Tussendoor even iets anders. Nu de wereld rit voorlopig nog even op zich laat wachten zolang alle landen op slot zitten, en de grootste reparaties aan de Daf even klaar zijn, heb ik intussen eindelijk een droom waar kunnen maken waarmee het eigenlijk allemaal begonnen is:
I got me a car, it's as big as a whale, and we're about to set sail.
Ik ben nu eindelijk eigenaar van een Lincoln Continental uit 1976!
Zoals sommigen wellicht nog weten wilde ik altijd al een Amerikaans slagschip hebben. Destijds kwam ik dankzij jullie advies tot de conclusie dat het wellicht niet een ideale auto is voor in Rotterdam. En ik snap nu wel waarom:
Maar wat een geweldig gevaarte om in te rijden. Hij is 45 jaar oud, maar heeft meer functies dan menig auto van vandaag de dag. Letterlijk een huiskamer op wielen.
En nog in een verrassend goede staat. Het enige visuele gebrek is dat er een scheurtje zit in het vinyl dak aan één kant, en dat er een glaasje mist naast de spiegel in de zonneklep. Zelfs de originele aankoopbon uit Ohio zit er nog bij.
Waar ga ik hem laten in Rotterdam? Ehm... geen idee eigenlijk. Ik probeer een vergunning te krijgen voor een stadsgarage zodat hij niet tussen de mafkezen geparkeerd hoeft te worden, maar die hebben een wachttijd langer dan het volgende seizoen van Narcos.
Want zoals verwacht, tenzij het een parkeerplek op de hoek van een stoep is, ben je gewoon de sjaak. Je krijgt m nergens tussen gepropt. Het leuke is dan weer wel dat mensen overal vandaan komen om even een kijkje te nemen bij dit gevaarte:
Dit zal één van de weinige keren zijn dat deze wagen overigens zo aan de straat geparkeerd wordt. Want mijn Punto en Daf hebben schade op plekken waarvan God niet eens weet hoe die daar kunnen komen. En daarbij heeft er laatst iemand zijn ongenoegen naar mijn Daf geuit en een knipperlicht kapot getrapt plus nog even wat deuken in het spatbord rechtsvoor. Het kan geen parkeerschade zijn omdat het aan de zijkant zit en die kant bij de stoep geparkeerd stond. Zelfs een fietser moet enorm goed mikken om zulke schade te veroorzaken. Nu wint de Daf gelukkig al geen schoonheidsprijzen. Maar als diezelfde flapdrol dit flikt bij deze Lincoln dan is dat toch echt driedubbel- en doodzonde. Want de lak is echt hartstikke netjes rondom.
Ach, ik heb in elk geval een kliekje kunnen maken met de Daf erbij.
Omdat de wereld rit nog altijd in de planning staat zal ik deze auto helaas maar tijdelijk hebben. In die zin is het een soort van miskoop, want ik vind m zo mooi dat ik er eigenlijk nu al gehecht aan ben. Helemaal het feit dat de documentatie van de eerste eigenaar aanwezig is. Dat soort dingen vind ik echt fantastisch. Achja, tot die tijd ga ik er in elk geval zoveel mogelijk lol aan hebben. De 8 Tracks van Frank Sinatra zijn al in huis gehaald!