Dave's Renaultjes // wielen...

Gisteren even proef gereden met de R5.
Proefrit met de R5

e7de278d-b28d-492a-9b8e-27e1a0e90cef.jpg

Folie van de zijruiten peuteren en er staat echt een net ding! Kilometerstand valt me nog alles mee.

De prijs is inderdaad heel schappelijk. Misschien volgende week eens kijken of ik tijd kan maken om die eens te gaan bekijken.
@Barri waarschijnlijk is het geen folie. Veel Laguna coupé's zijn af fabriek met donkere achterste zijruiten geleverd.

Ik denk dat het folie is, je ziet een licht randje bij de overgang tussen transparant en diepzwart. Aan de binnenkant aangebrachte blinderingsfolie sluit daar eigenlijk nooit mooi aan. Bij de zijruiten zou ik 't wel durven verwijderen, of je het ook van de achterruit moet willen halen betwijfel ik. De kans bestaat dat je je verwarmingsdraden meeneemt.

Achterruit zou ik inderdaad laten zitten. Stoort ook minder qua looks en het verwijderen is inderdaad wat meer gedoe.

Deze Laguna Coupé is wel erg voordelig, ik zou er de eis van 'n lage kilometerstand voor laten varen...

Voor dat soort prijzen (onder de € 6k) gaan ze toch wel snel. Geen kans gehad om te gaan kijken, deze was volgens mij binnen een week weg. Maar zwart heeft toch niet de voorkeur, dus we zoeken verder. Geen haast, zo ergens in maart wil ik een knoop doorhakken.

Vorig weekend zijn we bij de nieuwjaarsreceptie van de Alpine club geweest. We werden gevraagd om met de Alpine te komen en daar werd aardig gehoor aan gegeven.

31df923a-dcc1-4433-8107-01208a038c38.jpg

Groen staat de A110 ook erg goed vind ik.

e2aee526-5f9d-4169-bc61-53cbca76584a.jpg

ff72ef8f-9214-4cae-a6fb-cf4e84ad4fa0.jpg
Geen straf. Ik vind het echt een briljant ding. Die mg je hier zo voor de deur zetten.

Vandaag een mooie mijlpaal bereikt. We zijn de 200.000 km gepasseerd met onze ZOE. Nieuw gekocht in juni 2013.

In het begin reden we zo'n 22 a 23 duizend kilometer per jaar. Nog met de 22 kWh accu. Vanaf 2018 hebben we de 41 kWh accu. Even heb ik er over gedacht om de ZOE nu van de hand te doen maar ze blijft voorlopig en we gaan door naar de ??????

Ik ben bang dat de ID3 gezien de exorbitante afschrijving ook gewoon nog ff blijft. Overigens rijdt het meer dan prima zo’n EV. Maar was de afschrijving niet zo exorbitant geweest hadden we hem ingeruild voor een nieuwe EV.

Dat zijn serieuze afstanden met die kleine accu. Hoe is dat bevallen? Ding ziet er inderdaad zeer netjes uit, helemaal gelet op de kilometerstand.

Dat zijn serieuze afstanden met die kleine accu. Hoe is dat bevallen? Ding ziet er inderdaad zeer netjes uit, helemaal gelet op de kilometerstand.

Dat is erg goed bevallen. Met opgroeiende kinderen ruim genoeg, comfortabel door de stilte, de vering en demping vind ik wel aan de stevige kant maar dat is deels denk ik te wijten aan het hoge gewicht. Met 90pk ook best wel vlot, in ieder geval tot 70 km/u. En goedkoop qua verbruik en onderhoud. Eigenlijk een heel zorgeloze auto. Ik heb natuurlijk het geluk dat ik een eigen oprit met laadunit heb en zonnepanelen.
Je kunt ook mijn review eens nalezen, die heb ik in het weekend ook weer geactualiseerd: ZOE review

Het "zoektocht avontuur" heeft weer een vervolg gekregen. Vanavond een bod gedaan op een beige 2013 Laguna coupé die in Tsjechië staat.

Deze auto is oorspronkelijk in Duitsland geleverd en is een erg late. Veruit de meest coupé's zijn in 2009 en 2010 geleverd, bouwjaar 2013 kom je vrijwel niet tegen (wel diesels). In 2019 is deze auto naar Tsjechie verhuisd en ze staat nu te koop in Praag. De kilometerstand is acceptabel en gedocumenteerd. Ik vind de kleurencombinatie erg fraai, alhoewel er op den duur wel de 18 inch celsium wielen onder gaan komen. En waar de zoektocht begon naar een handgeschakelde 2.0 GT omdat die 4-wiel besturing heeft en mijn vrouw later aangaf toch liever een automaat te willen, combineert deze auto dat. En dat is vrij uniek en zeldzaam. In Nederland is de 2.0 automaat nooit met 4-wiel besturing geleverd en ook in mijn zoektocht ben ik ze nog niet eerder tegen gekomen.

Laguna 2.0

900501328_950x712x80.jpg

Ziet er mooi uit. Wel een avontuur wat ik niet zo snel aan zou durven, ik zou eerder dan zelf m'n kar achter de auto hangen en zelf halen (en eerst kijken natuurlijk).

Ik had al even gespiekt op AAA naar aanleiding van je vraag elders op het forum. Ik snap dat je hiervoor gaat, het is een bijzonder mooi exemplaar en gezien jouw uitleg helemaal perfect aansluitend op jullie wensen. Hopelijk gaat alles door en blijkt alles goed.

Dat is wel een chique specificatie, de 2 liter turbo is in mijn ogen ook nog eens de beste motor voor dit model vanwege het lagere gewicht op de neus. Een setje nieuwe velgen en andere pookknop en dan heb je echt een mooi exemplaar.

De velgen en spiegelkappen vertekenen het beeld wat, want het is echt een gaaf ding! Ik had m ook al even online bekeken!

de 2 liter turbo is in mijn ogen ook nog eens de beste motor voor dit model vanwege het lagere gewicht op de neus.
Hangt wat mij betreft vooral af van hoe je ermee wilt rijden. Voor puur en alleen rustig cruisen vind ik de 3.5V6 de fijnere motor. Qua verbruik scheelt het ook niet heel veel.

Wil je af en toe ook iets sportiever een bocht induiken dan is die 2.0T de betere keuze.

Hoe dan ook, zo te zien online een mooie auto, dus succes met het bieden!

Mijn bod werd vrij snel en resoluut afgewezen. Zonder tegenbod. Dus ik heb nog een berichtje gestuurd met een aanbod waarin ik ze een heel eind tegemoet kom. Afwachten maar weer.......

Tja, die vraagprijs, dat is een lastige. Langzamerhand krijgen deze auto's nu wel een leeftijd dat ze "oude auto's" zijn en dus weinig meer waard. Maar het is natuurlijk ook een afwijkend model waar (sommige) liefhebbers wel warm voor kunnen lopen. Ik heb ze nu aangeboden gezien tussen de € 4k en € 20k (voor redelijke tot goede exemplaren, voor zover van afstand te beoordelen) dus die prijs van € 8.800,- is met deze kilometerstand en bouwjaar helemaal niet verkeerd. Maar goed, wie niet vraagt krijgt niks.....
En voordat de auto hier naar wens op de stoep staat, komt er nog wel het een en ander bij, BPM, importschouwing RDW, een grote beurt en niet te vergeten een (afneembare) trekhaak. Dus dan tel je zo maar weer even een duizendje of 2 - 2,5 er bij. En dan volgen daarna nog een keer 4 wielen en wat cosmetisch werk. Dus heel goedkoop ben ik niet uit.

Maar ik kan melden dat we er inmiddels wel uit zijn. Het koopcontract zit in de mailbox!

Gefeliciteerd, hopelijk loopt het transport en inklaringsproces allemaal gesmeerd (y)
Wat ik wel grappig vind is dat het exact dezelfde kleurencombi is als een andere franse coupé die ik ook ongezien in het buitenland heb gekocht.

Gefeliciteerd! BPM zal niet veel meer zijn want hij is 12 jaar oud.
RDW €200 en de trekhaak en velgen kosten dan idd nog het meest.
Ben benieuwd hoe ie is en hoe de overdracht gaat.

Terug
Bovenaan