Dat zien we nooit meer terug.....

Nog meer vergane glorie (foto's uit ca. 1972)

Verkeersbeeldautowrakkenopstraatav7.jpg
 
:LOL: Lijkt wel bij mij in de straat zo'n 30 jaar geleden, alleen waren dat meestal amerikanen.
Ik had er vaak wel tot 5 stuks staan om kaal te slopen en dan wat er over was op te laten halen.

Kun je je nu niets meer bij voorstellen.

Greetzz Renate, die niet op een kamp woonde maar in een keurig rijtjes huis, met heel verdrietige buren.
 
renate Schreef:
-------------------------------------------------------
> :LOL: Lijkt wel bij mij in de straat zo'n 30 jaar
> geleden, alleen waren dat meestal amerikanen.
> Ik had er vaak wel tot 5 stuks staan om kaal te
> slopen en dan wat er over was op te laten halen.
>
> Kun je je nu niets meer bij voorstellen.
>
> Greetzz Renate, die niet op een kamp woonde maar
> in een keurig rijtjes huis, met heel verdrietige
> buren.

Maar daarna kegen ze er toch ook weer heel veel moois voor terug!!!!

PeugeotJ7camperauto7404.jpg
 
Die autwrakken! Foeilelijk noemen ze die. Nou je mag ze hier voor de deur parkeren!
 
Je had ook van die temperatuur stickers voor op je buitenspiegel, en van die plak temp.meters voor in de auto.
Kan er geen foto's van vinden jammerlijk genoeg.
 
Arievectra Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onze Citroen Ami van vroeger had ook nog een
> slinger, voor als de accu leeg was.

De Citroen Axel uit de jaren 80 ook.
 
Ik zie zo al dat het niet veilig was in deze wagen, een telefoon met een draaischijf.o_O



Er zal wel veel ongelukken geweest zijn met deze type wagens met zo'n draaischijf telefoon??:rolleyes:
 
In de post van isla zie ik nog zoiets wat je nooit meer ziet (en allicht maar goed ook):

tankdopachteropyr8.jpg


De tankdop achterop!
 
Ja och, bij de daf 44 / 55 / 66 / 46 was de tankdop keurig verborgen achter de kentekenplaat...wat is daar mis mee?
 
Nou, bedenk eens wat er zou kunnen gebeuren bij een kop-staartbotsing. Want een vulopening achterop betekent automatisch dat de benzinetank achter de achteras zit en dat is niet bepaald de veiligste plek.
 
Zag je ook veel bij Amerikaanse auto's. Soms nog steeds. Vindt dat wel wat hebben. Wie is daar eigenlijk mee begonnen?
 
de Peugeot 404 heeft dat ook!
En wat een grappig systeem, de bon die uit de pomp komt.
 
In België hebben ze op sommige plaatsen het omgekeerde systeem. Kun je binnen voor een aantal liters betalen, bon meenemen en voor dat bedrag tanken...best onhandig als je de auto wilt voltanken.
 
929V6 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou, bedenk eens wat er zou kunnen gebeuren bij
> een kop-staartbotsing. Want een vulopening
> achterop betekent automatisch dat de benzinetank
> achter de achteras zit en dat is niet bepaald de
> veiligste plek.

daar zit ie bij mijn Golf Mk1 en bij mijn Golf Mk2 ook 'k zie niet wat daar mis mee is
 
@ 929V6; Bij sommige auto's kan het nog altijd voor je gedaan worden. Moet je wel op LPG gaan rijden. ;)
 
Ah, da's ook een manier. Nooit gedacht dat er zo'n groot constructief verschil zou zijn tussen die twee generaties Golf.
 
Vroeger had je ook zo'n "bol" op de benzinepomp met de mededeling erbij; letop dat het kijkglas vol is, of iets van dien aard. Dat zie je ook niet meer. Tegenwoordig moet je maar hopen dat je alleen maar benzine tankt en geen luchtbellen.

Greetzz Renate.
 
Ik heb er een aantal:

Van die doorzichtige plastic windspoilers langs de zijramen.
Kon je de raampjes open draaien en toch geen/minder last van hinderlijk windgeruis.

IMG_2176.jpg


Een opvouwbare imperial voor op het dak, die aan de dakgootrandjes werden bevestigd

Een achterwielaandrijver met een "statische achteras" zoals bij oude Opel achterwielaandrijvers (Kadett C, Manta, Ascona etc. Bij het wegrijden komt eerst de kont een klein beetje omhoog en daarna rolt de auto naar voren...
IMG_2073.jpg


Een tweedeurs sedan (=coach), zoals de Kadett B en C

De aanduiding 1.2N (normale benzine) of 1.2S superbenzine)op de achterklep.

Een OHV motor, de nokkenas ligt onderin de motor en de kleppen worden bediend dmv stoterstangen

Gietijzeren cilinderblok en cilinderkop

Geperforeerd skaileren bekleding zonder hoofsteunen

Ruitensproeier bediend dmv een rubberen balgje (voetpompje)

Heupgordels zonder automatisch oprolmechanisme (zelf instellen)

Een lange versnellingspook (Kadett B )

Carburateur ipv benzine injectie

Een koelventilator die altijd meedraait als de motor loopt

Een koelsysteem zonder expansievat

Ontsteking dmv contactpuntjes

Echte verchroomde raamzwengels (geen plastic)

Duplo lampen in de koplampen

Grote vierkante of ronde koplampen met lenzen van echt glas ipv doorzichtig plastic

Een 4-bak

Zo'n groot plastic stuur (hoepel) met een dunne rand

Niet gelijmde ruiten, maar gewoon gemonteerd in raamubbers

Een analoge autoradio met van die draaiknoppen en voorkeuze zenders die je moest vastleggen dmv van druktoetsen die je eerst moest uittrekken, afstemmen op de juiste zender en dan weer moest indrukken.
 
Zag van de week een E21 316 (origineel NL, want K-kenteken) met de nummerplaat rechts onder de bumper. Dit omdat anders de trekhaak voor de nummerplaat zou zitten. Zie je op moderne auto's ook niet meer volgens mij.
 
De cilinderinhoud van een auto aangeduid in cm[sup]3[/sup] in plaats van liters. De Ford Escort 1300 van vroeger is nu een Focus 1.4. Geen idee waarom dat is verdwenen overigens.
 
Misschien is-ie al genoemd;kopie deel III achter de voorruit.In de Renault 9 van m'n pa zit-ie er nog!Volgens mij een van 95 of 96,in die buurt werd 't meen ik afgeschaft.
 
Tim Coronel test hier mijn Daf 55, hij noemt het item "tankdop / vulopening" ook op het laatst van het stukkie.

KLIKKIE
 
Ik vind de tankvulopening achter de nummerplaat een zeer elegante oplossing overigens.

Greetzz Renate.
 
renate Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind de tankvulopening achter de nummerplaat
> een zeer elegante oplossing overigens.
>
> Greetzz Renate.

Wat vindt je dan van de tankopening achter het roostertje op de (rechter) C-stijl zoals bij de Kadett C sedan en coupe?
Ik zelf vind dit in ieder geval ook een erg elegante oplossing.

Gr. Sjaak

9f0a_1_b.jpg
 
die oplossing is ook erg smaakvol SjaakD...

Kan me nog herinneren tijdens een toertocht had een tankstation voor de gelegenheid 4 pompbedienden in dienst, en dat gozertje maar om mijn 55 rennen...."waar zit dat kleppie nou?!"

hahahaha....
 
Van die grote metalen sportsturen met van die gaten er in. Mijn Passat TS van '74 had er ook eentje. Zo eentje bedoel ik dus:

2201899225_61f2bfb0b2.jpg
 
Hadden ze dat vorger standaard? En tegenwoordig betaal je er €200,- voor..
 
Terug
Bovenaan