Dat zien we nooit meer terug.....

Eerder had je:

De Luxe, Special, Special de Luxe, Super de Luxe, enzovoort. Vooral bij Engelse en Japanse merken. Dat soort namen zie je ook niet meer.

hadden we het WC-rolhoedje op de hoedenplank al gehad? :T

wat ook niet meer teugkomt volgens mij, is een richtingaanwijzerhandle aan de RECHTERkant....(DAF)

De Nissan Figaro heeft hem rechts. Af en toe nog best wel wennen :D

Ik heb steeds problemen met het vinden van het contactslot. Als ik in de Barchetta stap heb ik de sleutel tussen de voorstoelen, stap ik in de Saab dan heb ik de sleutel rechts bij de stuurkolom....:D

!!rIFuYgBW0~$(KGrHqYH-CQEri+VbhCbBK-(LEqkkg~~_27.JPG

een extra ruitje zodat het in de auto warm blijft als de achterklep open gaat.

een extra ruitje zodat het in de auto warm blijft als de achterklep open gaat.

Da's altijd een eenling geweest, ik ken geen enkele andere auto die dat had. Dus niet echt een accesoire dat ooit gangbaar was en nu niet meer :)

Overigens noemde men het een 13e ruit, de XM had verder namelijk 12 ruiten.

Volgens mij hebben ze dat extra ruitje alleen het eerste modeljaar toegepast.
Want bij de eerste autotests in 1989 sprongen deze ramen al vaak kapot.

Volgens mij hebben ze dat extra ruitje alleen het eerste modeljaar toegepast.
Want bij de eerste autotests in 1989 sprongen deze ramen al vaak kapot.

Oh? nooit van gehoord? Die 13e ruit hadden ze tot het einde toe, en ik heb nog nooit gehoord dat er een kapot is gesprongen. Kan ook haast niet, hij hangt bovenaan op 2 scharnierpunten en rust op de hoedenplank, links en rechts dicht 't met wat rubber strips af. Zit dus totaal niet klem.

Die extra ruit zat alleen in de meest luxe uitvoering. Die werden minder verkocht en dus zag je ze niet veel. Wellicht is bij de facelift de ruit wel gesneuveld.

Die extra ruit zat alleen in de meest luxe uitvoering. Die werden minder verkocht en dus zag je ze niet veel. Wellicht is bij de facelift de ruit wel gesneuveld.

Nee hoor, de VSX en de Exclusive hadden 'm standaard, dus je ziet 't vrij vaak. En er zijn veel XM-rijders die er eentje aanschaffen, dus heel zeldzaam zijn ze niet. En bij geen enkele facelift is die ruit gesneuveld, is gewoon tot het einde (2000) door geleverd.

Volgens mij was Ambiance ook niet het kaalste niveau, ik vermoed dat alleen de kale uitvoeringen (SX/ comfort?) dat ruitje niet hadden.

De 2.0 turbo-CT in het facelift model had 'm ook niet. Ik weet alleen niet welk uitvoeringsniveau die wagen had. Waaraan was dat vast te stellen, anders dan die ruit?

De kaalste uitvoeringen hadden geen elektrische ramen achter, geen airco, andere bekleding, dat soort dingen... precies weet ik 't ook niet, maar alles was ook wel weer als optie te bestellen.

Hij had draairaampjes achter en de airco was hier in NL ingebouwd. 'goedkope' uitvoering dus, al was het zeker niet de basismotor.

Misschien is het al genoemd, maar zijn er nog auto's zonder stuurbekrachtiging of centrale vergrending? Bestaat er nog kogelkringloopbesturing of, nog ouderwetser, worm-en-rol of worm-en-moer? En zijn er nog starre achterassen op bladveren of pendelassen?

Phoenixrot74 zei:
Misschien is het al genoemd, maar zijn er nog auto's zonder stuurbekrachtiging of centrale vergrending? Bestaat er nog kogelkringloopbesturing of, nog ouderwetser, worm-en-rol of worm-en-moer? En zijn er nog starre achterassen op bladveren of pendelassen?
Ik heb ze allemaal nog in het assortiment, op de kogelkringloop na.

stoterstangen90 zei:
Phoenixrot74 zei:
Jouw autoverzameling kennende heb je vast ook nog wel een exemplaar staan met een ongesynchroniseerde driebak...
Maar van een V16 heb je vast niet terug!;)

Phoenixrot74 zei:
stoterstangen90 zei:
Phoenixrot74 zei:
Jouw autoverzameling kennende heb je vast ook nog wel een exemplaar staan met een ongesynchroniseerde driebak...
Maar van een V16 heb je vast niet terug!;)
nee, zo gek is het niet idd.

Wat ik ook nooit meer zie zijn autotests waarbij verschil wordt gemaakt tussen weggedrag en wegligging. Zijn die twee termen soms steeds meer gaan samenvallen?

Het voeren van het "stadslicht" is terug van weggeweest, kijk naar de nieuwe audi's met hun led stadslichten/parkeerlichten/gloeinde spijkers/etc/etc
Vond het altijd leuk staan vooral bij auto's waar dat 4w bolletje niet in de unit zat maar los bv naast de knipperlicht, franse auto's hadden dat bv veel kijk maar naar de r4.
Tegenwoordig moet ik errug wennen aan de te velle leds.
Btw stadslicht voeren mag toch niet?

In mijn LNA reed ik idd ook altijd met stadslicht aan, twee witte lampjes naast de koplampen. Net dagrijverlichting maar dan ouderwets :)

Het schijnt dat de terugkeer van de 'stadslichten' het verdwijnen van de mistlampen gaat veroorzaken, want die hebben eigenlijk geen nut meer. Dus: wat zien we nooit meer terug? Mistlampen!

Die worden weer gebruikt voor een ander populair verschijnsel: bochtverlichting.

Voor wat betreft rijden met stadslicht: die LEDs zijn gehomologeerd als 'Daytime Running Lights', DRLs. Ze heten dus geen stadslichten en vallen ook niet onder die wetgeving.

En plastic/skai/kunstleren bekleding van stoelen en achterbank, bestaat dat nog?

Ik heb fakeleer in de Benz. Twinleder noemen ze dat. Bij de Avantgarde-modellen van MB is het halfleder (Artico) trouwens ook nepleer.
Op zich is er niets op tegen, je ziet het verschil nauwelijks en het is slijtvast.

Inderdaad had je vroeger van die MB-Tex bekleding (oa als taxi-bekleding), dat voelde meer plastic aan. Ik weet niet of dat nog geleverd wordt.

Bowtie zei:
De ouderwetse voorbank! lekker met zijn drieën cruisen!
Dat is gaaf ja!

De kleuren van de regenboog van auto's. Nu is het zwart, grijs of een andere saaie kleur.

BMW levert Sensatec op de 3-serie en dat is ook gewoon kunstleer. De achterkant van de stoel is trouwens vaak ook geen echt leer, ook heb je lederen bekleding besteld.

Ook old-skool: SIPS en Procon Ten. Tegenwoordig zit je in een rijdende airbag.

Of de aanduidngen L en GL. Het is allemaal Dynamic, Ambiente, Advance en Executive wat de klok slaat.

:)
Fiat Rider zei:
meeuw Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen kreukelzone met chroom.

Daar heb je wel gelijk in, misschien doen ze dat niet omdat het niet veilig is.

Maar anderzijds is Fiat wel weer terug gekomen met een Chromen bumper, namelijk op de 500.

Jouw plastic tupperware tegen mijn chromen bumpers met klap lampen?

445_website%203.JPG

Kijken wie er nog fris uitstapt.

tip: jouw auto is mijn kreukelzone. :)

Wat je ook nooit meer ziet (ik kan althans geen voorbeelden voor de geest halen) zijn deels gesloten wielkasten achter. Denk bijvoorbeeld aan de Citroën SM.

Deze is nog redelijk recent.

2004-Honda-Insight-04802101990002.jpg

Ik denk dat ze in de toekomst nog wel een keer langskomen, als ze de c[sub]w[/sub]-waarde nog verder omlaag willen krijgen.

Terug
Bovenaan