolen hoeveelheid leverde ook voor deze race een eenvoudige overwinning op.

Race 4: Ferrari 812 Superfast '17 in Rosso Fiorano (standaard, PP 688,85). Dit ging lang niet zo makkelijk als de drie voorgaande races, en ik gleed net zoveel als de tegenstanders. Voor het makkelijke had ik beter andere banden kunnen monteren, maar het lukte zo ook om de winst te pakken.

Race 5: SF19 Super Formula / Honda '19 (standaard, RM banden, PP 935,28). Mijn Event voortgang toonde al een hele tijd 99%. Alle bolletjes staan op 100%, op een na: de Super Formula races. Die stond op 60% en staat nu op 80% :) . Op de RM banden, het bleef (nagenoeg) droog dus geen noodzaak om te wisselen. In rondje 12 pakte ik de leiding en hoewel ik niet weg wist te rijden van de concurrenten, kon ik ze wel betrekkelijk eenvoudig achter me houden.

De 6-sterren voucher leverde een Hyundai N 2025 VGT (Gr.1) op in precies de kleur die ik al had van die auto, dus die heb ik maar weer verkocht. Van de opbrengst daarvan heb ik twee nieuwe Audi's bij de dealer gekocht. Daarnaast heb ik er ook nog zeven tweedehandsjes bij:
  • Chevrolet Corvette Z06 (C5) '01 in Quicksilver Metallic
  • TVR Tuscan Speed 6 '00 in Silver Stardust Metallic
  • BMW 3.0 CSL '71 in Atlantik
  • BMW M3 '07 in Silverstone II Metallic (daarvan heb ik de 8 verschillende kleuren nu ook compleet)
  • Audi R8 Coupé V10 plus '16 in Ibis White
  • Audi TTS Coupé '14 in Ibis White
  • Ford GT '06 in Midnight Blue Metallic / Racing Stripes
  • Dodge Viper GTS '02 in Graphite Grey Metallic
  • Lamborghini Countach LP400 '74 in Giallo Sole
OKu2Rs7.jpeg

QgSOMvu.jpeg

D1gPnJr.jpeg

r0tzgX0.jpeg

vBwGvlY.jpeg

Mooie plaatjes, @lybra!

De races van mijn kant komen nog, dit weekend had ik wat anders.

Gisteravond nog wel even de Senna F1-auto gekocht.

Laatst bewerkt:
Minecraft is inderdaad recentelijk een heel stuk mooier geworden, m'n dochter gaf me laatst een rondleiding door haar wereld en dacht eerst dat ze shaders had gedownload, maar het was gewoon een update blijkbaar. Blijft een onwijs gaaf spel al heb ik het zeker al een jaar of 3 niet gespeeld.

Ik game de laatste tijd niet zo veel meer, af-en-toe nog een potje Fortnite met vrienden, of een beetje Forza Horizon alhoewel ik hoop dat 6 binnenkort aangekondigd gaat worden want die map van Mexico ben ik wel een beetje beu.

Laatste spel waar ik veel tijd in heb gestoken is gas station simulator, en ik heb er van geleerd dat ik best wel dol ben op simulators nu :D

Een paar sims die ik binnenkort wil gaan proberen zijn Car Dealer Simulator en Taxi Life, en misschien nog wel sunset motel die lijkt me ook leuk.

Mijn Event voortgang toonde al een hele tijd 99%. Alle bolletjes staan op 100%, op een na: de Super Formula races. Die stond op 60% en staat nu op 80% :)
Ik heb vanavond die laatste race dan ook maar gedaan. Mijn Event voortgang staat nu dus op 100%. Had eigenlijk wel verwacht dat ik er iets voor zou krijgen, maar nee, helemaal niets. Geen auto, geen credits, geen voucher, geen trophy... toch een kleine teleurstelling.

Heb nog geprobeerd om de allerlaatste licentierace op goud te krijgen (daar sta ik ook al een tijdje op 99%), maar daar zit ik helaas nog wel een stuk vanaf. Die kon wel eens lastig worden om überhaupt op goud te krijgen.

Laatste spel waar ik veel tijd in heb gestoken is gas station simulator, en ik heb er van geleerd dat ik best wel dol ben op simulators nu :D

Een paar sims die ik binnenkort wil gaan proberen zijn Car Dealer Simulator en Taxi Life, en misschien nog wel sunset motel die lijkt me ook leuk.
Dat heb ik met Car Mechanic Simulator 2018. Mooi spel ook. PC heb ik nog even voor me uit geschoven. Ik vermaak me nog best met de PS5 en voor de rest van mijn kamer heb ik ook nog wel wensen, dus maar afvinken in de juiste volgorde.

Race 1: Hier heb ik meerdere pogingen moeten doen om te kunnen winnen. Ik ging er in de laatste bocht steeds af en sturen ging ook vrij moeilijk. Bleek dat ik de Silhouette-replica nog op Intermediates had staan uit een eerdere race. Toen ik er eenmaal Race Hard onder had ging het vrij gemakkelijk.

Race 2: Wederom mijn 2013 Viper ingezet. Na een oliewissel kon ik weer lekker de baan op! De laatste maanden duidelijk meer kilometers gemaakt met deze auto, maar verveelt nog steeds niet. Geen moeilijke of spannende race verder, gewoon ontspannen naar voren gereden en gewonnen!

Race 3: Nu ik weet wat er aan de auto mankeerde weer gekozen voor de Silvia Silhouette-replica (of toch Tribute?) Qua race inhoudelijk nog steeds weinig te melden.

Race 4: Dan de Ferrari 812 Superfast. Ik heb er een Novitec-achtige uitvoering van gemaakt met raceuitlaat, klinkt echt als een F1-auto uit betere tijden. Fantastisch geluid! Naar voren komen in het veld ging eerst wat moeizaam, maar met veel geduld bereikte ik iets over de helft van de race de eerste plaats.

Race 5: Wat een race! Leek wel op een echte F1 race. Ik had 5 rondes nodig om vooraan te komen, gelukkig bleek mijn auto vrij zuinig dus had ik nog voor ruim 10 rondes brandstof op dat moment. Iets eerder in de race werd ik van de weg gedrukt met een crash als gevolg en terwijl ik dwars op de baan stond werd ik ook nog van opzij aangereden. Chaos!

Gelukkig vond ik de weg omhoog gauw terug. Een aantal rondes later begon het te regenen. Ik had inmiddels halfversleten Zachte Racebanden dus maakte ik zodra het kon gelijk een stop. Bleek dat ik geen Regenbanden had. Zat niks anders op dan de gok te wagen en een vers setje Race Zacht te kiezen. Na drie rondes was de bui gelukkig over en kon ik op naar de winst!

Beloningen:
- 4-sterrenvoucher (Dagelijks, dag 1), 10.000 Credits
- 3-sterrenvoucher (Dagelijks, dag 2), 10.000 Credits
- 6-sterrenvoucher (Onderdelen), Turbocharger zeer hoog toerental voor een Subaru BRZ Drift Car
- Weekly-voucher 150.000 Credits
- 6-sterrenvoucher (Auto), Mazda LM55 VGT Gr. 1

Laatst bewerkt:
Roadcraft heeft net een update gedaan, dus ik ben weer alle mods kwijt, grrr. Voor ik die opnieuw ga installeren, even iets to-taal anders opgestart. Pacific Drive!

pacific-drive-quirks-580x334.jpg

In deze sci-fi survival game kom je vast te zitten in een stuk van Oregon dat a la Tsjernobyl is afgesloten van de buitenwereld na een grote ramp. De enige manier om eruit te komen is met een oude amerikaanse stationwagon het terrein doorkruisen. Merk wordt niet genoemd maar lijkt veel op een Buick. Ik heb inmiddels ook hier een grappige mod gevonden die de auto in een Ferrari 412 verandert.

Dillema Dinsdag! Ik heb een prachtige Aston Martin DB5 in de kleur ‘Carribean Pearl’ en een fantastische, maar dubbele, Mercedes-Benz 300SL ‘Gullwing’.

Nu komt er vandaag een DB5 voorbij in de enige echte James Bond-kleur ‘Silver Birch’. Ik gok dat die zomaar weg zijn. Kopen zonder verkopen is voor mij financieel even geen optie, maar zowel mijn huidige DB5 als mijn Gullwing(s) vind ik qua kleuren gewoon erg mooi. Qua handelsprijzen is verkopen nu ook niet heel ideaal in beide gevallen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de update geïnstalleerd en de nieuwe auto’s gekocht, maar er nog niet mee gereden. Twee (voor mij) niet zo begeerlijke auto’s (de Honda en de Qashqai), en wéér een versie van een GT-R. Tsja… maar misschien rijden ze wel heel fijn. Ze komen vast tijdens weekly challenges of time trials wel een keer aan de beurt

@lybra: De Honda is gelijk aan de beurt deze week. :p

Race 1: Gelijk de Honda maar gekocht aangezien er een Merkenrace aankomt, en het idee was om vast te testen en warm te rijden. Helaas moest ik het doen met een 6de plek. Later poging 2. —> Poging 2 was appeltje, eitje met de Coronel-Civic!

Race 2: Deze race gekozen voor de 2017 Nissan GT-R. Lang stilgestaan, maar wat een beest! Niks bijzonders, ik ging ervandoor met de winst.

Race 3: Eerste poging was ook hier lastig te doen. Vanmiddag vond ik even een momentje om nog een keer te proberen. Uit de voorwaarden begreep ik dat Tuning verboden was voor de N-One, tot ik zag dat er ‘Uit’ bij stond. Toen heb ik een Turbo voor de zeer hoge toerentallen aangeschaft en nog wat dingetjes, zo kwam ik op ongeveer 120 pk uit. Hiermee had ik ruim voldoende voor een eerste plaats met ruim 45 seconden voorsprong.

Race 4: Bugatti time! Met de Chiron al behoorlijk wat kilometers gemaakt, maar wat een wagen! Ging allemaal perfect tot ik op de rem moest voor twee mede-Bugatti’s. Maar na een 180 graden spin kon ik mezelf vrij snel corrigeren en de weg vervolgen naar de eerste plek.

Race 5: De tijd dat de DTM-Mercedes met AMG GT3-blok onverslaanbaar was lijkt voorbij. Ondanks een preventieve oliewissel voor de start erg veel problemen met accelereren, snel slijtende banden en niet goed mee kunnen komen met de rest in vergelijking met normaal. Qua brandstof ging het goed. Maar op het moment dat ik in ronde 8 als tweede naar binnen ging voor een hoognodige bandenwissel zakte ik terug naar plek 9. Dit heb ik nog kunnen herstellen naar 3, maar meer zat er helaas niet in.

Beloningen:
- 3-sterrenvoucher (Dagelijks, dag 1), 5.000 Credits :cry:
- 4-sterrenvoucher (Dagelijks, dag 2), 10.000 Credits
- Weekly-voucher 100.000 Credits
- Weekly-voucher 200.000 Credits
- 6-sterrenvoucher 500.000 Credits

Laatst bewerkt:
Pitstraat-aaa.png

Race 1: Nissan Qashqai Tekna e-Power '22 - Had ik al gezegd dat de Qashqai beroerd rijdt? Laat ik het dan nog een keer zeggen: Niet goed. Op deze baan zit een rechtsdraaiende bocht die stijl naar beneden gaat. Die bocht was het probleem. Nee, de bocht naar links die beneden ligt. Elke keer als ik die knik nam in deze auto raakte de binnenkant van de bocht. En het maakte niet uit welke snelheid ik reed of hoe ik de de bocht aansneed. Ik werd wel 1e. De auto is nog steeds standaard. Er zitten wel racebanden op.

Race 2: Nissan R34 GT-R Z-tune '05 - Deze nieuwe Nissan is een stuk beter. Hij luistert in ieder geval naar de bestuurder. De race was niet heel spannend. ik reed zonder problemen naar de 1e plaats en gaf die niet meer uit handen .

Race 3: Honda N-one RS '22 - Dit racebakkie is niet meer standaard. Gewichtsbesparing en nieuwe motor- en onderstel onderdelen leverde 83 pk en 722 kg op. Het resulteerde ook een strak sturend wagentje die verrassend veel grip had in de bocht. Mijn Honda was opvallend sneller dan de rest. Ook hier een 1e plaats.

Race 4: Aston Martin Valkyrie '21 - Oké, ik geef het meteen toe: 1479 pk is aanzienlijk meer dan het vermogen dat de rest van het veld meebracht. En dat terwijl er een paar Bugatti's meereden. Terwijl ik na vijf rondes over de finish kwam, moest een klein deel van het veld nog aan hun vijfde ronde beginnen.

Race 5: Peugeot 908 HDi FAP '10 - In een veld met GT-3 auto's is mijn terug getunede GT1 auto niet eens de snelste. Mijn Peugeot heeft maar 403 pk. Ik haal de voordeel uit de betere downforce. Daardoor kan ik veel en veel sneller door de bocht. Het duurde 4 ronden voordat ik bij de leider was. Ik hoefde me geen zorgen te maken over het brandstofverbruik, want zelf op 1 haalde mijn 908 12 ronden uit de tank. De harde racebanden hielden zich goed, maar ik ging in de 8e ronde toch naar binnen voor Medium racebanden. Daarmee was ik nog eens 3 seconde sneller.

De verschillende vouchers leverde weinig geld op. Wel 2 nieuwe auto's

Lamborghini Gallardo LP 560-4 '08
Lone-Pine.jpg

Nissan GT-R NISMO GT500 '16
Red-Rock-Canyon-State-Park.jpg

en dan natuurlijk het nieuwe spul:
Honda N-one RS '22
Lone-Pine-2aaaa.png

Nissan R34 GT-R Z-tune '05
Route-395.jpg

Nissan Qashqai Tekna e-Power '22
Lone-Pine-3.jpg

Net nog een een leuk setje proberen te maken. Bij de tweedehandsauto’s heb ik mijn Pace Car-Corvette C3 met 10.000 km. ingeruild op het exemplaar wat er nu staat. Verder heb ik bij Hagerty toch de enige echte DB5 in James Bond-kleur gekocht. Daarmee binnen mijn collectie de nieuwe verzameling ‘Movie Cars’ begonnen, aangezien ik de ‘General Lee ook al had…
38ece592ce14563ba3ea3ee2e5aaf4c3_photo.webp

Ik had beduidend minder tijd afgelopen week. Daardoor is er helaas ook een einde aan m'n gouden reeks gekomen bij de time trials: met de Hyundai op Spa eindigde ik "slechts" op zilver.

Maar goed, wel de weekly challenges nog net op tijd afgerond. Dit keer met allemaal Honda's.

bW2v04q.jpeg

De races waren zo versnipperd over de week, dat ik echt niet meer weet welke race makkelijk of moeilijk was, dus geen verslagjes dit keer. Volgens mij heb ik de meeste races wel gewonnen. Ik heb geprobeerd om overal de nette race bonus te behalen en dat is me meen ik op één race na gelukt. De N-ONE heb ik flink moeten tunen om top-3 te kunnen rijden, de NSX GT500 heb ik juist een klein beetje teruggetuned om binnen de PP eisen te vallen, de rest is standaard.

Race 1: Honda Civic Type R (EK) '98 in Sunlight Yellow
Race 2: Honda NSX '17 in Berlina Black
Race 3: Honda N-ONE RS '22 in Meteoroid Grey Metallic
Race 4: Honda Sports VGT in Green Pearl
Race 5: Honda NSX GT500 '08

Ik heb wel weer de nodige auto's kunnen toevoegen aan m'n garage, waaronder uiteraard de drie nieuwe toevoegingen aan het spel:
  • Honda N-ONE RS '22 in Meteroid Grey Metallic
  • Nissan Qashqai Tekna e-Power '22 in Ceramic Grey / Pearl Black
  • Nismo R34 GT-R Z-tune '05 in Midnight Purple III
  • De Tomaso Mangusta '69 in Green Metallic
  • Ferrari 512 BB '76 in Rosso Rubino
  • Pontiac GTO 'The Jduge' '69 in Starlight Black
  • Pontiac Firebird Trans Am '78 in Ember Mist
  • Ford GT '17 in Ingot Silver / Stripes
  • Porsche 911 Turbo (930) '81 in Moccaschwarz
  • Porsche 911 Carrera RS (964) '92 in Sternrubin
  • Ferrari F430 '06 in Grigio Silverstone
  • Citroën BX 19 TRS '87 in Brun Maya
  • Renault Kangoo 1.4 '01 in Jaune Citron
  • Toyota GR010 HYBRID '21, No.8 2023 (gewonnen met de 6-sterren voucher)
1HyagBy.jpeg
kbSzG3H.jpeg
eGFiApb.jpeg
fKYE2Sc.jpeg
vxj8quH.jpeg

Ik heb weer spijt dat ik die Trans Am heb laten gaan. Moment dat ik ‘m wilde kopen was ik al te laat. Heb voor komende week wel vast een Qashqai gekocht, en de 600PP race in Tokio kom ik nog steeds niet verder dan derde…

Ik heb vandaag Ranch simulator gedownload, was op steam maar 4 Euro dus waarom niet? Erg tof spel, ik heb de afgelopen weken zeker meer dan 10 uur gameplay gekeken op YouTube maar wist niet zeker of m'n oude laptop van 2019 zonder grafische kaart het aankon. Nu heb ik pasgeleden gehoord dat je ook een cloud PC kan huren via bijvoorbeeld GeForce Now voor een paar centen per uur dus dat is altijd nog een mogelijkheid.

Maargoed, net even een half uurtje gespeeld en het draait wel maar niet heel lekker; zelfs op de laagste settings krijg ik hooguit een handvol frames per seconde hetgeen vooral het rijden en secuur plaatsen van items bijzonder lastig maakt. Morgen dus maar even met de GeForce Cloud proberen.

Het spel zelf is gewoon heel chill; beetje koeien melken, stallen bouwen, zorgen dat de beesten op tijd eten krijgen enzo en natuurlijk een hoop rondrijden met een ATV die je later kunt upgraden naar een pick-up, een bakwagen of zelfs een combine of tractor. Je kunt diverse aanhangers kopen om meer spullen en beesten te vervoeren, jagen op wilde beren en herten of bijen houden. Voor wie niet alleen wilt spelen is er ook een multiplayer waar je 3 vrienden uit kunt nodigen om op je ranch te komen werken.

Ik heb vandaag Ranch simulator gedownload, was op steam maar 4 Euro dus waarom niet? Erg tof spel, ik heb de afgelopen weken zeker meer dan 10 uur gameplay gekeken op YouTube maar wist niet zeker of m'n oude laptop van 2019 zonder grafische kaart het aankon. Nu heb ik pasgeleden gehoord dat je ook een cloud PC kan huren via bijvoorbeeld GeForce Now voor een paar centen per uur dus dat is altijd nog een mogelijkheid.

Maargoed, net even een half uurtje gespeeld en het draait wel maar niet heel lekker; zelfs op de laagste settings krijg ik hooguit een handvol frames per seconde hetgeen vooral het rijden en secuur plaatsen van items bijzonder lastig maakt. Morgen dus maar even met de GeForce Cloud proberen.

Het spel zelf is gewoon heel chill; beetje koeien melken, stallen bouwen, zorgen dat de beesten op tijd eten krijgen enzo en natuurlijk een hoop rondrijden met een ATV die je later kunt upgraden naar een pick-up, een bakwagen of zelfs een combine of tractor. Je kunt diverse aanhangers kopen om meer spullen en beesten te vervoeren, jagen op wilde beren en herten of bijen houden. Voor wie niet alleen wilt spelen is er ook een multiplayer waar je 3 vrienden uit kunt nodigen om op je ranch te komen werken.
Klinkt leuk! Is het vergelijkbaar met Farming Simulator?

Klinkt leuk! Is het vergelijkbaar met Farming Simulator?

Nou niet helemaal, in ranch sim loop je vaak met een revolver in je handen om beesten neer te knallen :D het is wat meer arcade achtig dan farm simulator. Je kunt aangevallen worden door een beer terwijl je op je gemak hout staat te hakken, en dus ook dood gaan en al je progressie kwijt raken. Het is meer survival based, bijna Minecraft achtig maar dan met normale graphics zeg maar. Je kunt ook net als in Farming simulator grond cultiveren, zaden planten en oogsten met de combine, maar op veel kleinere schaal want er zijn in dit spel veel meer manieren om geld te verdienen. Je kunt kleinschalig boren voor olie, je kunt kaas maken van de melk die je krijgt van je koeien, of worsten van de varkens die je hebt geslacht. Het is een beetje Minecraft meets RDR2 meets GTA meets Farm simulator denk ik.
Ik zou je aanraden om gewoon een paar populaire video's op YouTube te kijken dan worst het direct duidelijk wat voor soort spel het is.

Ga ik doen! Voor nu verder met GT7…

Race 1: Een Classic race! Had ik zo gauw niet gezien dus ik parkeer mijn Qashqai Nismo Pack bij de start en bij vertrek zag ik dus allemaal leuke oudjes. Was ik nu maar met de Alfa of de MINI gegaan! Maar goed, desondanks moet ik zeggen dat de eerste indruk van de Qashqai erg goed is. Het lijkt een Hybride en dat voel je wel. Heb motorisch nog verder niks gedaan maar de auto komt wat mij betreft goed van z’n plek. Eens kijken wat er in de Merkenrace gebeurt…

Race 2: Dan de Qashqai-merkenrace! Met gelijkgestemden werd het een iets ander verhaal, maar viel nog steeds niet tegen. De auto moest even op gang komen, maar ik kon elk gaatje benutten wat er was en ging allemaal lekker vlot. Voor ik het wist kwam ik als eerste over de finish! Ik zal het niet direct omschrijven als de perfecte auto, maar het viel me alles mee.

Race 3: De 1.250 paardjes stonden te trappelen om de baan op te mogen. Bij de start stond ik gelijk na de eerste beste dot gas al met de neus andersom! Poging 2 iets meer gedoseerd gas gegeven en dat ging goed.

Race 4: Ging boven verwachting. Ik kwam ooit tot de ontdekking dat de Suzuki Jimny XC perfect was voor dit soort races. Daar kwam nu nog bij dat ik de Traction Control volledig heb uitgezet, daardoor ging het nog makkelijker. Gelukkig zat alles weer mee en kon ik de Copens, S660’s en Cappuccino’s vrij makkelijk ver achter me laten!

Race 5: Zoals eerder gezegd heb ik hier de juiste auto nog niet voor gevonden. Komende dagen maar eens kijken…

Beloningen:
- 4-sterrenvoucher (Dagelijks), Titanium drijfstangen en zuigers voor een Toyota GR Corolla
- Weekly-voucher 150.000 Credits
- 6-sterrenvoucher (Onderdelen) Turbocharger zeer hoog toerental voor een RE Amemiya FD3S RX-7.

@Jay DoubleYou voor race 5 kun je de Ford GT40 proberen. Het is mij daarmee gelukt. Na een paar ronde wordt de baan droog en je hoeft maar 1 keer te tanken. Beste zet je hem op de Sports hard band, dan hoef je niet van banden te wisselen.

Ik had er eentje die net boven de 600 zat, die heb ik naar beneden geschroefd. Kan vanmiddag wel eens kijken welke dat was. Die heeft in ieder geval een hoge top snelheid.

Ik denk de Ford GT ‘06, die gebruik ik ook bijna altijd voor die race. Een of twee procent terugschroeven, dan valt ‘ie net onder de 600 PP. Ik heb ‘m op z’n standaard banden laten staan. De eerste rondjes zijn listig maar daarna wordt het makkelijker

• Leuk
Waarderingen: JL86
Race 1 tot 4 waren niet moeilijk. Het verslag daarvan volgt nog, maar race 5 is een en al ellende. Ik heb het met verschillende auto's geprobeerd. Daaronder een Evo4 met 800 pk. Maar dat werd niet op de sportbanden. Het beste resultaat was met de Honda NSX. Daarmee werd ik 13e. Dit is mijn beste resultaat ooit in deze race.

@Jay DoubleYou voor race 5 kun je de Ford GT40 proberen. Het is mij daarmee gelukt. Na een paar ronde wordt de baan droog en je hoeft maar 1 keer te tanken. Beste zet je hem op de Sports hard band, dan hoef je niet van banden te wisselen.
Mag ik je bedanken voor deze tip. Als dank deze virtuele broodjes frikandel speciaal met een karaf chocomel.
Chat-GPT-Image-21-jul-2025-18-06-22.png

De verslagen volgen later, Postimage heeft op dit moment een 504 Gateway Time-out probleempje, dus ik moet even wachten.

• Leuk
Waarderingen: JL86
He he, eindelijk...
Salar-de-Uyuni-1.jpg

Race 1: Honda Beat - Deze auto is niet meer standaard. Maar de aanpassing blijven beperkt tot de gebruikelijke. Met een kleine 80 pk is deze Honda de rest van het veld meer dan de baas.

Race 2: Nissan Qashqai Tekna e-Power '22 - Ik ben geen fan van deze auto. Maar deze race kon ik moeiteloos winnen, omdat ik de juiste racebanden had gemonteerd.

Race 3: Nismo 400R '95 - Super track met een super capabele auto. Ik kan me nog een tijd herinneren dat ik heel veel moeite had met deze baan, maar oefening baart kunst en levert overtuigend winst op.

Race 4: Honda N-One RS '22 - Leuke race. Ik had wat geduld nodig, maar ik kon redelijk makkelijk in de top 3 komen. De twee voor mij, waaronder een Suzuki Cappuccino, zorgde ervoor dat ik hard moest werken voor de uiteindelijke winst. Maar dat maakte het leuk.

Race 5: Ford GT '06 - Als er 1 track in deze game is, waar ik moeite mee heb, dan is het deze. Met name het bochtige deel aan de linkerkant is tricky op hoge snelheid, op sportbanden en een vochtige baan. Ik heb deze race nog nooit succesvol kunnen afsluiten. In bijna elke bocht raakte ik de muur. Voor afgelopen donderdag was mijn beste resultaat een 16e plek. Tijdens deze wekelijkse challenge heb ik de race 3 keer gereden en 5 keer geprobeerd. Maar bij die 5 keer stond ik al in de 1e bocht verkeerd om. Bij de laatste poging had ik heel veel credits geïnvesteerd in een Mitsubishi Lancer Evo IV. Met een motorswap en een dikke turbo kwam deze op 800 pk uit. Om met die auto te kunnen racen, moest ik op sportbanden nog steeds heel veel terugtunen. Dit ding is snel, maar in de vochtige bochten moeilijk te controleren. Met een Honda NSX '17 lukte het om een klein beetje competitief te zijn, maar ook daar was het resultaat niet beter dan een 13e plek. Ik verloor veel tijd in de bochten, omdat de auto vooral dwars door de bochten wilde.

Toen las ik hier de comments van JL86 en Lybra en ging ik op zoek naar mijn Ford GT. Op harde sportbanden en licht teruggetuned merkte ik direct dat ik vel sneller was. Ik had nog steeds de muur nodig, omdat ook deze auto op deze banden weinig grip had. Maar ik kon in ieder geval naar voren. In ronde 8, vlak voordat ik naar de pits ging, reed ik 2e. Ik kwam de pits uit als 5e. De collega's op de 3e en 4e plaats reden enkele seconde voor me, dus had ik vrij snel weer ingehaald. de #2 reed op 10 seconde, maar de 1e plaats had maar liefst 40 seconde voorsprong. Beide ging een ronde later ook de pits in. Dat betekende dat ik de 2e plaats kon pakken. Maar de #1 bleef op 12 seconde afstand en wat ik ook deed. Ik kwam er niet dichterbij. Ik moest genoegen nemen met de 2e plaats.

De 6-sterren auto voucher leverde een BMW VGT op.
Biei.jpg

Lone-Pine.jpg

evo.png

Mooi om te horen dat het gelukt is! Topsnelheid van de GT is hoog, waardoor je op de lange straight de auto’s makkelijk inhaalt.

Mijn auto's voor de weekly challenges:
14Olz2Y.jpeg

Race 1: Mini Cooper S '65 in Old English White. Veel te weinig vermogen natuurlijk, maar dat geldt voor meer deelnemers aan deze race. De Alfa was véél te snel, dus de winst was nooit in zicht. De tweede plek was wel in zicht, maar na een flink robbertje vechten wist ik de DS niet te passeren, dus plek 3.
Race 2: Nissan Qashqai Tekna e-Power '22 in Ceramic Grey / Pearl Black. Weinig over te zeggen, prima race, winst.
Race 3: RUF CTR3 '07 in Blossom Yellow / Blütengelb. Razendsnel deze auto, dus een makkelijke winst.
Race 4: Daihatsu Copen '02 in Jaune Yellow. Hier heb ik de auto helaas flink moeten tunen om 'm in de top-3 weten te rijden. Ik houd daar nooit zo van.
Race 5: Ford GT '06 in Centennial White/Racing Stripes. Ik heb deze race al minstens 100 keer gereden en ook al minstens 100 keer gewonnen, met ruime voorsprong op de nummer 2. Een heerlijke race om relatief snel veel credits mee te verdienen.

Omdat ik vorige keer veel langer nodig had voor de weekly challenges, heb ik maar één nieuwe aanwinst sinds m'n vorige post, namelijk de auto die ik met de 6-sterren voucher gewonnen heb: een Peugeot VGT in kleur Ice #387.
g0RjI64.jpeg

Laatst bewerkt:
Minecraft update:

Op 14 juli plaatste ik deze foto:
Minecraft-20250713230755.jpg

Deze omgeving is inmiddels volledig anders:
Minecraft-20250803222715.jpg

Het complete landschap in deze foto's is geterraformed.
Minecraft-20250803223036.jpg

Minecraft-20250803223528.jpg

Sfeerverlichting voor de nachtelijk uren:
Minecraft-20250803223932.jpg

De IJzer Golems worden automatisch vernietigd en de items (ijzerstaven, bloemen) worden met de autosorter gesorteerd.
Schermopname-4-8-2025-13016-chatgpt-com.jpg

Dit is een auto-crafter die de ijzerstaven tot ijzerblokken fabriceren.
Minecraft-20250803223228.jpg

Dit is een klein deel van de opslag.
m2.jpg

In de tijd dat de farm nu werkt zijn er al meer dan 40.000 ijzerstaven gefabriceerd.
Minecraft-20250803222558.jpg

Eén van mijn controllers lijkt stuk dus ik ga morgen nog wat pogingen doen met de goede. Zonder dat ik wat doe trekt-ie zowel in het menu als op de baan continue naar links. Garantie is natuurlijk net voorbij, zul je altijd zien… :rolleyes:

Eén van mijn controllers lijkt stuk dus ik ga morgen nog wat pogingen doen met de goede. Zonder dat ik wat doe trekt-ie zowel in het menu als op de baan continue naar links. Garantie is natuurlijk net voorbij, zul je altijd zien… :rolleyes:
Stick-drift. Mijn PS4 controller doet dat ook. Maar ik kijk alleen maar DVD's op de PS4, dus ik heb er gelukkig niet heel veel last van.

Is dat te verhelpen of (zelf?) te repareren? Of kan ik beter een nieuwe controller kopen?

Laatste race van deze week moet ik laten schieten. Zelfs de Ford GT wil niet.

Is dat te verhelpen of (zelf?) te repareren? Of kan ik beter een nieuwe controller kopen?

Laatste race van deze week moet ik laten schieten. Zelfs de Ford GT wil niet.
Als eerste zou ik even checken of je nog garantie hebt. Is de controller minder dan 2 jaar oud en heb je de bon nog, dan kun je waarschijnlijk aanspraak maken op garantie via Sony.

Zelf repareren kan ook: je vervangt dan de analoge module (joystick). Een reparatiekit kost €10–15, maar je hebt dan wel speciaal gereedschap nodig (tri-wing schroevendraaier, pincet, soldeerbout) én soldeervaardigheid.

Laten repareren kost zo’n €40–60. Sommige gamewinkels of elektronicazaken doen dit.
Een nieuwe controller is prijzig: reken op €70–80 bij Bol.com.

Eindstand twee slechte controllers en een verknalde Volvo 240. Van 1 controller wist ik ook dat de batterij vanaf het begin al minder lang meeging. Nooit wat mee gedaan, want ik had immers nog een andere. Had alleen gehoopt dat beide problemen in dezelfde controller zouden zitten, maar helaas!

En dan de Volvo: Deze had ik iets aangepast zodat die onder de 600PP uitkwam. Ging veel beter, maar ging nog niet lekker. Toen wilde ik het gewicht verminderen, daardoor werd de PP te hoog en kon ik het totaalcijfer niet meer onder de 600 krijgen. De Volvo die nu te koop staat omgebouwd naar dezelfde setup als mijn eerste lijkt veel minder te presteren. :rolleyes:

Vorige reeks maar gauw vergeten! Nieuwe ronde, nieuwe kansen…

Race 1: Jimny Cup! Eigenlijk had ik met mezelf de afspraak de Cup te rijden met de Sierra, maar dat lukte niet. Voor een keertje maar met de K-Car. Ging zonder problemen, na drie rondes had ik de winst te pakken.

Race 2: Deze race de Porsche 992 GT3 RS gekozen. Altijd leuk om te zien wat anderen dan kiezen, deze keer was de opkomst qua Porsches wel redelijk groot. Even een akkefietje doordat ik werd klemgereden door een C63 en een E46 M3, maar gelukkig ging de C63 vrij snel aan de kant en kon ik door. Voor de rest de race rustig uit kunnen rijden. En weer winst!

Race 3: Helaas kon ik mijn GT-R R35 niet kiezen, dus gekozen voor mijn zelf samengestelde R32! Met 728 pk ben ik sneller dan de Nismo’s die meedoen. Uiteraard ook hier gewonnen! Mijn volgende project wordt een R35 Nismo met Bugatti-swap in Midnight Purple, een kleur van de pas toegevoegde Nismo R34.

Race 4: Deze keer de ItalDesign VGT Street Mode. Ondanks de 4WD maar 1.000 kg, en dat merk je. Komt goed van z’n plek en heb vrijwel de hele race op de elektromotor kunnen rijden. Paar keer in de eerste bocht in het zand beland, maar ook daar weet-ie wel raad mee! Weer winst, op naar de laatste…

Race 5: En dan de Super Formula! Gelukkig heb ik zowel de SF19 als de SF23 in mijn collectie, dus we kunnen alle kanten op. Ging boven verwachting. Eerst ben ik een tijdje expres achteraan blijven plakken met mijn Honda SF19 om brandstof op te sparen. Zodra ik de ruimte had ging ik ze per 2 of 3 voorbij. Zodoende had ik in ronde 3 nog voor 11 rondes brandstof en stond ik al derde. Ook daar weer een tijdje blijven plakken. Eenmaal eerste waren in ronde 6 mijn Zachte Racebanden wel aardig gaar dus besloot ik om te wisselen. Helaas had ik geen setje Hard, dus weer voor Zacht gegaan. Daardoor kwam ik als derde weer de baan op, 7 seconden van nummers 1 en 2. Door het verse rubber had ik mooi wat grip en kon ik ze makkelijk bijhouden en weer voorbij. In ronde 8/9 ging de rest voor een bandenwissel. De slijtage was alweer in volle gang maar besloot toch door te rijden. Uiteindelijk won ik met ruim 35 seconden voorsprong op de rest!

Beloningen:
- 3-sterrenvoucher (Dagelijks), 5.000 Credits.
- Weekly-voucher 100.000 Credits
- Weekly-voucher 200.000 Credits
- Weekly-voucher 750.000 Credits

Laatst bewerkt:
Met de bouw van mijn nieuwe auto, ook gelijk een mooi moment om een nieuw label te introduceren, JU-Z’s Custom !

Het eerste model zal gebaseerd zijn op de Nissan R35 GT-R Nismo, motorisch voorzien van een Bugatti-krachtbron.
Voor nu een plaatje van een exemplaar in aanbouw, witte delen worden nog voorzien van Carbon. De lakkleur van Nismo ging niet door, maar de ‘Midnight Purple’ van Nissan zelf is het ook nog net niet…
5ba2726223ec2283223388cf9711f599_photo.webp

T.z.t. zullen aangepaste spoilers ook tot de mogelijkheden behoren.

Ik heb de weekly challenges ook weer afgerond.

d7mMafx.jpeg

Race 1: Suzuki Jimny XC '18 in Kinetic Yellow Black 2tone Roof. Deze Jimny heb ik opgevoerd en heb ik vaker gebruikt voor deze (of een vergelijkbare) race. Makkelijke overwinning.
Race 2: Mercedes-AMG GT R '17 in AMG Green Hell Mat. Voor deze auto gekozen als verbindende schakel tussen race 3 (een GT R) en race 4 (hij lijkt wel wat qua model op de AMG VGT auto). Ik had misschien beter de GT Black Series kunnen pakken (die is wat vlotter), want lange tijd leek het erop dat ik de leidende R8 niet zou achterhalen, maar komende uit de laatste bocht van de laatste ronde wist ik 'm toch nog te verschalken. Winst!
Race 3: Nissan R32 GT-R V-spec II '94 in Gun Gray Metallic. Ik heb hier een motorswap gedaan naar een 3.5 liter motor. Met RZ banden eronder vond ik de wegligging van de auto nog steeds niet geweldig, maar wist ik wel (met wat moeite) naar de overwinning te rijden.
Race 4: Mercedes-Benz AMG VGT in Elbaitgrün Metallic. Ik geloof dat het m'n eerste meters waren in deze auto. De Genesis Gran Racer was veel sneller, maar door her en der wat chicanes af te snijden, wist ik ook deze race te winnen.
Race 5: SF19 Super Formula / Honda '19. Op de zachte racebanden kon ik langzaamaan iedereen passeren, maar aan het eind van ronde 6 moest ik naar binnen voor een nieuw setje rubber. Ik was de enige die ronde, en even was ik bang dat de rest niet hoefde, maar gelukkig gingen de meesten een ronde later. Een aantal bleven doorreden, maar met m'n RZ banden had ik veel meer grip en kon ik de winst pakken.

@Jay DoubleYou: ik ben verbijsterd dat het je niet lukt om de Tokyo race van vorige week met de Ford GT in de top-3 te rijden, maar dat je wel die Super Formula race fluitend naar goud weet te rijden. Ik vind die laatste race namelijk een stuk lastiger.

Aankopen van deze week:
  • Jaguar XJ220 '92 in Monza Red. Daarmee heb ik die compleet en om dat te vieren een fotootje van alle 5 kleuren.
  • Maserati GranTurismo S '08 in Verde Goodwood
  • BMW Z4 3.0i '03 in Schwarz
  • Pontiac Firebird Trans Am '78 in Carmine
  • Shelby Cobra 427 '66 in Ivy Green / Racing Stripes
  • Ferrari Dino 246 GT '71 in Rosso Ferrari
  • Nismo 400R '95 in Deep Marine Blue Pearl
  • McLaren MP4-12C '10 in Silver
YD1wnNN.jpeg

hdqmv3t.jpeg

X046iiq.jpeg

8z60KCh.jpeg

Terug