Dave's Renaultjes // Laguna 2.0T coupe - kenteken binnen, raar geluid in de R17

Mooie Laguna zeg, gefeliciteerd met de aanschaf! Vooral de bruinlederen bekleding vind ik echt super, kleurt zo erg mooi met de lakkleur. Chique combi ook met het zwarte dak, dat oogt wat mij betreft iets moderner. Ik denk trouwens ook dat de Celsium velgen die je op je lijstje hebt staan een stuk beter bij het chique karakter van de auto passen. Blijven die dan zilver, of wil je ze er in het zwart onder?

En die wachttijd bij de RDW, jeetje... heeft dat te maken met drukte, of is dat een gebruikelijke wachttijd? Ik kan me voorstellen dat het met dit zonnige weer begint te kriebelen, dus hopelijk duurt de maand niet te lang ;)

Bij de RDW kan er tussendoor wel eens een gaatje zijn. Gewoon regelmatig even een nieuwe afspraak plannen in hun tool, dan zie je dat.

Of er wachttijd is bij de RDW weet ik niet, heb ik volgens mij ook niet gezegd. De datum half april is door mij zelf gekozen.

@BleuZ NL : dank je. Een tijdje terug werd er in Engeland een beige met beige leer en (zilveren) celsium wielen aangeboden, daar was ik meteen verliefd op. Maar nu ik deze heb, ga ik wel twijfelen. Ik denk dat zilveren wielen mooier zijn zonder het zwarte dak.

Ter vergelijk, in Frankrijk staat nu een diesel te koop in dezelfde configuratie maar dan als phase 1 (dus met spiegelkappen en dak in kleur en zilveren wielen):
ac5c7133e084cf39ce0180fc856488ed59e6f26f.jpg

vs
b3e57c94-ce52-49b6-a568-4c61fb651946.jpg

Heel mooi, die zwarte wielen weet ik zo nog niet. Hoort bij de uitvoering weet ik. Maar zo'n chique verschijning en dan zwarte wielen matched niet in mijn hoofd. Zwarte dag staat hem wel goed in deze kleur

^^ en chrome raamomlijsting, dán passen zilveren velgen wel. Ik denk dat als je er nu alleen zilveren velgen onder zet en de rest zwart laat, het niet passend is. Het zwart maakt 'm wat stoerder, vind ik.

Poh poh het blijft toch wel een ontzettend mooi model en de kleurstelling is helemaal top. Maar ik ben wel eens met Barri, met spiegelkappen in kleur en zilverkleurige velgen zou het geheel nog wat beter zijn. Wat meer chique past het model beter dan sportieve pretenties.

Ik zou er juist helemaal niets aan doen, anders dan de staat van de wielen en koets verbeteren, en deze uitvoering respecteren. De gunmetal (dus niet zwarte!) wielen vind ik juist elegant in combinatie met het zwarte dak, net als de spiegelkappen. Daarbij denk ik aan de 406 Coupé, waarbij ze altijd antraciet waren gespoten zodat ze de lijnen niet zouden verstoren. Dat werkt ook bij de Laguna, dus m.i. mooi zo laten.

Voor mij is dit echt het verschil tussen een saaie, fletse spec en een heel interessante auto.

Vind de Laguna Coupe alles behalve sportief, dan vind ik chrome ook veel beter bij het chique van de auto passen. Alleen dit is natuurlijk wel zoals de uitvoering bedoeld is.

Daarbij denk ik aan de 406 Coupé, waarbij ze altijd antraciet waren gespoten zodat ze de lijnen niet zouden verstoren. Dat werkt ook bij de Laguna, dus m.i. mooi zo laten.
Klopt maar daar zit m.i. een belangrijk verschil tussen; de 406 coupé had geen verchroomde raamlijsten. En dat vind ik nu net clashen met die spiegelkappen. En verder deel ik de mening van Barri m.b.t. donkere velgen. Maargoed, is allemaal persoonlijk, over smaak valt immers niet te twisten.

(Maar 406, jij hebt toch zwarte velgen en shadowline op je Mini? Ja, inderdaad en dat had ik liever niet gehad. Maar kon niet anders icm heel aantrekkelijk geprijsde uitvoering)

Grappig hoe iedereen weer z'n eigen idee heeft.
Normaal zou ik altijd zeggen: geen zwart, gewoon zilveren velgen. Ik houd van chique coupé's.
Maar nu zeg ik: dat zwarte / gunmetal grey, dat staat apart, futuristisch, heel erg mooi.
Houden zo!!

Grappig hoe iedereen weer z'n eigen idee heeft.
Normaal zou ik altijd zeggen: geen zwart, gewoon zilveren velgen. Ik houd van chique coupé's.
Maar nu zeg ik: dat zwarte / gunmetal grey, dat staat apart, futuristisch, heel erg mooi.
Houden zo!!
Ik sluit me hier helemaal bij aan.

Het mooie hieraan vind ik dat ook de 'standaard' Laguna velgen (en ook Espace uit die tijd) eronder passen. En die sets zijn op marktplaats meestal niet al te prijzig. Dus je kunt te zijner tijd rustig eens experimenteren met een andere velgenset zonder de originele velgenset geweld aan te hoeven doen.

Oh het begint pas om 12:00, dat haal ik wel. Of we gaan met de Clio van mijn moeder of met mijn Fiesta Sport. Die staat al weken stof te happen voor de deur.. een wat oudere vriend gaat ook mee, die heeft ook ooit een Renault gehad:

Y7ykJXC.jpeg

Laatst bewerkt:
Oh het begint pas om 12:00, dat haal ik wel. Of we gaan met de Clio van mijn moeder of met mijn Fiesta Sport. Die staat al weken stof te happen voor de deur.. een wat oudere vriend gaat ook mee, die heeft ook ooit een Renault gehad:

Y7ykJXC.jpeg
Bible Belt he...maar het is heel erg gezellig.

En ze heeft het prima gedaan. Opvallend dat je qua geluidsniveau beter af bent bij 4.000 min-1 (ca 110 km/u op de teller) dan bij 3.000 min-1 (ca. 100 km.). Bij 100 km/u zit er een zware brom, daarboven is het meer "zingen". Tja, je maakt veel toeren met zo'n 1300tje met 4-bak. Maar dan heb je wel het voordeel dat je meer trekkracht hebt, dan je zou verwachten, versnellen om even in te halen bijvoorbeeld, gaat dan nog opvallend goed.

Overigens toch de BPM aangifte gedaan via taxatie. Na wat rondbellen, was ik er van overtuigd dat het toch aanzienlijk verschil kon uitmaken. En in plaats van zo'n € 1.800,- kom ik nu op minder dan € 500,- uit. Daar komt dan nog de taxatie van € 200,- bij, maar ik bespaar dus ruim € 1.100,-. Niet verkeerd.
Fijn dat je er wat aan gehad hebt.

Is de beurt ook weer gedekt.

Weet iemand wanneer het kenteken gekoppeld wordt? Is dat gisteren gebeurd of wordt dat pas gedaan als de BPM aangifte goedgekeurd is. Ik probeer het kenteken in te schatten / te achterhalen.

Pas na 'fiscaal akkoord' van de Belastingdienst geeft de RDW het kenteken af. Dat is meestal een dag of twee na aangifte en kentekens van importauto's worden vaak in batches afgegeven, vaak rond 17 uur 's middags.
Als je bpm-aangifte doet aan de hand van een taxatierapport moet je de auto trouwens tot en met zes dagen na aangifte van de bpm in dezelfde staat houden als tijdens de taxatie. De Belastingdienst kan je immers oproepen voor een hertaxatie. Voor de zekerheid zou ik de garage dus nog niet laten sleutelen aan de auto.

Pas na 'fiscaal akkoord' van de Belastingdienst geeft de RDW het kenteken af. Dat is meestal een dag of twee na aangifte en kentekens van importauto's worden vaak in batches afgegeven, vaak rond 17 uur 's middags.
Als je bpm-aangifte doet aan de hand van een taxatierapport moet je de auto trouwens tot en met zes dagen na aangifte van de bpm in dezelfde staat houden als tijdens de taxatie. De Belastingdienst kan je immers oproepen voor een hertaxatie. Voor de zekerheid zou ik de garage dus nog niet laten sleutelen aan de auto.
Dit inderdaad.

Is de beurt ook weer gedekt.

Dat gaan we nooit redden voor dat verschil, maar het helpt wel. ;)

Eerste indruk na inspectie: automaatbak is goed, motor ook. Airco prima. Wel is de remvloeistof net zo zwart als de motorolie :oops: , moeten er twee nieuwe achterbanden op en de accu moet ook vervangen. En dan nog de beurt met distributie, waterpomp en poelie. Dure hobby...... :whistle:

Ah je was in Den Bosch. Net een dag te laat, anders hadden we even een kop koffie kunnen doen bij het aanschouwen van de import.

Mooi dat het verder goed verloopt. Even het onderhoud op orde maken en genieten!

Volgende keer krijg je wat lekkers mocht ik er toevallig zijn. Kom niet heel vaak in die hoek. ;-)

We hebben hier met het gezin een "prijsvraag" voor wie kan voorspellen wat het kenteken zal worden. Hier nog mensen die een gokje willen doen? :D Ik heb ingezet op HLV-98-R....

Terug
Bovenaan