CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

@BRG, die 3-spaak Smart velgen vind ik echt lelijk. Ja ok, beter dan wat ik nu heb, maar toch. Die laatste zien er wel erg netjes uit moet ik zeggen hoor.

Smaken verschillen gelukkig ...
Ik droom van een blauwe roadster-coupé met zilveren kooi en die 3-spakige velgen ...
Maar of ik mijn baas zo gek krijg ... ?
Qua prijs moet het lukken ... goedkoper dan een nieuwe Golf TDi

@Anton, heb je geen datakabeltje ofzo? Ben nu toch wel nieuwsgierig naar die "cupra" :)

@BRG, ik kan ze nie mooi vinden.

Deze blijven super, maar veel te duur:

img_fdy_monoVI_18.jpg

Deze vind ik ook niet eens onaardig:
img_fdy_felgetrackline.jpg

Maar voor de Leon is de keuze helemaal lastig [:]NUT[/:]

O ja, als ik iets beloof kan dat nog wel maanden duren. Dus het beste is denk ik dat ik je het op de meeting laat zien :D

Maar voor de Leon is de keuze helemaal lastig

Sporttecs van de S3 van Jeroen Cupra overnemen;)

Of 18" darkchroom M3,...Dat staat zo gaaf onder een zwarte Leon...Heb je misschien al gezien op SO? Zo, niet, zoek maar eens op..Prachtig!

Pfff ik heb meer dames gezoend dat mijn twinbrother (en mooier ook, maar dat is niet zo moeilijk als je zijn meid ziet.. ;)) hoor :p Afgelopen zaterdag nog..

Zo issie ook super, maar zo duur... Ik vind de roadster geweldig hoor, maar als je een Roadster Coupé Brabus (met jongedame) kan kopen dan heb je een behoorlijk budget nodig :eek:

En nu heb ik ook geen bal aan de actieve topics omdat meer dan de helft Mijn Auto nu is :cry:

Ik heb PM verstuurd naar een mod. Ik vind dit namelijk niet normaal dit gespam

Ik spam nooit in 20 topics met mijn eigen website, dus ssst.

Als het mijn eigen website was....:rolleyes:

Waar maken jullie je nou zo druk om? Als het je niet interesseert kijk je toch niet in het desbetreffende topic.

Daarnaast is het niet nodig om daarover te discussieren in een topic over iemands auto!

Ik kijk altijd bij omhoog gegooide topics, als dan blijkt dat in allemaal een link wordt gezet naar een site... En actieve topics daarom verneukt is.. Tja..

Ik moet je zeggen dat ik er ook niet blij mee ben, indobesar.

Kan het kloppen dat een moderator een flink aantal berichten zo her en der heeft weggehaald, of heb ik het nu mis :confused:

@clio Rsi, dat kan kloppen...

Graag niet spammen. Zeker niet in een topic met dergelijke fraaie automobielen. Anders ben ik genoodzaakt mijn eigen topic en andere topics dus ook, te sluiten (snif snif).. een half jaar later nog wel...

CorZa
AW-moderator

Niet echt een bijzondere update, maar toch serieus wat tijd gestoken in het wassen, waxen, stofzuigen e.d. van de auto zowel binnen als buiten:

Met de hand alles in de was gezet:
DSC00132.jpg

Jaja, ook deze kant:
DSC00133.jpg

En dan het resultaat binnen:
IMG_0349.jpg

IMG_0351.jpg

IMG_0352.jpg

IMG_0353.jpg

IMG_0354.jpg

IMG_0359.jpg

En de buitenkant:
IMG_0340.jpg

IMG_0346.jpg

IMG_0347.jpg

IMG_0348.jpg

IMG_0357.jpg

IMG_0358.jpg

IMG_0356.jpg

De werkzaamheden (grofweg):

De buitenkant:
Als eerste afgespoten met de tuinslang voor het grove vuil
Dan de Karcher er op los gelaten
Gewassen met goed autoshampoo (ja ook bij de deurstijlen/dorpels/onder de motorkap/in de kofferbak)
Afgespoten met de tuinslang
De auto gezeemd
Behandeld met Meguiars Quik Clay (spuitbus en klei)
Afgezeemd
Meguiars wax aangebracht
Wax uitgewreven
Nabehandeld met een microvezeldoek

De binnenkant:
Gestofzuigd (stoelen, bank, kofferruimte, hoedenplank, vloer overal)
Ramen gezeemd
Dashboard gereinigd en nabehandeld
De matten schoongeschrobd met een wasmiddel en 3 dagen laten uitdrogen
(hemel)bekleding behandeld met schuimspray
Deurvakken schoongemaakt (er ligt nooit wat in, maar toch)
Alle vakjes, bakjes en kunststoffen schoongemaakt
Kabels van de versterker e.d. anders weggewerkt
Onder de kofferbakbekleding alles opgeruimd en schoongemaakt (bij het reservewiel, startkabels, sleepkabel, gereedschap e.d.)
Onder de motorkap de afdekkappen e.d. gewassen en gezeemd evenals alle randen rondom

Dat was het wel zo'n beetje denk ik...

CorZa

Blijft een erg mooie wagen!! Alleen dat muziekding achterin staat er wel een beetje dufjes bij

Is het niet de bedoeling om deel voor deel in de was te zetten en te poetsen i.p.v. de hele auto in 1 keer in te smeren ?

DSC00133.jpg

Is het niet de bedoeling om deel voor deel in de was te zetten en te poetsen i.p.v. de hele auto in 1 keer in te smeren ?
Dacht ik ook ja... Verschil waarschijnlijk per poetsmiddel?

Leon ziet er goed uit! Jammer van het schooierige mattensetje :)

Enne: die Smart mag nu toch wel eens uit de topictitel, of heb je m nog? :confused:

Total Loss schreef:

Dat viel mij ook al op ja. Hier thuis zetten we de auto om de beurt een paneel in de was, en niet direct de gehele auto omdat de was, als er een vele zon schijnt, dan kan inbranden? Maar bij CorZa brandt de zon niet volop dus het kan geen kwaad denk ik..:)

Das siehst wieder schön aus.

De Smart is inmiddels toch al weer weg of niet CorZa? Heb er laatst nog in gereden en er zit echt zo'n enorme fun-factor aan die auto (y)

Mooi maar ik vind dat je door je vorige wagen verplicht bent hem een mooi setje wielen te kopen:p

hij staat er weer strak bij CorZa!

deze foto riep wel twee vragen bij me op:

IMG_0354.jpg

Waar is de stereo, of heb je voor de foto het afdekklepje er op gedaan?
en
Wat is dat voor kastje onder het asbakje, met dat draaiknopje?

davidjoost

Wat een reacties op een korte tijd zeg, jeee.... :)

@Total Loss, Enzo Ferrari, nope, bij deze was mag je de hele auto in 1 keer doen. Sterker nog, ik heb tussendoor gegeten, dus het voorste deel heeft er anderhalf uur zo bij gestaan en gaat prima zo. Voorwaarde is wel dat de auto niet in de zon staat, maar dan zet ik mijn auto zowiezo niet in de was.

@Miss Porsche, nope, als ik het doe, doe ik het goed hè ;)

@Nóel Azibi, yep idd, Meguiars :cool::D

@sMg, je de Smart is idd helaas weg. Gelukkig heb jij ervaring met de auto, dus weet je wat voor een enorm karakter dat autootje heeft en dat de funfactor idd heel erg hoog is. Maarja, kostenplaatje voor 2 nieuwe auto's is best wel hoog.

@VR6-er, dat mooie setje wielen komt er ook. Weet alleen nog steeds niet welk setje. Wil hem tevens laten chippen en een diverter valve laten monteren.

@davidjoost, Ik heb een Kenwood Mask KDC 7080R, dus met een omkeerbaar front (kan ff geen foto vinden). Zodra het contact aangaat draait het frontje om. Ik wilde absoluut geen radio met zo'n irri los frontje namelijk ;)
Dat kastje is het regelkastje voor het neon onder het dashboard (nee, geen Sjonnie). Is keurig weggewerkt, dus niemand die de buisjes ziet...

@MCW, ik heb anders nergens plek voor het dingetje, dusja, moet wat he...

Wat een onzin, de wasstraat is er goed voor.

ALs ik nog wat tijd overheb, kom ik die kant wel op gereden en mag je de mijne ook even onder handen nemen.

Grt,

Cas;)

De wasstraat??? Jij bent van het padje af. Daar komt de Leon dus nooit he. Besteed er wel een hele vrije dag voor... Is hij tenminste goed gedaan. De wasstraat is voor luie lease-auto-rijders :D

Mooi ding CorZa! 1 van mijn favoriete auto's, maar die van jou ziet er erg goed uit :D
Goed werk dat je een vrije dag aan besteed: weet je tenminste zeker dat het goed gebeurd(y)

Ziet er gelikt uit en wat betreft die Kenwood, ik wil niet anders meer, zo'n mask
is echt toppie, nooit meer een frontje vergeten, nooit meer een radio per ongeluk aan
laten staan en last but not least: het staat 100 keer netter dan zo'n "frontloos"ding
in je dash
(y)

Terug
Bovenaan