Dat zien we nooit meer terug.....

Volgens mij wel ja, maar kan het in zijn berichten niet terugvinden. Wellicht nog een forumlid met een oude Insight?

Overigens zit ik nog steeds op deze C6 te wachten, zou ook weer afgedekte achterste wielkasten krijgen.

Hiero die A2.

Hm, die stond trouwens ook tussen de berichten van je linkje... Begrijp ik iets verkeerd? :confused:

Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik moet iets verder kijken dan mijn neus lang is naar beneden scrollen. Dat betreffende topic was ook alweer een jaar oud, maar door een spammert omhoog geschopt. Vandaar dat ik dacht dat het een recent topic was, niet dus.

volvo_v40_1_8_europa_93109537965012676.jpg

file.php

bmw_3_serie_325_ix_2_drs_aut_aircocruise_94470229897860937.jpg

koplampwissers (y)

Over die koplampwissers: ik weet nog dat m'n moeder ooit een beige Lada 2105 heeft gekocht. Auto met een heerlijke achterbank overigens, en ik was gek van die koplampwissers!

bootcover die je er met de hand op moet leggen inplaats van een metalen hoes die er automatisch opkomt.

Da's niet achteraf, want daar worden ze nieuw mee afgeleverd. Wat niet wil zeggen dat het niet achteraf mogelijk is, maar ik vraag me af of dat nog veel gebeurt.

Worden die er dan bij de dealer, bij de verkoper pas opgeplakt?

Dit is toch af fabriek, af M GmbH?

Deze is volgens mij nog niet langsgekomen. De chromen drukknop naast de deurklink om de deur te ontgrendelen (van buiten, uiteraard:))

Klassiekerrijder zei:
De Alfa 156 had nog van die chromen deurgrepen met chromen drukknop.
Dat was natuurlijk wel bewust retro, net als bij de Fiat barchetta (maar daarom niet minder mooi).

929V6 zei:
Niet direct een accessoire, maar kentekenbewijs deel 3 achter de voorruit zullen we ook niet meer terugzien. De laatste was P96 (of B96 bij grijs kenteken) volgens mij.

Ik heb de deel III nog wel achter het voorruit zitten van mijn Kadett.Zelfs nog van het bouwjaar 1988.

Phoenixrood74 zei:
Klassiekerrijder zei:
Dat was natuurlijk wel bewust retro, net als bij de Fiat barchetta (maar daarom niet minder mooi).

Bij de Alfa 156 waren ze toch van verchroomde kunststof?

@rottieroodmax, "nooit meer terugzien" is iets anders dan "nooit meer zien".;)

929V6 zei:
Phoenixrood74 zei:
Klassiekerrijder zei:

Inderdaad, ik zie ze elke dag op mijn C15.

Overigens ook iets dat we niet meer terugzien.

Een bestelwagenversie op basis van een kleine personenauto, waarbij er gewoon een hutje is aangeknoopt.

Tegenwoordig zijn het allemaal "mooi vormgegeven" monovolumes.

stoterstangen90 zei:
Overigens ook iets dat we niet meer terugzien.

Een bestelwagenversie op basis van een kleine personenauto, waarbij er gewoon een hutje is aangeknoopt.

Tegenwoordig zijn het allemaal "mooi vormgegeven" monovolumes.

Op het hutje na komen in Frankrijk de 'société' versies nog veel voor, van buiten te herkennen aan de sticker met laadgewichten op het spatbord rechts voor.
5472489_5_3A0AB440478DCA347924022E1668E88EB9C77A51.jpg

CARDIFF_22COURTAGE_11877_6.jpg

Maar dat is geen hutje, zoals de Citroën C15, de Renault 4F4/4F6, Simca 1100 Fourgonette, Seat Terra, de eerste Opel Corsa Combo, etc.

@ stoterstangen90, wat dacht je van de nieuwe Fiat Uno Furgão:

fiorino2.jpg

Weliswaar voor Brazillie, maar wie weet dat er via grijze import toch wat exemplaren onze kant op komen..

stoterstangen90 zei:
Maar dat is geen hutje, zoals de Citroën C15, de Renault 4F4/4F6, Simca 1100 Fourgonette, Seat Terra, de eerste Opel Corsa Combo, etc.

Ah, dat hutje. Ik zat meer te denken aan een gewone auto waar het interieur uit was gehaald, wat vroeger de stationwagons waren met een opgehoogd dak.

ik reed gisteren achter een recente renault megane met verhoogd dak.

0247229538001.jpg

zulke bedrijfswagen varianten van stations zie je ook amper meer.

929V6 zei:
Phoenixrood74 zei:
Klassiekerrijder zei:

Neem me niet kwalijk dat ik iets neer gezet heb hier.

De achterspoiler zie ik nauwelijks meer. Voor wat jaren terug was er een achterspoiler rivival.

Wat ik ook steeds minder zie is motorkap bra's.

Recent valt mij op dat de aftermarket achterlichten rage wat uitgedoofd is. Vooral komen steeds vaker led achterlichten voor op standaard op auto's.
Dat kan zo cool uitzien dat het voor velen voldoende is om er mooi bij te rijden en geen aftermarket lampen nodig zijn.

Wie herrinnert zich privacy glas op de achterste twee zijruiten? Ik heb het vermoede dat het niet snel meer zal duren dat die optie gaat verdwijnen.

Hier is on-topic wat geweest is.
Mijn nieuwgierigheid is, welke assesoires gaan er komen?
De BMW haaievin antenne is al wijd verbreid, ik zit te denken - aerodynamische strips in een felle kleur die je op je auto plakt om een betere cw waarde te verkrijgen?

Niet gedacht dat dit topic zo ver zou zijn weggezakt (pagina 10 en bijna weg)... maar kortgeleden werd mijn aandacht gevestigd op het onderstaande accessoire:

In plaats van een landensticker een flapje als handvat om de kentekenplaat omlaag te klappen (erachter zit de tankdop). Ik denk niet dat ze die nog verkopen bij de Esso-shop.:T

Bij veel nieuwe diesel en benzine auto’s zie je de motorinhoud vermelding aan de buitenzijde niet meer.
B.v. 1.4, 1,6 of 2.0.
Alsof de autofabrikanten zich een beetje schamen om het er nog op te zetten.
Nu moet je maar raden wat er in zit.

Pauli zei:
Bij veel nieuwe diesel en benzine auto’s zie je de motorinhoud vermelding aan de buitenzijde niet meer.
B.v. 1.4, 1,6 of 2.0.

Heeft wellicht ook te maken met het feit dat zelfs bij grotere auto's de cilinderinhoud nauwelijks nog boven de 1 liter uit komt.

Daarnaast staat nu in bijna elke configurator dat je de motor aanduiding kan laten vervallen. Ik denk dat dat vaak gedaan wordt, ook bij voorraadautos, waar het eerst er op bleef zitten.

Foie Gras zei:
Of het model heeft meerdere motriseringen met dezelfde inhoud. Dan zegt het dus niet zo veel meer;)

De eerste generatie Toyota Celica bijvoorbeeld kon je in de jaren zeventig al bestellen als 1600 LT, 1600 ST en 1600 GT, met drie verschillende vermogens. Dus dát hoeft helemaal geen bezwaar te zijn.

Bij Ford werd er dan weer geen onderscheid gemaakt tussen de 2.0 viercilinder en de 2.0 V6. Aan de buitenkant was, althans bij de Sierra, niet te zien welke versie het betrof.

Pauli zei:
B.v. 1.4, 1,6 of 2.0.

Motorinhoud zegt tegenwoordig heel weinig. Vroeger werden auto's ingedeeld in cc-klasses, in plaats van segmenten.
Er staat toch ook niet op de achterklep wat voor radio in de auto zit? De stomste aanduiding op de achterklep vind ik wel 'kompressor' bij Mercedes.

GT 1973 zei:
Pauli zei:
B.v. 1.4, 1,6 of 2.0.

Motorinhoud zegt tegenwoordig heel weinig. Vroeger werden auto's ingedeeld in cc-klasses, in plaats van segmenten.
Er staat toch ook niet op de achterklep wat voor radio in de auto zit? De stomste aanduiding op de achterklep vind ik wel 'kompressor' bij Mercedes.
TDI 30, 40, 45 op een Audi. Ook zo debiel.

Wouter82 zei:
Bij Ford werd er dan weer geen onderscheid gemaakt tussen de 2.0 viercilinder en de 2.0 V6. Aan de buitenkant was, althans bij de Sierra, niet te zien welke versie het betrof.
Ook bij de Taunus. Als jongetje ging ik dan bij een Taunus 2.0 staan wachten in de hoop dat ik het bij het wegrijden kon horen. Ik hoopte natuurlijk op zo'n vette V6 😀

Terug
Bovenaan