De auto's van Micramops.

Hallo iedereen! Nou even een update. Zoals je kunt zien heb ik het een en het ander een beetje moeten veranderen. Wees gerust. Ik heb de Primera nog wel. Maar er is even wat gebeurt dat ik wellicht een tijdje wat minder actief moet wezen. Ach ja. Doet er ook niet toe.

Ik ben vandaag gaan kijken naar een nieuwe project auto! Werd weleens tijd. Gespaard. Ja wat moet het dan worden. Nou ja die keuze is snel gemaakt. Het moet een Starlet P80 worden. Niets anders. Ik wou altijd al een Starlet P80 al vanaf dat ik 11 jaar oud was.

Maar goed. Vandaag de weg naar Zeist gegaan om een witte Starlet te gaan bekijken. Nou toen we aankwamen stond de auto nog te tikken. (De motor was warm, begon al direct niet goed.) Nou direct onder de auto gekeken. Dorpel passagiers kant was op een knullige manier gelast. En aan de bestuurders kant...
20260927-110408.jpg

Zonde zonde... Rijp klaar voor de sloop. Toen ik de auto starte was de uitlaat ook nog eens lek. Dit stond allemaal niet in de beschrijving en de eigenaresse zei dat ze: "niets van auto's wist en dacht dat de auto zo moest klinken." Jaja. Gladde praatjes. Niet eens op een proef rit gegaan. Wist al wel weer genoeg. Verder opzoek naar een andere. Groetjes!

Update:

Ik heb via via een andere Starlet P80 kunnen vinden. Een 1994, rode. Ik heb ook iemand gevonden die met mij wel mee wil om de auto te gaan bekijken en potentieel meenemen. De modificaties die erop zitten zijn echt van het allerbeste chinesium. (aftermarket wieldoppen, cone luchtfilter, allerlei stickers rondom de auto, stoel covers.) Al die rommel van AliExpress. 300 duizend kilometers op de teller. Elektrisch dakraam. Als Sport geregistreerd op Finnik. Maar het is een XLi.

Nou was de bedoeling dat ik daar dan donderdag eind van de middag (Nog wel voordat het donker word) ging kijken. Alleen de verkoper reageert niet meer. Zal wel een aanbod direct met geld gekregen hebben. Best wel jammer want hij stond redelijk dichtbij (Nieuwleusen, zelfde regio waar ik de Primera vanaf geplukt heb.) Nou goed. We gaan verder opzoek.
IMG-20260928-141107-363.jpg

IMG-20260928-141140-924.jpg

Volgens de RDW is-ie nog niet opnieuw tenaamgesteld, dus misschien hoor je er nog iets van. Is er al zicht op herstel van de Primera-schade?

Is er al zicht op herstel van de Primera-schade?
Oh! Ik dacht dat ik dat al verteld had. Blijkbaar niet. Een kennis van mij heeft de deuk grotendeels eruit gehaald. Het is nog niet perfect. Een vriend van mij heeft allerlei professionele polijst dingen. Die wilt graag nog de krassen en lak schade verbeteren. Het zal dus ongeveer 70% beter zijn. Als je niet weet dat het er zit zie je het ook niet.

Jammer dat je nu pas op zoek bent haha, twee maanden geleden had je mijn oude Starlet nog over kunnen kopen :p. Zijn leuke auto's om te rijden, zo'n XLi met 75pk is best vlot voor een 35 jaar oude A-segmenter.

Jammer dat je nu pas op zoek bent haha, twee maanden geleden had je mijn oude Starlet nog over kunnen kopen :p. Zijn leuke auto's om te rijden, zo'n XLi met 75pk is best vlot voor een 35 jaar oude A-segmenter.
Ik heb nu pas toestemming gekregen om een auto erbij te kopen voor de hobby. Sinds ik nog thuis woon moeten zulke "grotere" zaken eerst nog goed gevonden worden door mijn moeder. :ROFLMAO:

Had ik heel graag gewild! Er staan op dit moment niet heel veel goede op Marktplaats, autoscout of gaspedaal. Ik heb geen Facebook dus op marketplace kan ik niet kijken helaas.

Altijd goede dingen gehoord over de Starlet!

Nou de plannen lopen toch anders. Gisteren nog bij die rode Starlet gaan kijken. (Ging toch door) Auto was wel netjes. Homokineet moest vervangen worden. Verkoper was ook vriendelijk en eerlijk. Maar we kwamen niet uit met de prijs.

Op de terug weg van een sloperij waar ik gisteren ook nog heen was had ik het raam open. Ik wou het raam weer omhoog doen en hij wou niet helemaal omhoog. Toen zag ik ineens dat het raam ontzet was en dus ook niet volledig sloot. (Aan de kant bij het zij-paal van de deur was gewoon geen raam. Geen idee hoe ik het moet uitleggen.) Aan de zijkant van de weg gestopt. Raam helemaal omlaag en voorzichtig omhoog. Toen popte hij ineens weer goed. Ik heb het idee dat binnenkort wellicht het raam mechanisme dat het raam op z'n plek houd aan vervanging toe is. Dan lijkt mij dat financieel toch wel wat belangrijker.

Oh! Ik dacht dat ik dat al verteld had. Blijkbaar niet. Een kennis van mij heeft de deuk grotendeels eruit gehaald. Het is nog niet perfect. Een vriend van mij heeft allerlei professionele polijst dingen. Die wilt graag nog de krassen en lak schade verbeteren. Het zal dus ongeveer 70% beter zijn. Als je niet weet dat het er zit zie je het ook niet.
Fijn! Dat lijkt me een prima oplossing voor alle partijen. En wat het raammechanisme betreft, dat kost vast niet de wereld en los je waarschijnlijk eenvoudig zelf op. Wel snel naar kijken, want als het raam uit z'n geleider ligt terwijl je het probeert te sluiten kan het vrij gemakkelijk in duizenden stukjes breken.

Terug
Bovenaan