DAF 44 & Lincoln Continental Town Car - Rob's Belevenissen

Leuk weer wat van je te zien op het forum (y)

Aantal rijdende Dafjes zal inmiddels ook wel flink uitgedund zijn in Nederland
 
Fantastisch man!
Lekker prutsen, goede muziekkeuze, goede humor.
Dacht al dat het was doodgebloed, al een tijd geen update gezien.
Kan je dit niet wekelijks doen? Engelse subs eronder. Op YT knallen, kan je nog geld verdienen ook met je hobby. Kijk maar eens naar Home Built By Jeff
 
Dat was weer een heel leuk filmpje Rob, ik heb er smakelijk om gelachen en je bent zeker inventief en creatief!

Keep up the good work!
 
Dank voor de reacties! :)

@MX6,
Ik heb eerlijk gezegd altijd al weinig Dafjes op de weg gezien. Ze zijn er nog wel gelukkig. :LOL:

@eerriikk,
Ik had dit graag op die manier willen doen. Alleen kost een video mij gemiddeld 1 a 2 weken om te maken. De voice overs zijn het meeste werk, en om voor de camera mijn verhaal te doen moet ik nog iets meer gewend aan raken. En helaas helpen de muziekjes ook niet. Ik heb zo'n idee dat Youtube automatisch videos met copyright muziek verder naar achteren drukt. Ik kan er ook geen geld op verdienen wegens de copyright. Ik neem dat maar voor lief omdat een wat sprekender deuntje tussen de rechtenvrije tunes toch iets is wat ik zelf graag er in heb. Uiteindelijk is het ook allemaal maar een hobby. :p
Wie weet of er ooit een video aanslaat. Tot die tijd sleutel ik in elk geval rustig door voor de 100 man die het volgt. :D

Ik zal het kanaal even checken.

---
Er is dadelijk in elk geval weer genoeg nieuw beeldmateriaal voor een paar verslagen. Ik heb twee weken vrij genomen om in alle rust in een loods met een autobrug de Daf bijna helemaal uit elkaar te trekken en al het nodige aan te pakken voor de wereldrit. Er wordt weer laswerk verricht waaronder aan de voorruit, de achterophanging wordt vervangen voor een verzwaarde uitvoering, het remsysteem wordt volledig vervangen, en er vinden nog andere diverse reparaties tegelijk plaats.
En dat alles kan ik doen in de volledige rust zonder claxonerende grapjassen en lokale criminelen.


Ik vergat trouwens nog helemaal dit geschreven verslag hier te plaatsen:

[size=x-large]Hoofdremcilinder Revisie[/size]

hoofdremcilinder-31.jpg


Zoals de naam het suggereert, heb ik de nieuwe dubbele hoofdremcilinder doen reviseren die dadelijk in de wagen gaat. Met alle ellende die daarbij komt kijken.
 
Even een welgemeende tip voor de volgende keer: gebruik ATE remcilinderpasta bij het monteren van die rubbertjes en het in elkaar monteren van de cilinder i.p.v. remvloeistof.
Die remcilinderpasta beschermt de cilinder tegen roest, remvloeistof (in aanraking met lucht) veroorzaakt juist corrosie.... hiermee verdubbel je minimaal de levensduur en voorkom je corrosie (en uiteindelijk lekkage) tussen rubbers en cilinder.
Idem als je straks leidingen/slangen e.d. (alles wat met remvloeistof in aanraking komt) gaat vervangen: even wat remcilinderpasta op het schroefdraad aanbrengen en het blijft gangbaar, ook als je over 10 jaar de boel nog eens los moet maken.
Voor de kosten hoef je het niet te laten: een grote tube kost je hooguit 2 tientjes en daarmee kun je probleemloos het gehele remsysteem van 10 auto's reviseren.



En verder, let even goed op welke remvloeistof je gebruikt.
Helaas wordt er bijna overal gezegd dat je rustig DOT4 kunt gaan gebruiken waar DOT3 is voorgeschreven.
Niet alle NOS remcupjes/remslangen zijn echter even goed bestand tegen de remvloeistof DOT4, de standaard norm was destijds meestal nog DOT3. (dus zonder de kookpunt verhogende toevoeging van boraat)
Wil je op safe spelen met DOT4 dan geen NOS gaan gebruiken maar recent geproduceerd materiaal, dit is meestal nog prima verkrijgbaar bij revisiebedrijven.


Hier een mooi voorbeeldje van wat verkeerde remvloeistof kan doen met NOS rubber, dit gevalletje kwam ik tegen onder een oldtimer uit de jaren '80 met hardnekkige remproblemen:


... zoals je ziet is het binnenwerk van de slang compleet vergumd, dit is 4 jaar na montage van die slang.... en aan het uiterlijk van de slang is totaal niets te zien.
 
Heel erg bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad NOS slangen en cupjes, en heb hier een mooie bus DOT 4 olie erbij staan.

Mijn achterste remslangen waren dus ooit verstopt, en het probleem ziet er exact hetzelfde uit:
P1070411.jpg

Vieze zwarte gunk hield de boel verstopt.

Heel apart dat overal in die oldtimer wereld gewoon doodleuk DOT 4 verkocht wordt, want inderdaad, de handleiding geeft DOT 3 aan.
Ik ga even een liter DOT 3 bestellen tezamen met die ATE pasta.
Weet jij toevallig ook of er een verschil zit tussen "G-DOT 3" en gewoon DOT 3? Ik zie op Winparts de volgende vloeistoffen staan:

https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/remvloeistof/c735/remvloeistof-g-dot-3-1l/p516977.html

https://www.winparts.nl/filters--amp--vloeistoffen/vloeistoffen/remvloeistof/remvloeistof/c735/remvloeistof-dot-3-1l/p516959.html

ATE is het systeem van mijn auto, dus ben geneigd die te willen halen. Maar die hebben die gekke G aanduiding zonder erbij te zeggen waar het voor staat.
ABS daarentegen is weer lekker goedkoop. Als het voor de specificaties niet uit maakt, kan ik net zo goed dat nemen.

En nog een laatste vraagje trouwens, is er een specifieke reden om rempasta te gebruiken op de schroefdraden i.p.v. gewoon koper- of keramisch vet?

-edit-
Ik heb toch maar de ATE vloeistof gehaald. Zal vast wel werken.
 
Ik heb nog nooit gehoord van G-DOT3.
Als ik een remsysteem van een oldtimer compleet reviseer (nieuwe leidingen, gereviseerde hoofdremcilinder / remcilinders / remdrukregelaar) vul ik het remsysteem met DOT5, dat siliconenspul is ook perfect (gaat veel langer mee) en lang niet zo agressief.
Je kunt het alleen niet mengen met DOT3/4/5.1, en bij gebruik van NOS revisiemateriaal is het ook niet aan te raden.
Bij gebruik van DOT3/4 zondermeer om de 24 maanden verversen, dat is een behoud voor je remsysteem.

Rempasta heeft het voordeel dat het bestand is tegen remvloeistof en ook geen invloed heeft op de remvloeistof als het daarmee in contact komt, keramisch vet en kopervet bezit die eigenschap niet.
 
Ik heb intussen het remvet in huis. Ik dacht voor €11,- zo'n hotel-tandpasta formaat tube in huis te halen. Kreeg ik dit:

MF3s76B.jpg


Dus voor de komende 11.977 remcilinder revisies zit ik goed.

Maar een goede tip was het zeker. Ik haalde de HRC uit elkaar, gaf weer een inspectie aan de binnenkant, en overal zat alweer een laagje aanslag. Dat terwijl die cilinder al die tijd netjes afgesloten bewaard is gebleven.

Ik heb dus alles weer goed schoon gemaakt en ditmaal met het vet in elkaar gezet. Oioioi dat gaat soepeltjes nu zeg. Die plunjer indrukken voelt nu nog gladder dan een Iraans wegdek.

Ook blijkt dat mijn voorste twee remslangen wel nieuwe productie zijn (2019). Dus wat ik doe, nu ik alles toch al heb, is om eerst op DOT3 te rijden. En dan over 1 a 2 jaar (afhankelijk van wanneer SARS de Tweede het weer toelaat) het allemaal nog eens te controleren. Vertrouw ik het niet, dan worden het toch nieuwe remslangen achter en nieuwe rubbers in de HRC. De nieuwe wielremcilinders zijn al geen NOS dus dat zit wel snor.

En waarom niet gelijk de juiste remslang bestellen?
Ik kan oprecht de juiste lengte en connectie niet vinden. Er is langer, er is korter, met 100 verschillende uiteindes, maar niks zoals het bij de Daf zit. Dus ik durf nu even niet op de gok iets te bestellen waarvan ik de maten niet gegarandeerd krijg. En daarbij, morgen begin ik al aan het project.

Btw,
De G-DOT 3 was uiteindelijk gewoon de benaming die ATE het gaf. Het was gewoon inderdaad DOT 3. Niks bijzonders.
Dus stel als ik alles volledig zou vervangen zonder NOS rubbers, dan zou zelfs DOT 5 nog werken? Onder voorwaarde dat het systeem dan ook echt ongebruikt schoon is?
 
Al doende leert men, en het grote voordeel van een forumverslag bijhouden is dat eventueel benodigde tips dan ook vanzelf aan komen waaien.;)

DOT5 kun je inderdaad gaan gebruiken mits het gehele remsysteem eerst volledig schoon en vrij is van de normale remvloeistof DOT3/4/5.1 (dus in principe nog nieuw en ongebruikt is).
Vermeld DOT5 dan wel even heel duidelijk op het remvloeistofreservoir: een vergissing is (met name bij oldtimers) heel snel gemaakt en een cocktail van remsapjes geeft een gigantische smeerboel en ravage in het remsysteem die heel lastig weg te krijgen is.
 
Waanzinnig leuk dit. Ook al heb je het allerslechtste humeur, wat zeg ik, een depressie... dit haalt je er weer uit.
Ook dat tijdrovende geklooi met dat stomme afdekplaatje voor de radio, welke klusser herkent dit niet?
En dan al die andere ingrijpende klussen, zonder de moed te verliezen. Petje af weer!
 
Dank voor de reacties! :D

@Woestijnroeper,
Al had ik daar nog niet zoveel van op beeld staan, was ik inderdaad behoorlijk lang bezig met het frontje plaatsen. Doorgaans zitten dit soort radio's ergens aan de achterkant bevestigd ter ondersteuning. Maar aangezien Daf blijkbaar pas op de laatste minuut van het ontwerp process erachter was gekomen dat er een fenomeen genaamd "de autoradio" bestond, hebben deze wagens dat niet. Wat dus betekent dat het volledige gewicht aan de twee draaiknoppen hangt. Laat het dan net zo zijn dat het plastic van dat voorfrontje hol is van achteren en zo broos is als een baguette op een strandstoel. Ik kon dus eerst een combinatie van allerlei ringetjes bij elkaar gaan lopen rapen om deze holle ruimtes te vullen zodat er geen kracht op het plastic van het frontje zou staan wanneer alles aangedraaid zou worden.

-----
Intussen zit de Daf weer in elkaar na 2 weken non stop aanploeteren. De ophanging is nagenoeg volledig vervangen, er zit een nieuw remsysteem in, de raamsponning is vervangen en de bodem aan de rechterkant is nu proper dicht gelast. Of laat ik het zo zeggen, alles is gelast. Of het proper is valt nog te discusseren.

Wat betreft de remmen. Na al die moeite in het reviseren gestoken te hebben, kon ik uiteindelijk deze prachtige hoofdremcilinder in de vuilnis mikken. Wat bleek, het exemplaar dat ik had gereviseerd had schijnbaar een lekkage bij het schroefdraad van de terugslagklep. Wanneer de rem werd ingetrapt bleef er vloeistof uit druppelen. Uiteindelijk had ik de klep zodanig strak aangedraaid dat het draad dol draaide. Zowel van de klep alswel van de cilinder. En tja, tis niet alsof ik een fijn metrisch draadtap setje heb liggen. Overigens bleek de uitlijning van het gat niet haaks te zijn op het vlak waarin dit was geboord, waardoor er nooit een perfecte seal plaats zou kunnen vinden. Zelfs niet met een koper ringetje. (heb 900 verschillende ringetjes geprobeerd).

Dus, ik kon een andere HRC optrommelen. Ook een gebruikte met versleten zuigers. Dus ik heb datgeen allemaal overgezet van de kapotte cilinder naar een nieuwe met goed schroefdraad, en nu lijkt alles naar behoren te werken.

khCTLmw.jpg
 
Mr Rob, dank voor de aanvulling over de inbouw van de radio. Man, man, man. Dit hele DAF-project geeft je wel veel toekomstperspectieven. Ik denk aan cursussen geven en je als spreker in laten huren. Onderwerpen: Omgaan met teleurstellingen, doorzettingsvermogen opbouwen voor beginners, idem voor gevorderden, lichamelijk letsel voorkomen in primitieve situaties, de combicursus blijven lachen als het om te huilen is en de moed niet opgeven terwijl dat logisch zou zijn, reizen met een auto die achteraf levensgevaarlijk blijkt (en het verwerkingsproces daarvan), motivatie overeind houden in onmogelijke situaties en zelfvertrouwen tegen beter weten in. Dit alles naast de cursus 'Techniek; doe-het-zelf, maar dan anders'. Het is maar een tip, maar ik voorzie een gouden toekomst!
 
Ha dank voor het compliment :D
Al moet ik wel toegeven dat ik soms buiten de camera om nogal minder beschaafde vertoningen maak wanneer dingen ontzettend tegen zitten. Maar het komt gelukkig altijd wel goed.

@Tydelyck,
Leuk! Tijdens de opnames voor "Zee van Tijd". Mijn tenen zijn nog bevroren van die dag. Clint's 33 stond daar ook.

Hier wat videobeelden:
https://www.youtube.com/watch?v=eUO84plzNr8

https://www.youtube.com/watch?v=mNBciW3Q9IA
 
Inmiddels is de eerste video af van de reeks die komen gaat omtrent de twee weken die ik afgelopen zomer aan de Daf heb besteed. Hierin is te zien hoe de voorruit wordt verwijderd, en waag ik een poging om dit rubber te vervangen tezamen met de chromen sierstrip die om het glas heen loopt.

[size=x-large]Daf 44 - Raamrubber Vervangen | Expeditie Daf - Deel 1[/size]

Expeditie_01_web.jpg



En ook zit de volgende opgaaf er al aan te komen. Zoals sommigen wellicht nog weten, heeft mijn Daf altijd sloom gestart al vanaf dag één dat ik m heb. In de zomer gaat het op zich prima, maar zodra het ook maar een beetje koud wordt is het gelijk klaar met de pret.

Een elektrisch probleem zou je zeggen. Niet dus. Na meerdere metingen is de elektra dik in orde. De accu is nieuw, de startmotor is nieuw, de dynamo is nieuw, de spanningsregelaar is nieuw, de plus kabel naar de startmotor is nieuw, er lopen extra massakabels, je verzint het maar en het is vervangen en afgesteld.

Ik begon te vermoeden dat het mogelijk een mechanisch probleem zou zijn. Dus, met wat assistentie hebben we een compressietest uitgevoerd. De rechter cilinder (van achteren gezien) geeft 10.5 Bar. En de linker 8 bar. Dat klopt dus al niet. (Moet +- 9.5 Bar zijn meen ik) Maar nu komt het gekke. Wanneer wij de meting doen aan de kant waar de compressie het hoogst is, draait de motor vlotter dan wanneer wij de meting doen aan kant waar de compressie het laagst is. Ik ben niet goed in natuurkunde, maar volgens mij klopt dat niet. De motor was warm en de gasklep stond open.

Nu blijkt dat er niets anders op zit dan het blok weer uit de auto te trekken en deze uit elkaar te halen om te zien wat er aan de hand is. Dit lijkt mij dadelijk een mooi moment om dan gelijk een propere revisie over dat blok heen te gooien. Het enige voordeel van de pandemie is dat ik voorlopig de wereld nog niet rond kan terwijl het sparen nog wél door gaat. Dus ik heb iets meer te besteden aan dit soort ongein. Plus, ik hoopte stiekem al op een excuus om de motor te reviseren alvorens op reis te gaan. Maarja, "if it ain't broke, don't fix it." Nu het eindelijk broke lijkt te zijn kan ik het gaan fixen. Dus ik ben nu flink aan het inlezen over hoe ik dadelijk met de micrometer aan de haal kan.
 
Dan is de kans wel groter dat het ergens anders aan ligt. Hoeft nog niet eens het onderblok te zijn. Kan ook in de koppakking zitten of een verbrande klep zijn. Maar als je dit wilt oplossen moet die uit elkaar idd.
 
Schitterend filmpje met plezier bekeken, stukken beter dan die slecht geacteerde semi-lollige Autoweek video's. Mooi dat je dit allemaal zelf aanpakt met gewoonweg logisch nadenken én doen. Snaar strak zal hij misschien niet worden, maar de ervaring en plezier is onbetaalbaar. :D
 
Bedankt!
The auto zal inderdaad geen schoonheidsprijzen winnen. Maar dat vind ik precies het fijne eraan. :D Lig er geen seconden wakker van als ergens de lak beschadigd. Zolang hij maar goed werkt en niet uit elkaar valt, dan ben ik tevreden.

Nico GTR zei:
Dan is de kans wel groter dat het ergens anders aan ligt. Hoeft nog niet eens het onderblok te zijn. Kan ook in de koppakking zitten of een verbrande klep zijn. Maar als je dit wilt oplossen moet die uit elkaar idd.

Het zal mij inderdaad niks verbazen als het probleem zo gevonden is wanneer de kop eraf gaat. Toch kriebelt het erg om dan gelijk maar de rest uit elkaar te halen, omdat de keerringen ook aan vervanging toe zijn. Dan blijft alleen de krukas over om na te kijken. Zoveel zit er immers niet in :p
 
En weer zo'n fantastische video van Mr Rob. Wat zullen die andere DAF's jaloers zijn dat deze 44 zo veel aandacht krijgt. Ga zo door en laat ons nog lang meegenieten!
 
En de volgende aflevering van de Expeditie Daf is eindelijk af! Ditmaal is te zien hoe de voorkant van de Daf uit elkaar wordt getrokken en hoe ik de kachelklep vervang.
Waarschuwing vooraf: er zal geregeld een gedachte naar voren komen in de trend van "Waarom doe je niet gewoon zus/zo?". Zelfs bij mij komt die reactie binnen bij het zien van de beelden. Nadenken blijkt al lastig, laat staan tijdens een hittegolf in een blikken schuur. ;_;

Anyway, aanschouw!

[size=x-large]Daf 44 - Slopen of Sierlijk Demonteren | Expeditie Daf - Deel 2[/size]

maxresdefault.jpg



@Woestijnroeper. Interessant genoeg heb ik weleens van puristen denigrerend commentaar ontvangen over hoe ik de wagen verklooi. :T Concoursstaat is het niet, maar het werkt allemaal wel en rijdt allemaal veilig. Sterker nog, het rijdt überhaupt.
 
Gisteren al gekeken (en de voorgaande video's die ik nog achterliep). Geweldig vermakelijk weer. En zelfs leerzaam voor de beginnend klusser (zoals ik mezelf nog steeds beschouw). Grootste les: Gewoon doen, niet van dat bange. :T

Ik zou zeggen kom maar op met dat vervolg, doorwerken! ;)
 
Mooi filmpje weer. :D

En ik moet zeggen dat jouw klusvaardigheid met enorme sprongen vooruit is gegaan, doet mij deugd. (y)

Greetzz Renate, die dadelijk bij Mr Rob in de leer moet. :eek:
 
Ha bedankt! :D

@MWH, daar komt het denk ik wel gewoon op neer ja. Als je niet weet wat je moet doen, gewoon doen, en dan merk je vanzelf of je het ooit nog eens moet doen.
 
Nico GTR zei:
Ja precies, de helft van goed kunnen sleutelen is ooit de fout hebben gemaakt ergens anders.

Is eigenlijk precies hetzelfde als met autorijden:

Q: hoe word je een goede automobilist ?

A: heel veel fouten maken en zorgen dat je ze overleeft.
 
FW Ta 183 Huckebein I zei:
Nico GTR zei:
Ja precies, de helft van goed kunnen sleutelen is ooit de fout hebben gemaakt ergens anders.

Is eigenlijk precies hetzelfde als met autorijden:

Q: hoe word je een goede automobilist ?

A: heel veel fouten maken en zorgen dat je ze overleeft.

Haha, zo had ik het nog niet bekeken, ergens heb je wel een punt lijkt me o_O

On-topic: leuke video's weer! Blijft heel vermakelijk om te zien :)
 
Nou ja, als je mag autorijden heb je toch de theorie gehad en ben je er op getoetst. En je hebt de basisvaardigheden om auto te kunnen rijden.

Als je het toch wil vergelijken met de sleutelvaardigheden van TS dat zou ik zeggen dat je dan de eerste 5 videi's overslaat wat kennisniveau betreft :rolleyes:
 
In je eentje het motorblok eruit tillen... En die verschrikkelijke moer van de linker voorpoot. Ik had allang het licht uitgedaan en op internet gaan zoeken naar een ander automobielproject. Maar dan Mr. Rob. Hij weet van geen ophouden en weet dat alles ook nog eens vast te leggen op een manier waardoor je als kijker van je stoel afvalt van het lachen. Daar gaat ie weer; in één woord GEWELDIG.
 
Tussendoor even iets anders. Nu de wereld rit voorlopig nog even op zich laat wachten zolang alle landen op slot zitten, en de grootste reparaties aan de Daf even klaar zijn, heb ik intussen eindelijk een droom waar kunnen maken waarmee het eigenlijk allemaal begonnen is:

qf1pMs3.jpg

I got me a car, it's as big as a whale, and we're about to set sail.
Ik ben nu eindelijk eigenaar van een Lincoln Continental uit 1976!

i5uivFp.jpg


GSVAwIv.jpg


o52tCk6.jpg


OzZtZNs.jpg


Zoals sommigen wellicht nog weten wilde ik altijd al een Amerikaans slagschip hebben. Destijds kwam ik dankzij jullie advies tot de conclusie dat het wellicht niet een ideale auto is voor in Rotterdam. En ik snap nu wel waarom:

oDJ9b9m.jpg


Maar wat een geweldig gevaarte om in te rijden. Hij is 45 jaar oud, maar heeft meer functies dan menig auto van vandaag de dag. Letterlijk een huiskamer op wielen.
En nog in een verrassend goede staat. Het enige visuele gebrek is dat er een scheurtje zit in het vinyl dak aan één kant, en dat er een glaasje mist naast de spiegel in de zonneklep. Zelfs de originele aankoopbon uit Ohio zit er nog bij.

Waar ga ik hem laten in Rotterdam? Ehm... geen idee eigenlijk. Ik probeer een vergunning te krijgen voor een stadsgarage zodat hij niet tussen de mafkezen geparkeerd hoeft te worden, maar die hebben een wachttijd langer dan het volgende seizoen van Narcos.

Want zoals verwacht, tenzij het een parkeerplek op de hoek van een stoep is, ben je gewoon de sjaak. Je krijgt m nergens tussen gepropt. Het leuke is dan weer wel dat mensen overal vandaan komen om even een kijkje te nemen bij dit gevaarte:
KnW3Xfs.jpg


xn0fexL.jpg


Dit zal één van de weinige keren zijn dat deze wagen overigens zo aan de straat geparkeerd wordt. Want mijn Punto en Daf hebben schade op plekken waarvan God niet eens weet hoe die daar kunnen komen. En daarbij heeft er laatst iemand zijn ongenoegen naar mijn Daf geuit en een knipperlicht kapot getrapt plus nog even wat deuken in het spatbord rechtsvoor. Het kan geen parkeerschade zijn omdat het aan de zijkant zit en die kant bij de stoep geparkeerd stond. Zelfs een fietser moet enorm goed mikken om zulke schade te veroorzaken. Nu wint de Daf gelukkig al geen schoonheidsprijzen. Maar als diezelfde flapdrol dit flikt bij deze Lincoln dan is dat toch echt driedubbel- en doodzonde. Want de lak is echt hartstikke netjes rondom.

1gmKQTd.jpg


Ach, ik heb in elk geval een kliekje kunnen maken met de Daf erbij.

1hAYcbO.jpg


Omdat de wereld rit nog altijd in de planning staat zal ik deze auto helaas maar tijdelijk hebben. In die zin is het een soort van miskoop, want ik vind m zo mooi dat ik er eigenlijk nu al gehecht aan ben. Helemaal het feit dat de documentatie van de eerste eigenaar aanwezig is. Dat soort dingen vind ik echt fantastisch. Achja, tot die tijd ga ik er in elk geval zoveel mogelijk lol aan hebben. De 8 Tracks van Frank Sinatra zijn al in huis gehaald!

JG5BLdQ.jpg
 
Wat een bak! Heel wat anders dan een Daf en heel gaaf!

Wat is die loods/bedrijfsruimte op de eerste foto? Niet van jou zeker? Zoiets is echt mijn droom, wat lijkt me dat heerlijk! (y) En het liefst aan huis natuurlijk :D
 
Wat een heerlijke slee! Gefeliciteerd!
Is het geen idee om daarmee die wereldrit te maken? Lijkt me een stuk comfortabeler, hoewel, nog wel even extra sparen voor de benzine :D (of een gas installatie)
Wel erg bizar dat er zoveel vandalisme plaats vind aan je auto's! Erg triest dat dit gebeurd.
 
Wow, dat is wel even wat anders zeg! Geweldig. En ik begrijp dat het op straat zetten van zo'n mooie slee iets minder fijn voelt dan je eigen klusDafje. Nou ja, veel rijden dan maar, dan staat hij niet in/op de weg! :)

Mr Rob zei:
Zoals sommigen wellicht nog weten wilde ik altijd al een Amerikaans slagschip hebben. Destijds kwam ik dankzij jullie advies tot de conclusie dat het wellicht niet een ideale auto is voor in Rotterdam. En ik snap nu wel waarom:

https://i.imgur.com/oDJ9b9m.jpg
Geweldige foto! :D Gelukkig is het een heel hoekige auto, anders wordt zo krap inparkeren wel een heel grote gok.
 
Wat een geweldige auto! Onthaasten pur sang! Al iedereen in auto's met zo'n karakter zou rijden zou het een stuk vriendelijker
zijn op de weg denk ik weleens...

Zonde van de schade aan de DAF zeg! Waarom doet iemand dat?? Succes met beide juweeltjes verder. (y)
 
Wow, wát een lel van een auto zo’n Lincoln. Mooi exemplaar ook, en dat interieur, fantastisch. Ik snap niet dat iemand zo’n Dafje moedwillig beschadigd. Als er één auto is met een hoge aaibaarheidsfactor, is het wel zo’n oer Nederlands karretje.
 
Gaaf, het bleef dus toch kriebelen
Je hebt je inmiddels wel bewezen met de Daf, dus met het onderhoud komt het wel goed.
Die oude Amerikanen hebben nog stevig plaatwerk, daar druk je niet zomaar een deuk in. :D
 
Geweldig man, wat een ding. Nu heb je twee automobiele uitersten in bezit. Ik moet zeggen dat mijn waardering voor de Daf mede door dit topic is gegroeid, dus ik hoop dat de reis in de Daf er alsnog komt.
 
Een mooie en nette Lincoln.(y)
Zorg er wel voor dat je dat scheurtje in het vinyldak zo snel mogelijk waterdicht krijgt, het kan opeens heel snel gaan met onderliggend plaatwerk en roestkevers als er eenmaal vocht onder is gekomen.
 
Terug
Bovenaan