Zo, de eerste halve tank is leeg met de
Laguna coupé. Wat zijn de eerste indrukken?
- allereerst constateer ik dat ik regelmatig even naar de auto ga kijken, ik vind het een schitterende coupé, zeker in deze kleurcombinatie.
Uitzicht uit het keukenraam.
- na zo'n 250 km snelweg: het is een fantastische reisauto, stil, behoorlijk vlot, heerlijke stoelen en verrassend goed zicht rondom.
- op slecht wegdek en korte richels lijkt het alsof de voorwielophanging wat "los" is / een beetje klappert. Maar ik ben de enige in het gezin die dit hoort / merkt dus wellicht is dat "producteigenschap".

- er zitten nog heel wat rammels en kraakjes in het interieur, dit doet wat afbreuk aan de kwaliteitsbeleving. Maar ik heb al wat youtube filmpjes gevonden met tips en tricks om die te verhelpen.
- na de eerste keer wassen en poetsen toch wel heel wat meer krassen en lakbeschadigingen rondom gevonden. Jammer maar op termijn gaan we dat wel een keer aanpakken. Maar de wielen zijn het eerste aan de beurt, maar pas na de zomervakantie.
De wielen zijn niet zwart zoals vaak gedacht wordt, maar ze zijn nodig aan een opknapbeurt toe
- Wat al wel bekend was, maar wat ook lijkt te kloppen, de oude slogan van Renault: "Renault loopt langer op een liter" gaat niet op voor deze Laguna. De boordcomputer geeft nu 8,4 l/100 km aan en ik hoop dat we rond de 1:12 uit kunnen komen.
- Vandaag al wel even een reservesleutel(kaart) laten maken, er zat er maar eentje bij.
Kortom, erg blij met deze aanwinst. Alleen is het lijstje met 'puntjes' net even langer dan gedacht. Maar aangezien ik van plan ben deze auto nog lang aan te houden, kunnen we daar de tijd voor nemen om de auto helemaal naar de zin te krijgen.