FW Ta 183 Huckebein I
Wegverkenner
Kan je ons over enige tijd eens een update geven omtrent het brandstofverbruik ?
Ik ben best benieuwd wat die GM 1.5 3cilinder verbruikt
Ik ben best benieuwd wat die GM 1.5 3cilinder verbruikt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, dit blijft zo. Dit zijn niet de velgen die er onder zaten. Dit zijn de nieuwe velgen met nieuwe banden.Hele mooie auto zo. Komen de velgen er op den duur alsnog onder met goede banden of laat je het zo?
De fabrieksopgave is 1 op 28. In de praktijk (de afgelopen 1000 km) zag ik op de snelweg aangegeven waarden tussen 4 en 5 liter per 100 kilometer. Maar goed dat is het display. Die 1000 km heb ik met minder dan 1 tank gedaan.Kan je ons over enige tijd eens een update geven omtrent het brandstofverbruik ?
Ik ben best benieuwd wat die GM 1.5 3cilinder verbruikt![]()
Atlas. Omdat ik al heel lang bij deze garage kom, heb ik dit merk al vaker gehad en het voldoet prima. De totale kosten waren veel minder dan het budget dat ik opgegeven. Ik heb iets meer dan 300 betaald inclusief balanceren en montage.Welke all seasons heeft de garage uiteindelijk gemonteerd?
Heb je de test van de band die ver onder de 40 meter de auto doet stilstaan bij een beginsnelheid van 100 km/u?De prijs is prima van Atlas banden, in Duitsland zijn de banden getest: Atlas Green 4S, kwam helaas als onveilig uit de test vanwege een bizar lange remweg op nat wegdek (63 meter vanaf 100km/u naar stilstand, een goede band zit ver onder de 40 meter, op droog doet de Atlas het in 42,8 meter). Bij het Duitse ministerie gaan stemmen op om dit soort banden te verbieden.
En zit hier ook de reactietijd in? bij 1 seconde reactietijd? (wordt de remweg al gauw 27 meter langer.....) Neen!!Bij een temperatuur van > 15 graden, een nat wegdek en een beginsnelheid van 100 km/u heeft de gemiddelde zomerband een remweg van 51,3 meter; een winterband zelfs van 57,3 meter.
Pas bij een droog wegdek (zelfde temperatuur en beginsnelheid) komt die zomerband gemiddeld aan 36,6 meter...
Dit is de remweg, wat jij benoemt is de stopafstand.En zit hier ook de reactietijd in? bij 1 seconde reactietijd? (wordt de remweg al gauw 27 meter langer.....) Neen!!
dank je, Ik ben de Citroën eigenlijk al een beetje vergeten. Eigenlijk best gek, want na die Peugeot had ik eigenlijk vertrouwen in de Franse merken. Zo jammer, dat mijn Citroën een deuk in die vertrouwen heeft geschopt. En vervolgens koop ik een Franse DuitserHa Dennis,
Wat leuk dat jij weer terug op het forum bent! Ik had me al een paar keer voor om te reageren, en dat doe ik nu dan maar eens!
Wat jammer dat het zo gegaan is met de Citroën, maar wat netjes van de garage en wat een leuke Astra heb je ervoor terug!
Ik vind het wit goed staan! En je nieuwe wielen vind ik een erg mooie update, die staan goed!
Heel veel plezier en veilige kilometers met de Astra!
Ik heb echt wel gezocht naar lichtmetaal, maar het was of te ver, of te duur, of te versleten. Deze set was netjes, binnen budget en maar 7 km verderop. Ik ben blij met deze set velgen.Ziet er keurig uit inderdaad! Zeker een verbetering ten opzichte van de vorige set. En met frisse banden is dat altijd prettig.
Stiekem lijkt me zo'n setje staal met lichtmetaal-achtige wieldoppen zelfs fijner dan écht lichtmetaal, want die wieldoppen zijn wat gemakkelijker weer fris te maken dan echt lichtmetaal als het vies of verweerd is. Best of both worlds, zeg maar.
D E N N I S zei:dank je, Ik ben de Citroën eigenlijk al een beetje vergeten. Eigenlijk best gek, want na die Peugeot had ik eigenlijk vertrouwen in de Franse merken. Zo jammer, dat mijn Citroën een deuk in die vertrouwen heeft geschopt. En vervolgens koop ik een Franse Duitser![]()
Klopt, er zit nog geen Frans schroefje in deze Astra (nou ja bij wijze van spreken). Al is deze Astra al wel van na de fusie met Stellantis.Nou… dit is nog een Duitse Amerikaan, toch? Volgens mij was dit geen Stellantis Astra, maar (nog) GM.
Oké, bedoel je dat de facelift al wel van Stellantis is?Klopt, er zit nog geen Frans schroefje in deze Astra (nou ja bij wijze van spreken). Al is deze Astra al wel van na de fusie met Stellantis.
Oké, bedoel je dat de facelift al wel van Stellantis is?
Ik zou niet eens weten of ik de binnen- of de buitenzijde van het raam zou moeten schoonmaken om die letters weg te krijgen.Grappig. Maar vooral ook fascinerend hoe lastig het is om de afdruk van die belettering weg te krijgen is. Als in mijn auto (20230801 nieuw in ontvangst genomen) de voorruit beslagen is zie ik nog steeds de teksten en logo's van de beschermfolie die er -neem ik aan- in de fabriek al afgehaald is. En de cirkels van de zuignappen voor het op z'n plek zetten van de ruit. Intussen al diverse keren gereinigd, ook met ontvettende middelen.
Hij bevalt me heel erg goed. Lekker snel en evengoed heel zuinig. Ik heb er zeer zeker geen spijt van.Hoe bevalt de Astra tot nu toe verder Dennis?![]()
Dat hebben we echt wel geprobeerd, maar dat is niet gelukt. Ik heb zelfs Mossel in Amsterdam gebeld om te informeren voor Shortlease. Maar dat was alleen voor bedrijven en zelfs dan nog; dan was er nog een levertijd van meerdere weken. We hebben het echt wel geprobeerd.Voor amper 3 weken een auto kopen? Was iets huren of lenen geen betere optie geweest?
Wij komen al zeker 25 jaar bij deze garage voor de onderhoud aan onze auto's. Dus ik zie geen reden om te gaan zoeken naar een andere garage.En het is natuurlijk ook leuk/.
Beetje auto zoeken, proefrijden, voorpret, onderhandelen.
Zeg nou zelf dat vinden we toch leuk.
Ander optie had ook nog geweest om een ander garage even te bellen, een koppeling van een astra is niet heel moeilijk
Ik heb daadwerkelijk gevraagd om het mogelijk was om deze banden nog te plakken. Dat was gewoon als grap bedoeld. De monteur zei: "Nou nee, dat gaat niet meer lukken. De banden zijn al te lang banden geweest"Heb je echt gevraagd of ze nog geplakt konden worden? Deze waren al een tijdje helemaal op, zogezegd tot en met de BTW gebruikt. Wellicht is het met een dergelijk kilometrage niet zo gek om ze voortaan vaker tussentijds te (laten) bekijken?
Ik heb daadwerkelijk gevraagd om het mogelijk was om deze banden nog te plakken.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.Wellicht is het met een dergelijk kilometrage niet zo gek om ze voortaan vaker tussentijds te (laten) bekijken?
Of halverwege de banden van voor naar achteren te wisselen?Heb je echt gevraagd of ze nog geplakt konden worden? Deze waren al een tijdje helemaal op, zogezegd tot en met de BTW gebruikt. Wellicht is het met een dergelijk kilometrage niet zo gek om ze voortaan vaker tussentijds te (laten) bekijken?
De chauffeur van de vrachtwagen was netjes en beleefd. Mijn moeder is later op de dag zelfs nog gebeld door het bedrijf om te vragen hoe het met haar ging. Daarvoor heb ik alleen maar complimenten.
Zelf denk ik aan iets als een Fiat Doblo