De eerste grote algemene topic over cargames, simracen en aanverwante zaken

In de tijd dat ik nog weinig Credits had en nog niet zover was in de game won ik ooit een Pagani Zonda R waar ik alle 800PP races mee deed. Helaas heb ik de Zonda op een gegeven moment moeten verkopen om hogerop en verder te komen, en intussen stond de Ferrari FXX-K ook klaar als opvolger. Eigenlijk had ik best een beetje spijt van de verkoop. Zojuist reed ik mijn dagelijkse kilometers en wat kreeg ik als beloning…?
c122a19d67c9ea5c2e8a210a1222c8ee_photo.webp

Race 1: Heel eerlijk, hier heb ik twee keer over gedaan. Eerst wilde ik eens kijken of het ging met mijn Citroën ‘Carrera DS’. Ik werd tweede, dus die moet ik technisch nog iets aanpakken. Poging 2 ging met mijn Gijs van Lennep 930 Turbo zonder problemen.

Race 2: Het rallyrijden zat mij eens mee! Eigenlijk vind ik het een verschrikkelijk iets. De laatste keren had ik enorm goede ervaringen en resultaten met de Toyota GT86 Gr. B, dus daarvoor gegaan. Ik stond binnen no-time eerste en heb dat de hele race volgehouden. Grote blij!

Race 3: Met de Silvia ‘Silhouette-replica’. Ondanks dat de auto nog stond afgesteld op de settings van een online vriendenmeeting van vorige week heb ik het einde toch als eerste kunnen halen. Even kijken of ik de ballast ook weer uit kan zetten.

Race 4: Le Mans, Corvette, C6-R! Leuk moment om mijn C6 in Le Mans-jasje eens uit te proberen. Technisch heb ik er nog niks aan gedaan, maar was voor nu ook niet nodig. De auto hield zich perfect staande en kon afsluiten met een overwinning!

Race 5: De laatste alweer! Hier de DTM-Mercedes 190 ingezet. Was even zoeken naar de juiste pit-strategie, want al gauw bleek dat ik het op één tank niet ging halen. Eind ronde 5 naar binnen gegaan en meteen een setje vers rubber gekozen, daarna voor de rest aan weer de baan op! Had voor 4,9 rondes bijgetankt en uiteindelijk hield ik 0,9 over.

Beloningen:
- 3-sterrenvoucher (Dagelijks), 5.000 Credits
- Weekly-voucher 150.000 Credits
- 6-sterren voucher (Onderdelen), Slag vergroten S voor een DeLorean.
- 6-sterrenvoucher (Auto) Audi RS5 DTM

Laatst bewerkt:
Ik heb bij de weekly challenges weer koppeltjes van "dezelfde" auto's gebruikt voor een aantal races, en ik heb de races ook in een afwijkende volgorde gereden.
rlock9w.jpeg

Race 1: Volkswagen Scirocco R '10 (standaard, 508,54 PP). Ik had me al een tijdje voorgenomen om eens een keer een Scirocco te gebruiken voor een race en bij deze race met advies 500 PP paste 'ie prima, hoewel de overwinning er geen moment in zat; de AMG A45 en de Alpine A110 waren te snel voor me. Derde plaats.
Race 5: Volkswagen Scirocco Gr.4 (standaard, 645,23 PP). Normaal rijd ik deze races (waar de rest van het veld in Gr.4 auto's rijd) met een iets teruggetunede Corvette Gr.3 voor een simpele overwinning. Nu dus met de Scirocco Gr.4 en dat was beduidend harder werken! Uiteindelijk heb ik plek 3 weten te bemachtigen, maar dat zag er tot ronde 9 niet naar uit... Leuk in ieder geval om er weer echt voor te moeten strijden.

Race 4: Chevrolet Corvette C7 ZR1 '19 (standaard, 657,89 PP). Na de nodige rondjes over het Le Mans circuit gereden te hebben vanwege de time trial, voelde dit een beetje sloom en saai. En de eerste chicane ging natuurlijk mis, want in de time trial is die er niet :) . Maar uiteindelijk wel eenvoudig naar de winst gereden.

Race 3: Subaru WRX STI Isle of Man '16 (standaard, 680,25 PP). Deze auto was echt veel te snel voor de rest van het veld; na 2 van de 5 rondes reed ik al aan de leiding. Weinig enerverende race dus.
Race 2: Subaru WRX Gr.B Rally Car (standaard op de verplichte terreinbanden na, 612,54 PP). Ook hier was de winst erg makkelijk. Ik houd niet zo van off-road races, gelukkig waren het maar 2 rondjes.

De 6-sterren auto voucher leverde me een Porsche 917 Living Legend op in een kleur die ik nog niet had (Carbon Fibre / Vulkangrau Semigloss).
yRekFC0.jpeg

En verder heb ik nog vier tweedehandsjes aangeschaft:
  • Chevrolet Corvette Stingray (C3) '69 in Monaco Orange
  • Chevrolet Corvette (C2) '63 in Tuxedo Black
  • BMW 3.0 CSL '73 in Turquoise Metallic
  • Ferrari F430 '06 in Giallo Modena
VQ916TQ.jpeg

hJdL9T5.jpeg

Laatst bewerkt:
Inmiddels is Deluge iets toegankelijker geworden nadat ik meerdere sinkholes met zand heb gevuld, twee bossen heb gekapt om ruimte voor een weg te maken en de overgebleven boomstammen voor bruggen heb gebruikt. Een extra opdracht voor een dam en een pompstation leverde ook minder ondergelopen wegen op.

Weer wat leuks gevonden. er zitten twee hakselaars in het wagenpark de oude roestige MTK, te smalle rupsbanden, te langzaam en te lomp. Maar heel handig als je een Snowcat hebt om hem recht bij de op ruimen boomstronken neer te zetten

ui_shop_mtk_100m_stump_mulcher_res__alt_2_.png

en de nieuwere Crayfish Kite

Veh_ak3.jpg

Vooral die Kite is zwaar ondergewaardeerd, want je kan met deze monstertjes niet alleen stronken vermalen, je kan er ook omgevallen boomstammen mee opruimen die in Snowrunner meestal voor onoverkomelijke obstakels zorgden. De rupsbanden zijn wat breder zodat ie ook sneller is in lastig terrein. En als je echt haast hebt en geen zin om de bomen netjes om te zagen, dan zet je de klauwen op maximale hoogte en ramt alle bomen gewoon omver. Klaar met die onzin

@Alex 79, ik moet het toch maar weer eens even proberen.

Pitstraat-3shop.png

Race 1: BMW Z4 3.0i '03 - Ik dacht dat ik met de standaard 23 pk van deze BMW redelijk in de buurt zou zitten van de rest van het veld. Maar ik was even vergeten dat het een SundayCup race was. Simpele overwinning

Race 2: Ford FOcus Gr.B Rally Car - Ik heb deze race al meerdere keren gereden en elke keer moest ik er moeite voor doen om in de top 3 te komen. Dit keer had ik er beduidend minder moeite en reed ik aan het einde van de eerste ronde al eerste.

Race 3: Ford Sierra RS 500 Cosworth '87 - Dit is wat ik bedoelde. Een leuke race met een auto die niet perse sneller is dan de tegenstanders, maar omdat de mijne race geprepareerd is, heb ik toch een klein voordeel. Deze race was spannend tot de laatste ronde. De auto op de 1e plaats had een pk-voordeel, maar maakte in de laatste bocht een fout. Op het stuk ervoor bleef ik hem opjagen en daardoor verremde hij zich. Ik kon daarna de eerste plaats overnemen.

Race 4: Chevrolet Corvette C7 ZR '19 - Ik durf te zeggen dat dit voor mij een foutloze race was. Daar heb ik twee redenen voor. Ten eerste was ik echt razendsnel met deze 765 pk sterke supercar, maar vooral; ten tweede jullie waren er niet bij en ik kan beweren wat ik wil. Met name op de wat langzamere gedeeltes van de baan, moest ik het even rustiger aan doen.

Race 5: Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI '93 - Ik moet toegeven dat ik het niet helemaal snap. Deze auto is standaard, niets aan versleuteld met 419 pk en toch reed ik iedereen voorbij alsof zij in een 2CV reden. Ik ging in de 5e ronde als eerste de pits in voor nieuwe banden en brandstof. Maar vanwege redenen drukte ik op de knop 'geen brandstof'. En dat is best een probleem als je nog maar 8% in de tank heb zitten. Ik kwam daarna als 3e de pits uit en haastte me snel om weer terug in de pits te komen. Daarna kwam ik als 6e de pits weer uit. Zonder al te veel moeite kon ik naar de 1e plaats rijden.

De 6-sterren voucher leverde een Pagani Zonda op.
Lexus-bocht.jpg

Ik ben anders heel blij dat ik niet die Pagani (die is er maar in 1 kleur en die heb ik al) maar die Porsche heb gekregen... :)

Ik heb dan weer minder met die Porsche. :p Helaas kwam ik te laat op de 20 miljoen om de Ferrari 250 GTO te kunnen kopen, maar dan heb ik iets om naar uit te kijken en mijn saldo nog iets op te krikken.

Ik heb ook niet zoveel met die Porsche, maar ik win liever een auto die ik nog niet heb dan een auto die ik meteen weer kan verkopen ;)

@Alex 79, ik moet het toch maar weer eens even proberen.
Tip vooraf @D E N N I S : neem er je tijd voor. Als je denkt, even snel iets doen, gebeurt hetzelfde als bij Snowrunner, je bent zo een halve dag verder ;) Sommige dingen ergeren me (langzaam laden van grondstoffen bv) maar ik zou er veel voor over hebben als iemand zo gek is een mod in SR te maken waardoor je obstakels als boomstronken en rotsblokken kan opruimen. Niet alles hoeft makkelijk te zijn, maar een beetje zou al helpen

Ik had alweer een tijdje geen nieuwe auto's meer gekocht, dus ben er vanochtend eens voor gaan zitten!

Ik heb de collectie van de Honda CR-V compleet gemaakt (makkie, die is er maar in twee kleuren) en heb meteen maar een kleurtje van elk van de drie recent toegevoegde compacte SUV's gekocht
  • Mazda CX-30 X Smart Edition '21 in Platinum Quartz Metallic
  • Honda CR-V e:HEV EX - Black Edition '21 in Platinum White Pearl
  • Toyota C-HR S '18 in White Pearl Crystal Shine
illTK01.jpeg

De volgende collectie die ik compleet gemaakt heb, was een stuk duurder. Het zijn maar vier kleuren, maar met 4 miljoen per stuk voor de Aston Martin Valkyrie '21 tikt dat toch aan. De kleur Liquid Petroleum ontbrak nog, maar nu niet meer. En als ik het goed begrepen heb, krijgen we binnenkort als kadootje nog een Valkyrie in een speciale livery.
xOugd3Q.jpeg

Nu ik toch in Engeland was, ook meteen maar drie kleuren van de Aston Martin Vantage '18 gekocht: Frosted Glass Blue, Iridescent Emerald en Magnetic Silver.
sr0BWAn.jpeg

Daarna ben ik bij de Porsche-dealer langs gegaan voor twee exemplaren 911 Turbo S (992) '20, in Agate Gray Metallic en Carrara White Metallic.
jcGA9cn.jpeg

Vervolgens naar Ferrari voor twee sets auto's: de 812 Superfast '17 en de F8 Tributo '19, beide in Giallo Modena en Bianco Avus
qULzQor.jpeg

8kmbwHy.jpeg

Tot slot ben ik bij Lexus losgegaan. Om in het geel-en-wit thema te blijven, eerst twee exemplaren van de LC500 '17 in Naples Yellow en White Nova Glass.
L1iPhQO.jpeg

Daarna wilde ik datzelfde kunstje herhalen met de LFA '10, maar ik zag dat de gele en witte kleur respectievelijk Pearl Yellow en Pearl White heten, en toen kon in de Pearl Red, Pearl Gray, Pearl Brown en Pearl Blue natuurlijk niet laten staan... :D
FRrt8Pg.jpeg

14n40S4.jpeg

Mooie plaatjes en prachtige auto’s, @lybra!

Zelf heb ik 4(!) seconden afgereden van de tijd die ik had staan bij de Time Trial die deze week afloopt. Ik had een tijd die buiten brons viel (3:24) en zit nu op 3:20!

Verder ben ik niet zo van het auto’s technisch aanpakken als ze al goed zijn. Dit had ik een tijd geleden met een Raceuitlaat voor mijn Porsche 992 GT3RS, en nu kreeg ik een Turbocharger zeer hoog toerental voor de Bugatti Chiron. Die had ik blijkbaar al, dus die kan de prullenbak in.

Na het halen van de dagelijkse kilometers de Menukaart van Audi en Suzuki afgerond.

De Audi-Menukaart leverde me 500.000 Credits op, de Menukaart van Suzuki leverde me een motorblok op van een Nissan GT-R GT500.

Race 1: Een ‘oude’ bekende. Deze race deed ik met mijn blauwe Corvette C3 Convertible altijd om de dagelijkse kilometers te halen. Inmiddels zijn daar betere races voor. Nu reed ik met mijn 2013 Viper. Blijkbaar had ik wind mee, want ik reed vrijwel de hele tijd een topsnelheid van 400+ km/u.

Race 2: Het leek me wel wat om weer eens in de BMW Z4 te stappen. Op zich geen probleem, had alleen even wat strijd met de Alpine A110 die meereed. Uiteindelijk gewonnen!

Race 3: Ferrari 812 Superfast. Gisteren had ik die toevallig aangepakt, dus kon gelijk testen. Wat een auto! Ik was sowieso al fan, maar wat is deze goed! Gaat maar door. Uiteraard gewonnen en ga er zeker vaker mee rijden.

Race 4: Willow Springs! Mooie omgeving, maar niet mijn favoriet om te rijden. Paar keer buiten de baan geraakt, maar winnen deed ik wel. Verder valt er eigenlijk weinig te zeggen. Prima race!

Race 5: Dit was ongelofelijk spannend! Met name omdat ik voor de Ferrari FXX-K koos en die anderhalve ronde aan brandstof in een ronde verbruikte. Dit resulteerde in twee stops. Eén keer een lege tank en één keer bijtanken om het einde te kunnen halen + set banden.

Beloningen:
- 4-sterrenvoucher (Dagelijks), 10.000 Credits
- Weekly-voucher 100.000 Credits
- Weekly-voucher 200.000 Credits
- Weekly-voucher 500.000 Credits

De Voucher zijn weer lachwekkend deze week. Niks, Nada, Noppes en Nihil.

Palais-Bourbon.jpg

Race 1: Dodge Challenger SRT Demon '18 (852 pk) - Ik weet niet zeker of ik deze auto ooit heb aangepast, maar voorzien van Zachte racebanden was het niet moeilijk om deze race te winnen.

Race 2: Mercedes 300 SL Coupé '54 - Ik wilde het mezelf een klein beetje moeilijk maken door deze auto te gebruiken. Opnieuw uitgerust met racebanden bleek deze auto, in dit veld, geen partij voor de rest. Ik moest een beetje opletten op het overhellen van de auto en zijn kwispelende kontje, maar ook deze race werd gewonnen.

Race 3: Ferrari 812 Superfast '17 - Heerlijke baan en prima auto. Maar ik moet wel toegeven dat de auto toch wel even naar de bodyshop moet om wat schadeplekjes te laten repareren. Te hoge snelheid en knijpende bochten resulteerde een aantal keer in een bezoek aan de vangrail. Ik werd wel 1e.

Race 4: Mazda MX-5 Roadster (NA) '89 - Leuke baan en een super auto. Met dit ding kan je heerlijk gooien en smijten. Mijn exemplaar is race geprepareerd, maar heeft maar 129 pk. Dat gekoppeld aan een gewicht van 808 kg heeft tot resultaat dat je zelfs Lamborghini's eruit rijd.

Race 5: Mercedes CLK-LM '98 - Oke, als je niet wil dat een Gr.2 auto meedoet aan een Gr.3 wedstrijd, dan moet je de regels wat strakker maken. Niet alleen reed ik de #2 op ruim 30 seconde, maar de laatste plaats finishte op bijna 2 minuten. Geen moeilijke race.

Bij gebrek aan andere foto's plaatst ik er een paar van mijn helm.

Gran-Turismo-7-20250620011203.jpg
Gran-Turismo-7-20250620011149.jpg

Gran-Turismo-7-20250620011141.jpg

Drie Ferrari's dit keer in de weekly challenges:
UN1ScCt.jpeg

Race 1: Eckert's Mach Forty (standaard, 639,22 PP). Ik had een snelle Amerikaan nodig, waarom niet eens eentje van een tuningshop gebruiken. De Mach Forty vind ik nog best geslaagd en heeft dusdanig veel vermogen en topsnelheid dat dit een heel eenvoudige overwinning werd.

Race 2: Ferrari 500 Mondial Pinin Farina Coupe '54 (standaard, 492,51 PP). Laat ik eens een oud beestje gebruiken tussen veel modern spul. Ging prima en in de laatste paar meters wist ik ook de leider nog te verschalken. Winst!

Race 3: Ferrari 812 Superfast '17 (standaard, 688,85 PP). Ik vind de 812 een leuke auto om mee te rijden. In de een-na-laatste ronde nog wel even van de baan geraakt (door toedoen van de auto voor me), maar dat had verder geen effect op de einduitslag: eerste plaats!

Race 4: Ferrari 250 GT Berlinetta passo corto '61 (standaard, 484,11 PP). Pffffff... wat een ellende was dit. De Ferrari was snel genoeg om plek 3 te bemachtigen (de beide Lamborghini's waren veel te snel), maar tot vier (!!) keer toe verpruts ik het in de allerlaatste bocht waar ik naast de baan schiet. Uiteindelijk in poging vijf de auto wel op de baan weten te houden en de bronzen plak gepakt.

Race 5: Porsche 962 C '88 (teruggetuned, ECU 70%, 785,73 PP). Brandstofniveau 3, geen pitstops nodig, dit was een makkie. Op het eind kwam de Viper nog wel hard dichterbij, maar op de finish had ik nog een seconde of 6 over. Wel lekker na die frustrerende Willow Springs races.

Qua aankopen heb ik me deze week ingehouden. Na m'n uitspatting van vorige week heb ik nu alleen tweedehandsjes gekocht die ik nog niet had. Dat werden er vier:
  • BMW Z4 3.0i '03 in Titansilber Metallic
  • Renault Kangoo 1.4 '01 in Rouge Cerise
  • Chevrolet Corvette (C1) '58 in Silver Blue Old (mooie kleur voor die auto!)
  • Dodge Challenger R/T '70 in Cream
qQ2Il0y.jpeg

3Npic7W.jpeg

Die Corvette is echt een plaatje, net als de Z4! Dezelfde Gullwing heb ik ook gekocht vanwege de kleur. Welke ik zelf gekocht heb is de Sauber-Mercedes C9. Grappig verhaal: Die Sauber zat ook als autootje bij de eerste racebaan die ik vroeger had. Verder heb ik mijn oranje Dodge Challenger ingeruild op het gele exemplaar met 7(!) km. Een oude nieuwe dus!
0727b2c680c7ac8643a54fc29477a698_photo.webp

Laatst bewerkt:
Bij gebrek aan andere foto's plaatst ik er een paar van mijn helm.

Voor het geval ze ooit opkomst muziekjes gaan toestaan voor coureurs zou deze van de De Angelis broers een goeie zijn

Zelf even niet zo fanatiek geweest de laatste weken in Roadcraft, drukte en een vakantie langs de Nurburgring (was naar de 24 uurs race geweest). Nu trouwens nog op vakantie, maar ik las dat ze mn meest gehate voertuig hebben aangepakt, dus even uit nieuwsgierigheid ingelogd

three-machines-and-one-mission-build-roads-the-baikal-65-v0-5hp2m3p0m0ve1.jpg

Tot gisteren HAATTE ik de Baikal, gebaseerd op een MAZ Dumper uit Witrusland. Het Prul morste bij ieder stom hobbeltje zand zodat je bij wijze van spreken de bulldozer mee kon nemen om alle motorcrossheuvels weer glad te strijken. De devs riepen een paar keer "we kijken er naar" maar iemand in de community was het zat en heeft het zelf opgelost. Nu is het van Monster zonder Waarde een handig apparaat geworden want hij kan zowel veel zand vervoeren als zand uit delen aan kleinere trucks. Nuttig als je geen zand afgraving werkend hebt en niet 1200 keer op en neer wil rijden, maar slechts 12 keer.

Goede keus :) past ook bij het auto thema natuurlijk
Een van hun beste films: .Altrimenti ci Arrabbiamo! a.k.a. Watch Out, We're Mad! a.k.a. Pas op, of we slaan er op.

Maar goed, hee even terug naar de PS5. Ik wilde de nieuwe maandelijkse game downloaden. In dit geval 2K25. Maar ik kreeg de melding dat ik dan eerst wat ruimte moest maken, omdat de opslag dat niet genoeg ruimte had. Ik heb vervolgens een paar games verwijderd, die ik niet meer speel. Maar ik zag ook dat de mediagalerie heel vol was met foto's en video's. Lang verhaal... heel kort: Ik heb 700 video's en screenprints verwijderd en nu heb ik weer genoeg ruimte. Ik heb 300 andere foto's laten staan.

Heb je wel een back-up van je foto’s en filmpjes, of kijk je sowieso niet meer naar?
Volgens de laatste berichten krijgen we eind deze maand in GT7 in ieder geval een een Citroën BX. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Die rijdt zeker goed! Heb ‘m in de Time Trial al even geprobeerd. BX ook al gekocht, maar behalve een ombouw naar GTi is er weinig mee te doen. Blijkbaar hebben Japanners iets met Franse auto’s.

Terug
Bovenaan