bejaardenbrikbestuurder
Net ingestapt
Na jarenlang autoloosheid begon het een tijdje geleden toch weer te kriebelen: daarom sinds een tijdje bezitter van een Daihatsu Cuore, van aug. 2008, km-stand 122500 (inmiddels zo'n 5000 km mee gereden). En afneembare trekhaak, achteraf had ik net zo lief een vaste trekhaak gehad maar OK.
D.m.v. wat gegoochel met de stoelen het karretje provisorisch omgebouwd tot een soort 'mini-minicampertje': de zitting van de achterbank gedemonteerd (ging vrij makkelijk), rugleuning van de achterbank naar voren geklapt, bijrijdersstoel zo ver mogelijk naar voren, hoofdsteun eraf en de rugleuning van de bijrijdersstoel zo ver mogelijk naar achteren. Oneffenheden die er toen nog waren opgevuld met diverse soorten en maten kussens.
Matras er op, 2 meter lang en in de breedte op maat gesneden (bij hoofdeinde 90 cm breed, bij voeteneinde 60 cm).
Niet per se een erg mooie oplossing, maar het ging mij vooral om het functionele aspect en dat is prima: heb er al meerdere keren in gekampeerd, en nog vrij comfortabel ook (tevens een paar keer wild gekampeerd overigens
ja, ik weet dat dat meestal niet toegestaan is). Goedkoop en geen gedoe met tent opzetten etc.
Heb ook op marktplaats een fietsendrager gekocht, al diverse keren gebruikt (met een e-bike). Maar ook de vouwfiets gaat regelmatig mee, dan zonder fietsendrager uiteraard.
Missie geslaagd dus: ik wilde een betrouwbare, goedkope, praktische, gebruiksvriendelijke, lichte en zuinige auto, uiterlijk en uitstraling minder belangrijk.
En zuinig is hij ook zéker: gemiddeld zo'n 1 op 24, maar ik blijf als het ff kan op de snelweg altijd achter een vrachtwagen plakken met zo'n 90 km/uur (op veilige afstand uiteraard) en dan haal ik zelfs zo'n 1 op 28. Dat gecombineerd met een MRB van € 15,- per maand en verzekering van € 17,- per maand (helaas geen schadevrije jaren
). Goedkoper rijden kan bijna niet
Betrouwbaarheid: tot nu toe ook prima, 1x de ankerplaat van de rem linksvoor die aanliep... bij de garage binnen 1 minuut verholpen, en nog gratis ook.
Verbruikskosten: olie + filter, bougies en luchtfilter laten vervangen. Was allemaal behoorlijk nodig trouwens.
Enige minpuntje tot nu toe: heb een rammel... ben er nog niet achter of het in/bij het motorblokje ergens zit of in/bij het dashboard. Het is alleen bij een bepaald toerental, heb geen toerenteller maar ik schat bij zo'n 1500 toeren. Binnenkort ff naar de garage.
Maar goed, zeer tevreden zover dus. En echt een waggie op maat gesneden zogezegd.
Mede gezien het feit dat ik dus een zeer rustige rijder ben, niet zoveel km's maak, vrijwel alleen langere afstanden buiten de bebouwde kom, vrijwel alleen met mooi en droog weer rijd en in de winter bijna niet.. verwacht ik nog zeker 10 jaar rij- en kampeerplezier van dit koekblikje te hebben.
Commentaar, vragen en/of tips welkom natuurlijk

D.m.v. wat gegoochel met de stoelen het karretje provisorisch omgebouwd tot een soort 'mini-minicampertje': de zitting van de achterbank gedemonteerd (ging vrij makkelijk), rugleuning van de achterbank naar voren geklapt, bijrijdersstoel zo ver mogelijk naar voren, hoofdsteun eraf en de rugleuning van de bijrijdersstoel zo ver mogelijk naar achteren. Oneffenheden die er toen nog waren opgevuld met diverse soorten en maten kussens.
Matras er op, 2 meter lang en in de breedte op maat gesneden (bij hoofdeinde 90 cm breed, bij voeteneinde 60 cm).

Niet per se een erg mooie oplossing, maar het ging mij vooral om het functionele aspect en dat is prima: heb er al meerdere keren in gekampeerd, en nog vrij comfortabel ook (tevens een paar keer wild gekampeerd overigens
Heb ook op marktplaats een fietsendrager gekocht, al diverse keren gebruikt (met een e-bike). Maar ook de vouwfiets gaat regelmatig mee, dan zonder fietsendrager uiteraard.
Missie geslaagd dus: ik wilde een betrouwbare, goedkope, praktische, gebruiksvriendelijke, lichte en zuinige auto, uiterlijk en uitstraling minder belangrijk.
En zuinig is hij ook zéker: gemiddeld zo'n 1 op 24, maar ik blijf als het ff kan op de snelweg altijd achter een vrachtwagen plakken met zo'n 90 km/uur (op veilige afstand uiteraard) en dan haal ik zelfs zo'n 1 op 28. Dat gecombineerd met een MRB van € 15,- per maand en verzekering van € 17,- per maand (helaas geen schadevrije jaren
Betrouwbaarheid: tot nu toe ook prima, 1x de ankerplaat van de rem linksvoor die aanliep... bij de garage binnen 1 minuut verholpen, en nog gratis ook.
Verbruikskosten: olie + filter, bougies en luchtfilter laten vervangen. Was allemaal behoorlijk nodig trouwens.
Enige minpuntje tot nu toe: heb een rammel... ben er nog niet achter of het in/bij het motorblokje ergens zit of in/bij het dashboard. Het is alleen bij een bepaald toerental, heb geen toerenteller maar ik schat bij zo'n 1500 toeren. Binnenkort ff naar de garage.
Maar goed, zeer tevreden zover dus. En echt een waggie op maat gesneden zogezegd.
Mede gezien het feit dat ik dus een zeer rustige rijder ben, niet zoveel km's maak, vrijwel alleen langere afstanden buiten de bebouwde kom, vrijwel alleen met mooi en droog weer rijd en in de winter bijna niet.. verwacht ik nog zeker 10 jaar rij- en kampeerplezier van dit koekblikje te hebben.
Commentaar, vragen en/of tips welkom natuurlijk