Ik heb er een aantal:
Van die doorzichtige plastic windspoilers langs de zijramen.
Kon je de raampjes open draaien en toch geen/minder last van hinderlijk windgeruis.
Een
opvouwbare imperial voor op het dak, die aan de
dakgootrandjes werden bevestigd
Een achterwielaandrijver met een "statische achteras" zoals bij oude Opel achterwielaandrijvers (Kadett C, Manta, Ascona etc. Bij het wegrijden komt eerst de kont een klein beetje omhoog en daarna rolt de auto naar voren...
Een tweedeurs sedan (=coach), zoals de Kadett B en C
De aanduiding 1.2N (normale benzine) of 1.2S superbenzine)op de achterklep.
Een OHV motor, de nokkenas ligt onderin de motor en de kleppen worden bediend dmv stoterstangen
Gietijzeren cilinderblok en cilinderkop
Geperforeerd skaileren bekleding zonder hoofsteunen
Ruitensproeier bediend dmv een rubberen balgje (voetpompje)
Heupgordels zonder automatisch oprolmechanisme (zelf instellen)
Een lange versnellingspook (Kadett B )
Carburateur ipv benzine injectie
Een koelventilator die altijd meedraait als de motor loopt
Een koelsysteem zonder expansievat
Ontsteking dmv contactpuntjes
Echte verchroomde raamzwengels (geen plastic)
Duplo lampen in de koplampen
Grote vierkante of ronde koplampen met lenzen van echt glas ipv doorzichtig plastic
Een 4-bak
Zo'n groot plastic stuur (hoepel) met een dunne rand
Niet gelijmde ruiten, maar gewoon gemonteerd in raamubbers
Een analoge autoradio met van die draaiknoppen en voorkeuze zenders die je moest vastleggen dmv van druktoetsen die je eerst moest uittrekken, afstemmen op de juiste zender en dan weer moest indrukken.