Goh, dit topic bestaat nog steeds. Ik denk dat is al lang de in virtuele papiervernietiger gegaan, maar valt mee.
Het is misschien niet noemenswaardig, maar ik vind van wel
Kleine aanpassingen aan de Leon:
Kentekenplaathouder opgeschuurd (dealerletters eraf) en zwart gespoten:
Standaard achterruitenwisser vervangen door een nieuw exemplaar van een Skoda Fabia:
Arm en wisserblad van een Fabia Combi en afdekkapje van een Fabia 5-deurs om precies te zijn...
Ik heb besloten de Leon te houden. Ik heb wel wat lichte wijzigingen gepland voor de Leon:
• Andere wielen - hoogstwaarschijnlijk type Audi RS6. Ik heb nog geen andere betaalbare combinatie gezien die beter staat.
• Chip van JD Engineering van 180 naar een vermoedelijke 220 a 230pk. Trekkracht neemt toe van 235 naar 335 Nm.
• Andere divertervalve monteren. Hierdoor blaast de turbo licht af en pakt hij eerder op.
• Enkele ovalen uitlaatdemper i.p.v. deze 2 pijpjes. Geen brulpijp deze keer, maar een beschaafd geluid.
• Xenonverlichting inbouwen. Dit omdat de standaard lampen zo'n korte lichtbundel geven door de platte lampen.
• Turbodruk- en olietemperatuurmeter plaatsen. Wel zo handig om te zien hoe warm de olie is. Snap niet dat dat niet standaard in alle auto's zit. Heb je 10x meer aan dan aan een koelwatertemperatuurmeter (3x woordwaarde).
• Misschien lichtjes verlagen, maar daarover twijfel ik nog. Comfort wordt minder en er zijn hier zo belachelijk veel drempels...
• Hopen dat ik ooit nog eens een satnav-systeem tegenkom wat als optie in dit model Leon geleverd kon worden. Destijds niet gedaan (financien), maar verdomd handig en mooi.
Tips zijn altijd welkom
CorZa