CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Juist Gerwin, jij snapt het. Ik heb speciaal vandaag al vrij gevraagd om de hele dag aan de auto te besteden. Klinkt voor sommigen misschien overdreven, maar dan zal ik maar niet zeggen dat ik vorig weekend ook een hele dag aan de binnenkant gewerkt heb ;)

@Cas, hopelijk kom je nog even langs, altijd gezellig (y)

Juist Gerwin, jij snapt het. Ik heb speciaal vandaag al vrij gevraagd om de hele dag aan de auto te besteden. Klinkt voor sommigen misschien overdreven, maar dan zal ik maar niet zeggen dat ik vorig weekend ook een hele dag aan de binnenkant gewerkt heb
Ik vind het zelf altijk ook wel even fijn om gewoon de hele auto flink te poetsen en te wassen (alleen de velgen vind ik vreselijk werk;))
Maar ik doe het vaak in 1 dag...is ook niet zo moeilijk bij een Suzuki Alto 3-deurs:T

CorZa schreef:

De wasstraat??? Jij bent van het padje af. Daar komt de Leon dus nooit he. Besteed er wel een hele vrije dag voor... Is hij tenminste goed gedaan. De wasstraat is voor luie lease-auto-rijders

Een voordeel van de wasstraat is dat de onderkant van de auto wel goed word meegenomen, dat gaat als je hem met de hand wast iets moeilijker..:)

Wat zeg ik, als ik de tijd had om mijn auto compleet zelf onder handen te nemen dan deed ik het nog niet.
Kost me nl. veel te veel geld.
En tijd, die ik gewoon niet heb.
Nee jong ga jij maar lekker poetsen, dan l.u.l ik wel een end heen.

Cas

Hahahaha, ik snap je ook wel hoor Cas. Ik doe er ook meer dan gemiddeld aan, maar ik haal er voldoening uit. Ik heb hard gewerkt en nog harder gespaard om die auto te kunnen betalen, dus ik wil hem in goeie conditie houden.

@Enzo Ferrari, men neme een Karcher (of elke andere hogedrukreiniger), wat zakjes stroom, een flinke bak water, je gaat door de knietjes en spuiten maar.... gaat prima hoor.

Cas schreef:

Wat zeg ik, als ik de tijd had om mijn auto compleet zelf onder handen te nemen dan deed ik het nog niet.
Kost me nl. veel te veel geld.
En tijd, die ik gewoon niet heb.
Nee jong ga jij maar lekker poetsen, dan l.u.l ik wel een end heen.

Cas

Je hebt gelukkig wel tijd om hier op het forum te zitten..:) Want waar moet het forum heen zonder onze moderator Cas..:D

Slijm slijm..

Cuprawielen staan fraai, maar is zo euh.... standaard he (bij wijze van)...

Enzo Ferrari schreef:

Je hebt gelukkig wel tijd om hier op het forum te zitten.. Want waar moet het forum heen zonder onze moderator Cas..

Slijm slijm..
Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om op dit forum te zitten:LOL:
En dat geslijm, jak:p

Cas

CorZa schreef:

@Enzo Ferrari, men neme een Karcher (of elke andere hogedrukreiniger), wat zakjes stroom, een flinke bak water, je gaat door de knietjes en spuiten maar.... gaat prima hoor.

Kost veel te veel moeite....:D

Zoiets dergelijks heb ik ook al (uit) geprobeerd op onze Clio. Ik dacht laat ik direct de bovenkant van de auto meenemen, toen kwam ik er later achter dat ik een stuk blanke lak-laag van de Clio had afgespoten met die krachtige hogedrukreiniger. Ik kan je één ding vertellen, me ouders konden dat zeer waarderen..:D

Het kan prima. Alleen als er steenslag of een ander soort putje ofzo in je lak zit dan spuit je er als het ware onder he.... maar op een nette laklaag, werkt prima. Alleen ligt er nu naast het huis wel een mini-zwembad, maarja... detail ;)

wie wil dat nou niet marco??

ik blijf het een verschrikkelijk mooie wagen vinden. en hij lijkt nu wel weer nieuw

Nice Marco, nice.

Leuk dat je de binnenkant effe gedaan hebt, dan zit ik proper hé. :D

Meguiars rules !!!

Tot zondag.

Mooi hoor. Doe je goed (y)

Ik vind het ook wel leuk werk om te doen. En als ie er dan van buiten en van binnen weer helemaal mooi bijstaat heb ik ook echt wel plezier van m'n werk
De Demio gaat aanstaande zaterdag voior het eerst dit jaar weer een handwas krijgen. 's Winters vind ik het gewoonweg te koud om met een emmertje en een sopje aan de gang te gaan, en sjees ik meestal naar een wasbox toe. :) (Nee geen wasstraat.)

Owja, stom zeg, vergeet ik helemaal te vermelden wat ik met de auto gedaan heb:

De buitenkant:
Als eerste afgespoten met de tuinslang voor het grove vuil
Dan de Karcher er op los gelaten
Gewassen met goed autoshampoo (ja ook bij de deurstijlen/dorpels/onder de motorkap/in de kofferbak)
Afgespoten met de tuinslang
De auto gezeemd
Behandeld met Meguiars Quik Clay (spuitbus en klei)
Afgezeemd
Meguiars wax aangebracht
Wax uitgewreven
Nabehandeld met een microvezeldoek

De binnenkant:
Gestofzuigd (stoelen, bank, kofferruimte, hoedenplank, vloer overal)
Ramen gezeemd
Dashboard gereinigd en nabehandeld
De matten schoongeschrobd met een wasmiddel en 3 dagen laten uitdrogen
(hemel)bekleding behandeld met schuimspray
Deurvakken schoongemaakt (er ligt nooit wat in, maar toch)
Alle vakjes, bakjes en kunststoffen schoongemaakt
Kabels van de versterker e.d. anders weggewerkt
Onder de kofferbakbekleding alles opgeruimd en schoongemaakt (bij het reservewiel, startkabels, sleepkabel, gereedschap e.d.)
Onder de motorkap de afdekkappen e.d. gewassen en gezeemd evenals alle randen rondom

Dat was het wel zo'n beetje denk ik...

@Corza Vergis ik me nu als ik me denk te kunnen herinneren dat jij een proefrit met een Astra OPC zou gaan maken ?

@Nóel Azibi, "Te koop"??? Ben je mal... Natuurlijk niet. Nu wil ik zelf even pronken.

@Total Loss, dat klopt ja. Is er nog steeds niet van gekomen. En de locale dealer is zo belabberd, dat ik het verderop moet zoeken, maar die proefrit gaat er zeker wel komen.
Scherp trouwens van je ;)

Daar ben ik wel aangemeld geweest ja, maar kom er nagenoeg nooit. Veel te druk met AW :) Hoezo?

Hehehehe, zal dadelijk eens een post aanmaken daar als ik dat nog red... moet snel inpakken en eigenlijk op pad.... richting de AW meeting :cool:

Hmmmm, ik kan weer eens niet aanmelden. Heb al eerder een nieuwe account aan moeten maken omdat de vorige niet meer werkte en nu "besta" ik weer niet meer... Die hou je nog tegoed dan (y)

CorZa schreef:

Hehehehe, zal dadelijk eens een post aanmaken daar als ik dat nog red... moet snel inpakken en eigenlijk op pad.... richting de AW meeting

Meeting is toch Zondag pas ?

Dacht dat je een snelle Leon had, of is het stiekum een aangeklede 1.4 zodat je nu al moet vertrekken om Zondag aan te komen op de meeting ? ;)

Blijft een tijdloze auto. Nu nog mooie 18" velgen onder met redelijk veel spaaks en (y)

Nouw zolang het geen velgen van Sportec zijn hoeven ze er van mij niet onder, maar ik zou wél even je banden met zwarte schoensmeer invetten, zien ze er weer prachtig uit!:D

Hebben ze het hier nu nog steeds over dat ouwe brikkie:rolleyes:

Sorry hoor, maar die Corza was toch veel interessanter:LOL:

Cas:p

Hey Cas, dimmen he. Zorg jij dat je de 407 na 3 jaar nog zo kan tonen ;)

@Anton, ja idd, met veel spaken en liefst die ver doorlopen op de velgrand

@Total Loss, jawel, maar ik verken de parking alvast :p

Sportecs zijn super, maar ook erg sportief geprijs :cry:

Nameless, zeer goed opgemerkt.

CorZa, wat kan mij het nu schelen hoe ene auto er na 3 jaar uit ziet:p
\
Cas

Cas schreef:

Nameless, zeer goed opgemerkt.

CorZa, wat kan mij het nu schelen hoe ene auto er na 3 jaar uit ziet
\
Cas

..hier sprak een echte auto-liefhebber.....o_O..schandalig..zo iemand is dan nog moderator op een auto-forum..:p

CorZa, op seat-online hebben ze wel wat topics lopen over mooie velgen voor jouw type Leon.

@Nameless, scherp... Missy P stond nog aangemeld :rolleyes:

@Cas, net wat mijn partner in crime zegt. Schandalig. Voorwaarde voor moderatorren :)p) zou moeten zijn dat je je auto netjes onderhoudt... Sjonnie toegestaan, een ranzige auto niet :)

@Anton, idd ja, maar welke nou echt de mooiste is...Ik blijf de BBS LM serie super vinden, maar gewoonweg onbetaalbaar. Ik denk wel dat het 18" wordt i.p.v. 19" maar dan optisch wel wat groter ogend. 19" is wel erg fraai natuurlijk, maar ik denk dat er ook nog een kleine verlaging aan zit te komen, dusja, dan is comfort helemaal nergens te vinden... We shall see ;)

Tips zijn altijd welkom natuurlijk :cool:

Dit blijft toch een schitterende combinatie he:

WqY79821.jpg

Alleen jammer van de prijs :cry:

Mooie auto :) Ik heb er zelf ook een, maar poets met name de binnenkant LANG niet zo graag/goed. Respect voor de energie die je daarin steekt :eek:

Hieronder een fotootje van mijn (zilvergrijze) Topsport samen met de Leon van mijn broer.
De mijne is standaard (1.8 20 kleps turbo met 180pk en 235Nm). De zwarte is van mijn broer. Ook een Topsport maar dan in Cupra R look uitgevoerd, dus met andere voor/achterbumper. Verder heeft ie er 19 inch Superleggera's onderliggen en een 230pk/375 Nm chip. Om een vergelijking te maken: zolang mijn broer uitsluitend in zijn 4 blijft houd ik hem op tussensprints net bij (ver doortrekken in 3 en dan naar 4). Maar gebruikt mijn broer OOK de derde versnelling dan is het zwaai zwaai bye bye o_O
Leuk speelgoed maar met de huidige benzineprijzen wens je je soms een Topsport TDI toe!

leons.jpg

leonrob.jpg

Hahahaha, nog een Seat? Prima hoor, ik ben alleen wel duur ;)

@topsport180, nette auto hoor. Beiden trouwens. Die wielen staan er altijd netjes onder (y)

Ik heb wel wat beters te doen dan mijn dure uren in het bijhouden van de wagen te steken.
DAt besteed ik dus doodleuk uit.

Cas

Goh, dit topic bestaat nog steeds. Ik denk dat is al lang de in virtuele papiervernietiger gegaan, maar valt mee.

Het is misschien niet noemenswaardig, maar ik vind van wel :p

Kleine aanpassingen aan de Leon:

Kentekenplaathouder opgeschuurd (dealerletters eraf) en zwart gespoten:

Standaard achterruitenwisser vervangen door een nieuw exemplaar van een Skoda Fabia:

Leon-Fabiawisser-voor-na.jpg

Arm en wisserblad van een Fabia Combi en afdekkapje van een Fabia 5-deurs om precies te zijn...

Ik heb besloten de Leon te houden. Ik heb wel wat lichte wijzigingen gepland voor de Leon:

• Andere wielen - hoogstwaarschijnlijk type Audi RS6. Ik heb nog geen andere betaalbare combinatie gezien die beter staat.
• Chip van JD Engineering van 180 naar een vermoedelijke 220 a 230pk. Trekkracht neemt toe van 235 naar 335 Nm.
• Andere divertervalve monteren. Hierdoor blaast de turbo licht af en pakt hij eerder op.
• Enkele ovalen uitlaatdemper i.p.v. deze 2 pijpjes. Geen brulpijp deze keer, maar een beschaafd geluid.
• Xenonverlichting inbouwen. Dit omdat de standaard lampen zo'n korte lichtbundel geven door de platte lampen.
• Turbodruk- en olietemperatuurmeter plaatsen. Wel zo handig om te zien hoe warm de olie is. Snap niet dat dat niet standaard in alle auto's zit. Heb je 10x meer aan dan aan een koelwatertemperatuurmeter (3x woordwaarde).
• Misschien lichtjes verlagen, maar daarover twijfel ik nog. Comfort wordt minder en er zijn hier zo belachelijk veel drempels...
• Hopen dat ik ooit nog eens een satnav-systeem tegenkom wat als optie in dit model Leon geleverd kon worden. Destijds niet gedaan (financien), maar verdomd handig en mooi.

Tips zijn altijd welkom ;)

CorZa

Ziet er een stuk beter uit zo met die andere wisser! Het is maar een klein detail, maar toch netjes! Waarom niet even een kentekenplaat gekocht waar geen balk onder zit? Is net zo handig toch :p

Wat ik nog verder zou doen:
-LED achterlichten
DL%20SER10L.gif

-heldere koplampen:
DL%20SEK02.gif

-inderdaad de RS6 velgen, ietsje verlagen (-20mm ofzo)

Tips zijn altijd welkom
Verkopen die handel en een nieuwe Leon II:p
Andere wielen - hoogstwaarschijnlijk type Audi RS6
En welke maat?? 18"?? RS6 zouden wel (y)onder de Leon staan.
Xenonverlichting inbouwen
Kan je geen originele xenons inbouwen op de Leon?? Anders goed opletten met wat je koopt.
Mijn broer heeft ook after-market xenons, allesbehalve tevreden van(en tegenliggers ook :))
Chip van JD Engineering van 180 naar een vermoedelijke 220 a 230pk
Zal hard gaan dan, met zo'n 220pk.
Enkele ovalen uitlaatdemper i.p.v. deze 2 pijpjes
Het uitlaatje van de Cupra R een kanshebber?
in_Seat_Leon_CupraR_225_01.jpg

Misschien lichtjes verlagen, maar daarover twijfel ik nog. Comfort wordt minder en er zijn hier zo belachelijk veel drempels...
Zou ik zeker doen. Comfort zal ook verminderen met grotere velgen, die drempels hoef je dan maar minder snel te nemen. Zou het zeker voor de looks doen. Icm grotere velgen is verlagen zeker nodig.
Mss een aanrader, neem een verstelbare vering. Kost iets meer, maar je kan hem zo laag zetten als je zelf wil ;)

Ik heb wel wat lichte wijzigingen gepland voor de Leon:

Ben benieuwd wat je dan onder grote wijzigingen verstaat Marco.....wat een waslijst. :eek:

Ik zou m'n zuurverdiende euro's alleen in motortuning steken als ik jou was en misschien het onderstel upgraden. De Leon staat er nu erg mooi bij. Lekker houden zo. En al helemaal geen Audi velgen onder je Seat...... (n)

@22B, ik ben niet zo'n voorstander van andere lampen op een Leon, maar moet zeggen dat deze allebei wel fraai staan. Alles behalve lexus-look-gevallen... yuk!

@leon_cupra, euh, ff opsommen:

NEE ik wil geen Leon II. Op deze staan nu 27.000km, dus waarom zou ik?

RS6 staat zoooo mooi onder een Leon vind ik:
main.php

Het zou dan wel 18" worden. Ik gok dat 19" net ff een tikje te groot is. Dus ik blijf bij 18". Niet erg schokkend, maar wel in verhouding. Zeker met een kleine verlaging. Maximaal 40mm denk ik. Schroefset is idd ideaal, maarja..... die geldboom groeit niet zo hard ;)

Die Xenonkits, ja je hoort er veel verschillende verhalen over, maar ik vond dit toch wel erg aantrekkelijk:
https://www.camcosystems.nl/index.php?action=producten&tbl_product_categorie=2
Toevallig ergens ervaringen gelezen? Zou wel handig zijn...

220pk zal zeker lekker gaan. Cupra R waarde ongeveer he. Die had destijds 225pk. Misschien halen ze 230 dachten ze zelf. Die van Jeroen Dik zelf zit al aan de 379pk he. Nouja, de laatste keer dan toch :p

Ovalen uitlaat. Zeker Cupra R look. Dat staat super onder iedere Leon. Misschien alweer niet zo origineel, maar wel mooi.

Ik vind de Lexus-look ook niet echt mooi staan. Een enkele auto kan het hebben soms, maar merendeel niet. Vind vooral die LED-lampen zeer goed staan, ziet er vrij origineel uit, maar een stuk strakker.

@AlfaBert, mwa, dit valt nog wel enigszins mee. Ik hou me erg in. Als ik het geld had... Maar goed, daarom waardeer ik het des te meer ;)

@22B, mee eens, maar bij de Leon vind ik het geen porum:

LEON-MONTADOS.jpg

:cry:

Terug
Bovenaan