Laat ik dan 1 stukje context toevoegen om de zin "Waar ik minder blij mee ben, is dat Rijkswaterstaat mijn moeder volledig aan haar lot overliet nadat ze van de snelweg af was." uit te leggen.
Nadat RWS de bumper had vast geplakt, moest mijn moeder zelf de auto naar een parkeerplaats rijden. Dat was het probleem niet. Het probleem was dat zij daar te horen kreeg, dat ze niet meer mocht rijden met de auto, omdat de bumper er misschien af kon vallen. Er werd verder niets geregeld voor haar en RWS ging weer verder met haar werk. Vervolgens ben ik gebeld en moest ik de 70 km (deed ik met plezier, het is mijn moeder) naar Schiphol rijden. Maar ik dacht dat ik alleen mijn moeder moest ophalen. Ik dacht dat de auto was weggesleept. Ik wist niet dat de auto op die betaalde parkeerplaats (bij het Base gebouw) stond. Dus ik was verbaasd toen ik aankwam en dat de auto daar stond.
Gelukkig heb ik voldoende verstand van auto's om te kunnen bepalen of een auto wel of niet kan rijden. Ik heb er een rondje meegereden en de auto is technisch in orde om te rijden. Ik heb de duct tape nog even gecontroleerd en we zijn rustig via Heerhugowaard naar huis gereden.
Waar het mij om gaat, is dat de medewerkster van RWS gewoon onvriendelijk en onprofessioneel deed. En je hoeft me ook niet te vertellen dat het werk van RWS moeilijk en zwaar is. Ik heb er een half geleden zelf gesolliciteerd omdat ik graag weginspecteur wilde worden en heb er heel veel over geleerd. De mensen verdienen echt wel respect voor het gevaarlijke werk dat ze doen. Ik werd overigens afgewezen, omdat er heel heel heel veel andere kandidaten waren voor een paar vacatures.